Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 37: met elkaar stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen lieve allemaal,

De bui is weer geklaard en voel me stukken beter. Ik heb gistermiddag zo iets moois meegemaakt. Of het nu toeval was of wat dan ook...ongelooflijk en net op een moment dat je zoiets nodig hebt. Dit wil ik toch ff met jullie delen.

Toen de regen even ophield ben ik gelijk gaan wandelen, met regenjas aan, want je weet maar nooit. De zon ging ineens schijnen en ik had het me toch warm. Mijn gedachten waren bij mijn zusje die ik zo mis en vroeg me af of ze het weet dat ik haar zo mis. Ik zei zo onder het wandelen: 'Waar ben je toch, kan je niet ff laten zien dat je mij hoort'. Moest er wel om lachen, ik met mijn stomme gedoe. Wat denk je...
Het gaat heel zachtjes regenen, ik voelde niets, werd ook niet nat en ineens...een stukje regenboog tussen de zwarte, donkere regenwolken en het begon echt door te regenen en er stond ineens heel veel wind, zomaar....ik werd er heel emotioneel van en huilde als een klein kind van vreugde en gemis. Ik liep daar toch alleen. Het luchtte lekker op en heb ondertussen een recordtijd gelopen, niet te geloven toch.

Het zijn soms van die momenten...als een ander het zou vertellen dan denk je: ja hoor...Maar dit maakte me zo happy.

Wens iedereen weer een fijne dag, zet um op en verder...Be Happy Uitroep

Lieve groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 10:06    
Vrouw Weeggegevens   Eliza10
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Crebster hele mooie beleving .Zal je dag goed doen ..
Ik ben ook mijn zus verloren in sept.
Wel was het alweer 12 jaar geleden
Het missen blijft . Ik wandel ook wel eens dat ik zeg mam .pap. zus als er iets is laat het dan weten . Maar helaas nooit niks gemerkt .

Ik ben weer terug wat boodschappen gedaan en nu wachten tot het goed droog wordt ergens 12 uur ga ik weer lopen met hondje .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 10:41    

Reageer met quote
Eliza10 schreef:
Crebster hele mooie beleving .Zal je dag goed doen ..
Ik ben ook mijn zus verloren in sept.
Wel was het alweer 12 jaar geleden
Het missen blijft . Ik wandel ook wel eens dat ik zeg mam .pap. zus als er iets is laat het dan weten . Maar helaas nooit niks gemerkt .

Ik ben weer terug wat boodschappen gedaan en nu wachten tot het goed droog wordt ergens 12 uur ga ik weer lopen met hondje .

Hallo Eliza,

ja joh...het valt soms niet mee, maar ja...het is het leven. Ga jij nou maar lekker wandelen met je viervoetertje, trouw beesie. Lekker de haartjes in de wind.

Lief groetje van Crebbie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 10:44    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Gister bijna een uur gesport, werd er misselijk van , denk nu moet ik stopen. Vandaag lopend naar oedeem en litteken therapie geweest en op de fiets naar oegstgeest gegaan. Dus toch een beetje actief geweest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wat een mooie ervaring Crebster, kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 14:26    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Crebster schreef:
Goedemorgen lieve allemaal,

De bui is weer geklaard en voel me stukken beter. Ik heb gistermiddag zo iets moois meegemaakt. Of het nu toeval was of wat dan ook...ongelooflijk en net op een moment dat je zoiets nodig hebt. Dit wil ik toch ff met jullie delen.

Toen de regen even ophield ben ik gelijk gaan wandelen, met regenjas aan, want je weet maar nooit. De zon ging ineens schijnen en ik had het me toch warm. Mijn gedachten waren bij mijn zusje die ik zo mis en vroeg me af of ze het weet dat ik haar zo mis. Ik zei zo onder het wandelen: 'Waar ben je toch, kan je niet ff laten zien dat je mij hoort'. Moest er wel om lachen, ik met mijn stomme gedoe. Wat denk je...
Het gaat heel zachtjes regenen, ik voelde niets, werd ook niet nat en ineens...een stukje regenboog tussen de zwarte, donkere regenwolken en het begon echt door te regenen en er stond ineens heel veel wind, zomaar....ik werd er heel emotioneel van en huilde als een klein kind van vreugde en gemis. Ik liep daar toch alleen. Het luchtte lekker op en heb ondertussen een recordtijd gelopen, niet te geloven toch.

Het zijn soms van die momenten...als een ander het zou vertellen dan denk je: ja hoor...Maar dit maakte me zo happy.

Wens iedereen weer een fijne dag, zet um op en verder...Be Happy Uitroep

Wauw mooi webster,
Weet zeker dat ze je gehoord hebt.
Er is meer tussen hemel er aarde 2 jaar geleden is in sept mn moeder verongelukt.
Som als ik aan haar denkt of vraag mam waar ben je , komt er een klein wit veertje naar benden dwarrelen.
Geen vogel te zien, ik blijf er maar bij dat m'n moeder op die manier laat merken dat ze bij me is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 16:58    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Wat een bijzondere ervaringen!

Crebster, dank je wat je me schreef in het stabilisatiesprintje...
ik put echt veel moed uit zulke aanmoedigingen. die houden me 0vereind en geven me moed om door te gaan, ook als het eens van gen kant wil lukken.
ik ga in stukjes antwoorden, want ik deletete net zelf een heel stuk tekst dat ik hier gezet had. Balen. Toen kreeg ik op mijn laptop de melding dat ik de control-toets voortdurend in toetste... of dat de bedoeling was. nou Nee dus. Kon geen letter meer tikken (met mijn rechterhand, want links doet het niet). Dus vandaar/ Telkens even bevestigen en dan weer aanvullen.

Ik las een mooie en diepzinnige uitwisseling over God, zonde, enz. en het herinnerde me eraan dat ik de afgelopen maanden genoeg tijd heb gehad om over van alles na te denken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 19:30    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Goedemorgen Dames,

Crebster, mooie ervaring, fijn dat je daar troost uit kan putten.

Shakena, een uur sporten tot je misselijk word lijkt me niet de bedoeling...pas goed op jezelf en luister naar je lichaam Meis.

Ik ga straks voor een intake gesprek naar het Laser Centrum hier in het ziekenhuis. Ik heb vreselijke couperose op mijn wangen en neus.
Vooral de neus is erg, die word er vaak paars van. Met veel vervelende opmerkingen als gevolg: ‘Drink jij teveel, je hebt zo’n paarse neus?’ of ‘Heb jij je feestneus al op?’
En dan hard lachen erbij...
Ik begrijp fatsoensnormen niet: dit bovenstaande is schering en inslag bij mij,
maar het is onfatsoenlijk tegen iemand te zeggen: ‘Eet jij teveel, je hebt zo’n dikke buik/kont?’ of ‘Zie jij er 2 misschien, je kijkt zo scheel?’
Wat is het verschil? Opmerkingen over mijn neus vind ik natuurlijk net zo vervelend maar dat schijnt wel binnen die fatsoensnormen te passen.

Afijn, na jaren heb ik eindelijk de stap genomen het (cosmetische) probleem te laten behandelen. Het is logischerwijs al een paar keer uitgesteld vanwege corona, maar vandaag gaat de afspraak dus door. Ben benieuwd wat ze voor mij kunnen doen.

Zjo dames, maak er een mooie dag van, doe wat je kan en doe dit met veel plezier! Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 9:27    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Wat een bijzondere ervaringen!

Crebster, dank je wat je me schreef in het stabilisatiesprintje...
ik put echt veel moed uit zulke aanmoedigingen. die houden me 0vereind en geven me moed om door te gaan, ook als het eens van gen kant wil lukken.
ik ga in stukjes antwoorden, want ik deletete net zelf een heel stuk tekst dat ik hier gezet had. Balen. Toen kreeg ik op mijn laptop de melding dat ik de control-toets voortdurend in toetste... of dat de bedoeling was. nou Nee dus. Kon geen letter meer tikken (met mijn rechterhand, want links doet het niet). Dus vandaar/ Telkens even bevestigen en dan weer aanvullen.

Ik las een mooie en diepzinnige uitwisseling over God, zonde, enz. en het herinnerde me eraan dat ik de afgelopen maanden genoeg tijd heb gehad om over van alles na te denken...

Goedemorgen lieve Dymphie,

Weet je dat ik diep respect voor je hebt. Hoe je het allemaal ook doet, je gaat er elke keer voor, net zolang dat het je wel lukt. Dat het je allemaal moeite kost, weten er maar heel weinig. Daarom vind ik het zo knap wat je allemaal doet en dat je niet opgeeft.

Betreft het geloof. Ik schreef dat toevallig laatst in mijn dagboek. Ik geloof in God, ik ben katholiek opgevoed, maar geloof niet in zijn knechten. Mijn moeder is een goed voorbeeld voor mij betreft kracht halen uit haar geloof, die vrouw heeft zoveel meegemaakt, wie niet, maar hoe zij met alle tegenslagen weet om te gaan. Altijd positief, niet klagen maar dragen mentaliteit en altijd vrolijk. Nu is ze nog steeds vrolijk en opgewekt en maar zingen. Ze weet niet veel meer, maar haar geloof zit zo diep geworteld. Prachtig mens.

Hoop dat jij ook net zoveel kracht van boven krijgt Dymphie, blijf knokken lieverd, maar ook af en toe je er bij neerleggen dat niet alles meer zo gemakkelijk gaat, anders gaat het tegenstribbelen je teveel energie kosten. Berusting heet dan niet zo? Dat vind ik een moeilijke, berusten in...maar ik wens je kracht daarbij van boven en heel veel liefs.

Knuffie van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 9:57    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Shakena@ Zo vechtertje, ben je jezelf tegen gekomen? Niet doen hè, dat wil je lichaampie niet. Wees lief voor jezelf. Moeilijk, maar het laat je meer achterop geraken dan je denkt. Lees wie het schrijft, maar...ik leer het langzaam ook. Snap heel goed dat je verder wil, het is allemaal zo moeilijk, maar ook jij heel veel kracht toegewenst en ik hoop dat je straks weer de oude bent zodat je weer alles kunt doen, zonder erbij te hoeven na denken. Hou je goed hoor.

Lisanne@ Wat een stap zeg en mooi dat je het met ons deelt. Je hebt groot gelijk dat je hier wat aan laat doen.

Dat mensen gauw een oordeel hebben zit er zo ingebakken. Empathie is zeldzaam tegenwoordig.

Zelf ben ik ook echt geen heilige geweest en als kind zeker niet, want we zeggen allemaal wel eens iets, zonder er over hebben nagedacht hoe je iemand er misschien mee kan kwetsen. Maar er was altijd een moedertje die je op de plaats zette en je wees op die onhebbelijkheden als je iets lelijks zei over iemand.

Ik heb door de jaren geleerd om me te verplaatsen in iemand anders. De pijn voelen als je de rollen eens omgedraaid. ja ja...nou...dan denk je wel anders. Moet me er ook wel eens van distantiëren hoor, want het blijft nog wel eens hangen bij mij, maar dat geeft niet.
Wens je heel veel sterkte Lisanne en ik hoop van harte dat ze je gauw gaan helpen om van dit nare probleem af te komen, dat verdien je gewoon. Wat een mooi vooruitzicht.

Zoals jullie lezen ben ik weer aardig de oude aan het worden. De tranen zijn opgedroogd en we gaan weer verder. Moet ook wel, want anders ben je niet goed bezig. De reacties waren ook zo lief van jullie. Dat doet een mens goed. Dit sprintje gaat niet alleen maar over afvallen en stabiel blijven. Dat maakt het ook zo mooi en ik vind het een hele fijne, lieve groep hier.

Helaas wel gister bericht gekregen dat er corona heerst op de afdeling van mijn moeder. Elke keer dat dat gebeurt denk ik: Heeft u nu ook weer geluk, moedertje?' Bah...het blijft toch een heel lelijk, geniepig, eng dingetje hoor, dat virus.
Nu weet ik dat moeder het heel goed heeft waar ze woont, maar toch...elke keer doe ik haar haartjes extra kort knippen en pruikje wassen, zodat er altijd een schone ligt, brilletje oppoetsen en schoenen netjes maken, als de dood dat ik haar weer maanden niet zie. Knuffel haar ook extra innig, natuurlijk alles met mondkapje op en de handen elke keer in de alcohol.

Verder zijn mijn man en ik lekker veel thuis, wel zo veilig. Soms ff een ritje met de auto, maar daar blijft het ook bij. Een ander plezant dingetje...wat houdt men een hoop geld over in deze coronatijd Ik val van me stoel van het lachen!

Nou mensen, wens iedereen heel veel wijsheid, kracht, geluk, maar ook plezier. Samen maken we er wel weer wat van deze periode, het zal toch ooit eens voorbij gaan, niet?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 10:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 13 van 23