Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 35: samen stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Annet@ Kom ik weer met een verhaal.

Angst voor tandartsen...tja...je kent het wel van vroeger de schooltandarts. Werd je als klein kind uit de klas gehaald, was toen de eerste klas. Je wist echt niet waar je naar toe ging, vreemde vrouw nam je mee met nog een paar van je school. Was als de dood dat mijn ouders niet wisten waar ik naar toe werd gebracht. Dan wachten in een soort lokaal met een grote, lange tafel, waar je met z'n allen kon lezen of tekenen en dan die dubbele deur door naar die enge, grote griezel die ineens in je mond ging kijken.
De tandarts was groot, streng en eng. Toen ik een keertje lang ziek was geweest, is een voortandje van mijn echte gebit bruin geworden, die heeft die engerd ff gevuld, nou...als de dood was ik. Ik wist niet wat me overkwam als klein meisje. Alles ging toen zonder verdoving. Hij ging dwars door die tand, zo leek het. Als ik niet gehuild had, want nu wist ik van tevoren dat er een tand werd gevuld, dan kreeg ik van mijn moeder een tartaartje bij het eten, we waren met 11 man thuis en dat was wat. Hadden vaak alleen zondag vlees.
Brrrrr....en dan de tandarts die we later voor vast kregen voor ons hele gezin, die griezel dacht het mooi te vinden om een keer al mijn vullingen te vervangen in witte. Dat was naderhand toch niet zo solide als dat ie hoopte (lekkende vullingen) en toen weer die amalgaam vullingen er in, dat resulteerde tot nog grotere vullingen...Toen ik later zwanger was zijn de kiezen om die vullingen afgebroken en moest heel vaak naar tandarts, totdat ik het spuugzat werd. Pieste in mijn broek van de angst alleen al bij het bellen voor een afspraak bij de tandarts. Soms 8 keer terug voor een wortelkanaalbehandeling en toen moest die kies er alsnog uit. Brrrrrr........wat een pijn. Mislukte pogingen om die kies te trekken, want die kies was natuurlijk hol, en kneep de kaakchirurg dat holle kiesje aan gort met zijn tangetje, allemaal splinters in je tandvlees, onder je tong en mond. Deed dat afzuigertje het niet. Pffff....

Was 34 jaar toen de boel in één klap werd getrokken. Mooi gebit aan laten meten, ik had toen heel veel wensen, ha ha ha...Mensen zien niet eens dat ik een kunstgebit heb met mijn gouden hartje in een hoektandje. Heerlijk...Smile

Maar goed....

Je hebt goed je best gedaan deze wek en lekker afgevallen. Super joh! Je bent bijna bij de 88 kg. Duim
By the way...Heb je nog wel lekker getennist? Is het droog gebleven bij jou?

Groetjes en allemaal een fijne avond.

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Crebster ik ben ook angstig geworden bij de schooltandarts. Nu laat ik niets meer doen zonder verdoving! En ik ga niet naar de mondhygiëniste, dat doet mijn tandarts zelf. Heel fijn! Lach Dus ik ga tegenwoordig wel weer, maar nog steeds met knikkende knieën hoor. Lachen

Heb een leuke vakantie gehad. Weinig gedaan, veel gerust en gelezen. Klein beetje gewandeld en een paar keer stukje gefietst. Dat was het. Lachen
En het mooiste is; ik was flink aangekomen, maar wel weer veel vocht bij, dus binnen een paar dagen was er weer 3 pond af. In dit sprintje nu dus groen, wat eigenlijk een vertekend beeld geeft, want klopt niet helemaal, maar goed. Ik pak de draad weer op. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 5:06    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Fijn dat je het goed had Missy!!
Enk dat je de draad thuislaten weer op hebtgepakt. Die goeie Judith Be k toch. Werktnog steeds door, zie ik!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 22:01    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@crebster: Dat zijn echt traumatische ervaringen met de tandarts die je als klein kind hebt meegemaakt. En dan ook nog dat op latere leeftijd de vullingen werden vervangen door witte. Die later toch weer eruit gehaald zijn en opnieuw gevuld door vullingen van amalgaam. En toen je zwanger werd braken de kiezen dus af. Zelfs ben je nog 8 x terug geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Wat voor 1 x al geen pretje is. En ook nog naar de kaakchirurg. Kortom: je had steeds pech.

Ik snap dat je uiteindelijk voor een mooi kunstgebit ging.

Ik schijn met ons gezin een slechte tandarts gehad te hebben maar bij mij (ons) is het gelukkig goed gegaan. Nu heb ik al jaren een fijne (jonge) tandarts die ik helemaal vertrouw.

N.a.v. je vraag: Bij het tennissen vrijdag bleef het helemaal droog. En zaterdag ook. Lekker getennist. Dank je.

Fijne avond.

Laatst aangepast door AnnetteM op zo 14 jun 2020 22:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 22:01    

Reageer met quote
@missy; Fijn dat je het leuk hebt gehad tijdens je vakantie. En gelukkig was de schade grotendeels vocht.

Succes met weer oppakken.

Bij mij gaat het cal bijhouden nu 'al' 3 weken goed. Ik ben nu zo'n 3 kg kwijt.

Fijne avond en leuk dat je er weer bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 22:03    

Reageer met quote
Top Annette, hartstikke goed!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 22:04    
Vrouw Weeggegevens   Eliza10
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
goedenmorgen .

We zijn lekker druk met klussen .

Gisteren genoten van een kroket en dat ging na 3 dagen met plaatje goed .

Gewicht daalt goed maar ik eet ook veel minder fout .

Annet hoe gaat het met jouw gedoe van gebit ? eet jij wel alles .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 7:30    

Reageer met quote
Gewogen. Teveel. We gaan op zoeknaar een andere niet digitale weegschaal, waar ik, als eenoude dame, de tijd voor kan nemen om er te gaan staan...
Nu hing kaan mijn echtgenoot. Dat was niet prettig. Ik gleed bijna van zijn rug. Pijnlijk..

Later meer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 11:52    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Top Annette, hartstikke goed!!

Dank je!

Fijne avond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 16:30    

Reageer met quote
Eliza10 schreef:

We zijn lekker druk met klussen .

Gisteren genoten van een kroket en dat ging na 3 dagen met plaatje goed.

Gewicht daalt goed maar ik eet ook veel minder fout .

Annet hoe gaat het met jouw gedoe van gebit ? eet jij wel alles .

Fijn dat jullie lekker klussen.

Fijn dat je gewicht goed daalt! Bijkomstigheid van het plaatje?

Thuis doe ik mijn plaatje uit bij het eten. Vanmiddag bij de tennis wel 2 boterhamnen op met mijn plaatje in. Eet niet lekker...... Maar ja. Het is niet anders.

Fijne avond.

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 16:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Pagina 37 van 41