Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 30: samen blijven we stabiel!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2019 10:13    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Wat jij nu zegt, Leonie, dat is ook bij mij het probleem. Als oudere heb ik toch al dat veel vitamines en mineralen niet goed opgenomen worden. Ik begon idd met het vlees weg te laten. Daarna dacht ik, dat ik- in plaats van- dan maar bonen moest toevoegen. Dus veel sla met paprika, tomaat, komkommer en bonen. Verder eet ik af en toe sojastukjes of balletjes. Ik eet elke dag fruit, gevarieerd, veel avocado en banaan.
Ik maak humus van kikkererwten en doe ook vaak linzen door de sla. Preparaten gebruik ik niet.
Als ik binnenkort bloed moet prikken voor mijn cholesterol ben ik benieuwd of het gezakt is door deze leefwijze en ik vraag gelijk of ik ook de vitamines mag laten onderzoeken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2019 16:35    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Ik eet al 40 jaar geen vlees en nu ruim een half jaar alleen nog plantaardig.
De doorsnee vegetarier/veganist gaat erg bewust met voeding om.
Het is vooral NIET het alleen weglaten van iets.
.
Dat geldt mi voor elk dieet, dat een bepaalde voedingsstof helemaal weglaat, je zult moeten vervangen om alle voedingsstoffen binnen te krijgen.
Bij twijfel zou je ijzeren, vit b12, d als suplement kunnen nemen.
:

Vind het nog steeds schokkend in ons welvarend landje, dat een dier een product zondergevoel en behoeftes geworden is..
We sluiten dieren op, laten ze leven onder erbarmelijke omstandigheden, voeden ze plantaardig, zetten ze op een vreselijk transport en slachten ze af.
Om dan het plantaardig gevoedde kadaver op te eten!
Beter, voor milieu, dier, water dat wij gelijk dat plantaardige voedsel opeten?
De moderne mens, die zoveel te kiezen heeft, kan zoveel betekenen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2019 19:58    

Reageer met quote
Dat is heel mooi gezegd, Elisabeth en zeker waar.
Gelukkig zie ik om me heen steeds meer gelijkgestemden.
Maar er zijn zeker ook nog veel mensen om mij heen die denken dat het een bevlieging van mij is. Ik probeer nu ruim en jaar om plantaardig te eten en ik ben nog steeds zoekende. Ik zoek veel op internet, maar soms zijn de alternatieven zo ingewikkeld, dat ik ( voor dat product) afhaak.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2019 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Omdat ik wel kaas en eieren eet en in vleesvervangers ook vaak ijzer en Vit B12 zijn toegevoegd ben ik niet zo bang voor tekorten.
Er is in het ziekenhuis pas bloedgeprikt (kijken ook de vitamines na dan) dus ik zal binnenkort wel horen of dat allemaal goed was. Lach

Ik eet veel groenten (wel 4 ons per dag) en ook nog fruit erbij. Niet altijd heel afwisselend, maar echt niet elke dag hetzelfde. Voel me prima. Geheel plantaardig is me een brug te ver. Dan ben ik wel bang dat ik tekorten opdoe. En ik wil nu juist goed voor mezelf zorgen en tevens rekening houden met de rest van de schepping. Daarom die vegetarisch gestremde kaas, bio kwark en biologische vrije uitloop eieren. En ja ik weet het; die kippen worden ook geslacht, maar die hebben dan wel een echt kippenleven gehad tenminste. Lach Met die gedachte kan ik wel leven.

Trouwens, ik voer mijn hond ook nog wel vlees. Het is niet anders, dat is nu eenmaal een vleeseter. En ik weet dat er veggie brokjes zijn, maar daar hoor ik niet zulke goede dingen over. Neri moet bovendien speciaal voer (leverdieet) dus voor haar heb ik ook al niets te kiezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 1:52    

Reageer met quote
Ach, een 'echt' kippenleven? De mannelijke eendagskuikens gaan nog steeds door de versnipperaar of worden vergast, snavels nog steeds afgebrand, en nog steeds met heel veel op een kluitje waardoor ab geneveld moet worden.
Dat vind ik ook het lastige met onze keurmerken.
'Vrij uitloop, biologisch, enz' krijg je een heel ander beeld bij dan dat de dagelijkse praktijk is.
Ben ook een bij het vangen geweest na hun legbare leven, vleugels breken om ze met z n zessen in een kratje te krijgen is normaal..

Zelf drink ik soyamelk van apro, hier wordt ijzer en b12 aantoegevoegd. Vind het heel lekker in de cappucino, schuimt heel mooi en laag in calorieën.
Ook is de yoghurt van dit merk een aanrader!
Zou het geen probleem vinden om koemelk te drinken, dier kan het goed hebben, alleen geeft het dier melk na de geboorte van het kalf. Tja en door de hoge consumptie van melkproducten moet dit afval maar op transport en verwerkt worden.
En daar wil ik niet aan meedoen.

Uiteraard maakt een ieder keuzes en gelukkig lijkt er een tendens te ontstaan in Nederland om consumptie van dierlijke producten te minderen.
Heel veel is onwetendheid, slechts een klein percentage mens interesseert het echt niet, ach in sommige landen eten ze nog hond
dat is heel normaal. Wieweet is het varken de hond van de toekomst, mag het rondlopen, zijn staart behouden, geen ongemakken ervaren, en aaien en knuffelen we het.
.

Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 8:32    

Reageer met quote
Ik heb gisteren spaghetti gemaakt van courgette. Is makkelijk en het gerecht was heerlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 13:35    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Doordat ik een bewuste keuze heb genomen om plantaardig te eten, eet ik ook geen kaas meer.
Met kaas is in mijn hoofd hetzelfde gebeurd als met drop, het kauwen op dierenbeenderen, zo voelt kaas ook niet goed om dat daar het afval de kalveren zijn.

Hoi Elisabeth,

Wil je mij uitleggen wat je bedoelt met 'drop, het kauwen op dierenbeenderen'. En wat je bedoelt met dat bij kaas het afval de kalveren zijn.

Ik ben gewoon benieuwd wat je hiermee bedoelt.

Fijne avond.

Laatst aangepast door AnnetteM op di 12 mrt 2019 20:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 19:33    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Josephine, ik dacht net nog aan je in de trein want ik las in de krant dat de City Pier City Loop was afgelast ivm het weer.

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 19:35    

Reageer met quote
@AnetteM

In het meeste drop, snoep wordt varkengelatine toegevoegd. Gelatine is niets anders dan gemalen beenderen.

Een koe geeft alleen melk als er een kalf geboren is. ja, net als bij de mens. Kalf wordt meteen bij de moeder weggehaald zodat de melk gebruikt kan worden.
Doordat de vraag naar melk enorm is, weten de boeren niet waar ze met de kalveren heen moeten, bijna alles sowieso de stiertjes worden allemaal op transport gezet voor de slacht.
Een enkeling groeit uit tot een nieuwe melkkoe!
Na verloop van tijd staat de melkkoe weer droog en dan begint het opnieuw, kalf werpen, en weer melk geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 21:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 9 van 16