Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Sprintje Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Weer even goed de tijd genomen om alles goed tot me door te laten dringen. Ik merk dat ik het bijltje er vaak wel erg snel bij neer dreig te gooien…. Dan maar weer vanaf het begin alles oppakken.

We zitten(weer) in de caravan, nu in de wei van onze zoon en passen op hun huis en kleinvee. Zij zitten deze week in een hotel in Egmond aan Zee, hebben een klein vakantieweekje kunnen nemen ook door de studiedagen op de school van hun kinderen.
Wat een bakken regen gisteren en vandaag. Het is hier wel heerlijk groen en fris! En als het niet regent, stikt het van de vogels hier met oa de zwartkop, de grote bonte specht en allerlei meesjes!

Ik moet Judith weer oppakken. Vanaf het begin, en daar ga ik nu mee beginnen. Leeg schrijfboekje schreeuwt om input!

Geschokt Geschokt Geschokt Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022 16:54    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Ik zie dat ik nog in de lijst sta.
Zal niet actief hier zijn, maar mee lezen doe ik wel. Als jullie dat niet erg vinden.

Prima toch! Doen wat goed voelt <3

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022 7:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ladies, het loopt niet helemaal zoals ik wil qua berichten plaatsen

Wél ben ik geslaagd voor mijn medische basiskennis. Daarna kwam ik tot de ontdekking dat ik na het overlijden van mijn oma op 3 mei, uitvaart op zaterdag 7 mei, en vervolgens doodleuk maandag weer doorgaan met mijn werk alsof er niks aan de hand is. Dus dat kwam ik afgelopen week plotseling tegen. Ineens intens verdriet. Ik had wel wat tranen gelaten natuurlijk maar er ging nu ergens een luik open.

Ik wist dat ik haar zou missen, we waren heel close en ik dacht al, ik had verwacht dat ik verdrietiger zou zijn. Dat klopte dus wel.

Door oververmoeidheid ook veel klachten, knieën doen zeer, mijn rug voelt vervelend, blijf hoesten dus bij Dag 9 over lichaamsbeweging toch iets van een blokkade gevonden ook.

Neemt niet weg dat ik nu weer doorga met dag 10.

We gaan er weer voor met zijn allen!

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022 7:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 10

Stel realistische doelen.

Als je doel te hoog ligt of te ver in de toekomst ligt, raak je gemakkelijk ontmoedigt. Vermijd die valkuil. Wat is jouw doel?

- Een bepaald gewicht bereiken
- Een bepaalde kledingmaat passen
- Eruitzien als een paar jaar geleden

Als je denkt aan de korte termijn is een mooi doel bijvoorbeeld 2,5 kilo afvallen. Beloon jezelf elke keer als je dit aantal bent afgevallen. Vier je successen! Met je partner, vriend(in) of dieetcoach. Je bent weer een stukje dichter bij je doel.

Hoe langzamer je afvalt hoe beter. In de eerste weken zal het sneller gaan dan daarna, omdat je in eerste instantie meer vocht zal verliezen dan vet. Dat is niet ongebruikelijk.

Je vind het vast niet leuk om te horen, maar hoe langzamer je afvalt, hoe beter het is. Groot nadeel van te snel afvallen is dat je ichaam je in bescherming neemt door je spijsvertering te vertragen. Dat is de natuurlijke reactie van je lichaam om te voorkomen dat je verhongert.

Ondermijnende gedachte:
Ik ben pas tevreden als ik mijn 'ideale' gewicht bereikt heb. Voor die tijd heb ik niets te vieren.
Steunende gedachte:
Ik moet leren blij te zijn met kleine tussentijdse successen. Vieren dat ik ruimt 2,5 kilo ben afgevallen is goed voor mijn humeur en voor mijn zelfvertrouwen.

Ondermijnende gedachte:
Als ik maar een halve tot een kilo per week kwijtraak, duurt het veel te lang.
Steunende gedachte:
Wat maakt het over een paar jaar nog uit hoe lang het heeft geduurd? Ik moet mezelf eraan herinneren waarom het belangrijk is om langzaam af te vallen. Mijn succes op de lange termijn hangt ervan af.

Afspraken met mezelf:

Mijn eerste doel is:

Als ik accepteer dat ik ernaar moet streven ruim 2,5 kilo kwijt te raken en dan pas weer verder te kijken, wordt afvallen gemakkelijker.

Actiepunten van vandaag:

- Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- Ik heb langzaam en zittend gegeten en aandacht gegeven aan iedere hap:
iedere keer, meestal, soms
- ik heb mezelf een compliment gegeven voor gedrag dat mijn dieet ondersteunt
- ik heb gekeken naar de week die voor me ligt, dieetactiviteiten ingepland en uitgezocht welke andere bezigheden ik kan opgeven of inperken
- ik heb (zo nodig) een aantal taken gedelegeerd aan mijn gezinsleden of een vriend of vriendin om hulp gevraagd.
- Ik heb vandaag minstens een keer aan spontane lichaamsbeweging gedaan
- ik heb gekeken naar de mogelijkheden voor geplande lichaamsbeweging
- ik heb tijd in mijn agenda gepland voor lichaamsbeweging
- ik heb aan geplande lichaamsbeweging gedaan.
- Ik heb mezelf ten doel gesteld ruim 2,5 kilo af te vallen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022 7:26    

Reageer met quote
Ik had me willen wegen, maar we zijn het bij het opstaan vergeten. Is altijd wel een gedoe om goed op de analoge schaal te gaan staan. Dan morgen maar nieuwe kans. Ik weet dat het maar een cijfertje is, maar ik zou zo graag die wijzer iets naar de andere kant zien gaan.

Deze week stonden we onze caravan op het grote grasveld van onze zoon. Zij waren deze week i. Egmond aan zee en kwamen bezt opgeruimd en blij thuis gisteren, jongetjes hadden genoten! Zo zijn we bezig geweestmet onze ‘generale Retie’ in deze weken voordat we op 22 juni (boerenprotest?.?, Gemeen Gemeen Heel heel boos Heel heel boos Geschokt Geschokt ohhh op vakantie willen. Kleine dingetjes komen we tegen. De boodschappenlijst moeten we samen nog doornemen. We hebben nog ruim een week om die af te kunnen vinken. Gelukkig hoeven we geen tien potten pindakaas of 25 kilo aardappels mee. Erg blij Erg blij
We hebben briefjes gemaakt met de datums waarop ik dus niet naar watertherapie of zwemmen ga, ook de thuiszorg en de huishoudelijke hulp weten wanneer we er niet zijn.

We moeten nog één ding echt in orde krijgen en dat is een betere zit in de caravan. Het ging dee week aardig, maar helemaal top is het nog niet. Ik weet er nog niet de beste oplossing voor, mas4 ik hoop dat 8k daar nog op kom. In ieder geval veel wisselen tussen rolstoel, relaxstoel, bank in caravan en bed..Mijn matras in de caravan ligt beter dan mijn huidige nieuwe matras, dus.. dat is een positief puntje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022 11:01    

Reageer met quote
Ik had me willen wegen, maar we zijn het bij het opstaan vergeten. Is altijd wel een gedoe om goed op de analoge schaal te gaan staan. Dan morgen maar nieuwe kans. Ik weet dat het maar een cijfertje is, maar ik zou zo graag die wijzer iets naar de andere kant zien gaan.

Deze week stonden we onze caravan op het grote grasveld van onze zoon. Zij waren deze week i. Egmond aan zee en kwamen bezt opgeruimd en blij thuis gisteren, jongetjes hadden genoten! Zo zijn we bezig geweestmet onze ‘generale Retie’ in deze weken voordat we op 22 juni (boerenprotest?.?, Gemeen Gemeen Heel heel boos Heel heel boos Geschokt Geschokt ohhh op vakantie willen. Kleine dingetjes komen we tegen. De boodschappenlijst moeten we samen nog doornemen. We hebben nog ruim een week om die af te kunnen vinken. Gelukkig hoeven we geen tien potten pindakaas of 25 kilo aardappels mee. Erg blij Erg blij
We hebben briefjes gemaakt met de datums waarop ik dus niet naar watertherapie of zwemmen ga, ook de thuiszorg en de huishoudelijke hulp weten wanneer we er niet zijn.

We moeten nog één ding echt in orde krijgen en dat is een betere zit in de caravan. Het ging dee week aardig, maar helemaal top is het nog niet. Ik weet er nog niet de beste oplossing voor, mas4 ik hoop dat 8k daar nog op kom. In ieder geval veel wisselen tussen rolstoel, relaxstoel, bank in caravan en bed..Mijn matras in de caravan ligt beter dan mijn huidige nieuwe matras, dus.. dat is een positief puntje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022 11:01    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Heel belangrijk een realistisch doel stellen!
Leg je de lat te hoog dan word je er door teleurgesteld als het niet lukt met gevolg dat je het bijltje erbij neer gooit.
En heel goed om tussendoelen te stellen.
Zelf ervaar ik geen tijdsdruk, heb een gezond bmi,voel me goed in me lijf maar wil vooral niet zwaarder worden.
Daardoor kan ik ontspannen met voeding omgaan en heb geaccepteerd dat als ik dit gewicht wil behouden ik maar kleine portie s kan eten, prima Lach en fijn als het lukt weer beneden de 60 te komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2022 11:21    

Reageer met quote
Dalende lijn weer bereikt gelukkig. Dat voelt wel beter.letterlijk minder dikke buik en figuurlijk tussen mijn oren dat ik de goede kant weer op ga. Hoewel er in de methode van Judith een soort escape zit van 1 koekje op een dag, of het inplannen van een soort cheatday, blijkt dat voor mij een valkuil te zijn die vooral de ondermijnende gedachten aanwakkert. Bovendien blijft het dan niet bij 1 koekje. Boos Gemeen.

Ik kan beter tegen mezelf zeggen: GEEN KEUS! Dat is echt beter voor me. Ik hóef niet per se een koekje. Dat mag ik wel, maar het hoeft niet per se, want er zit geen voeding in. Het is alleen maar zoet. Maar hij is wel bijna 40 kcal….
Fijne zondag allemaal!!

Helaas kan ik geen berichtjes meer in mijn eigen boekje kwijt. Dus hoop ik dat Ellen de bug er nog uit krijgt. Ik weet ook niet hoe ik halverwege mijn boekje kan komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2022 12:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goed bezig ladies.

Hier thuis speelt er van alles, dochter van 13 met suicide gedachten en hoop geregel daaromheen. Maar ik hou vol, het duurt alleen soms wat langer dat ik post. Ik hoop dat het jullie evengoed helpt Sip

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 jun 2022 18:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 11 Ontdek het verschil tussen honger, trek en eetdrang.

Honger is makkelijk te verwarren met trek in eten. De opdracht van vandaag helpt je te ontdekken wanneer je echt honger hebt en wanneer je tegen jezelf moet zeggen: Ik heb alles wat ik gepland had tijdens deze maaltijd te eten op en ik heb nog steeds honger... nou ja, dat geeft niet. Het kan wel 20 minuten duren voordat mijn hersenen de boodschap aan mijn lichaam hebben doorgegeven dat ik vol zit. Ik wacht wel af hoe ik me over 20 minuten voel.

Of je bedenkt, een mooi moment om mijn weerstandsspier te trainen.

Registreer je hongergevoel. Hoe weet je nu of je echt honger hebt? Denk eens terug aan drie momenten, van kortgeleden, dat het volgende gebeurde;

- Je had een paar uur niets gegeten en voelde je echt uitgehongerd. Dat lege gevoel in je maag, dat vaak gepaard gaat met gerommel, was honger

- Je had een stevige maaltijd gegeten en wilde toch nog dooreten. Dat was trek.

- Je voelde een sterke hunkering naar eten, die gepaard ging met een gespannen gevoel en een onprettig verlangen in je mond, keel of lichaam. Dat was eetdrang.

Om te leren deze gevoelens beter te onderscheiden, kies je nu een dag uit waarop je gaat noteren wat je voor, tijdens en na het eten voelt.

De meeste mensen die willen afvallen hebben moeite met het onderscheid tussen echte honger, trek in eten en eetdrang.

Let iedere keer dat je gaat zitten voor een maaltijd of tussendoortje op hoe je maag aanvoelt. Let halverwege de maaltijd op hoe je maag aanvoelt. Beschrijf je honger opnieuw als je klaar bent met eten.

Wil je nog meer eten, heb je een bepaald gevoel in je maag? Of zit het meer in je mond of keel? Hoe voelt het? Hoe sterk is het gevoel? Heb je trek in een bepaald soort eten (dat wijst waarschijnlijk op trek of eetdrang)? of maakt het niet uit wat je eet (dat betekent waarschijnlijk dat je nog honger hebt)? Noteer de gevoelens op het formulier.

Geef je honger na 20 minuten na het eten weer een cijfer en beschrijf het formulier wat je lichamelijk voelt en of je nog verlangt naar eten.

Voorbeeld:

Tijd Gevoel in mijn maag Intensiteit hongergevoel (0-10)
Voor het avondeten Heel leeg, een beetje gerommel 8

Halverwege avondeten Een beetje voller 5

Vlak na het avondeten Redelijk vol, maar wil nog een 2e portie 2
voel behoefte in mijn mond en keel

20 min na het avondeten Vol, voldaan, blij dat ik niet teveel heb gegeten 0

Beschrijf dit op een dag voor ontbijt, lunch en avondeten. Als je na het doen van de oefening nog niet helemaal zeker bent of je dit gevoel zal kunnen herkennen, herhaal deze dan nog een keer.

Tip: Als het ergens tussen de 20 min en drie uur geleden is dat je een redelijke maaltijd hebt gegeten en je voelt toch behoefte aan eten, bedenk dan dat het waarschijnlijk om trek of eetdrang gaat en niet om honger.

Ondermijnende gedachte: Dit kan ik wel overslaan, ik ken het verschil tussen honger en eetdrang wel
Steunende gedachte: Misschien weet ik met mijn verstand wel wat het verschil is, maar het is toch belangrijk dat ik het verschil ook lichamelijk ervaar. Het is best mogelijk dat ik eetdrang soms honger noem. Het is heel belangrijk dat ik deze oefening doe, want dan weet ik of ik daadwerkelijk te vaak te veel honger heb (een probleem dat ik moet oplossen) of dat ik eigenlijk last heb van eetdrang (een gevoel dat ik kan leren verdragen)

Afspraken met jezelf:
Om te ontdekken wanneer ik echt honger heb ga ik....

Als ik honger en eetdrang goed van elkaar leer onderscheiden, wordt afvallen gemakkelijker.

Actiepunten van vandaag:

- Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- Ik heb langzaam en zittend gegeten en aandacht gegeven aan iedere hap:
- ik heb mezelf een compliment gegeven voor gedrag dat mijn dieet ondersteunt
- ik heb gekeken naar de week die voor me ligt, dieetactiviteiten ingepland en uitgezocht welke andere bezigheden ik kan opgeven of inperken
- ik heb (zo nodig) een aantal taken gedelegeerd aan mijn gezinsleden of een vriend of vriendin om hulp gevraagd.
- Ik heb vandaag minstens een keer aan spontane lichaamsbeweging gedaan
- ik heb gekeken naar de mogelijkheden voor geplande lichaamsbeweging
- ik heb tijd in mijn agenda gepland voor lichaamsbeweging
- ik heb aan geplande lichaamsbeweging gedaan.
- Ik heb het 'registratieformulier voor mijn hongergevoel' ingevuld (of heb dat op een andere dag ingepland)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 jun 2022 18:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 7 van 10