Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Sprintje Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dat is een mooi uitgangspunt Elisabeth01!

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 7:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kies twee verantwoorde diëten uit

Kies een dieet dat je in staat stelt redelijk gevarieerd te eten. Je zult ook wel afvallen met een dieet met minder voedingswaarde, maar uiteindelijk komt je lichaam daartegen in opstand en kom je geheid weer aan.

Indien van toepassing, leg het dieet wat je hebt uitgekozen voor aan een diëtist of je huisarts om er zeker van te zijn dat het gezond is en geschikt voor jou.

- Kies een gezond dieet
- Kies een dieet met eten dat je lekker vindt en dat je gemakkelijk klaar kunt maken
- Kies een flexibel dieet.
- Kies een dieet waarin je kunt sparen voor traktaties
- leer van het verleden (welk dieet werkte wel en niet voor jou?)

Ondermijnende gedachten:
- Ik wil een dieet waarover ik heb gehoord uitproberen. Het beloofd dat je snel, gemakkelijk en zonder inspannning een heleboel kilo's kwijtraakt. Wat maakt het uit dat het niet uitgebalanceerd is, ik hoef het toch niet lang te volgen

Steunende gedachte:
Een sneldieet is niet gezond en ik moet mijn dieet of een variatie daarop lang kunnen volhouden. Beloftes die te mooi klinken om waar te zijn beloven echt altijd meer dan ze waarmaken

Ondermijnende gedachte:
Ik leer wel verstandig te eten nadat ik klaar ben met het dieet

Steunende gedachte:
Als ik nu niet leer verstandig te eten, welke garantie heb ik dan dat het me later wel zal lukken? Ik moet er nu mee beginnen

Ondermijnende gedachte:
Het lukt me alleen om af te vallen als ik precies het goede dieet vind

Steunende gedachte:
Er is meer dan één goed dieet. Geen enkel dieet kan toveren. De enige manier om af te vallen is minder calorieën in te nemen dan je lichaam verbruikt.

Als ik accepteer dat ik de rest van mijn leven een gezond eetplan moet volgen, wordt afvallen gemakkelijker. (NB en het kiezen van een gezonder dieet is dan wel een handige)

Actiepunten voor vandaag:
- Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- ik heb informatie verzameld over dieten
- ik heb een verantwoord hoofd- en reservedieet uitgekozen.

Succes allemaal!

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 7:18    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Toen ik goed op gewicht wilde komen heb ik een diëtiste geraadpleegd. Zit gewoon in de basisverzekering en het is fijn om iemand mee te laten kijken.
Ik eet volledig plantaardig en wil netjes alle voedingstoffen binnenkrijgen.
Diëtiste gaf als commentaar dat ik een goed evenwichtige manier van eten heb alleen van alles net iets teveel Lachen
Het voelt voor mij dus niet als dieet, zo eet ik altijd al maar schep gewoon wat minder op.
Sws eet ik alleen voedsel waar mijn lijf iets aan heeft, voeding dus en doe ik niet aan vulling.
Teveel of slecht eten is ook voedselverspilling en je wordt er nog dik van ook Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 7:32    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Op mijn motivatie kaart staat; ik wil geen walvis worden (hele dikk buik krijgen).

En ik kies voor het vasten dieet 5:2 en khd beperkt (snelle suikers en wit meel producten zoveel mogelijk vermijden). Dat doe ik al een tijdje nu en daar wilde ik dan maar bij blijven. Lach

Elisabeth, ik vind jou nog altijd een sterke vrouw zoals je al zolang volhoudt! Chapeau hoor. Mallepietje

Hebben jullie allemaal al mee-gekregen dat Weegclub een dezer dagen ophoud? Dus ik hoop dat we dit sprintje nog samen kunnen doen. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 10:11    

Reageer met quote
Dank voor je lovende woorden Lach

Heb meegekregen dat het hier stopt, ga kijken hoe het verder gaat!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 13:15    
Vrouw Weeggegevens   Katrijn123
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Ik doe voor het eerst mee, dus jammer dat juist nu dit forum gaat stoppen. Wel extra motivatie natuurlijk om er tijdens dit sprintje voor te gaan.
Motivatiekaart heb ik alvast in gebruik en als ik nog iets extra bedenk, zet ik het er meteen bij. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 21:06    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dieetcyclus van Foodsisters

Reageer met quote
Ik heb het boek pas een maandje. Nu ik mijn einddoel nader wordt “handhaving” belangrijker. Een geweldige aanschaf!

Dag 1: Mijn stapeltje motivatiekaarten groeit. De mooiste is naar aanleiding van de reactie van een oude bekende: “je lijkt weer op jezelf”.

Dag 2: Mijn diëten zijn calorieën tellen, maaltijdvervangers en lekkere, gezonde recepten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 21:53    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
ja, El-Bee het boek is echt goed. Het verschaft inzichten, dingen die je vaak wel weet maar je toch nog niet echt eigen hebt gemaakt he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2022 22:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat doe je met eten als je niet zit als je eet?

Gratis hapjes proeven in de supermarkt
Proeven terwijl je aan het koken bent
Stiekem restjes van een bord eten als je de tafel afruimt
IJs rechtstreeks uit de verpakking of chips rechtstreeks uit de zak eten terwijl je dingen loopt te doen
Een snoepje of dropje nemen wanneer je langs de snoeppot op het bureau van je collega loopt
Iets oppeuzelen wat je ziet liggen wanneer je de koelkast opendoet om iets anders te pakken

(zo herkenbaar, ken je het programma secret eater? Ik loop dus echt regelmatig langs de koelkast voor een lekker plakje grillworst. Of twee)

Het is absoluut noodzakelijk dat je je bewust wordt van alles wat je in je mond stopt.

Staand eten is meestal impulsief eten. Wat je staand eet had je misschien niet van tevoren gepland. Als je gaat zitten ben je je bewuster van wat je eet, je weet dat deze calorieën tellen. Je kunt beter in de gaten houden wat je eet en daarmee voorkom je dat je teveel eet. Je zegt in feite tegen jezelf; Ik ga erbij zitten, ik eet een normale maaltijd (of tussendoortje) en ik eet wat mijn eetplan voorschrijft.

Gevolg: je voelt je meer voldaan.

Omdat je minder gaat eten, is het belangrijk dat je al je eten voor je ziet staan bij een maaltijd of tussendoortje, zodat je ook visueel voldaan bent.

Afspraken met jezelf:
Wanneer ik staand wil gaan eten, ga ik

Ik ga mezelf als volgt eraan herinneren dat ik zittend moet eten:

Als ik accepteer dat ik altijd zitten moet eten, wordt afvallen gemakkelijker

Actiepunten voor vandaag:
- ik heb mijn voordelenmotivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- ik heb een motivatiekaart gemaakt om mezelf zover te krijgen dat ik ga zitten om te eten.
- ik heb een systeem gemaakt om me eraan te herinneren dat ik altijd zittend moet eten
- ik heb zittend gegeten: iedere keer, meestal, soms

Succes allemaal weer!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 26 mei 2022 8:22    

Reageer met quote
Dit is er zo ingesloten, ik eet nooit staand of lopend. Ook niet zittend inde auto of bij een andere activiteit.
Bewust, rustig eten is zo belangrijk!
En zo vermijd ik het naar binnenschuiven van eten tijdens, tv kijken, computeren enz.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mei 2022 13:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 3 van 10