Auteur |
Bericht |
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Soezen:
75 gr boter
75 gr protifar+, of sojameel
3 eieren
1 1/2 dl water
snufje zout
Water, boter en zout inpannetje aan de kook brengen, dan protifar er ineens bij en roeren totdat het van de pan loslaat. gas uit en de eieren er een voor een bijdoen elk ei eerst helemaal laten opnemen voordat je het volgende erin doet. Met 2 lepels op bakpapier of ingevette plaat kleine hoopjes leggen en 20 min op 200 gr bakken.
Als ze klaar en koud zijn kun je ze vullen met slagroom, of er kleinere hartige soesjes van maken met bv kaas of vismousse
Met protifar+ vind ik lekkerder als met sojameel (kan ook van allebei de helft). Heb het recept ooit van een of andere Atkinssite gehaald. Zit in mijn Atkinsreceptenklapper._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 19:18 |
|
|
|
|
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
geweldig ben er erg blij mee, heb wel sojameel en proteine 95 % dus ik probeer het wel ik heb heen protifar plus (dat is dat dure spul geloof ik). maar ga het lekker vullen met kaascreme of tonijnmousse bedenk wel wat, gr. Mixer |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 20:51 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Miranda wat klinkt dat lekker en makkelijk ...kom een keertje proefen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 21:02 |
|
|
|
|
Het staat in de oven heb het beslag in de muffinvormen gedaan, ik zweer bij de siliconen, ik moest wel meer meel erbij doen wilde het van de pan loslaten, nu even afwachten, spannend hoor. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 21:16 |
|
|
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Heb ze al een hele tijd en ze zijn geweldig |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 21:34 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Hoe werkt het eigelijk als het uit de oven komt? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 21:35 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Eruit gooien :wink: , iets af laten koelen en dan voorzichtig eruit wippen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 21:38 |
|
|
|
|
|
|
Altijd wel een vaste ondergrond eronder een platte plaat want ze blijven flexibel ook als ze heet zijn en je kunt alles zo omkiepen het plakt nooit.
overigens zijn de soezen niet echt gerezen en voelen zwaar aan, dus iets niet goed gedaan toch teveel meel denk ik, maar oefening baart kunst, en echt Ellen als je met die siliconen bent begonnen wil je geen metalen bakvormen meer.
van te voren wel omspoelen met water |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 05 nov 2004 22:38 |
|
|
|
|
Die van mij rezen nu ook niet zo goed, dacht dat het aan sojameel lag. ik heb ze ooit nog eens gemaakt en toen waren het echte grote (te grote :wink: soezen). Was van hetzelfde recept. Maar toch lekker.
Ik heb er nog twee. vanavond kreeg ik aardbeien van mijn schoonmoeder, dus daar ga ik ze morgen mee vullen en slagroom natuurlijk.._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 06 nov 2004 0:18 |
|
|
|
|
Ellen je bent altijd welkom, ook als ik geen soezen heb :wink: :wink: .
Maar als je belt maak ik ze zeker!! _________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 06 nov 2004 0:19 |
|
|
|
|