Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Snel? Of Traag en Gestaag?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Vanmorgen op de weegschaal gestaan maar was helemaal niet blij, de laatste week helemaal niet opgelet,

Ine wat er snel bijkwam is er ook snel weer af, dat is gewoonlijk voornamelijk vocht. Om een kilo in vet aan te komen heb je meer dan 7777 calorieën extra nodig. Daar kom je in het algemeen niet aan op een dag. Lach
glucose/kh houden per gram 2 gr. vocht vast om überhaupt te kunnen bestaan. Dat schiet bij overmatig eten/snoepen zoals op verjaarspartijtjes wel snel omhoog.
Dus nu niet getreurd maar gelijk weer terug naar je eetplan. Dan komt het helemaal goed. Gemeen

Quote:
zeker minderen met olijven eten

Ik heb moeten leren om olijfolie te gebruiken door eerst een theelepeltje te gebruiken en dat een tijdje vol te houden en dan weer eens een theelepeltje erbij. Mijn lichaam kon het niet verdragen. Olijfen eet ik nog altijd niet tenzij er een klein beetje heel fijn gestampt in de pesto zit. Anders gaat het fout.

Quote:
Ik gruwel van olijven, was dat maar zo bij chocola

Quote:
Vanaf vandaag neem ik de hele maand september geen chocola

Vlinderrr ik ben ook dol op chocolade maar inmiddels allang niet meer die lichte melkchocola wat meer suiker en vet dan cacao is. Ik heb toen ik er nog naar snakte een tijdje extra pure chocolade gegeten. Dan zit je na 1 of 2 stukjes vol want het is erg machtig en er zit weinig/geen suiker in. Het is ook behoorlijk bitter dus je hebt echt aan minder genoeg en na verloop van tijd had ik er nog nauwelijks behoefte aan.

Ik heb het 's avonds wel eens een enkele keer, dat ik er trek in heb. Als ik dan echt naar binnen ga en voel wat er in me zit dat erom vraagt zonder iets aan het gevoel te veranderen dan verdwijnt het al heel snel vanzelf. (oefening)

Het is als iets, een wild dier, dat je in een kooi opsluit in een donker hoekje Het voelt zich niet gehoord en doet er alles aan om als de deur op een kier gaat uit te breken. Dat is het moment dat je voor de bijl gaat.
Maar als je er gecontroleerd aandacht aan geeft zoals door te focussen als in bovenstaande oefening of door een stukje extra pure chocola te eten dan is dat beest dat je in de kooi wilt houden tevredengesteld en doet geen pogingen om uit te breken. Controle dus. Cool

Quote:
Het heeft me vaak in verwarring gebracht... 'hoe kan het (b.v.) dat anderen wél af en toe taart en ijs kunnen eten en ik daardoor steeds weer in eetbuien terecht kom?'

Ieder mens is idd anders en ieders lijf en hoe dat reageert dus ook Nicky

Het kan zijn dat je overgevoelig bent voor die producten (niet te verwarren met allergie) en dat je lichaam er daardoor juist steeds meer van wil, het is gewoon een soort fysieke verslaving.
Ik heb het als ik witte suiker gebruik en tarwe is voor mij helemaal vergif. Vandaar dat Kh-arm voor mij het beste werkt.

Ik heb het sprintje gesloten want we zijn nu immers al een week bezig. We zijn inmiddels al enkele groene hokjes en 1 rood hokje rijker en 2 kilo armer en dat is een mooi resultaat want er zijn nog 2/3 van de weegresultaten niet gepost. Het is dan ook pas dag 2 van de nieuwe week. Het gaat lekker, zowel op mijn weegschaal als in het sprintje. Lekker actieve mensen hier, leuk.

Hebben jullie ook wel eens dat je jezelf "van binnen" lichter ruimer, strakker voelt? Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ik voel dan vanbinnen in mijn lijf dat er iets gebeurt wat aan de buitenkant nog niet zichtbaar of meetbaar is. Mijn cm'ters bijvoorbeeld zijn nog weinig veranderd in de laatste paar weken. Mijn kleding zit nog hetzelfde. Meestal gaan die cmters bij mij juist harder dan de onsjes haha. Het gevoel zit echt diep in mijn binnenkant.

Nou was ik iets op internet aan het lezen en kwam puur bij toeval, Nee toeval bestaat niet het viel me natuurlijk toe omdat ik die info nodig had, het volgende tegen.
Je hebt zoals we allemaal wel weten oa, spierweefsel, vetweefsel en wat we niet allemaal weten vermoed ik ook nog visceraal lichaamsvet. Het laatste is het vet dat zich in de buik rondom de organen zit. Net zoals je aan de buitenkant van je lijf vet kunt verliezen, kun je dat ook aan de binnenkant.
Alleen dat kun je niet in je cm'ters terug zien. (wel in je kilo's)
Ik vermoed zomaar, en hoop ook dat dat het is, dat dit het geval is bij mij op het ogenblik en dat dat ook hetgeen is dat het gevoel in me verklaard. Wat denken jullie?

Ik heb begin van het weekend voor het eerst sinds lang mijn ketosen weer eens gemeten omdat ik bij tijd en wijle toch wel iets royaler met de khtjes omspring. Gelukkig ben ik wel in ketose, de smaak in mijn mond had het me natuurlijk ook wel kunnen vertellen. Komende tijd ga ik weer eens vaker meten, het helpt mij grandioos bij het afvallen.

Veel succes weer allemaal en een fijne dag. Mijn zoon komt vanavond gezellig eten, meestal doen we dan ook een wandelingetje, heerlijk ik heb er zin in.

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vlinder,
Toevallig had ik gisteren een toetje, omdat ik nog rabarber in de diepvries had liggen en kocht ik vanille vla erbij een lekkere combinatie maar wat zit er in de vla veel callorieen zeg, ik ben blij dat ik heel zelden toetjes eet,
Kwark en yogurt ben ik gek op en maak er vaak smorgens smooties van.

Lightfeather,
Idd er is al 6 ons af Lachen en voel me een stuk “luchtiger/ruimer “ of hoe je het ook omschrijft, in mijn geval komt dat omdat ik dan minder vetten eet,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 21:06    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Lightfeather, het naar binnen gaan en 'voelen' word mijn nieuwe doel.. Die extra donkere chocola vind ik viess, ik heb bedacht dat wanneer ik echt trek heb ik wel een boterham met hagelslag ofzo mag. Ik koop geen repen en dergelijke.

Ine, vanille vla smullen is bij mij niet veilig, maar ik bied weerstand!

Ik voel me ook luchtiger en ruimer, ook al ben ik pas weer begonnen, het werkt mentaal positief Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 21:43    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
ja Lightfeather, dat gevoel ken ik wel. Altijd prettig om het te ervaren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 sep 2018 12:20    

Reageer met quote
Hoe gaat het met jullie?

Denk dat ik maar weer een vaste weegdag doe, ik merk dat ik de dag na het invoeren van mijn gewicht, wat makkelijker denk. Niet eens bewust, maar wel dat ik denk nog wel wat tijd te hebben. Zo koos ik vandaag 'fout, meer uit frustratie ook, oefening om gevoel te 'laten zijn' is nog wel even nodig. Ik ga weer wegen en invoeren op vrijdag, lijkt me beter. Tussendoor niet meer iedere dag op de wegerd, dat is een uitdaging want hij trekt als een magneet, helemaal als ik mijn best doe Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 sep 2018 19:10    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
ja,ik ken die aantrekkingskracht, Vlinderrr .. ik PROBEER aan te houden dat ik me maximaal 2x per week weeg.

Ik ben aan het kwakkelen de laatste tijd en niet zo standvastig t.a.v. mijn voedselkeuzes als ik zou willen... En de weegschaal laat dat ook zien. Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik blijf aardig stabiel, maar door problemen met mijn laptop (hij slaat nogal eens de spaties over... die ik er dan later tussen plak...) heb ik een beetje de p in om in de verschillende boekjes te schrijven.
Hoop dat jullie me dat even willen vergeven, want er komt dus echt wel een nieuwe laptop aan.. Maar dat duurt even...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 13:01    

Reageer met quote
Dat ga ik ook weer proberen Nicky, dinsdags en vrijdags ofzo.. Hoop dat je je gauw weer wat 'sterker' voelt. Ik merk dat ik alles of niets gedachten heb en moeilijk kan ontspannen wat eten betreft. Gisteren spontaan Chinees gegeten en voor vandaag is er over, ook drie bonbons gegeten. Vanavond ga ik gezellig naar een vriendin, ik wil er een ontspannen dag van maken en morgen een rust/balansdag.

Dymphie, het is je vergeven hoor, lastig voor je!

Hoe gaat het met Lightfeather?

Fijn weekend allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:16    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dymphie,
Eindelijk krijg ik een laptop, werk altijd op een tablet.
Ik verheug me er ontzettend op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:17    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Ine, ik vind het ook veel fijner om te tikken op een laptop dat op een I-pad. Wat fijn voor je!

Heb dus gisteren een nieuwe uitgezocht. Werd er helemaal kriegel van.
Ik moet er nog even aan wennen, maar na een halve dag er wat mee werken. ziet het er goed uit. En hij heeft led-licht achter zijn toetsen. Dat is heel erg fijn 's avonds. Bovendien zijn de letters wit ende toetsen grijs. Mooi contrast. Blij mee!
Nu weer zorgen dat mijn gewicht weer naar beneden gaat...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 18:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 8 van 11