Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sirkeltjes Dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sirkeltje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Pffffff....... echt compleet de mist in gegaan deze week, en waarom?
Ik voelde me al een paar dagen niet helemaal fit. Afgelopen zondag de hele dag op de bank gehangen. Maandag met een stoot paracetamols achter de kiezen me toch maar weer naar mijn werk toegeworstelt. Op het werk ging het wel maar eenmaal thuis was alle energie dan ook compleet op. Op die momenten is de drang naar snaaien enorm groot en mijn wilskracht zo ver te zoeken dat het al mis ging. Ook de dagen erna voelde ik me zo kloten dat ik me niet tegen dat negatieve gevoel kon verzetten. En aangezien ik echt een emotie eter ben en zeer zeker geen prater is het erg lastig voor mij om uit die modus vandaan te komen. Vandaag mezelf toch maar weer een schop onder de kont gegeven en ben op de weegschaal gaan staan. Een kilo aangekomen. Oh wat voelt dat muts!!!
Ik heb mezelf inmiddels even streng toegesproken en ik hoop nu weer in een positieve flow terecht te komen. Ik ga ervoor!!

1e streefgewicht:89.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mei 2015 8:04    

Reageer met quote
Na het laatste bericht is het eigenlijk alleen maar slechter en slechter gegaan. Toen ik vorige week zondag de moed bij een geraapt had om op de weegschaal te klimmen schrok ik me een hoedje. Voor het eerst in mijn leven gaf die 100 kilo aan. Vanaf dat moment is de knop omgegaan en ben ik weer van start gegaan.
Dit keer geen dieet gaan volgen maar gewoon 3 x per dag eten en 3 (gezonde) tussendoortjes. En proberen water te drinken. Het werpt zijn vruchten af moet ik zeggen. Ik woog vanmorgen 95,5 kilo.
Verder houd ik een eetschema bij en heb een stappenteller app op mijn telefoon gezet.
Deze week las ik in een boek dat je bij alles wat je in je mond stopt je eerst af moet vragen: "heb ik dit echt nodig om te overleven". Voor mij een hele motiverende zin. Door me dit af te vragen heb ik toch al een aantal dingen kunnen weerstaan.
Ik ga er weer voor Yes! (nederlands=

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015 13:59    

Reageer met quote
Vandaag lekker buiten bezig geweest. Prachtig weer en ook heerlijk van genoten. De tuinmeubelen staan schoon in de schuur en de eerste lading bladeren ligt in de container. Heerlijk om zo bezig te zijn. Nu wel moe maar voldaan moe.
Met het eten gaat het ook goed, al ziet dat er op de weegschaal niet zo uit helaas. Maar probeer er niet door van slag te raken en ik doe gewoon rustig door.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2015 22:47    

Reageer met quote
Vanmorgen bij de tandarts een kapotte kies laten repareren. De verdoving trekt nu langzaam weg maar nu wel wat een vervelend gevoel in mijn mond.Nou ja ook geen eetlust dat is dan wel weer mooi meegenomen.
Mijn eigen voorgeschreven gezonde leefstijl gaat nog steeds goed. Gisteren wel wat een lastig dagje. Steeds zin in iets lekkers maar gelukkig niet aan toe gegeven.
Vandaag een beetje raar natuurlijk. M'n zere mond zorgt er ook voor dat ik weinig trek in eten heb.
Voor nu gewoon positief en dit hoop ik zo vast te houden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015 14:09    

Reageer met quote
Vandaag sinds lange tijd weer op de weegschaal gestaan en ik schrok me rot. 102,5 kilo. De vreselijke 100 kilo grens overschreden. Echt verschrikkelijk. Ik heb me vreselijk laten gaan de afgelopen tijd. En dat is dus duidelijk te zien op de weegschaal en aan m'n lijf.
Ik vind het echt verschrikkelijk, die dikke buik, een onderkin. Kortademig, zere voeten. Geen fut. Dit is niet wat ik me van het leven heb voorgesteld op mijn 35e. Maar ik ben de enige die dit kan veranderen. En ook moet veranderen. Dit kan zo niet langer.

Vanmorgen heb ik ontbeten met 2 plakjes bruin brood met kaas en komkommer, een kop koffie en een glas water. Tussendoor een banaan en een kop koffie. Gelunched met 3 plakjes bruin brood, 2 met kaas en komkommer en 1 met stroop. Een pakje halfvolle melk (200 ml) en een glas water. Tussendoor een trosje druiven en een kop thee. Avondeten 3 gekookte aardappelen, 2 flinke opscheplepels broccoli, een rundervinkje een schepje jus en na een beetje straciatella vla. Vanavond een kop wienermelange. Gedurende dag regelmatig een glas water gedronken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2016 20:45    

Reageer met quote
Vandaag ging het ook goed, was behoorlijk druk op m'n werk dus ook weinig tijd gehad om te aan snaaien of snacken te denken.Water drinken ging hierdoorhelaas wel wat minder maar probeer vanavond nog een aantal glazen te drinken.
Ik ben wel erg in mezelf gekeerd en best chagerijnig nu maar op één of andere manier voelt het wel goed. Heb het nodig om weer met mezelf in het reine te komen. En mezelf te accepteren zoals ik ben.

Vanmorgen 2 plakjes bruin brood met kaas en komkommer, een kop koffie en een glas water. Tussendoor één mandarijn, 2 koppen koffie en een glas water. Lunch: 3 plakken bruin brood, 2 met kaas en komkommer en 1 met stroop. 1 pakje halfvolle melk en een glas water. Vanavond spaghettini met saus, normale hoeveelheid en 1 x opgeschept. Toetje een bakje blanke vla. s'Avonds rooibosthee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 19:33    

Reageer met quote
Het is tot nu toe goed gegaan en het resultaat mag er ook zijn, 3.4 kilo afgevallen Erg blij Erg blij Erg blij . Zo blij.
Wel moeilijke momenten gehad maar me toch kunnen verzetten. En nu vol blijven houden. Ik merk wel dat als ik moe begin te worden de drang naar zoetigheid in alle hevigheid boven begint te komen. Ook merk ik dat ik nu anders vermoeid ben als toen ik zo zat te schransen. Na zo'n dag was ik echt kapot en liep ik om 7 uur s'avonds echt op mijn tandvlees. Wat zich dan uitte in nog meer zoetigheid of chips eten. Nu ben ik ook wel moe maar niet zo uitgeblust. Waar ik nog wel aan moet werken is eerder op bed gaan. Half 12 op bed, ik val meestal niet gelijk in slaap, dan is het vaak rond kwart over 12 dat ik in slaap val. Als dan om half 7 de wekker gaat dan voel ik me niet altijd helemaal zo fit. Puntje waar ik deze week aan wil werken.
Maar al met al nog steeds vol goede moed op weg naar een slankere en gezondere ik.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2016 6:55    

Reageer met quote
En het gaat nog steeds goed. Toch nog weer bijna een kilo afgevallen Dat had ik niet verwacht na vorige week omdat ik toen al zoveel kwijt was is 1 week. En ook het niet snaaien gaat goed. Af en toe wel behoefte maar niet aan toegegeven. Was deze week wel een beetje chagerijnig maar nou ja, t'is voor het goede doel.
Vanavond ga ik uit eten. Ontzettend veel zin in maar ben al wel een beetje aan het dubben wat ik wel en niet ga nemen. Mijn besluit nu is om maar eens te beginnen met een flink bord rauwkost. Daarna een keer langs het warme buffet en afsluiten met ijs uit het toetjes buffet. En water te drinken. Ik denk dat dit wel een goed voornemen. is. Vandaag overdag ook veel water dan moet het vast goed komen.
Hoe dan ook ik wil wel graag ervan gaan genieten. Zo heel vaak gaan we niet uit eten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 apr 2016 6:39    

Reageer met quote
Pfff... wat blijft het moeilijk. Zo graag willen afvallen en dan uiteindelijk toch weer naar de ongezonde dingen grijpen. Je zo niet lekker in je vel voelen zitten maar dan toch niet de kracht hebben om van al dat ongezonde af te blijven.
Sinds vorige week begonnen met fitness, bij een centrum waar je goed begeleid wordt. Ook dat vind ik lastig. Ik roep steeds tegen mezelf, ik doe het voor mezelf, niet voor een ander. Iedereen heeft vragen, iedereen doet wel eens wat verkeerd. Ik wil soms zo graag niet opvallen, liever wegkruipen in het achterste hoekje maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ook daar moet ik aan werken, mezelf leren accepteren. Misschien toch een dingetje uit mijn jeugd, ben dan wel niet echt gepest maar hoorde ook niet echt ergens bij. Niet dat ik een echt groepsmens ben maar iedereen wil wel graag geaccepteerd worden en datgevoel was er vaak niet. Blijf het toch wel bijzonder vinden om te zien dat de groepsvorming iets is van alle leeftijden. Bij school, bij het werk, bij een georganiseerde avond van de buurtvereniging ga zo maar door. En ook best bijzonder dat de aanwezigheid van bepaalde mensen leidt tot groepsvorming en de afwezigheid van dezelfde personen die groepsvorming toch veel minder is.
Ik wist en weet dat ik een echte emotie-eter ben en dat een klein voorval er al toe kan leiden om naar voornamelijk zoete dingen te gaan grijpen. Maar ik ben inmiddels 36 en wil niet de rest van mijn leven gebukt gaan onder mijn gewicht en onzekerheid. Nu moet ik er iets aan doen en de eerste stapjes zijn genomen. Er zullen nog vele stappen gezet moeten worden, hobbels en bergen beklommen moeten worden maar het is me inmiddels duidelijk dat ik het zelf zal moeten doen en een ander dat niet kan.
Mijn twee trouwste supporters zijn mijn kinderen. De trotse koppies als mama zich heeft staan uitsloven in de sportschool zijn met geen pen te beschrijven. Ook voor hen wil ik dit doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jun 2016 23:12    
Vrouw Weeggegevens   Magdalena
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Lieve Sirkeltje,

Ik heb net jouw hele boekje gelezen en ik herken mezelf er enorm in. Het zo graag willen, en dat het dan toch steeds weer mis gaat. Ik ben inmiddels een paar weken weer goed bezig, maar het blijft moeilijk. Goed dat je het blijft proberen, dat vind ik heel sterk van je, en ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

Aangezien je niet meer Sonja Bakkert maar gewoon op eigen initiatief probeert gezond te eten, (tenminste, dat maak ik op uit je berichtjes) is het misschien een goed idee om een nieuw dagboekje te starten in het subforum over 'gezond eten'. Daar krijg je dan misschien wat meer berichtjes van mensen die hetzelfde doen als jij. Een frisse start is misschien alles wat je nodig hebt. Dan hoef je niet meer terug te kijken naar je oude bereichten, naar wat misging, en alleen nog maar vol goede hoop vooruit te kijken.

Want terugdenken aan je fouten helpt niet, kijken naar wie je zou willen zijn wel. Zet een reëel doel voor jezelf, en denk niet dat alles zinloos is als het een keer misgaat. Want het wordt pas allemaal zinloos als je opgeeft. Je kan het, en wie weet zie ik je in het 'gezond eten'-dagboekjes subforum verschijnen. Heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2016 13:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3