Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Shakes & Beck's combi boekje

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   FocusOnMe
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Maaltijdvervanger

Reageer met quote
Zoals de naam van mijn boekje het al zegt ga ik een combinatie doen van Low carb eten en Beck's dieetoplossing.

Ik heb hiervoor gekozen nadat ik hier op het forum verschillende positieve berichten over Beck's had gelezen. ik heb het boek besteld en zag zoveel bekende valkuilen die zij bespreekt. Low carb is wat mij het meest aanspreekt qua dieeten. Met deze combi hoop ik nu eindelijk de kilo's kwijt te raken die ik ben aangekomen na het stoppen met roken.

Afgelopen weekend ben ik langzaam begonnen, ik zal zo dan ook maar eens beginnen met het bijwerken vanaf zaterdag tot vandaag.

Ik vindt het gezellig als je mijn boekje komt lezen en zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten in mijn boekje. Tips, ideeën en verbeterpunten hoor ik ook heel graag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 17:11    

Reageer met quote
Zaterdag 10-09-2011

Gewicht: 78,6 kg
Vetgehalte: 28,7%
Water: 51,3%
Borst: 98 cm
Taille: 90 cm
Heupen:108 cm

Zo, dit zijn mijn startwaarde. Eigenlijk schrik ik er wel van Geschokt, het is erger met me gesteld dan ik dacht. genoeg werk aan de winkel dus al is het nog niet vol overgave.
Geloof dat ik nu last heb van wat andere mensen hebben die stoppen met roken. Het verlies van een oude vriend, het vertrouwde. Niet meer zomaar kunnen eten en drinken wat je wil, wanneer je wil.
Als ik uiteindelijk helemaal thuis ben in mijn nieuwe leefstijl zal ik er vast anders over denken en zal het anders voelen, maar dat heb ik nu nog niet.

Mijn weeg- en meetdag gaat worden op de vrijdag. Dit heeft eigenlijk 2 redenen.
De eerste is dat ik dan vrij ben en dus er ook rustig de tijd voor kan nemen op vrijdagochtend. De tweede is dat ik hiermee mezelf wil motiveren om in het weekend het niet te verpesten waar ik doordeweeks zo hard voor heb gewerkt.
Het weekend is mijn grote valkuil..

Ik ben vandaag ook in mijn Beck's boek begonnen en heb mijn Voordelen-motivatie kaart gemaakt. Een hele rits met redenen kon ik ook zo aangeven waarom het voor mij beter zou zijn de kilo's kwijt te raken.
Ik heb ook een kaart voor in mijn portemonnee gemaakt zodat ik die kan lezen om mezelf eraan te blijven herinneren. Ook in mijn dieetschriftje heb ik de voordelen opgeschreven, nu zie ik ze sowieso elke dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 17:23    

Reageer met quote
Zondag 11-09-2011

Van het weekend veel gelezen in mijn Atkins boek en in een uittreksel de basisregels opgeschreven.
Helemaal Atkins volgen ga ik denk ik niet doen maar zal er meer een eigen draai Low carb van gaan maken. Toch helpen de diverse boeken wel om me op weg te helpen.
En verder is het oefenen, oefenen, oefenen en heel veel lezen.
Net als autorijden is het een leerweg.

Vandaag heb ik mezelf nog getrakteerd op M&M's, wijntje en pizza.
Morgen ga ik beginnen met mijn nieuwe weg.

Bij Beck's moest ik een hoofddieet en een tweede dieet kiezen.

Mijn hoofddieet wordt Low carb, mocht dit echt niet gaan lukken wil ik overstappen naar 1300kcal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 17:36    

Reageer met quote
ja en dan is het nu echt maandag. Vandaag de eerste dag van de nieuwe weg die ik wil inslaan.
Maarrrrr ik ben nog niet helemaal over naar mijn nieuwe levensstijl.

Laat ik beginnen met mijn menuutje van vandaag:

O: 250 gr magere kwark
L: Sla, radijsjes, 1/2 tomaat, tonijn
D: Restant pizza van gisteren Schaam Schaam

Tussendoor over de gehele dag: Muffin in a Minute

Drinken: 3 koppen koffie, 4 bekers groene thee, 1/2 liter water, 2 bekers bouillon, 1/2 liter slimpie limonade.

De pizza was natuurlijk helemaal fout!! Mijn excuus: ik had nog zoveel over en ik vond het echt zonde om weg te gooien. Ik heb altijd geleerd dat je geen eten weg gooit.

De kwark is nu ook nog geen goed idee, maar wederom zelfde excuus. Ik had het nog in huis en wil eerst opmaken wat ik nog in huis heb. Morgenochtend de andere helft kwark en dan is het op.

Voor nu wens ik iedereen een fijne avond en tot morgen!
zwaai zwaai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 17:46    

Reageer met quote
Zo even de afgelopen 2 dagen bijwerken:

Dinsdag:
O: 250 gr kwark
L sla, tomaat, radijs, kipfilet
D: Andijvie, hamburger, gebakken chmpignons, boursin cuisine

T: Muffin in a Minute

Vandaag:

O: MIM
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met filet en gekookt ei
D: kipfilet met griekse salade

T: bifi worstjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 20:05    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Hallo, ik heb even in je dagboekje gelezen en wil je heel veel succes toewensen. Mijn ervaring is dat, als je je 1 - max. 3 dagen aan het kh-arme eten houdt, de trek in andere dingen voor het grootste deel over is, en dan is het eigenlijk heel makkelijk te volgen. In mijn eerste afvalsprint heb ik geen kh-arm brood gegeten. Ik ben toen in 4 maanden zo'n 15 kilo afgevallen. Daarna heb ik een poos gestabiliseerd, en ben ondertussenen ook nog 2 kilo afgevallen, en nu neem ik 's middags af en toe wel kh-arm brood en probeer ik nog 5 kilo af te vallen. 1 pond in de week is het streven, en tot nu toe gaat dat goed.

Groetjes,

Jolande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 12:24    

Reageer met quote
@ Jolande, wat leuk dat je mijn boekje bezocht hebt en een berichtje hebt achter gelaten!!

Vindt het heel knap dat je 15 kilo afgevallen bent. Zoveel moet ik in totaal ook afvallen.
Wat ik erg lastig vindt is om iets anders te bedenken dan brood. Ik ben niet zo'n blaadje sla mens dus probeer salades met andere groentes te maken maar mis dan toch nog iets te bijten erbij.
Hoe heb jij dat in die tijd opgelost??

Vandaag was weegdag. Er is na 5 dagen maar liefst 1,4 kilo af. Ik weet dat dit vooral vocht is maar vond het toch een leuk begin.
Ik moet nog 2,4 kilo naar mijn eerste streefgewicht van 75 kilo.
Mijn uiteindelijke streefgewicht is 66 kilo dus ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik heb de tijd. (misschien niet altijd het geduld Rollende ogen ) In kleine stapjes hoop ik er te komen.

Gisteren zo'n luxe bobble waterfles gekocht met filter. Duur genoeg om er zeker iedere dag gebruik van te maken haha.

Iedereen die mijn boekje leest wens ik een heel goed weekend toe!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 19:58    

Reageer met quote
Ik ben ondertussen al 19 kilo afgevallen, de eerste 15 kilo 's middags een salade met feta (2x per week op mijn werk) en klopte ik vaak (3a4) eieren helemaal licht en schuimig , deed er wat zoetstof bij of juist geraspte kaas en bakte dat dan heel langzaam in een koekepan of in de oven (een soort grote eierkoek). Of ik bakte pannenkoekjes van 3 eieren en een schepje proteinepoeder. En anders rauwkost met vis of vleeswaren, maar dat was ook niet mijn favoriet. De pannenkoekjes kun je trouwens ook heel goed meenemen. Wat ik ook wel deed is gewoon ook een eiwitshake met sojamelk nemen, vond ik lekker, vulde goed, en was goed voor de weegschaal.

Je gaat lekker hoor, als je goed in het ritme zit, gaat het vanzelf.

Groetjes,

Jolande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 20:07    

Reageer met quote
Zo nu eerst eens even bijpraten hier.

Het eten gaat met up and down's. Ik heb van het weekend een zondiging gehad, heb chips gegeten. Heel stom natuurlijk. Was de volgende dag meteen 8 ons zwaarder. dat kan toch niet zomaar van chips??
Voor de rest probeer ik me wel aan de low carb leefstijl te houden.

Als ontbijt heb ik de afgelopen dagen Total kwark van AH met Atkins muesli gegeten.
De lunch bestaat uit salades met komkommer, radjsjes, feta of mozarella.
Diner bestaat uit groente met vlees.Gisteren was dat witlof met uitgebakken spek en kaas in de oven. Als tussendoortje maak ik elke dag een MIM en die eet ik verdeeld over de dag op.

En toch was ik weer 3 ons aangekomen, begrijp er niks van. Tot ik zag dat het mijn tijd van de maand waarschijnlijk wordt, dat kan misschien wel wat verklaren.... Ik hoop het anders weet ik niet zo goed wat ik moet veranderen.

@ Jolande dank je voor je tips, ik ga hier zeker mee aan de slag!!
Die "eierkoeken" at je die dan bij de salades tijdens de lunch of waren dat meer tussendoortjes??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 12:08    

Reageer met quote
Die "eierkoeken", van hele eieren, was mijn lunch, dat vult goed hoor, een soort omelet maar dan anders.

Groetjes,

Jolande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 17:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2