Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Schouderklopjes (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Kordiya, eet je dan ook meer bij de maaltijden?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Kordiya, eet je dan ook meer bij de maaltijden?

Ik at doorgaans 1 tussendoortje 's middags van yoghurt en fruit en wat groente. Ik heb nu het fruit toegevoegd aan lunch en ontbijt (elk de helft). Groente eet ik hoe dan ook in overvloed dus mogelijk eet ik dan wat meer groente bij het avondeten.
Over de yoghurt twijfel ik nog... Als ik 'm weglaat val ik mogelijk wat sneller af, dat kan geen kwaad want ik val heel langzaam af. Maar krijg ik teveel het idee van 'trek' of 'honger' dan voeg ik 'm denk ik toe aan de lunch, of deels aan de lunch en deels aan het ontbijt.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:19    

Reageer met quote
Ff puzzelen dus.. Vindt het leuk om te lezen hoe anderen het doen. Mijn voedingscoach was ook voor drie maaltijden per dag. Zelf vind ik dat moeilijk..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:23    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Ff puzzelen dus.. Vindt het leuk om te lezen hoe anderen het doen. Mijn voedingscoach was ook voor drie maaltijden per dag. Zelf vind ik dat moeilijk..

Ik ben niet zo representatief vermoed ik voor hoe 'anderen' eten... Lachen

Ik weet niet hoe het zal gaan met drie eetmomenten per dag en geen tussendoortjes. Ik hoop dat het weglaten van tussendoortjes en dus langere periodes (4.5 uur ongeveer) tussen maaltijden in niet te eten me zal helpen om minder met eten bezig te zijn, letterlijk en in mijn gedachten. Ik merkte dat ik de afgelopen weken echt van eetmoment naar eetmoment leefde, was gebrand op 'wanneer kan ik weer eten' en dat voelt niet zo fijn.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 9:48    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Mijn voedingscoach was ook voor drie maaltijden per dag. Zelf vind ik dat moeilijk..

Voor zover ik het kan nagaan denk ik dat niet vaker dan drie keer per dag eten heel moeilijk zal zijn wanneer je geraffineerde suikers, brood en dergelijke eet. Omdat je dan meer pieken en dalen in je bloedsuikerspiegels hebt waardoor je meer trek krijgt.
Als ik af ga op wat ik lees en hoor in het kader van Bright Line Eating (waarbij je geacht wordt alleen 3 maaltijden te eten) dan zou het kunnen dat het nodig is om veel groente en een redelijke portie eiwit (kan ook 200 g peulvruchten zijn) te eten bij elke maaltijd en eventueel volle gekookte granen. Die geven niet zo'n piek in de bloedsuikers. Als ik het goed begrijp.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 11:12    

Reageer met quote
Haha, ik denk dat jij juist wel representatief bent voor hoe we beter zouden kunnen eten. Doe jezelf niet tekort! Wat betreft die drie maaltijden per dag, ik denk dat je daar gelijk in hebt, wat betreft brood ed. Voedingscoach at ook geen brood, suikers ed. Helaas ben ik te eigenwijs en ga m'n eigen gang Lachen

Bij iedere maaltijd granen of peulvruchten, daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken. Ook al zal dit voor het lichaam beter zijn te verteren.. Ik gedij beter bij alles met mate haha.

Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik een kortere wandeling heb gemaakt dan de planning was. Ik werd wat naar onderweg en ben naar huis gegaan, gedoucht en ff gelegen, dat heeft geholpen.

Ps. Open je een nieuw sprintje?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 13:20    

Reageer met quote
Hier vind je het vervolg-sprintje: https://www.weegclub.nl/forum/schouderklopjes-3-t57050.html

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 14:01    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Haha, ik denk dat jij juist wel representatief bent voor hoe we beter zouden kunnen eten. Doe jezelf niet tekort! Wat betreft die drie maaltijden per dag, ik denk dat je daar gelijk in hebt, wat betreft brood ed. Voedingscoach at ook geen brood, suikers ed. Helaas ben ik te eigenwijs en ga m'n eigen gang Lachen

Bij iedere maaltijd granen of peulvruchten, daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken. Ook al zal dit voor het lichaam beter zijn te verteren.. Ik gedij beter bij alles met mate haha.

Oh ik bedoel dat ik niet representatief ben voor hoe andere mensen met eten omgaan. De meerderheid van de mensen gaat op een andere manier met eten om dan ik... Hebben misschien ook geen eetverslaving/eetproblemen.

Bij lunch en diner (niet bij het ontbijt) peulvruchten en bij elke maaltijd granen: ik had er vroeger ook niet aan moeten denken. Maar ik doe het voor mijn gezondheid en nu ik er aan gewend ben wordt het normaal.
Kordiya schreef:
Hier vind je het vervolg-sprintje: https://www.weegclub.nl/forum/schouderklopjes-3-t57050.html

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 14:03    

Reageer met quote
Ik bedoelde maar te zeggen: Je doet het goed Erg blij

Bedankt voor het vervolg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 14:06    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Ik bedoelde maar te zeggen: Je doet het goed Erg blij

Dank je wel! Ik waardeer het. Het valt me echt niet mee vaak.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 18:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Pagina 12 van 14