Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Samen slim en sterk

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   stegem
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: minder eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Na de geboorte van mijn eerste kind kwam ik 10 kilo aan, na de geboorte van mijn tweede kind kwam ik nog eens 10 kilo aan. Deze 20 kilo wil ik het komende jaar kwijtraken.
Motivatie is dat ik een gezond voorbeeld voor mijn kinderen wil zijn.

Te dik zijn heeft vele nadelen, de meeste zijn bekend; korte levensduur, verminderde kwaliteit van leven, onbewuste discriminatie. Ik wil van het stigma ''dik en lui'' af en een goed voorbeeld worden.

Wie doet er mee? En wat werkt voor jou?

Wellicht motiveren we elkaar als we feitjes delen over een (on)gezond gewicht en verschillende levensstijlen. Zo kijkt mijn man documentaires zoals What the Health. Beknopte uitleg is dat ze zeggen dat mensen die plantaardig eten niet alleen gezonder, maar ook sterker zijn.
Ik ga proberen plantaardig te eten en meer te bewegen.

Een andere motivator is bv. maar deze is voor mij iets te intensief. Wel iets voor jou? -21 kilo in 12 weken.
https://www.manners.nl/echt-afvallen-12-weken-met-resultaat/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 jun 2022 10:31    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
stegem schreef:
Hallo allemaal,

Ik ga proberen plantaardig te eten en meer te bewegen.

/

Niet alleen fijn voor je gewicht en gezondheid maar ook voor de dieren en het mileu Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 jun 2022 12:50    
Vrouw Weeggegevens   silmar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi, die 20 kilo gaat je vast wel lukken om kwijt te raken in een jaar tijd.
Leuk idee van het delen van tips en tricks.

Zelf ben ik sinds een aantal weken bezig om meer plantaardig te eten. Ook vanwege mijn reuma atritis en de onstekingen die steeds de kop op steken.
Heb het boek " Hoe overleef ik?" en het kookboek er van aangeschaft via een 2ehands site.
En daar staan echt wel eye openers in.
Dat hersenbloedingen en hart en vaatziekte en bepaalde soorten kanker op nummer 1 staan aan overlijdingen.
Dat de overheid heel veel kan doormiddel van vaccinaties en medicatie zeker tijdens een pandemie alles uit de kast haalt, maar het aller grootste probleem wat inprincipe makkelijker is te bestreiden de fast food en suikers niet aangepakt worden terwijl daar meer mensen aan overlijden.
Reclames vol met promoten van vet eten, het is super lastig om dan gezond te willen blijven eten met al die impulsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022 7:54    

Reageer met quote
Quote:
Dat de overheid heel veel kan doormiddel van vaccinaties en medicatie zeker tijdens een pandemie alles uit de kast haalt, maar het aller grootste probleem wat inprincipe makkelijker is te bestreiden de fast food en suikers niet aangepakt worden terwijl daar meer mensen aan overlijden.
Reclames vol met promoten van vet eten, het is super lastig om dan gezond te willen blijven eten met al die impulsen.

Interessant boek!
Inderdaad, het is erg lastig. De WHO had jaren geleden obesitas al als epidemie opgemerkt. Epidemie, omdat het vooral alleen in de Westerse wereld voorkomt waar er een overvloed aan voedsel hoog in vet en suikers en verminderde beweging is.

Hier wat feitjes over obesitas:
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/obesity-and-overweight

De oplossing klinkt ook gewoon zo simpel;
- verminder je vet, suiker en zoutiname
- verhoog je fruit, graan, noten en groente inname
- beweeg minstens 150 minuten verspreid over een week

Candida kennis delen
Ik ben naar een natuurgeneeskundige gegaan en die adviseerde mij Candiplex Strong en Symbion Forte supplementen in te nemen gedurende 6 weken en in die periode geen suikers/koolhydraten te eten.

Ik heb geen typische candida klachten. Maar het schijnt dat veel mensen die gedurende een langere periode ongezond hebben gegeten en te weinig hebben bewogen een overgroei van de in elk lichaam voorkomende Candida bacterie kunnen krijgen. Als deze bacterie overgroeit, kan deze ook op langere termijn ziektes (zoals kanker) veroorzaken. Maar de eerste symptomen zijn vermoeid/lage energie, opgeblazen gevoel en veel zin in koolhydraten en suikers/moeite met afvallen. Door de Candiplex Strong gaat de overgroei van de bacterie dood en door de Symbion Forte (een probiotica) komen nieuwe goede bacterie die energie geven etc.

Gezondheid begint in de maag zeggen ze. Ik heb 2x 2 potjes besteld en we gaan het vanzelf merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2022 9:18    

Reageer met quote
Doordeweeks lukt plantaardig eten goed, maar afgelopen weekend heb ik ijs van een ijssalon (met vast en zeker melk erin), chocolademelk en kaas gegeten...
Wel heb ik gezwommen en merk ik voldoende energie. Energie kan ook komen door de probiotica/detox
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2022 16:02    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Hoi, ik doe met jullie mee! Ik eet ook plantaardig/vegan, het liefst zo onbewerkt mogelijk. Geen suiker, geen olie, niet of nauwelijks zout... Veel groente en fruit. Regelmatig bonen, linzen en tofu. Af en toe granen, maar liever niet als meel. Dit na het zien van documentaires over whole food plant-based eten, en het lezen van boeken van dr. Fuhrman en dr. Greger...

Tot zover dan de theorie. De afgelopen twee maanden had ik regelmatig last van eetbuien, waarin ik op onbewaakte ogenblikken opeens wel koekjes en kaas liep te verstouwen. Ik wil echt dit tij weer keren, want de moeizaam verlopen kilo's vliegen er weer aan. En niet alleen mijn lichaam wordt daar zwaar van, mijn gemoed ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2022 21:31    

Reageer met quote
stegem schreef:
Doordeweeks lukt plantaardig eten goed, maar afgelopen weekend heb ik ijs van een ijssalon (met vast en zeker melk erin), chocolademelk en kaas gegeten...
Wel heb ik gezwommen en merk ik voldoende energie. Energie kan ook komen door de probiotica/detox

Naarmate je langer plantaardig eet wordt het steeds makkelijker. Bij de meeste ijssalons hebben ze ook vegan ijs. Dit zijn vooral de vruchten smaken, citroen, aardbei, bosbessen, meloen, ananas. Dit is ijs op basis van water en niet als basis melk. Win win want ook minder calorieën,
Chocolademelk is er ook van alpro, plantaardig, maar chocolademelk is geen goede keus. Wil je dit toch, en ook met slagroom dan is deze er ook gewoon volledig plantaardig .
En ook kaas, gewoon bij de supermarkt. Ik ben gek op de komijnenkaas van de ah.
Vegan eten, is net als minder eten, een bewuste keus.
In het begin moet je er even over nadenken maar uiteindelijk gaat het vanzelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jun 2022 7:17    

Reageer met quote
Maira schreef:
Hoi, ik doe met jullie mee!

Welkom Maira! Wat leuk dat je mee doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2022 15:14    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Hierbij wat info over wat ik eet en drink.
Ontbijt sla ik meestal over omdat ik dan toch geen trek heb, rond 11u eet ik een stuk ontbijtkoek en rond 13u een stuk fruit ofzo.
Ook lekker vind ik de alpro serie inderdaad; aardbeienmelk, chocolademelk of de vanille kwark of naturel yoghurt met wat muesli en fruit.

Wij hebben thuis de afgelopen dagen volgende recepten gebruikt:

- Vegan gehakt met groentepakket en tomatensaus met AH vegan kaas
- Een poké bowl met zilvervlies rijst en veel groente (spinazie, asperges, sojabonen, mais en tofu)
- chilibonen mix met wortelwraps en zelfgemaakte guacomole (advocado's, limoen, olijfolie, peper en zout).

Overdag drink ik 3 liter water met Berry Blaster detoxdrank erdoorheen.

Wel gesnoept gistermiddag; 4 stuks vegan hondenkopsnoepjes.

Het verbaasde me trouwens dat in pepermunt gelatine zit.. Als je erop gaat letten vind je veel dierlijke producten, maar ook voldoende alternatieven gelukkig.

In de tuin hebben we een moestuintje en de sla is straks klaar om geoogst te worden, dus dan zal ik veel salades eten. Lekkere sla tips zijn welkom, normaal maak ik het met tomaat, komkommer, rode ui en fetakaas. Maar nu dan zonder fetakaas en met.... mandarijn en rozijnen? Of noten en olijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2022 15:25    

Reageer met quote
Hoe gaat het hier met iedereen, al wat gewicht kwijt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2022 6:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2