Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Radeloos

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   angelique1987
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben Angelique,ik ben 28 jaar. Ik ben geboren met hypermobiliteitssyndroom en ben kort geleden gediagnotiseerd met astma. Ik ben een giga moeilijke eter,probeer wel dingen te eten maar dat vind ik dan zo afschuwelijk .. dat ik het nooit meer eet. Snoep gaat er daar in tegen wel in .. dat is ook mijn knelpunt. Sporten lukt me niet,ik heb een tijdje fysiofitness gedaan en gesport in een sportschool met begeleider,maar binnen 10 minuten krijg ik zodanig last van mijn spieren dat ik niet verder kan. Diëtisten in mijn buurt hebben alleen tijd in de middagen,en dan moet ik helaas mijn middagdutje doen,aangezien ik dan op ben van de ochtend,dus dat kan ook niet Verward Nu zoek ik maar online hulp .. want ik weet het niet meer !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 16:42    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Angelique. Welkom op dit forum!
Dat is nog eens binnen komen... Ik haal heel veel uit je voorstelpraatje wat je niet kunt of wilt, ik zie niet wat je nu eigenlijk wél wilt of kunt.

Ook ik ben gedoemd met hypermobiele banden en pezen. Dat er verschillende gradaties zijn weet ik uiteraard.
Je moet heel scherp opletten wat je doet, maar je moet wel degelijk doén. Het is juist belangrijk om je spieren sterker te maken en te houden zodat deze de banden en pezen steunen/ helpen.

Sporten is niet persé 10 km hard lopen, dagelijks wandelen is al heel goed, zowel voor het lijf als voor het hoofd. Zwemmen is volgens de kenners ook goed, al ben ik daar persoonlijk niet heel enthousiast over. Ik heb wel al honderden kilometers weg op de crosstrainer, gewoon thuis. (bij voorkeur elliptisch) . Deze is niet belastend voor de gewrichten.

En dan nog het eten. Suiker doet echt geen fijne dingen met je lichaam. Met een ander eetpatroon zul je zien dat je veel meer energie hebt en ik denk zelfs dat je minder pijn zal hebben ook. Waarschijnlijk heeft het zelfs invloed op de astma.
Ik ben koolhydraatarm gaan eten en voel me daar zo goed mee dat ik inmiddels 2x per week een half uur op de loopband sta.

Toch kun je niet echt aan wat dan ook gaan beginnen zonder te weten wat je nu eigenlijk wilt. Wat is je doel? Waar ga je naar toe werken?

Laatst aangepast door Moniek op do 12 mei 2016 7:13, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 19:16    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Hoi Angelique, je klinkt in je voorstel berichtje echt wanhopig. Sip Glas is half leeg nu?

Goed advies van Moniek om naar het halfvolle glas te zoeken. Lach Ik heb ook zo mijn kwalen (waaronder allergisch astma) en 10 kilometer rennen zit er voor mij al een hele tijd niet meer in. Dus wandel ik nu veel, of fiets zo nu en dan. Je zou een plan kunnen maken. Kijk eens wat je wel lust met eten. En wat je iets minder lekker vind, maar nog wel naar binnen krijgt. En begin van dat laatste zeer regelmatig toe te voegen aan je menu's.

Ga elke dag eens een half uurtje rustig wandelen, gewoon een blokje om. Naarmate je spieren sterker en je conditie beter wordt kun je dat iets meer tempo maken en daarna iets langer lopen. Overdoe het niet, maar kijk hoever je komt gewoon.

Maak ook zeker een eetdagboekje aan, waarin je bijhoudt hoe het met eten gaat. Eerlijk zijn helpt, want dan kunnen anderen met je meekijken en adviezen en steun geven.

Iets aan je gewicht en dus aan je gezondheid doen begint met een keuze.
Bedenk ook; iedere reis begint met de eerste stap.

Zet hem op, ik wens je heel veel succes. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 1:33    

Reageer met quote
Ik zelf weet geen eens waar ik heen wil .. weet maar één ding zeker .. ik wil mijn gewicht naar beneden hebben .. Bij fysiofitness werd er gekeken naar mij wat ik kon .. het werd ook langzaam op bouwend gedaan .. maar nog was het te zwaar .. Elke dag blokje om red ik niet,heb het geprobeert .. maar wederom zoveel pijn dat ik niet kan lopen. Vergat te schrijven dat ik ook nog eens aan medicijnen zit die dik kan maken .. rede .. zenuwbeschadiging in mijn kaak en pols .. Zonder die medicijnen kan ik geeneens kauwen ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 6:31    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Hallo angelique , van harte welkom bij de weegclub.
De Weegclub biedt geen medische begeleiding! mensen met een medische aandoening dienen eerst hun arts te raadplegen voor medisch advies.
Wel krijg je hier steun om af te vallen en een troostend woord

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 22:29    
Vrouw Weeggegevens   Inge-84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hoi Angelique,

Hoe gaat het nu met je? Heb je voor jezelf al een beetje kunnen bedenken wat je zou willen doen? Misschien een eet dagboekje bijhouden?
Misschien een stomme vraag... Maar zou je bijvoorbeeld iets met zwemmen kunnen doen? Ik heb zelf de Ziekte van Bechterew (reumatische aandoening) en heb een hele lange periode heel weinig gekund. Wat ik toen deed is gaan zwemmen en oefeningen gaan doen in een verwarmd bad. Daar heb ik veel aan gehad. Zo kwam ik in contact met lotgenoten, en deed ik toch iets van beweging.
Ik noem maar een voorbeeld.. maar geef in ieder geval nooit op!

Liefs Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 10:27    

Reageer met quote
Het leukste bij mij aan zwemmen .. ik heb op de één of ander rare manier niet de kracht om boven water te blivjen .. daar staan de artsen en de zwembad mensen heel stom van te kijken Verward Lopen gaat helaas moeizaam .. Ik ben zelf nu,misschien wel dom,streng bezig .. eet maar 5 dingen op een dag (2 crackers met 30 + kaas als ontbijt en lunch en dan nog 3 tussendoortjes) Maar het werkt wel,gewicht is al naar 84 en buikomvang naar 85 .. als het zo goed blijft gaan dan maar zo .. weet het anders ook niet meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 10:55    
Vrouw Weeggegevens   Inge-84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
en als je gewoon oefeningen staand zou doen in een zwembad? Wellicht onder begeleiding? Dan ben je een soort van gewichtsloos en belast je je spieren en gewrichten ook niet zo erg...

Goed dat je afvalt, maar zorg er wel voor dat het op een manier gebeurd dat je het kan volhouden. Het klinkt nu of jezelf straft, en dat moet niet de bedoeling zijn. Het is lastig de juiste balans te vinden, dat snap ik maar al te goed.
Heb je al eens gesproken met een diëtiste? Of je huisarts? Misschien kan je begeleiding krijgen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 11:18    
Vrouw Weeggegevens   NetjeVetje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, koolhydraatarm

Reageer met quote
Hoi Angelique,
Om heel eerlijk te zijn schrik ik enorm van wat je verteld...nog niet eens zozeer om je medische achtergrond want er zijn altijd meerdere wegen te bewandelen met de juiste begeleiding kan je heel ver komen het hoeft niet direct als een malle tebgaan. en met je astma kan je door de juiste medicatie te krijgen nog best heel erg veel. Ik heb zelf COPD-1 die nu al járen juist dóór de juiste medicatie en door de jaarlijkse longfunctietest gestabiliseerd is... Wat zég ik... Juist door te gaan sporten ... Eerst heel rustig opbouwend.. Is mijn longfunctie met 15% vooruitgegaan de afgelopen 3 jaar.
Wat ik wil zeggen... Ga niet bij de pakken neerzitten, ga oefeningen doen in ondiep water zoals hier ook al is aangegeven. Maar bovenal let op wat je eet... 5 eenheden per dag is niet vol te houden... Dat is voor nú leuk.. En je raakt er snel gewicht mee kwijt, maar zéker als je gezondheid wat te wensen over laat moet je júist goed voor je lichaam zorgen... En door te gaan crashen (want zo zie ik het) help je nu niet echt je lichaam er bovenop te komen...
Ik ben geen expert, maar wellicht is het voor jou belangrijk dat je afvalt onder deskundige begeleiding.... Zodat je er zowel lichamelijk áls geestelijk niet onder gaat lijden.
Sorry voor mijn preek... Maar ik maak me zorgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 18:02    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Ik ben het met Netje eens. Dit is niet de manier om er te komen, op deze manier beschadig je je lichaam.
Heb je al met je huisarts gesproken over je wens om af te vallen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 18:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2