Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

ProtiPlus / Koolhydraatarm dagboek

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   waternimpf
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vandaag begonnen met ProtiPlus. Op de momenten dat ik wel "gewoon" mag eten wil ik me een beetje aan een mix van Dukan en Lemmers houden.

Menu van vandaag:
Ik was laat op dus geen shake voor mijn ontbijt genomen maar de dag begonnen met mijn tussendoortje met optimel.

Ontbijt: cocos reep + optimeldrink
Lunch: Choco shake + 75g veldsla, stuk komkommer, wat gegrilde champignons en courgette uit een potje aangemaakt met wat griekse yogurt, mayo en feta mix
Tussendoor: rode vruchten reep
Diner: Vanille pudding + roerbak groente, klein beetje tonijn + magere aardbeien yogurt

Ik weet dat ik me niet helemaal aan de regels hou maar ik ben erg zwaar en weet van eerdere koolhydraat arme dieeten dat zolang wat ik eet maar koolhydraat arm is, een beetje extra vet niet zo erg is

Nothing tastes as great as slim feels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 19:04    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Welkom en succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 21:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het moet niet gekker worden hier. Ik heb 2 jonge poezen en de een probeerde vanochtend mijn magere yogurt te pikken terwijl de ander mijn glas water aan het leeg slobberen was. Ik mag al zo weinig eten dames...

Gister avond had ik behoorlijk honger dus ik heb nog een stukje kaas extra gegeten. Dat voelde een stuk beter, minder geknor daar beneden.

Vanochtend weer lekker uit geslapen dus mijn ontbeit shake weer overgeslagen en begonnen met een reepje met magere aardbeien yogurt.

De zon scheen zo lekker buiten dus ik heb besloten nog even van het 'zomerse' weer te genieten en ben lekker een stuk gaan fietsen. In de schaduw was het een beetje fris met alleen een tshirt aan maar met goed door trappen was dat zo verholpen. Halverwege even lekker in het zonnetje op een bankje gaan zitten, en wat water gedronken en geschrapte worteltjes gegeten. In het totaal heb ik ongeveer 50 min gefietst.

Ben nu net weer thuis en heb meteen mijn lunch shake gemaakt en die staat nu even in de vriezer goed koud te worden. Bij mijn shake neem ik nog wat wortels en komkommer met honing mosterd dressing denk ik... even kijken wat er precies in de koelkast ligt.

En dan ga ik maar vast beginnen aan het avond eten. Een soort pasta saus alleen dan met het vlees apart zodat mijn vriend er het vlees en pasta bij kan eten en ik alleen de groenten met tomatensaus.

Gister had ik trouwens voor mij vriend een broodje met een magere biefburger bij de groente geserveerd. Hopelijk wil dat de komende tijd een beetje lukken altijd lastig ik dieet heel streng maar mijn vriend moet ook nog wat eten, en het liefst verantwoord want hij begint ook een beetje uit te deien.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 13:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo het is weer avond dus even mijn definitieve menu voor vandaag invullen

Ontbijt: reep met magere aarbeien yogurt
tussendoor: Wortels
lunch: choco shake
tussendoor: wortels
diner: 200g italiaanse roerbakgroente met zelfgemaakte tomatensaus en een beetje geraspte kaas + reepje
tussendoor: choco shake

Ik kwam er vandaag per ongeluk achter dat de shake veel beter smaakt als ie een poosjes in de vriezer heeft gestaan en een beetje bevroren is.

Net een menu voor het weekeind gemaakt en boodschappen gedaan... allemaal lekkere koolhydraat arme dingen bedacht. Nu al zin in.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 20:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een dagje geen shakes maar koolhydraat arm eten. We zijn net nog wezen zwemmen, helaas was het 25m bad dicht dus niet echt sportief maar toch nog wel wat beweging gehad.

Mijn menu voor de dag
O: magere yogurt met appel en zoetstof + kh arme cracker met fenegriek kaas
T: rolletje ham met roomkaas + rauwe wortels
L: sla met gerookte zalm en honing mosterd dressing + stuk turksbrood met tonijn tapenade, geitenkaas, tomaatjes, augurk en sla
T: beker optimel drink
Diner: Pizza (zelfgemaakt, bodem van kh arme wrap met tomaten saus, geraspte kaas, courgette, champignons, artishokhart, ham, garnalen, mozzarella)
T: rolletje ham met roomkaas en wortels

Voor morgen heb ik ook allemaal lekkere dingen op het programma staan en dan maandag weer stoer aan de shakes voor 3 dagen. Dan na de strenge fase ga ik me donderdag ochtend officieel wegen. Vanochtend was er al 1,8 kg af dus ben benieuwd wat ie maandag aan geeft na 2 dagen zonder shakes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 sep 2011 20:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 4
Vandaag 14km wezen fietsen in ongeveer 55 min.
Heb al het hele weekeind het gevoel dat ik nu alle moeite van de shakes op dag 1 en 2 ongedaan maak. Maar ik heb netjes koolhydraat arm gegeten met 1x per dag een koolhydraat bron dus het zou goed moeten zijn. Of op z'n minst gelijk gebleven.
Maandag en dinsdag moet ik heel vroeg op dus dan ga ik niet wegen en woensdag zal ik proberen om het over te slaan en dan zullen we donderdag wel zien wat het word. dan zal de eventueele schade wel weer te niet gedaan zijn.

Mijn menu
O: Magere kwark met appel en zoetstof
T: plakje ham met roomkaas
L: omelet (2 ei, schep haver zemelen, lepel kwark) met champignons. Daarop sla en in kruidenboter gebakken garnalen.
D: 1 magere runderhamburger en 1 runderhamburger met gebakken champignons en ui, augurkjes en patat en 2 plakken kaas
T: Beker optimel + plakje ham met roomkaas

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2011 21:59    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 5
O: magere vruchten yogurt + shake
T: atinks daybreak reep
L: frikandel speciaal, kaasbroodje, kaaskruiden croisant, stoepkrijtjes
D: groente uit de oven 1 krieltjes, klein stukje kalkoen
T: choco shake

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 21:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo twee dagen niet hier geweest, ik moest lang naar school en was daarna kapot dus lig al 2 dagen voor 21.00 in bed, tja en dan blijft er weinig tijd over om te schrijven
even beginnen dus met mijn menus van de afgelopen dagen.

Dag 6:
O: magere vruchten yogurt+ shake
L: reepje wortels optimeldrink blokjes kaas
T: atkinsreep
A: shake vanille pudding, koolhydraat arme wrap met sla, beetje gerookte kipfillet en paar blokjes feta

Dag 7
O: magere vruchten yogurt + shake choco
L: Choco shake, wortels
A: dubbele boterham met kipfilet, tomaat, spinazie + broodje kipburger + frikandel speciaal

Afgelopen dagen ernstig gesmokkeld, maar komt denk ik ook wel door dat ik ongesteld moest worden.

Vanochtend weeg moment, -1,2. Ik had gehoopt op 2kg, maar ik heb behoorlijk vals gespeeld dus er is nog ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen.

Het hele weekeind eet ik buiten de deur dus zal wel een beetje problematisch worden maar goed, verstandig nadenken, niet te veel tussendoortjes en dan moet het toch goed komen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 10:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 8
Vandaag een vriendin op bezoek gehad en samen gelunchd. voor haar gewone wraps en voor mij koolhydraatarm. de over gebleven wraps krijgt mijn vriend vanavond met kip en groente en dan eet ik alleen nog wat groente.

O: overgeslagen
L: 2 KHarme wraps met sla, kalkoenfilet, brie, roomkaas 1,5 beker melk, glas vruchtensap
T: reepje
A: roerbakgroente met oestersaus, kaas, 2 pita broodjes
T: Glas vruchtensap

Nu snel verder met wasjes draaien.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 13:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ben een weekeind weg gedaan dus vrijdag, zaterdag en zondag niks aan de lijn gedaan maar wel heel lekker gegeten

Dag 12
menu van de dag

L: Shake
T: reepje
A: 2 portobello's gegrild in de oven met gerookte zalm en kwark er op
Koolhydraat arme boterham geroosterd met sla en gerookte zalm
1 bolletje zalm salade, paar rauwe wortels
T: Wortels

Voor het eerst sinds maanden weer naar de sportschool geweest. Rondje fitness en daarna lekker bubbelen en even in de sauna

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 19:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4