Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

ProNoKal dagboek van Tartelette

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tartelette
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: pronokal

Reageer met quote
Dag iedereen,

Na enkele jaren steeds wat dikker en dikker worden vroeg ik in januari info aan ivm het ProNoKal dieet. Het heeft nog maanden geduurd voor ik dan een afspraak heb gemaakt bij een sportarts. De maat was vol en ik voelde dat ik het zelf gewoon niet onder controle kan krijgen. Daarom dat ProNokal mij wel een geschikt dieet lijkt voor mij. Goede begeleiding, medische opvolging,... kortom een stok achter de deur en dat kan ik echt gebruiken.

Het bezoek aan de sportarts was zeer boeiend!
Heeeeel dik ben ik niet, maar ik heb wel licht overgewicht en die paar kilo's overgewicht maken het voor mij moeilijk om zelfstandig af te vallen. Overgewicht houdt overgewicht in stand aangezien die paar extra kilo's mijn metabolisme enorm belasten (vertragen).
Ik ben blij dat ik nu een verklaring heb voor mijn frustrerende dieetpogingen waarbij ik eigenlijk amper resultaat zag ondanks de moeite die ik deed.

Deze week ben ik dan begonnen aan het dieet. Ik wil zo'n 15 kg kwijt. Vandaag is het dag 3 en ik heb al eens gespiekt op de weegschaal en er is reeds 2,3 kilo af. Ik weet dat dit vocht is, en dat er niet miraculeus 2+ kilo vet is weggesmolten op 2 dagen, maar het is wél motiverend.

De producten zijn niet allemaal even lekker, maar ik verwacht nu ook niet echt dat maaltijden uit zakjes echt lekker zouden zijn.
Ik zie het als een tijdelijk kwaad waar ik door moet, een hulp om mijn gewicht kwijt te raken. Niet als een lekkere maaltijd.

Waar ik wel naar uit kijk zijn de 400 gram groentjes die ik per dag mag eten. Voorlopig eet ik slaatjes met oa komkommer, allerlei soorten sla, spinazie, radijsjes en een dressing van olijfolie, soms wat tamari en/of mosterd. Wanneer ik de zakjes wat beu wordt zal ik de groentjes mss gaan verwerken in de maaltijden. Maar voor nu vind ik slaatjes prima. Gemakkelijk en snel.

So far valt het goed mee, ik heb geen last gehad van het grieperige gevoel waarvan sprake is bij het aanvangen van dit soort diëten, maar mss moet dat nog komen? Morgenvroeg eens testen of ik dan al in ketose ben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 10:55    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Welkom en succes tartelette, je hebt er gelukkig lekker weer bij. In de winter vind ik het altijd lastiger met sla en rauwkost. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 13:28    

Reageer met quote
Vandaag toch een aantal echt lekkere zakjes gegeten. De Mokadrank is romig en rijk van smaak. De Paella is ook echt smaakvol en er zit flink wat saffraan bij mmmm. Ik had schrik voor de watermeloendrank, maar was zowaar lekker! De pronokal chipjes vind ik lekker en zijn gemakkelijk mee te nemen. Het is ook fijn om iets krokant te knabbelen te hebben. De toffee delight reep daarentegen vind ik maar niks, maar is wel handig voor in de handtas.
Inmiddels is er net geen 2,9 kilo af en zit ik in ketose (getest met een ketostick)
Veel verleidingen rondom mij zo in het weekend, maar voorlopig kan ik het nog prima weerstaan smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 21:50    

Reageer met quote
6 dagen achter de rug en -3,5 kg!
Blij!

Gisteren was een moeilijkere dag, tegen de avond was ik duizelig en hongerig. Veel water gedronken en gaan slapen. Deze morgen was er ineens een halve kilo af tov gisteren en zat ik volgens de ketostick enorm sterk in ketose.
Mijn hoop was 3 kg er af op 1 week en dat is nu na 6 dagen ruimschoots gelukt. Ik ben heel benieuwd wat de weegschaal morgen zal zeggen!
Eens ik onder de 60 kg terecht kom (nog 2 te gaan) wil ik heel rustig erbij gaan sporten. Eerst wandelen aan een flink tempo en daarna lopen en of fitness.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016 8:43    

Reageer met quote
Oh en fijn detail...
Mijn BMI is van een ongezonde 26,2 (overgewicht) nu naar 24,9 (gezond gewicht) gegaan. Wat ervoor zorgt dat ik weer in een gezonde categorie val qua BMI. Wel heel nipt, maar toch al een overwinning Cool Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016 9:32    
Vrouw Weeggegevens   AnkeB74
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Proteinedieet

Reageer met quote
Hoi Tartelette

Ik ben op 1/6/16 gestart met Pronokal via mijn huisarts... Voor mij is een groter verlies het doel (BMI 35)... Ook na jaren vanalles geprobeerd te hebben.
Ben nu dus 19 dagen bezig en heb (volgens mijn weegschaal) een verlies van 8kg... dat motiveert me om ook minder lekkere zakjes binnen te krijgen, maar bij mijn 2e bestelling enkel nog dingen die ik wel lust 😁

Veel succes!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016 11:15    

Reageer met quote
Dag Anke,

Wow al 8kg. Jij bent super goed bezig zeg! Wat voor inschatting heb je gekregen voor de duur van je dieet?

Ik heb vandaag mijn tweede bestelling geplaatst en inderdaad, deze keer enkel de dingen die ik ok vind van smaak ohhh

Fijn dat er hier nog een andere actieve Pronokaller zit!

Vandaag heb ik officieel 14 dagen achter de rug. De weegresultaten van mijn 2de week zijn minder goed maar ik weet waaraan dat ligt. De aanloop naar die tijd van de maand en sinds vandaag mijn regels gekregen, ik houd dus veel vocht vast.
4,3 kilo ben ik kwijt in totaal.
3,5 in de eerste week en maar 800 gram in de tweede week.

Heel motiverend is dat natuurlijk niet op deze manier, maar ik weet wat de oorzaak is en ik hoop dat van zodra mijn regels over zijn ik toch word beloond voor mijn doorzettingsvermogen.
Ik heb me wel 100 procent aan mijn dieet gehouden en volgens de ketostix ben ik elke dag weer superhard in ketose. Ik zou zo graag het eerste cijfertje op de weegschaal zien veranderen, maar denk dat het aan dit tempo nog een week of twee zal duren, want mijn lijf is niet lief voor mij net voor tijdens en net na mijn regels.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 9:53    
Vrouw Weeggegevens   AnkeB74

Dieet: Proteinedieet

Reageer met quote
Hey Tartelette

Het is inderdaad niet motiverend als je "maar 800 g" afgevallen bent, maar je moet het anders zien: "ondanks die moeilijke periode ben je "toch wel 800g afgevallen"!
Het is op zich al een prestatie om in zo'n moeilijke periode überhaupt iets af te vallen 😉
Je zult het dan binnenkort waarschijnlijk wel ineens vooruit zien gaan 😊
Jij moet ook niet zoveel kilo's als mij verliezen hé, dan gaat het ook een beetje trager... maar nog steeds snel 😂

Hou de moed er in en als je het lastig hebt... je mag mij ook altijd een berichtje sturen... kunnen we elkaar helpen 😉

Groetjes, Anke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 15:06    

Reageer met quote
Inmiddels zijn we weer goed aan het afvallen. Deze morgen woog ik onder de 60 kg! Het is al wel even geleden dat ik dat gewicht nog op de weegschaal heb mogen zien staan. Inmiddels ben ik 1/3 kwijt van wat ik wil afvallen.
Nog wel behoorlijk wat te gaan (10kg) tja, als je niet bepaald groot ben zie je echt elke kilo die aan je lijf blijft plakken Heel heel boos maar ik heb goede moed! Super content dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 10:07    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
-2.2kg super goed van je Applaus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 10:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3