Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Oprah doet Biamed

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Oprah
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Biamed

Reageer met quote
Deze week helaas niet kunnen sporten, heb keelpijn en ben bang dat het doorzet als ik niet rustig aan doe. De weegschaal gaat gelukkig wel weer de goede kant op.

Menu gisteren:
ochtend en middag shakes
avond: kipfilet met knoflook en rozemarijn, broccoli en aardappels
1 peer toe
1 blokje pure chocolade 80%

Menu vandaag:
ochtend en middag shakes
avond: broodmaaltijd van speltbrood, kipfilet bieslook, 1/2 avocado, tomaat en mosterd.
1 banaan
1 blokje pure chocolade 80%

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015 19:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
even mijn menuutjes bijwerken:

donderdag 8 jan
Ochtend en middag shake
Avond: aardappels groente en stukje kipfilet

vrijdag 9 jan
Ochtend en middag shake
Gisteravond bij vriendinnen gegeten: kaasfondue. Niet echt gezond maar heb voornamelijk groente erbij gegeten en ben niet royaal geweest met dippen dat scheelt een heleboel!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 7:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren meer gegeten dan de bedoeling was, die tijd van de maand!
Had ook gewoon honger, denk dat ik me gisteren bij het etentje te veel heb ingehouden en te weinig heb gegeten.

Gelukkig was de weegschaal wel vriendelijk voor me vanochtend Erg blij

Menu gisteren:

Ochtend en middag shake
Avond: ovenschotel van vis, gemengde groenten en aardappels
1 appel toe.

Later op de avond ging het mis
4 blokjes pure chocolade 81%
6 amandelen
paar theelepeltjes gesnoept uit de pot pindakaas
én een pistoletje met kaas Schaam Schaam

Vanavond etentje bij familie ben benieuwd wat het wordt.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 9:55    
Vrouw Weeggegevens   anne47
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Je bent heel goed bezig Oprah !!

mag ik vragen welke shake jij neemt en doe je elke dag
2 x shake en dan een lichte maaltijd?
ik ben in het verleden met cohen bezig geweest toen goed afgevallen hoor maar helaas alles er weer bij met rente
ik ben nu aan het zoeken wat ik wil want cohen lukt me niet meer
ik heb afgelopen week modifast shake gehad 4 dagen helemaal niets verder maar de laatste 3 dagen dus wel wat erbij
ik vind alleen shake te zwaar ik mis mijn warme maaltijd dan heel erg
de eerste 2 shake`s heb ik totaal geen moeite mee dus misschien dat wat jij doet voor mij ook wel iets is
ik zit ook in de overgang en ben nu een jaar van het roken af dus de kilo`s zitten goed vast ik hoop dat het afvallen dus maar wil mocht ik het zo gaan doen als jij
gaat het wel elke week naar beneden of ook wel weken niet?
wat een vragen he maar goed ik las je boekje en vond dat je goed bezig was en dit misschien ook wel iets voor mij is

gr anne

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 11:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie en compliment!

Ik gebruik de shakes van Biamed.
M´n ontbijt en lunch vervang ik met een shake of reep.
En ´s avonds eet ik een warme maaltijd. En deze is niet licht hoor, ik mag best veel eten.
Als je start met de shakes ga je eerst langs een dieetist die je lichaamssamenstelling meet (vetpercentage, spiermassa en vocht) en zij berekend dan wat je aan koolhydraten en eiwitten moet eten om 1 kg vet per week af te vallen.

Zo moet ik 90 gram koolhydraten eten tijdens mijn maaltijd met 100 gram aan vis/vlees/kip bereid met 1 eetlepel olie.
En dat zijn grote porties, denk aan 300 gram aardappels, stukje vlees en 2 stuks fruit toe. Na de maaltijd heb ik meestal geen honger meer waardoor ik niet meer snack.

Ik kan deze afval methode aan iedereen aanraden. 1 keer per dag kan je gewoon lekker en ruimschoots eten. Plus koolhydraten zijn juist zeer noodzakelijk bij dit dieet. Neem je minder dan aanbevolen ga je spiermassa verliezen en dat wil je niet. Eet je de koolhydraten wel zoals aanbevolen ga je echt afvallen. En ik ben dol op pasta, aardappels, brood etc dus heerlijk! Shakes waarbij je niks mag eten of alleen een salade of soep is helemaal niks voor mij, misschien gaat afvallen sneller, maar ik ga liever voor 1 kilo per week en mezelf niet uithongeren. De poeder van de shakes mag je overigens mixen in magere melkproducten. Ik gebruik optimel zo kan ik elke keer een andere smaak optimel gebruiken en kan je variëren in de shakes.

Ik ben er nu ruim 22 kg mee afgevallen, gemiddeld val ik een kg per week af. Tuurlijk sta ik ook weleens een week stil en dat is altijd frustrerend maar dan hou je bijvoorbeeld vocht vast ofzo maar daarna gaat het afvallen gewoon weer door. Kijk ook eens op de site van Biamed staat nog meer informatie.

Ik wens je heel veel succes en mocht je nog vragen hebben schroom niet!

Groetjes Oprah

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015 20:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren was ik op visite en heb daar mee gegeten.
Nasi met pittige boontjes, kip en sambal ei. Toetje heb ik overgeslagen. 's ochtend en 's middags een shake genomen.

Vandaag had ik een lunchafspraak, heb gekozen voor een zalmsalade met brood en toen we weg gingen at ik daarna een banaan in de auto omdat ik niet voldoende koolhydraten had bij de lunch. 's ochtends en 's avonds een shake.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015 20:10    
Vrouw Weeggegevens   anne47
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Dank je wel Oprah voor je antwoord
helemaal duidelijk en ik zal ook nog even kijken bij Biamed
Ik begrijp dus dat je dan wel naar een dieetist moet
Ik heb vorige week 4 dagen alleen modifast gedaan en daarna de laatste maaltijd vervangen door een lichte maaltijd en vandaag ook de 2e shake vervangen
ik miste te veel het eten en kreeg heel veel last van de stoelgang
dat is bij mij altijd al een probleem maar met modifast was het helemaal erg
Ik kreeg weer wat te eten en toen kwam het wel weer alleen heel moeilijk raar want ik hoor vaak bij modifast dat het andersom is maar helaas bij mij dus verstopping
wel neem ik nu nog de ochtend een shake tot ze op zijn
Ik zal me eens verdiepen in Biamed want dat spreekt mij best wel aan hou ook wel van aard pasta haha
en voor mij hoeft het ook niet snel als het maar gaat
veel succes en ik kom wel weer even kijken bij jou

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 1:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Anne,

ja je kan bij Biamed gebruik maken van een diëtiste die je elke twee weken weegt en de voortgang met je bespreekt. Omdat ik 5 jaar terug ook veel ben afgevallen met Biamed weet ik precies hoe het moet en heb dit keer geen diëtiste ingeschakeld. Maar als je nieuw bent met Biamed is het wel fijn en moet je op z'n minst een keer gaan om je lichaamssamenstelling te laten meten zodat je een daar op aangepaste maaltijdrichtlijnen krijgt.

Ik kan het je aanraden, succes en ben benieuwd wat je gaat doen.

groetjes Oprah

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 21:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag zin in brood dus dat werd lekker een broodmaaltijd vanavond van 4 sneetjes speltbrood met beleg: rosbief, kipfilet, halve avocado, tomaatje, alfalfa en wasabimayo (light)
1 banaan toe

's ochtends een shake en 's middags een reep gegeten op m'n werk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 21:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
even mijn eetdagboekje bijwerken...

woensdag 14 jan
Ochtend shake
Middag reep
Avond: volkoren macaroni met mager gehakt in tomatensaus met aubergine en courgette.
1 sinaasappel toe.

En uur gesport

donderdag 15 jan
Ochtend en middag shake
Avond: kipfilet met rozemarijn en knoflook, doperwten en aardappels.
1 kiwi toe

Ook gisteren uur gesport

Ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015 10:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Volgende
Pagina 13 van 24