Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ook in juli scoren we positieve punten!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Odette ik was ook een jaar of 10/12. Zie mij nog stiekem koek eten in de kelder. In het donker.
Voelde mij er wel schuldig over. We hadden het niet breed, 7 kinderen, en dan zit ik koek te eten.
Tekort aan aandacht? 3 broers boven mij en 3 zussen onder mij.
Ik viel in het niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 11:47    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dank je voor het delen. Misschien zocht je 'troost'... Misschien ook gewoon heel 'vatbaar' voor lekkers?

Ik was als kind ook al helemaal belust op snoepgoed en loog op een dag zelfs om er meer van te krijgen, wat ik achteraf heel erg vind. Mijn zus zou op mij, het kleine zusje passen toen mijn ouders uit gingen. Zij mocht dan voor ons beiden wat Quality Street pakken uit de heel bijzondere doos die wij van Engelse kennissen van mijn ouders hadden gekregen. De volgende dag maakte ik mijn moeder wijs dat mijn zus meer chocolaatjes had genomen en mij minder had gegeven... Mijn moeder gaf mij prompt nog wat extra chocola... Maar voelde me later wel aan de tand toen mijn zus het verhaal ontkende. Ik was vier jaar oud of zo dus laat ik het er maar op houden dat mijn gevoel voor eerlijkheid nog niet helemaal ontwikkeld was... Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?

Laatst aangepast door Kordiya op za 10 jul 2021 9:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 18:56    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Anneke69 schreef:

Tekort aan aandacht? 3 broers boven mij en 3 zussen onder mij.
Ik viel in het niet.

Nou, ik als enigst kind had genoeg aandacht, dus dat was het bij mijn in ieder geval niet.
Mooi die eerlijke verhalen hier. Jullie ook bedankt voor het delen. We zijn niet raar of bijzonder, er zijn er meer zoals wij... En we hebben elkaar hier gevonden. Super...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 19:57    

Reageer met quote
9 juli

huishoudelijke taak Nee 4/20
extra rondje opruimen Nee 4/16
yoga doen ja 7/31
mediteren / inzet voor innerlijke rust ja 6/31
eten 's morgens voorbereiden ja 7/31
geen nieuwe sprintjes starten gelukt 9/31
niet wegen; gelukt - 8/27

Beloning van 2 euro per doel, in geval van 3/4 van het maximale aantal punten voor een doel aan het einde van de maand

Nog 5 dagen deze week; dan zijn we alweer halverwege de looptijd van het sprintje.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Met veel belangstelling (en met bewondering voor jullie openheid!) lees ik jullie verhalen over waarom je stiekem eet. Dankjewel, het geeft mij ook weer inzicht in hoe ik er in sta.

Natuurlijk leg ik het naast mijn eigen ervaringen.
Ik weet dat ik uit mezelf niet zo sterk ben om Nee te zeggen tegen chocolade, cake, koek, snoep.
Maar omdat het er nu heel weinig is omdat manlief de boodschappen haalt, valt het me steeds minder zwaar. Die onweerstaanbare trek in iets zoets loopt echt op niets uit als er gewoon niks is. Lach Dus dat helpt mij. En ja... er is natuurlijk wel iets, maar ik heb het gelukkig achter me gelaten dat ik uit de chocoladepastapot ga snoepen (ik herinner me vaag zoiets uit m'n studententijd, daarna nooit meer gedaan).

Dat is weer de winst van ontwend zijn aan suikers. M'n lijf vraagt er minder hard om.

Tegelijk vraag ik me ook af: als ik weer de boodschappen zou gaan doen, kan ik dan in de winkel weerstand bieden tegen de zoetigheid? Ik weet het echt niet! Ik vermoed van niet eigenlijk... dus ik ben wel blij dat het voorlopig nog wel even zo blijft, dat ik geen boodschappen hoef te doen.

Door jullie verhalen moest ik ook weer denken aan wat ik ooit bij pedagogiek leerde over de gewetensvorming van een dreumes/peuter. Het kind leert dat het niet aan de bloemen uit de vaas op tafel mag komen, want mama zegt steeds: 'Nee' als het kind met de handjes richting de vaas gaat. Maar eigenlijk is op die jonge leeftijd de moeder het geweten van het kind... want zodra de bel bij de voordeur gaat en moeder de deur opendoet, trekt het kindje een bloem uit de vaas. Moeder weg, geweten ook weg, zo is dat nog op een leeftijd van pakweg 2 jaar.
Zou dit misschien ook opgaan voor het stiekem eten?
Dat je wel wéét dat dat niet moet, maar als manlief of ander gezelschap uit zicht is, dat dan je geweten ook even weg is, en dat dan de SE-neigingen heel snel tevoorschijn komen?
Ik vermoed dat bij mij zoiets speelt.
Of bedenk ik dit allemaal?
Ik weet het niet.
In elk geval hoor ik mezelf zeggen, als ik alleen thuis ben en niks snoep: Grote meid, goed gedaan! Alsof ik die peuter van 2 ben...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 10:02    

Reageer met quote
Dan even over de punten.
Ik ga die 300 punten niet halen deze maand... Rollende ogen ik haal nu steeds zo'n 6 à 7 punten per dag. Dat is te weinig.
Ik twijfel of ik het puntendoel zal verlagen. Dat voelt toch een beetje als 'opgeven'.
Hm. Ik denk er over na.

Gelukkig kon ik zo net bij de koffie de traktatie afslaan. Ik had bijna een plakje cake ook voor mezelf afgesneden! Toch op het nippertje niet gedaan, omdat ik tegen mezelf zei: IK WIL HET NIET. En ook weer die gedachte: wat is er dan morgen zo speciaal aan, als je dan je zondagse plakje cake neemt, terwijl je het nu op zaterdag ook al neemt. Laat het toch speciaal blijven. Die gedachte hielp me wel.

Pfff, het blijft lastig.
Maar als ik beneden die 67 kg wil blijven, dan moet ik daar wel bijbehorende gedragingen bij vertonen. Er kan echt wel eens een keer iets. Maar gister waren we uit eten met kinderen, en toen heb ik (voor het eerst dit jaar) een ijsje genomen, Italiaans schepijs. Dus die uitzondering is er al geweest. Vandaag dus weer gewoon doen, zonder gekke dingen en uitspattingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 10:10    

Reageer met quote
Wat goed Geke, dat je zo rationeel met je keuzes omgaat!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 14:29    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Wat goed Geke, dat je zo rationeel met je keuzes omgaat!

Dankjewel voor het compliment! Dat doet me heel goed, merk ik.

Zonet stond er een kop thee met een stukje lievelingschocolade voor me klaar.
En wat denk je?
Ik heb het doorgeschoven.

Misschien wel dankzij jouw compliment, Kordiya!

Poeh, ik zit er nog van me kijken dat ik dit kon.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 15:24    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Goed van je Geke.

Ik ben door de laatste vaccinatie doodmoe. Daarom ook weerstand tegen eten laag en bonuspunten zitten er daarom ook deze keer niet in. Volgende poging dan maar...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 15:42    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sterkte Odette.
2 dagen.
Menu gemaakt en gevolgd. 4 punt.
Suikervrij 6 punt.
Schaaltje rauwkost 2 punt.
Stappen 31546 = 6 punt.
Hoepelen 2 punt.
Arm hoepelen 2 punt.
Fietsen 0 punt.
22 punt. cheerleader cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 19:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 7 van 15