Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ooievaar (blijvend) slank met eiwit

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Morgenrood,

Ohhhh wat goed zeg! Lekker roeien en nu weer badmintonnen. maar wat heb je een druk leventje, zeg! Is je dag wel lekker gauw om.
Ik las net bij iemand dat ie zijn boterhammen invriest. Hoef je alleen maar die broodpakketjes uit de vriezer te pakken en hoppa, dan maar broodje dashboard, maar dan heb je toch 's morgens gegeten. Kan je in de avond voor een week klaarmaken. Is dat een idee?

Heb je wel eens van het oerdieet gehoord. Moet er wel om lachen, maar al dat gedoe om in de ochtend te eten is er later ingebracht. Vroeger moesten de oermensen eerst op jacht, dat kon nog wel eens duren en aten later dan pas, wanneer ze wat hadden gevonden. Nu gaan we als eerste eten, maar weet je dat je 's morgens heel veel calorieën verbrand? Omdat er nog niets in de maag zit. Dus wat is wijsheid. Je moet doen wat bij je past en dan zo gezond mogelijk.

Ik heb die wijsheid op internet eens een keer gelezen, dus tja....ik heb jaren nooit ontbeten, het is dat ik thuis ben en niet meer werk, maar ik at nooit 's morgens, als kind al niet en dat bevalt me prima, maar nu doe ik shakes en heel vroeger een cracker met appelstroop of ontbijtje van de Hema, maar ik wil geen suikers meer. Dus dan maar iets van kipfilet op de cracker. Ik ben namelijk een hele lastige eter. Geen kaas en vleesbeleg, althans heel weinig van die dingen. Erg niet? Ha ha ha... en dan toch aankomen, dat is van broodjes buiten de deur. Oei...

Leuk dat je zo goed gaat en dat buitenstaanders nu al gaan zien dat je zo afvalt, mooie reden om vol te houden.

Groetjessss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 19:25    

Reageer met quote
Ik bedenk dat je een eiwittendieet volgt, dus hoe ziet jou dag eruit nu met eten?

Ik zit te schrijven over pakketjes brood die je eventueel klaar kunt maken, maar brood behoort niet tot je dieet, toch? Dus toch maar een shake in de ochtend? Ben benieuwd en ik kijk even terug in je dagboek.
(Heb ik ondertussen gedaan, maar nog steeds benieuwd wat je allemaal kunt eten met zo een dieet.)

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 19:41    
Vrouw Weeggegevens   Ooievaar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Slank met eiwit(maaltijdvervanger)

Reageer met quote
mvd2011 schreef:
Anders misschien een idee om je shake 's avonds al klaar te zetten? Nog niet met water aanmaken, maar dat je de beker op het aanrecht zet met het poeder er al in ofzo. Leuk, badmintonnen! Veel plezier!

Hoi Mieke, er staan 2 grote potten op het aanrecht, shakebeker staat er ook standaard en toch..... Ik zit zo vastgeroest in mijn ochtendritueel, zonder ontbijt dus, dat ik er gewoon niet bij stil sta... Hoe stom kun je zijn ?? Staan gewoon naast mijn koffiemachine.. En ik drink sowieso 2 koppen koffie voordat ik de deur uitga...

@ crebster: ik zal wel tot de oermensen behoren, ha ha. Maar inmiddels ben ik toch overtuigd dat wel ontbijten gezonder is dan niet ontbijten. Je moet 's ochtends het kacheltje opstoken.... In principe ziet mijn dieet er als volgt uit (ik zit nu in fase 2):

O: shake
T: shake of reep
L: shake met salade
T: shake of reep ( max 1 reep per dag)
D: vlees en groenten
T: shake (langzame afgifte eiwitten) voor het slapen gaan.

Dit is het principe, maar afhankelijk van de situatie, vervang ik een shake ook wel eens door iets wat eiwitrijk is maar geen khd bevat. Zoals vanmiddag tijdens mijn studiedag, dan neem ik wat kaas, vleeswaar, en rauwkost. Soms als ik tussen de middag een overleg heb buiten de deur, bestel ik een uitsmijter zonder brood. Thuis vervang ik een tussendoortje wel eens door een gekookt eitje. Ik speel wr een beetje mee maar let er op dat ik geen khd eet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 22:47    
Vrouw Weeggegevens   jacqjani
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: power slim (eiwitrijk en koolhydraten arm)

Reageer met quote
Ooievaar schreef:
Hoi Crebster,

Ik hou het wel vol hoor! Vandaag een landelijke studiedag gehad, opnieuw veel complimenten over mijn (andere) rokje en het feit dat ik afgevallen was. Veel collega's had ik al een tijd niet gezien, dus dan valt het wel op dat ik ben afgevallen. Bij de lunch weinig keus in niet-khd produkten maar ik heb gewoon was plakjes kaas, vleeswaar, champignons en komkommer genomen.

De enige valkuil is nog het ontbijten. Afgelopen zaterdag opgestaan, douchen, aankleden, hond uitlaten en toen besloten gelijk maar boodschappen te gaan doen. Toen ik al in de auto zat, bedacht ik me dat ik nog niet had ontbeten. Vanochtend hetzelfde, onderweg naar het midden van het land (ik woon in Friesland), opeens besef ik dat ik nog niet heb ontbeten. Doordat ik vroeg op moest en nogal snel moest, geen shake genomen. Ontbijten zit dus nog niet echt in mijn systeem.... Gelukkig had ik nog een reep in mijn tas maar toch wel even een aandachtspuntje..

Vrijdag en zaterdag lekker geroeid, gisteren een rustdag, vooral mijn beenspieren moesten even rust hebben ha, ha. Vanavond lekker een avondje badmintonnen. Mijn maatje moet werken maar dan ga ik gewoon alleen! Heb er weer zin in!

Hai Ooievaar, je gaat lekker he? En wat een gaaf roeiapparaat. Ik heb een poosje geleden wel zitten googlen voor zo'n ding maar er zijn zo veel verschillende en zoveel merken dat ik geen besluit had genomen. Die van jou bevalt dus goed? Ik denk dat roeien wel een hele goeie beweging is voor armen en benen. Ik probeer iedere dag wat buikspier oefeningen te doen op een apparaat van een collega. Op zich een goed ding denk ik wel. Wat betreft het ontbijten, ik ontbijt de laatste 2 weken met een abrikozen kwark van power slim of 2 biscuitjes ( ook PS ) makkelijk en weinig Kh. Kan je gewoon in je tas gooien en onderweg desnoods opeten , die koekjes dan, die kwark moet je shaken dus das iets lastiger. Ik gebruikte in het begin de muesli met magere kwark maar bleek dat daar flink wat meer Kh inzitten dus die eet ik heel af en toe. A.s donderdag weer wegen en ben benieuwd wat er dan af is na 9 dagen. Ik heb het idee dat dit er aardig wat af is dus duimen voor het resultaat. Zijn er ook rokers hier trouwens? Ik merk dat ik wel meer rook nu ik bezig met met afvallen, maar ja kan niet alles tegelijk, eerst maars zien op mijn streefgewicht te komen en te blijven en dan kappen met roken. Succes !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 23:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jacjani,

Ik heb het roeiapparaat eerst gehuurd, vond het ook lastig om een keuze te maken maar zo kun je het eerst wel uitproberen. Hij bevalt me uitstekend dus ik heb besloten om hem na 3 maanden huren aan te schaffen. De 3 maanden huur en de aanbetaling worden dan in mindering gebracht op de aanschafprijs. Voordeel van een roeitrainer is dat je alle spiergroepen traint, dus niet alleen je armen en benen, maar ook je rug en buikspieren. Verder kan je met dit apparaat ook nog krachttraining doen, maar daar ben ik nog niet aan toe, ha ha.

Verder wat betreft het ontbijt, ik heb standaard van Atkins wel een pakje chocoladedrank in de auto liggen en een reep in mijn tas maar ik vind het gewoon zo stom van mezelf dat ik gewoon vergeet te ontbijten..
En ja, ik ben ook een roker, en dat vergeet ik 's ochtends nou nooit... net als m'n koffie... Standaard 2 koffie en 2 sigaretten voordat ik de deur uitga!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 23:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ooievaar schreef:
Hoi Jacjani,

Ik heb het roeiapparaat eerst gehuurd, vond het ook lastig om een keuze te maken maar zo kun je het eerst wel uitproberen. Hij bevalt me uitstekend dus ik heb besloten om hem na 3 maanden huren aan te schaffen. De 3 maanden huur en de aanbetaling worden dan in mindering gebracht op de aanschafprijs. Voordeel van een roeitrainer is dat je alle spiergroepen traint, dus niet alleen je armen en benen, maar ook je rug en buikspieren. Verder kan je met dit apparaat ook nog krachttraining doen, maar daar ben ik nog niet aan toe, ha ha.

Verder wat betreft het ontbijt, ik heb standaard van Atkins wel een pakje chocoladedrank in de auto liggen en een reep in mijn tas maar ik vind het gewoon zo stom van mezelf dat ik gewoon vergeet te ontbijten..
En ja, ik ben ook een roker, en dat vergeet ik 's ochtends nou nooit... net als m'n koffie... Standaard 2 koffie en 2 sigaretten voordat ik de deur uitga!

ja dat roken dat is wat, vergaten we maar s te roken dat zou fijn zijn. We hebben het er inderdaad al over gehad dat je dat apparaat huurde van de sportschool. Mag je hier een merk zeggen of niet? Dat ding wat jij hebt ziet er wel goed en solide uit. Hoe lang roei je per dag of per keer?
Groet Jacq

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 23:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het is een Kettler Coach E en ik huur 'm bij Fitness Park. Ik ben heel rustig begonnen met opbouwen, er zit een trainingsschema bij en ik heb ook e.e.a op internet gevonden. Inmiddels roei ik ca 20 minuten per keer, 4 a 5 keer per week. Doel is 25 a 30 minuten en dan om de dag roeien. Daarnaast zitten er ook diverse programma's op dit apparaat, dus in de toekomst wil ik ter afwisseling ook deze gaan roeien. Maar eerst even verder opbouwen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 23:56    

Reageer met quote
Goedemorgen Irene,

Zo, nu weet ik wat je eet. Heel interessant en intensief met al die shakes. Wat een soorten dieëten heb je eigenlijk en af en toe weet ik niet wat ik straks moet beginnen. Zie door het bos de bomen niet meer. Wat mij het meeste aantrekt is het gezonde eten.
Voorlopig houd ik het bij mijn 2 shakes en prakkie enzo, dat gaat nu het beste om eens flink af te vallen en daarna langzaam weer je lichaam laten wennen aan de normale kost en zeker opletten op de koolhydraten, want dat gaat als een rode draad door alle verhalen heen.

Heel veel succes met je ontbijtje en hou het kacheltje aan de praat. Ha ha ha.

P.S. Hoe was het met badmintonnen gisteravond? Viel het mee vanmorgen toen je je bed uit kwam, spierpijn?

Werk ze vandaag en doe je best maar weer. Doeiiiiii
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 9:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi, Crebster, ik ervaar het niet als intensief hoor, en het gaat uiteindelijk om het resultaat! Afgelopen week 1,1 kg eraf, weegschaal heeft afgelopen week wel lager aangegeven, maar ja, dat is het nadeel van dagelijks wegen...
Gisteravond lekker gespeeld, ca 1,5 uur aan een stuk, zweten maar met de spierpijn valt het vanochtend wel mee. Ik voel mijn bovenrug een beetje, maar die spierpijn roeien we vanavond wel weer uit!

Vandaag een min of meer vrijde dag. Ik had de hele dag geblokt voor een training, maar die blijkt alleen vanmiddag te zijn, dus vanmorgen een beetje aanrommelen, is ook wel eens lekker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 10:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ooievaar schreef:
Het is een Kettler Coach E en ik huur 'm bij Fitness Park. Ik ben heel rustig begonnen met opbouwen, er zit een trainingsschema bij en ik heb ook e.e.a op internet gevonden. Inmiddels roei ik ca 20 minuten per keer, 4 a 5 keer per week. Doel is 25 a 30 minuten en dan om de dag roeien. Daarnaast zitten er ook diverse programma's op dit apparaat, dus in de toekomst wil ik ter afwisseling ook deze gaan roeien. Maar eerst even verder opbouwen...

Hai Ooievaar
Ik ben aan het kijken op MP, en er staan er erg veel aangeboden.
Wij zitten ongeveer hetzelfde qua lengte en gewicht, scheelt 2 cm, zie dat jouw streefgewicht 78 is. Ik ga donderdag s overleggen met mijn power slim coach wat nou eigenlijk een mooi streefgewicht is voor mij. Volgens zo'n BMI berekening 67 en dat vind ik eigenlijk wel erg weinig. Ik dacht zelf dat 80 wel prima zou zijn, maar ietsies minder is natuurlijk ook welkom. Ik ben bang dat je in je gezicht zo eng mager gaat worden en dat vind ik echt niet mooi. Nou ja voorlopig gaat het erg lekker dus we houden vol. Succes weer!
Groet jacq

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 13:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 6 van 18