Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Onregelmatig werken

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maaike
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: calorie beperkt

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Ik ben verpleegkundige en werk onregelmatige diensten.
Met name in de nachtdienst heb ik erg veel zin in zoete dingen. Als ik na een late dienst thuis kom moet ik me beheersen om niet te gaan eten.
Zijn er meer weegclub'ers die onregelmatig werken. Hoe gaan jullie er mee om?
groetjes, Maaike

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Logisch toch ? Als ik thuis kom om 17.00 uur heb ik ook honger...
Ik weet dus niet of je meteen je bed induikt of nog even op bent, maar denk eens aan een cup-a-soup of een ander "slim" warm hapje. Waarschijnlijk kun je er dan weer even tegenaan.

succes K@ttie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:38    
Vrouw Weeggegevens   May
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Sonja Bakker en Kcal tellen

Reageer met quote
Ik heb er ook vaak mee te maken door onregelmatige diensten, maar ik probeer zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken. Een bakje magere yoghurt of een fruit salade of een beschuitje met aardbeien. Er zijn genoeg gezonde keuzes. Probeer jezelf eigen te maken na een bepaalde tijd gewoon niet meer te eten, dat helpt bij mij heel erg.. Liever een uitgebreid ontbijt of lunch dan na je diner nog te gaan zitten snoepen.

succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 15:51    
Vrouw Weeggegevens   Matilda
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik doe alleen maar nachtdiensten en vond het ook erg moeilijk om een goed eetpatroon te krijgen. Nu heb ik 'snachts een cup of soup soms met brood (zonder margarine) en fruit en verschillende koppen koffie!!! 'sMorgens als ik thuis kom eet ik 2 weet-bix met magere melk. Na mijn slaap neem ik meestal een banaan en dan later gewoon mijn warm eten, mager natuurlijk.
Het heeft vrij lang geduurd voordat ik het op een rijtje had, vaak kon ik 'smorgens wel blijven eten.
Wij gaan nu de winter tegemoet en dan neem ik ook vaak een beker magere chocolademelk. Vult goed en je hebt een lekker chocoladesmaakje in je mond.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang je slaapt overdag, soms ben ik na 4 uur alweer op en dan is het wel moeilijk om niet teveel te eten.
Succes ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 6:44    
Vrouw Weeggegevens   Maaike

Dieet: calorie beperkt

Reageer met quote
G'day Matilda,
Ik slaap erg lang als ik in de nacht zit, ik ga meestal om 9 uur naar bed en dan wordt ik om 18 uur van de wekker wakker. Meestal heb ik dan geen zin in warm eten. Wat erop neerkomt dat ik dan helemaal geen warme maaltijd eet. Ik eet meestal wat brood en neem ook brood en fruit mee naar mijn werk, maar ik blijf zoete dingen "zoeken". Maar van die halfvolle chocomelk ga ik zeker doen. groetjes, maaike

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 14:12    
Vrouw Weeggegevens   zomerslank
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorien tellen

Reageer met quote
ik ben ook verpleegkundige en ik werk net als jij onregelmatig.
Ik herken het helemaal wat je zegt.
Vooral na de avonddienst reed ik voordat ik afviel regelmatig langs de snackbar. Nu heb ik nog steeds bere honger maar ik doe het volgende: ik kies die dag 1 ding wat ik ontzettend lekker vind en verantwoord in kcal is. en dat eet ik na de avonddienst dan.
's nachts heb ik altijd snaai zin. Ik neem dan vaak cherry tomaatjes, augurkjes en plakjes komkommer mee zodat ik toch iedere keer in het zakje kan graaien haha.
Als ik uit de nacht dienst kom dan ga ik rond half 9 naar bed. van ter voren eet ik dan een boterham of yoghurt. Ik sta rond 15.00 - 16.00 op en eet dan rond 18.00 warm eten.

Ik ben al blij als ik 57kg weeg, maar 55kg is beter, en 50 kg is het beste Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 19:49    
Vrouw Weeggegevens   Duv
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight watchers

Reageer met quote
Ik heb hetzelfde probleem, maar best nog onregelmatiger .. ik kan op 1 week 4 a 5 verschillende diensten hebben. en dan nog wel in de dieethel van op heel de wereld waarschijnlijk : Mcdonalds..,. echt een ramp, tijdens mijn pauze mag ik bv niet even naar de bakker toe ofzo (meestal toch niet) Dus ik moet elke dag iets proberen te verzinnen om mee te nemen dat meer water in m'n mond doet lopen dan wat dan ook... en dat het dan ook nog gezonder is!!! Moet erg veel moeite doen om gezond te eten, ook thuis (met die junkfoodverslaafde vriend van me). en als ik savonds laat nog wat honger heb ofzo als ik thuis kom neem ik nog een kom soep ofzo (heb altijd verse soep klaar staan in de ijskast) en anders wat worteltjes gesneden in reepjes en dan met een kleeeeiiiin beetje saus... is best lekker, en voor dat klein beetje saus... is nog niet zo erg... een boterham met kaas is veeeel erger.
groetjes
Duv

"studentenzomersprint"
begin gewicht 90,0
week 1 : 88,2
week 2 : 86,4
week 3 : 85,9
week 4 : 86,6
week 5 : 85,9
week 6 : 86,0
streefgewicht : 83kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 22:48    
Vrouw Weeggegevens   Matilda

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
O, wat lijkt me dat erg om te lijnen als je bij McDonalds werkt. Ik heb een paar jaar in een hollandse winkel gewerkt, vol met drop, speculaas, kroketten, bitterballen en kaas. Dat was erg moeilijk, ik was aardig slank toen ik daar begon maar de kilo's kwamen er heel langzaam bij. Kaas is nog steeds mijn zwakste punt, een stukje kaas hapt zo heerlijk weg.... Ze mogen me ook wakker maken voor patat mmmm, dat is zo lekker...
Vanmiddag komen mijn dochter en haar kinderen hutspot met hachee bij mij eten. Echte hollandse kost die ze hier niet kennen. Nu ik echt bewust bezig ben met gezond te eten kan ik heel goed van al die lekkere dingen afblijven. Als ik in sept, in Holland ben neem ik wel een lekkere bamibal....
Groetjes en succes,
Matilda.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 0:19    
Man   P200
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik hak ook een beetje met dit bijltje. Mijn werktijden zijn meestal over het algemeen vrijwel gelijk, maar ik kom wel bijna altijd laat thuis.
Verder doe ik naast mijn vaste baan nog wat losse dingen erbij, dus ik leef ook erg onregelmatig. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik in ongeveer een jaar zo'n 20 kilo aangekomen ben. Nu probeer ik in een half jaar weer evenveel af te vallen.

Mijn tips voor jou klinken misschien stom, maar ze hebben voor mij wel gewerkt. Een van de meest voorname punten is dat je je moet leren beheersen. Ik kom vaak rammelend van de honger op het station, op tijden dat ik eigenlijk al gegeten had moeten hebben.
Het werkt voor mij elke dag weer motiverend als het me gelukt is om me op het station niet te vergrijpen aan kroketten enzo.

Dat lukt ook omdat ik weet dat er thuis iets lekkers voor me klaarstaat. Ik woon alleen en ik moet dus altijd nog koken voor mezelf, maar zorg dat ik heel veel gerechten van tevoren klaarmaak. Ik heb laatst een keer op zaterdag een hele dag alleen maar gekookt en toen heb ik meerdere kilo's voedsel ingevroren. Zowel pastasauzen als hele gerechten. Allemaal dingen die gemaakt zijn met heel veel verse groenten en dergelijke.
Dan hoef ik vervolgens thuis alleen pasta te koken en de saus op te warmen, of een heel gerecht.
Op de site van Albert Heijn kan je recepten opzoeken en daarbij kan je ook op "slank klikken". http://www.ah.nl/recepten/zoeken
Daar maak ik vaker van tevoren voorraadjes van.

Het voordeel is dus dat je niet meer helemaal hoeft te gaan koken als je thuiskomt, wat helpt voor de motivatie voor als je moe thuiskomt. Daarnaast weet je dat het best gezond is, helpt ook. En de motivatie dat je niks ongezonds gekocht hebt helpt ook.

Ik bewaar de gerechten die ik maak in de vriezer in van die plastic bakjes van de Blokker. Ik heb ook van die relatief kleine bakjes zodat ik steeds kleine porties kan invriezen en op het juiste moment kan ontdooien. Die bakjes neem ik ook wel eens mee naar m'n werk en zet ik daar in de magnetron.

Als je heel veel verschillende varianten maakt verveelt het niet.
Ik heb zeker 25 verschillende soorten ingevroren klaar staan. Dat zijn bijvoorbeeld ook soepen. Daar kun je dan bijvoorbeeld nog een (afbak)broodje bijdoen.
En voor de momenten tussendoor moet je altijd fruit bij je hebben. Als ik al een appel of een banaan bij me heb, vind ik het zonde om die lelijk te laten worden of weg te gooien en in plaats daarvan een mars ofzo uit een automaat te halen.

Misschien dat je hier wat aan hebt?
Anders kan ik je eventueel ook nog wat van de (makkelijke) recepten mailen die geschikt zijn om in te vriezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 16:53    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
ik hoor heel veel mensen dat koken zoveel werk/tijd kost.
Nu zie ik de tip van invriezen, toppie !!! alleen ben ik niet van de opgewarmde kost, dus ik kook toch trouw elke dag.
(Kom vaak later thuis ivm sporten)
Het kan heel makkelijk, met 10 tot 15 min heb ik een verse maaltijd op tafel. (veel groente, roerbak etc)
Nu geef ik alleen wel toe dat ik koken leuk vind en op zaterdag al een weekmenu maak, boodschapjes doe etc.

Kijk inderdaad eens op AH.... daar haal ik mijn inspiratie vandaan.
En ik maak gebruik van kant&klaar aardappeltjes. Die kun je zelfs bij AH in 1 persoons portie's kopen.

Succes allemaal !!!!!!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 11:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2