Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

OmaLyss laatste poging

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lydia
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Grip op koolhydraten

Reageer met quote
Heel goed dat je het boekje gaat lezen en leg hem op een lek waar hij voor het grijen ligt want je zal in het begin veel opzoeken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016 10:54    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Na vijf jaar EGA staat het boekje bij mij nog steeds in de keuken naast de broodtrommel.. Ik heb er ook van alles in genoteerd, en gebruik het nog heel vaak om dingen op te zoeken.
Vooral niet te ingewikkeld denken bij het starten. Echt een simpel broodje kaas smaakt zoveel lekkerder met wat kruiden en wat rauwkost, dat het niet vervelend is dat het 'maar' een plakje van 30 gram is.

Ik had vandaag zo'n lekker meergranen broodje van de Lidll, in 2 helften gesneden, met kaas, tomaat en basilicum.
Maar soms gebruik ik ook honingmosterd om het broodje kaas op te pimpen. Blaadje sla ertussen en het wordt lekker knapperig.. De honingmosterd is makkelijk zelf gemaakt en prima houdbaar in bijvoorbeeld een klein pestopotje: lepel honing, lepel mosterd en doorroeren.. En dat is het recept Lachen
Heerlijk ook in de dressing van sla
En in plaats van kaas neem ik ook graag hüttenkäse met tomaat en tijm, of basilicum.. Al is de hüttenkäse ook heel lekker als je er bruschettakruiden en een een beetje lente ui door roert.

Zomaar een greep uit mijn lunchideetjes.. Ik verheug me ook altijd op de lunch omdat ik tussendoor eigenlijk niet eet. Dan heb je best trek en proef je het extra goed.

Neem ook de tijd voor alles wat je eet. Doe het niet even tegelijk met je krant, tijdschrift, phone of Ipad in de hand, maar neem de tijd om even 10 minuten bewust te eten en ervan te genieten.
Ik ken iemand die nooit staand eet, altijd bewust gaat zitten als ze eet. Zo slim, dat scheelt namelijk heel veel snelle hapjes die je anders wel pakt bij het aanrecht of uit de koektrommel..

Heel veel succes met inlezen en verzin maar vast wat lekkere dingen met de zoete groenten. Die zijn echt belangrijk in het geheel..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016 23:17    
Vrouw Weeggegevens   OmaLyss
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Vraagje als je niet tegen brood kan en wel tegen crackers.

Hoeveel crackers mag je dan en welke zijn dan het beste?

Wie weet hier een antwoord op?

Ik ben gisteren half half begonnen blijf echt balen dat de EGA groep hier al om 18.15 begin echt een k.... tijd. Dus toch zelf gaan doen met behulp van jullie.

Ik ga in iedergeval als het lukt hier proberen elke dag mijn menu neer te zetten.

Ik ben wat kwijt, als je het vind mag je het houden Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 8:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Kan je niet tegen brood? Ben je intollerant of allergisch?
Wat voor crackers ga je nemen dan?

Je vraag is een beetje lastig te beantwoorden. Ik neem wel eens pannenkoeken als alternatief voor brood, maar die maak ik ook van broodmix. Maar ik zou denken dat je dat ook van andere basis zou kunnen maken (boekweitmeel bijvoorbeeld?)

Op de ochtend neem ik bijna altijd pap als starter, ik hoop dat je dat wel kan verdragen?

En anders vrees ik dat je beter een 'echt' passend dieet kunt gaan doen in overleg met een dietiste. Want crackers zijn eigenlijk geen goede broodvervangers bij EGA. Ik ben bang als je het toch op die manier gaat oplossen dat je dan een tekort hier of daar krijgt. Je dieet moet wel in balans zijn natuurlijk..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 15:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ik ben er allergisch voor helaas voor alle soorten.
dat heb ik overgehouden van mijn maag/darm en slokdarm onstekking een aantal jaar terug.

mmm dan ga ik denk toch maar iets anders zoeken want te korten moeten we niet hebben natuurlijk.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 15:59    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Goed plan Omalyss, ik zou echt een dietiste vragen om hulp bij het afvallen, in dit geval krijg je bij mijn weten die hulp ook vergoed, en dan weet je zeker dat je op de goeie weg zit.

Ik heb vijf jaar geleden EGA gedaan met een dietiste in de achterhoede. Ze keek mee of alles klopte ivm mijn diabetesinstelling. Ze was heel enthousiast over EGA en dacht actief mee over aanpassingen en alternatieven en dat heeft me toen heel goed geholpen! In mijn geval werd haar hulp ook volledig vergoed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 16:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
En gluttevrij brood zou dat wel kunnen

Ik kreeg de tip om gluttevrij te proberen ik weet nog toen ik ziek,was dat ik dat gewoon kon eten. ?

Hihi ik wil dit zo graag proberen dieetiste word wel vergoed maar 3 uurtjes en als je je eigenrisico niet op heb betaal je het dus als nog zelf.
Stomme rgeltjes van de verzekering grrrrrrr

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 17:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je 3 uurtjes knipt in 6 blokjes van een half uur dan heb je er 6 weken profijt van. Kan ze je mooi op dreef helpen en je begeleiden op wat je al weet.

Mocht je meer nodig hebben dan kun je dat altijd met haar bespreken, misschien stelt ze voor om het om de twee weken te plannen dan ben je al 12 weken verder. Jij hebt maatwerk advies nodig en zij hebben de kennis in huis om je te adviseren. Alles voor een gezonde toekomst toch!

Ga ervoor Omalyss!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jan 2017 0:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik geloof dat ik maar in honger staking ga pfffffff
Ik weet het niet meer niks lukt.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen.
Ik vind Weight Watchers ook moeilijk of het zit in mijn hoofd dat alles moeilijk is.

Ik weet het even niet meer wat ik moet gaan doen ja afvallen maar hoe weet ik op dit moment even niet meer word een beetje gek van mijzelf.

Dus dan maar niks meer eten hahaha Nee hoor maar soms denk ik dat het beste is om af te vallen.

Voel me nu gewoon niet lekker in mijn vel en denk zal ik toch gaan gokken 3x op een dag eten niet bakken of wat dan ook maar lekker makkelijk doen of zal ik of zal ik pfffffffffff
Ik wil domweg eetrust niet nadenken en gewoon een maatje om mee te gaan afvallen.

Nou ik ga maar eens even kijken wat ik ga koken de mannen komen over drie kwarier al weer thuis.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2017 17:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Al weer even geleden dat ik geschreven heb.

Gaat hier wat afvallen nog steeds niet zoals het moet aan de dieetiste heb i, helaas niet veel gehad. Ik kwam alleen maar aan.

Ik ga toch voor de EGA heb ik vanmiddag besloten.
Helaas moet ik het online gaan doen omdat 18.15 niet haalbaar is voor mij of ik moet kijken of ik iets later mag komen. Maar ik moet dan ook lopen omdat ik op dinsdag geen fiets en geen auto heb hihi nog gezond ook. Maar dan blijf het punt nog dat manlief pas km half 7 thuis komt en dan heel graag wil eten.

Iemand ervaring met online cursus van de EGA ??
Morgen maar eens de spullen in huis halen ervoor nouja alleen voor in de ochtend de rest heb ik al in huis. Lach

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 16:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Pagina 10 van 13