Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Oktober is een goede maand om positieve punten te scoren!


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1190
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Geke schreef:
Zet em op, hè, in deze laatste twee dagen die je nog hebt voor dit sprintje.

Ik heb het gehaald, gisteravond al had ik meer dan 150 punten. Wat geeft dat toch een voldaan gevoel.

Ik wil jullie echt bedanken voor jullie support, want dat heeft me echt geholpen.

Zo heb ik vanmorgen wéér geen cake genomen, dan denk ik even aan jullie en kan ik me aan m'n afspraak houden. En ik mis het niet eens... Het is dus echt een gewoonte, die kennelijk af te leren is. (maar ik juich niet te vroeg, ik weet uit ervaring dat die gewoonte binnen de kortste keren weer aangeleerd is).


Goed gedaan Geke, 150 punten!!! Heb je een beloning voor ogen?

ja, zoetigheid nemen is iets dat hééél snel er weer in sluipt... Ons lijf is er dan ook vanuit de oertijd op gebrand...!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 17:33    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1190
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Odette schreef:
Over die cake en dingen bij de koffie gesproken Geke (en natuurlijk de anderen) heb ik een tip uit het Tiny Habits boek.
Geke vervangt koek/zoet door crackers of paprika ed. Niet doen. Neem gewoon niets en beloon jezelf daarvoor.

Dat gaat zo, volgens de Tiny Habits methode:
Je hebt de trigger = het kopje koffie staat voor je neus
Je wilt graag geen zoetigheid nemen = motivatie
Je weet dat je dit kunt (laten) = vermogen
Neem heel bewust niets en beloon jezelf door bv in jezelf te zeggen: "goed gedaan!!" of "yess" of iets anders waardoor je je prettig voelt.

Hierdoor slijt de gewoonte snel in en kun je voortaan zonder iets bij de koffie.

Als je het zoet gaat vervangen dan werk je niet aan de gewoonte niets te nemen. Heb je echt iets nodig rond koffietijd? Als je goed hebt ontbeten denk ik niet. Je kunt best zonder iets te eten tot de lunch.
Probeer maar...

Natuurlijk is het geen wet van Meden en Perzen. Als je kind (of kleinkind) jarig is neem je taart!! Zo hoort dat!! Is ook geen probleem als het maar af en toe is...


Mooi beschreven Odette.

Kun je ook zoiets verzinnen voor het aanleren om b.v. elke dag oefeningen te doen of om dagelijks een kwartier extra huishoudelijk werk uit te voeren? Wat is dan een 'trigger'?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 17:35    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 39610
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
ja, dat kan zeker Kordiya.

Ik doe mijn oefeningen terwijl ik sta te wachten tot het water voor de thee kookt. Ik doe dan een paar push-ups tegen het aanrecht. De trigger is de waterkoker, de actie is de push-ups (ik doe een stuk of 10, mag ook minder of meer) en als beloning knipoog ik naar mezelf. Dat geeft een goed gevoel en daardoor blijft de nieuwe gewoonte beter hangen.

De goede trigger vinden is iets wat je zelf even moet uitvinden. Welke gewoonte heb je al waar je een nieuwe gewoonte aan kunt vastmaken.

Een klassieker is tanden poetsen en daarna flossen.

Voor je huishoudelijke taken zou je bijvoorbeeld direct na je kopje koffie iets kunnen gaan doen. Houd het klein. Niet gelijk een uur willen strijken, maar bv 10 minuten. Langer mag, maar hoeft niet. En vergeet de beloning niet. Een hardgrondige "yess" is al voldoende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 23:39    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 39610
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Ik sluit het sprintje af met 305 punten. Morgen sokken bestellen. Yess, gehaald... (schouderklopje)

Op naar november...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 23:40    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1190
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Gisteren (zaterdag)
Geen bloem, suiker en cacao: gelukt 23/31
's Avonds niet eten: gelukt, 22/31
Huishoudelijke taak: ja 15/20
Oefeningen: ja, 17/16
Dagelijks rustmoment, Nee 13/20
Op tijd naar bed: ja, 12/15

Nou, al met al ben ik niet ontevreden. Ik weet dat ik mijn best heb gedaan. De terugval keren kostte veel energie en inzet, daarom zijn de andere doelen wat minder uit de verf gekomen.
Op naar het november sprintje!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020 13:02    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1190
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Odette schreef:
ja, dat kan zeker Kordiya.

Ik doe mijn oefeningen terwijl ik sta te wachten tot het water voor de thee kookt. Ik doe dan een paar push-ups tegen het aanrecht. De trigger is de waterkoker, de actie is de push-ups (ik doe een stuk of 10, mag ook minder of meer) en als beloning knipoog ik naar mezelf. Dat geeft een goed gevoel en daardoor blijft de nieuwe gewoonte beter hangen.

De goede trigger vinden is iets wat je zelf even moet uitvinden. Welke gewoonte heb je al waar je een nieuwe gewoonte aan kunt vastmaken.

Een klassieker is tanden poetsen en daarna flossen.

Voor je huishoudelijke taken zou je bijvoorbeeld direct na je kopje koffie iets kunnen gaan doen. Houd het klein. Niet gelijk een uur willen strijken, maar bv 10 minuten. Langer mag, maar hoeft niet. En vergeet de beloning niet. Een hardgrondige "yess" is al voldoende.


Dank je wel, leuk om te lezen. Ik heb al een aantal keren geprobeerd om de oefeningen te koppelen aan 'douchen' maar op de een of andere manier lukt dat niet goed. Misschien doordat ik niet elke dag op hetzelfde tijdstip onder de douche sta en ik soms moet haasten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 39610
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Op zich een goede trigger Kordiya, maar werkt kennelijk niet voor jou. Zoek een andere. En volhouden. En houd het klein. Je hoeft niet een half uur te oefenen. Begin met één kleine oefening. Uitbreiden mag altijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020 14:56    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1190
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Odette schreef:
Op zich een goede trigger Kordiya, maar werkt kennelijk niet voor jou. Zoek een andere. En volhouden. En houd het klein. Je hoeft niet een half uur te oefenen. Begin met één kleine oefening. Uitbreiden mag altijd.


Dank je Odette. ja ik ga verder zoeken naar een trigger. En stel me ten doel om VIJF minuten te oefenen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 39610
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Prima en succes. We praten hier over verder in het november sprintje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020 22:42    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6534
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Inmiddels zijn we alweer volop bezig in het novembersprintje, maar ik wil het niet nòg even afsluiten.

Iedereen bedankt voor het meedoen hier en tot ziens in het novembersprintje ôf wellicht ergens anders.

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 5:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pagina 11 van 11