Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

o,5 kg per week afvallen vervolg 17

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   janniek
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ben jij dat jojo-en ook zat?

Laten wij stoppen met te proberen om 5 kg in 1 week of maand af te vallen, maar met kleine stapjes een blijvend resultaat proberen te behalen.

Ik volg geen speciaal dieet, maar probeer mijn dagelijkse dingen aan te passen. Met de fiets naar het werk i.p.v. met de auto, na het eten een korte wandeling, kleinere porties opscheppen, water drinken i.p.v. frisdrank. Wel dat taartje op die verjaardag maar dan als lunch ter compensatie een salade. Zulke dingen.

Door kleine aanpassingen te doen, houden we het hopelijk langer vol.
Met als doel het behalen en vasthouden van je streefgewicht.

Gezellig als je meedoet, stel je even voor.

Wel graag minimaal 1x per week een reactie plaatsen. meer mag natuurlijk altijd.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2022 12:39    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik doe graag nog mee zolang dit forum nog blijft bestaan. Ik heb begrepen dat Ellen gaat stoppen en dat dan ook de weegclub stopt. Tot die tijd blijf ik nog mee wegen.

Hou vol, ooit komt het goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2022 11:30    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
yvonne-the-lady schreef:
Ik doe graag nog mee zolang dit forum nog blijft bestaan. Ik heb begrepen dat Ellen gaat stoppen en dat dan ook de weegclub stopt. Tot die tijd blijf ik nog mee wegen.

Dat wist ik nog niet we gaan gewoon zo lang mogelijk door.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2022 13:11    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik wil ook graag mee doen. Ik ben net een paar dagen geleden weer begonnen, terug van weggeweest zag maar. Ik weet alleen niet precies mijn begingewicht, ik heb me al 3 weken niet gewogen. Ik hoop dat er niet al te veel bij is gekomen.

Wat jammer dat het forum waarschijnlijk gaat stoppen. Ik heb in het verleden veel aan het forum gehad en hoopte dat dat nu weer zou lukken. Nou ja, tot die tijd ga ik er gewoon voor.

Mijn doelen op dit moment zijn, om mijn ontbijt gezonder te maken en om meer te gaan bewegen. Op de dagen dat mijn man werkt, ontbijt ik met een zak chips. Daar wil ik van af. Op de dagen dat hij niet werkt en we dus samen ontbijten, eet ik wel normaal. Meestal met crackers of met brinta of havermout. Dat is mijn streven ook voor doordeweeks.
Ik ben overspannen en daardoor lukt het me heel erg slecht om van de bank af te komen. Ik beweeg dus alleen op mijn werk. Ik heb een fysiotherapeut ingeschakelt om weer te leren bewegen en ga het nu dagelijks weer oppakken. Daarmee hoop ik gewoon al een beginnetje te kunnen maken naar een gezonder gewicht.

Het wil me niet lukken om mijn streefgewicht in te voeren. Ik wil gaan voor de 99 kilo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2022 15:27    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Wat zonde dat het forum gaat stoppen !
Weet iemand per wanneer?
Doe graag mee voor zolang het dus duurt

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 mei 2022 9:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb me aangemeld bij het nieuwe forum van Dini. Zij neemt het stokje over, maar haar forum is nog helemaal in de beginfase. Dus daar kunnen we verder elkaar aanmoedigen als we dat willen.

Ik heb me vanmorgen gewogen, de laatste keer blijkt 5 mei geweest te zijn en toen was ik dus 102,1. Nu ben ik 102.8, bijna een kilo zwaarder. Balen, maar nu weet ik wel mijn echte begingewicht.

Ik heb vrijdag een work-out gedaan en ben daarbij iets te fanatiek geweest. Ik heb een aantal jaar geleden de pees in mijn bil/bovenbeen heel zwaar overbelast en sinds dien is dat een zwak punt gebleven. Als ik iets te fanatiek ergens mee ben, gaat het weer mis. De laatste keer dat het mis ging, was een paar weken geleden toen we met werk gingen bowlen. Ik was dat even vergeten omdat ik hem niet meer voelde met niks doen, en met het oefenen ook niet echt. Maar gister deed hij dus weer zeer.
Gister heb ik me dus maar beperkt tot de oefeningen van de fysio om de pees te versterken na overbelasting. Nu voel ik hem niet meer echt, dus dat helpt.
Voorlopig dus maar een stuk minder diep squatten en loungen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2022 11:43    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten (intermitted vasten )

Reageer met quote
@cavia - Ik hoop dat de pijnlijke pees gauw weg is! Goed dat je nu een paar stappen wilt nemen en niet alles tegelijk! Een gewoon ontbijt (en geen chips) plus beweging bij de fysio lijkt me haalbare kaart. Misschien kan je dan het beste ook helemaal geen chips meer kopen, dan kom je ook niet meer in de verleiding. Ik heb gelezen dat beweging ook goed voor je is bij overspannenheid. Dan wordt een hormoon aangemaakt waardoor je je beter voelt. Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2022 15:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt, bewegen helpt je hoofd helder te krijgen en daardoor helpt het ook bij overspannenheid. ik merk het wel, als ik wandel doet dat me echt goed. Alleen is het juist bij overspannenheid zo moeilijk om jezelf ertoe te zetten.
Geen chips mee kopen, in elk geval door de weeks. We eten in het weekend een bakje chips in de avond, dus als ik gewoon op vrijdag na werk een klein zakje koop en anders niet, dan moet het lukken. Helemaal geen chips meer kopen, dus ook niet voor het weekend, dan krijg ik ruzie met mijn man Lachen Maar op die manier zou het toch moeten lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2022 20:41    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
ik doe ook weer mee hoor Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2022 13:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat helemaal mis hier. Ik ben overspannen, dus ik kan helemaal niks hebben.Op werk is de zaterdag mijn vaste vrije dag, maar als ze echt een probleem hebben mogen ze me best een heel enkel keertje inzetten. Geen probleem. Zo moet ik ook volgende week zaterdag werken. Maar maandag kreeg ik mijn rooster door van de week erna, en jawel, weer de zaterdag. 2 achter elkaar. Ik was helemaal over de rooie, totaal overstuur. Gister was ik vrij, de hele dag alleen thuis. Ik ben compleet los gegaan. Ben er speciaal voor naar de supermarkt gereden. Chips, drop, 3 broodjes kroket als lunch, chocola. Echt vreselijk. En vandaag? Nog een keer!
Inmiddels heb ik mijn rooster tot en met augustus, en wat denk je? 5 zaterdagen achter elkaar. Ik had het niet meer en heb in paniek mijn baas gebeld. Morgen gaan we er even over praten, misschien dat een collega die ook nooit op zaterdag werkt een paar keer met me ruilen.
In elk geval: gister en vandaag zijn compleet verpest. Niks gezonds gegeten en niks gedaan. Bah, dit wil ik niet meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2022 16:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8