Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

November is de perfecte maand voor positieve punten!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ook in de maand november gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op vrijdag 1 oktober, maar als je je nu aanmeldt kun je vandaag al hier je punten noteren.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
- Complimentjes geven
- Huishoudelijke klusjes
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij het jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren. Het liefst elke week of vaker.

Wil je eerst eens kijken hoe zo'n sprintje eruit ziet? Hier zie je het oktobersprintje: https://www.weegclub.nl/forum/oktober-is-ook-een-maand-voor-positieve-punten-t57198.html
Het was afgelopen maand een klein, maar zeer gemotiveerd groepje! Ik ben benieuwd wie er in de nieuwe maand met ons mee gaat doen.

Je bent van harte welkom!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021 12:12    
Vrouw Weeggegevens   moesjka
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Geke. Ik doe weer gezellig met je mee.

Mijn doelen voor deze maand zijn:

1,5 water drinken = 2 punten
2 stuks fruit eten = 2 punten
per 5000 stappen = 1 punt
4 naalden breien = 1 punt
per 50 kilometer wandelen = 2 punten
Doel 200 kilometer wandelen, doel gehaald 2 punten extra dus maximaal 10 punten voor dit onderdeel

Ik ga voor de 200 punten

mijn beloning is dat ik gewoon lekker trots op mezelf kan zijn. Een betere beloning bestaat volgens mij niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 12:07    

Reageer met quote
Ha Moesjka, fijn dat je weer meedoet hier!
We zijn nog maar met ons tweetjes, hopelijk komen er nog een paar meer mensen meedoen.

Ik was het afgelopen weekend weg, vandaar dat ik niet kon schrijven. Ik loop wat achter met allerlei boekjes en sprintjes.

Ik ga net als jij voor de 200 punten en ik hanteer m'n oude vertrouwde puntensysteem. Dat ziet er als volgt uit:

Mijn puntensysteem bestaat uit verschillende onderdelen, maar omdat ik het al een tijd zo doe, is het voor mij prima te doen. Het lijkt dus ingewikkeld, maar het valt erg mee (vind ik zelf).
Ik noteer het in m'n agenda, waar een afdeling is met maandoverzichten. Zo houd ik, met per dag een vakje, mooi bij hoeveel punten (of nou ja, letters) ik per dag heb gescoord.

Een L voor elke 3 km wandelen.
Een F voor elke 10 km fietsen.
Een A voor elke afgeslagen traktatie.
Een S voor één keer op een dag een koekje/cake/iets met zoet.
Drie keer een SSS als ik geen enkele keer iets met suiker heb gehad.
Een P voor minstens 2 minuten planken.
Een G voor schrijven in m'n gedachtenboek.
Een T voor een halfuur in de tuin werken.
Een W voor een extra liter water drinken.
Een O voor elk halfuurtje opruimen (zowel mails en bestanden op de pc, als opruimen in m'n muziekkamer).
En een N voor NSE ofwel: Niet Stiekem Eten.

Gister heb ik 10 km gewandeld, dus dat is al 3 x een L. Verder een W, en een A. Dus vijf punten voor 1 november.
Ik heb vandaag in ieder geval al zes punten (letters) gehaald:
P, W, L, L, A en N. En er komt misschien nog wat bij.

Mijn beloning is een groene smoothie wanneer we eind deze maand weer eens naar de sauna gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2021 17:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
1 november

1,5 liter water gedronken = 2 punten
2 stuks fruit gegeten = 2 punten
11051 stappen gezet = 2 punten
4 naalden gebreid = 1 punt

2 november

11950 stappen gezet = 2 punten
3 naalden gebreid en daarna 6 naalden uitgehaald dus dat vind ik ook 1 punt waard

in totaal 14 punten van de 200.

De kilometerteller van mijn Pacer app staat nu al op 23.0 kilometer. De kilometer van de app moet echt op de 50, 100,150 en 200 kilometer staan anders geen 2 punten. Dus niet bij bijvoorbeeld 49.9. Zo maak ik het voor mij wat uitdagender.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 17:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dit sprintje is nu al lachen. Want mijn moeder begreep niet wat mijn wandelen met het breien te maken heeft. Ze dacht dat ik al breiend ging wandelen. Zie je het al voor je. Ik heb het maar even uitgelegd hoe dit sprintje werkt en dat ik niet kan wachten tot zij over een week mijn steek kan ophalen die ik had laten vallen. Dus het breiwerk maar helemaal weer uitgehaald

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 17:13    
Vrouw Weeggegevens   Jojo Annie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Ik wil graag weer meedoen en wil weer positieve dingen opschrijven en me er aan houden. Punten tellen laat ik even omdat mijn energieniveau enorm grillig is ennik daar dan niet altijd zin je heb.
In oktober heb ik als beloning een nieuwe jurk gekocht.

Positieve punten november:

1.Elke dag menuutje bijhouden in dagboek
2 Elke dag genieten van/dankbaar zijn voor alle positieve dingen die er zijn
3Elke dag 2 liter vocht nemen.
4 1 schermvrije dag per week
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 21:53    

Reageer met quote
Ha fijn, Annie, dat je ook weer mee doet.
En wat leuk dat je jezelf een nieuwe jurk als beloning hebt gegeven! Elke keer als je hem draagt, kun je dan weer bedenken hoe goed je het tot nu toe gedaan hebt, en dat dit jouw beloning van oktober was.

Je hebt mooie punten om te gaan behalen! Vooral die tweede vind ik prachtig, juist als je in een moeilijke tijd zit en het allemaal niet zo lekker gaat, is het een goed idee om elke dag even te focussen op dat wat wèl goed gaat en waar je dankbaar voor mag zijn.

Ga lekker soepel met het punten tellen om, als het lukt: prima. Lukt het even niet, ook best.
Laat af en toe wel weten hoe het gaat (als dat lukt), want dan kunnen we je zo mogelijk ondersteunen.

Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 12:10    

Reageer met quote
27/200, gister een goede dag gehad. Met sporten, fietsen, wandelen en twee keer wat lekkers afgeslagen.
Vandaag gaat het pittig worden, ik ga vanmiddag naar een feestje met iets heel bijzonders. Daar vertel ik later wel over in m'n boekje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2021 6:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
3 november

11298 stappen gezet = 2 punten

4 november

1,5 liter water gedronken - 2 punten
2 stuks fruit gegeten - 2 punten
11041 stappen gezet = 2 punten

5 november

12222 stappen gezet = 2 punten

Volgens de app staat de teller nu op 39.0 kilometer.

in totaal 35/200

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 16:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt Geke.
Is het goed als ik in je boekje kijk?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 16:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7