Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

No Nonsens naar het hart van de herfst!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Ulrike schreef:
Die vraag heb ik me ook gesteld Elhaz, want ik lijk op een kapstok die de winterjas etaleert. Veel te groot naar inmiddels meer dan 25 kg eraf. En ik wil verder... dus als ik nu eentje koop dan is die als ik goed doorga volgend jaar al weer te groot. Ik heb het toch gedaan. Ben voor een fatsoenlijk, maar niet te dure jas gegaan. Met broeken viel het tot nu toe mee, want ik had de kleinere maten nooit weggedaan. Maar zelf de kleinste maat wappert nu rond me derrière. Ik heb nog 2 cargobroeken die het moeten doen voor deze winter. Anders maar jurken met warme versten en leggins eronder met dikke sokken. Het wordt hier toch nooit zo koud als ik het graag zou willen. Erg blij Verward

Wat heerlijk joh, als alles echt te groot is geworden Lach Supergoed gedaan!

En ja, er komt een moment dat het gewoon geen porum meer is haha....ik kom er nog wel even mee weg nu. Zelfs mijn jas van vorig jaar staat eigenlijk best oke zag ik gisteren. Ik denk dat ik aan de top van mijn maat zat die ik bleef kopen. En ik koop veel bij ulla popken en die heeft sowieso dubbelmaten. Slim opgelost Ulrike een wat goedkoper en toch leuk model.

Ik stijg sinds eergisteren op mysterieuze wijze weer. Geen idee wat ik fout doe, het kunnen wel weer hormonen zijn dan is het volgende week weer weg, hopelijk. Hoorde laatst dat vrouwen in de overgang 5 kilo aankomen, zomaar. En...ik sliep erg slecht vorige week. Misschien dat dat ook meespeelt. Ook dat doet weer iets met je insuline en trouwens (en dus) ook met je zin in zoet, dat heb ik normaal niet zo, maar vorige week wel. Dus tja....ik ga maar lekker door. Gisteren een eindje gaan lopen wat fijn was. Op werkdagen loop ik al zoveel en heb dan geen zin meer, maar het is wel echt lekker hoor. Vandaag weer. Koptelefoon op, spotify op offline en gaan Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 8:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Kobie ja het is echt gewoon doen en dan stug doorgaan en herpakken. Denk ik. En ik denk dat het scheelt als je een manier van eten kiest waar je lol in hebt op een of andere manier. Want het is althans voor mij met obesitas toch wel duidelijk dat ik zo terug ben waar ik was als ik dit als iets tijdelijks zie.

Het is best wel ingewikkeld zoiets te vinden, al zoveel geprobeerd...ik hoop dat ze nog eens iets uitvinden waarbij ze je kunnen vertellen wat het best bij jouw lichaam past. Welke manier van eten. Veel koolhydraten, of juist weinig, welke Specifieke voeding positief of negatief uitpakt voor jouw lijf om af te vallen of om op gewicht te blijven. Een advies dat verder gaat dan eet genoeg groenten en minder sterk bewerkt eten etc. En dat dan wetenschappelijk onderbouwd en geen gebakken lucht. Persoonlijke richtlijnen die werken. Tot die tijd experimenteren we er zelf nog maar even op los. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 8:58    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb het behoorlijk af laten weten en zal nu weer actief meedoen! k ben best wel lang met vakantie geweest, dat was heel leuk, maar mijn gewicht heeft het geen goed gedaan. Daarvoor ging het ook al niet denderend en was de motivatie minimaal. Nu dus weer hard aan de bak! Heb me voorgenomen om nu nog te gaan hardlopen. Het liefst zou ik het skippen, maar het moet nu gewoon! Bijgelezen heb ik nog niet, maar dat doe ik later nog wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2020 7:20    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bijgelezen!

Misschien een idee om wat tweedehands kleren te kopen? Dan ben je geen kapitaal kwijt aan nieuwe kleren en heb je toch iets dat lekker zit. Als je het na een poos niet meer past, is het ook niet zo erg om het weer weg te doen. Ik koop sowieso regelmatig tweedehands. In de meeste plaatsen zit wel een tweedehands winkel met goede kwaliteit kleding, geen troep.

@Elhaz- Ik ben er voor mij inmiddels achter dat de grote boosdoener die steeds roet in het eten gooit, suiker heet. Als ik probeer om zo veel mogelijk suikervrij te eten, lukt het om gezond, goed en matig te eten. Begin ik met zoetigheid, dan maak ik het mezelf moeilijk, kan ik niet meer stoppen, krijg ik eetbuien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2020 22:39    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hahaha Theo, nou, dat héb ik dus wel gedaan: partner en ik waren beiden jarig afgelopen weekend en de teller stond maandag op 1,8 kilo extra....
Maar inmiddels heb ik de touwtjes weer aardig strak aangetrokken en gaat het weer de goede kant op.
Voorlopig geen verjaardagen gelukkig.
En ja Elhaz, de touwtjes dus weer strak.
En heb besloten gewoon beperkt te eten met wat minder koolhydraten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020 8:04    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike

Reageer met quote
Ik was plotseling te veel in mijn ogen afgevallen (binnen een week). Gat merkte ik dan ook de afgelopen week, want ik had mega trek. Heb dan ook veel gegeten, wel dingen die ik mag eten.... en vandaar dus bijna een stilstand. Ik denk dat het probleem nog niet is opgelost, ant het gevoel van echte honger blijft. Heb het al die maanden niet gehad.... vreemd, maar ik hoor naar mijn lichaam en ls die even meer kcal nodig heeft dan is dat zo. Zolang ik maar niet aan koolhydraten begin. Lach

@Sasa,
ja tweedehands kleren zijn altijd een goede oplossing. Ik koop van mijn favoriet merk (Gudrun sjöden- Zweedse designer en Du Milde-Deense designer) al jaren ook veel tweedehands, want anders zou de aanschaf veel te prijzig zijn.
Op dit moment probeer ik online mijn lievelingsstukken die me te groot zijn geworden op een forum van het merk te ruilen voor een kleinere maat. Lukt dit niet zal ik naar een naaiatelier gaan en ze laten innemen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 05 sep 2020 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ohhh, wat een schitterende kleding Ulrike.
Ik kijk altijd met bewondering naar de advertenties....

Hier gaat het niet zoals het moet.
Toch weer een paar onsjes erbij.
Mijn beste vriendin ligt al een paar weken als gevolg van een ernstige hersenbloeding in het ziekenhuis, ik ga daar een paar keer per week heen, ik zie geen vooruitgang, integendeel....
En dan ga ik eten...
Afijn, een rotsmoes natuurlijk, maar het is wel de realiteit, ik moet daar iets op zien te vinden...

Ik hoop dat ik volgende week weer wat betere resultaten zal hebben...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 sep 2020 9:21    
Vrouw Weeggegevens   Ulrike

Reageer met quote
Sterkte met je vriendin Kobie. ... jemig een hersenbloeding. Hier gaat het voor het eerst sinds een jaar ook niet goed. Ben op school weer met volle klassen begonnen en ik ben het is maar de vraag wanneer dit mis gaat. Ben zeer bang en mega gespannen. Mijn heel lichaam doet pijn. En wat doe ik dan.... eten. Ik heb de afgelopen week alles wat stikt van koolhydraten gegeten. Zonder maat. Huil huil Huil huil Huil huil Ik wist niet van ophouden. Vandaar spaar ik me de gang naar de weegschaal vandaag. Dat doe ik me niet ook nog aan. Ik ben de dag vandaag met meditatie begonnen. Dan lekker in de tuin gewerkt en nu straks het bad in. Later nog een rondje yin yoga... ik moet die spanning uit mijn lijf krijgen. Tevens heb ik voor dit weekend al een strakke menu planning opgesteld. We komen er... met vallen en opstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 12 sep 2020 14:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sasa schreef:
Bijgelezen!

@Elhaz- Ik ben er voor mij inmiddels achter dat de grote boosdoener die steeds roet in het eten gooit, suiker heet. Als ik probeer om zo veel mogelijk suikervrij te eten, lukt het om gezond, goed en matig te eten. Begin ik met zoetigheid, dan maak ik het mezelf moeilijk, kan ik niet meer stoppen, krijg ik eetbuien.

Hey Sasa, gezellig dat je weer terug bent hier en je vakantie leuk was, en top dat je er ook weer voor gaat Lach Ik kruip nog heel langzaam in slakkengang naar beneden haha....

Heel erg herkenbaar! Van suiker krijg ik ook honger. Ik probeer dat ook, al is het de laatste dagen een beetje de mist in gegaan. Hetzelfde geldt voor mijn beloved cola light. Dat drink ik nu alleen nog maar tijdens of vlak voor een maaltijd. En veel en veel minder Cola light in zijn totaliteit, eigenlijk probeer ik zo min mogelijk sterk bewerkt voedsel te eten. Dat lukt meestal best goed, al ben ik nog steeds geen heilige haha...maar je hebt echt helemaal gelijk!

Mooie stimulans vandaag de suiker eens helemaal achterwege te laten. Sugarless monday Lach

Laatst aangepast door Elhaz op ma 14 sep 2020 11:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020 11:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
[quote="Ulrike"]Ik was plotseling te veel in mijn ogen afgevallen (binnen een week)(...) Heb het al die maanden niet gehad.... vreemd, maar ik hoor naar mijn lichaam en ls die even meer kcal nodig heeft dan is dat zo.

ja soms heb ik dat ook een soort tomeloze honger. Goed om dan niet aan koolhydraten te beginnen, die helpen helemaal niet. Maar inderdaad je lichaam geeft toch iets aan, ik probeer dat dan ook geen geweld aan te doen, maar het blijft zoeken he....

Hopelijk is het inmiddels weer over?

Wat een prachtige kleding zeg van dat merk. Die kleuren ook. Echt heel mooi!

Verder is het lesgeven stressvol ja. Ik snap het echt helemaal. Het is echt ongezond om de hele dag zo op je hoede te zijn. Cortisol is heel vervelend ook als je wil afvallen. En die stress komt nog bovenop alle hektiek die lesgeven toch al met zich meebrengt. Ik ben die boffert die als enige in onze school hoestende en proestende kinderen in de klas mag hebben. In het westen in een gebied waar de besmettingen echt fors zijn. Ze worden niet getest, ze kiezen altijd voor een ander gezinslid, en of ze nou echt minder besmettelijk zijn is nog steeds onduidelijk. En wat is minder waard als je er twintig en meer in de klas hebt waarvan er een aantal tegelijk ziek zijn. Ik probeer maar vooral te blijven staan en ga niet meer naast ze zitten want ze hoesten zo in je gezicht. Alle ramen staan constant open, het wordt nog wat in de winter. Echt wat een toestand.

Ik heb inmiddels mijn eerste test gehad, negatief, maar ik hoest momenteel en ben niet fit. Moet dan heel blij zijn dat ik mag werken blijkbaar en hoop maar dat ik niet ook nog dat coronavirus eroverheen krijg. Het is al met al goed waardeloos.

Ik doe net als jij een vorm van meditatie om mijn cortisol een beetje laag te krijgen, ik vind het echt een ontdekking dat je Bv. met zes keer op een bepaalde manier ademhalen ook tijdens werk je nervus vagus (Haha zeg ik dat nu goed) kan stimuleren en dat eigenlijk direct al voelt. Ik doe dat gedurende de dag nu een paar keer. Ken je die techniek? Ik ben zo blij ermee.

Sterkte Ulrike, ik hoop dat die cijfers niet verder oplopen.

Laatst aangepast door Elhaz op ma 14 sep 2020 11:49, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020 11:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7