Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

No Nonsens naar het hart van de herfst!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ulrike
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
@Elhaz:
je hebt echt genoten, echt .... diep en in volle tuigen... dat voel je tussen de geschreven regels. Mooi zo.

@Allen:
Wij zijn bij dit warme weer ook vroeg uit de veren. Even ontbijten en dan met de honden het bos in. Is dan nog uitgestorven qua mensen, maar je ziet veel wils en rode eekhoorntjes.
Dan naar huis, ontbijten en later de airco aan, zo houd je het wel vol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 aug 2020 6:24    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Ulrike schreef:

En ik ben voor het eerst in 10 jaar weer onder de 100kg. Hoe geweldig is dat. Ben zooooo blij!

Wat fantastisch Ulrike! Oh ik kan me voorstellen dat je superblij bent. Ooit, ooit hoop ik daar ook te komen. Goed gedaan, echt gefeliciteerd met deze mijlpaal Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 12:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zojuist gewogen, tja wat kan ik ervan zeggen. Mijn ring zit strak, door de hitte, dus hou ik vocht vast. Eigenlijk telt deze weeg voor mij niet echt. Maar goed, ik wil trouw wegen en het gaat er wel weer af. Deze week starten met werken, woensdag en donderdag. Woensdag moet het hele lokaal versleept worden en alles weer op de plek gezet. Met deze temperaturen niet echt een feestje. De dag erna met zijn allen vergaderen. Ik ben zelf niet echt op vakantie geweest en anderen wel, ook daar zie ik tegenop in verband met dat virus. Ik werk in het gebied waar het momenteel best erg is en ik ben nog steeds dikker dan ik had gehoopt na ruim een half jaar intermittent fasting en mijn man is een kwetsbare groep. Dus nou ja, ik ga maar proberen het zo goed en veilig mogelijk te doen allemaal.

Verder ben ik begonnen met een meditatiecursus die echt geweldig leuk is. Ik moet iets met stress, want ook dat is slecht voor je Lijf en je gewicht. Dus ik lig nu dagelijks ademhalingsoefeningen te doen en m’n lichaam te ‘scannen’, het is echt leuk en hopelijk draagt het weer een steentje bij aan een gezondere levensstijl. Iedere week komt er een nieuwe les online en dat twaalf weken lang.

Succes met de hitte allemaal! Als het jullie lukt nog goed te bewegen chapeau, hier echt helemaal niet. Ik slaap laat en wordt ook later wakker, oh well...dat verandert wel weer als ik werk. Dan moet ik wel in de benen Lach en vanaf donderdag koelt het gelukkig weer af dan ga ik weer lekker lopen. Dat vind ik toch het allerfijnst om te doen.

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 12:16    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoera, Ulrike: houden zo!
Elhaz: Doe nog maar even rustig aan en wat je zegt: als het circus weer is begonnen rol je vanzelf wel in de goede "vibe"! Veel succes met het opstarten en inderdaad goed uitkijken.

Ook in Lisse "heerlijk" heet, natuurlijk, maar gelukkig: tuintje met vijvertje en beneden natuurstenen vloer, die het relatief gezien heerlijk koel houdt.
Trainen zit weer op 1,5 tot 2 uur (roeien en (binnen!!) fietsen), waarbij ook inmiddels aan mijn derde antibioticakuur in successie (!!!) -- buitengewoon hardnekkige beesten daar beneden.
Deze duurt nog 2 dagen. Hopelijk is het dan ook echt einde oefening, want je wordt het onwillekeurig wel knap zat, inmiddels.
24 augustus weer naar de uroloog om te kijken hoe fraai alles er uit ziet. Je zou je toch rot lachen als er een onderdeel van de "vergruizer" zou zijn achtergebleven, op 2 juli ...
(Eerlijkgezegd ben ik daar natuurlijk heel niet bang voor, maar wel een beetje voor een uitbrander wegens het ietwat te vroeg weer opstarten van de trainingsactiviteiten (er staat 6 weken absolute rust voor en ehhh ... dat haalde ik dus niet helemaal ...)).

We gaan het zien allemaal.

We zijn vooralsnog even in het rood gestart, maar dat is alleen maar een heel petieterig klein aanloopje, hoor!

Sterkte in de hitte allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 14:23    

Reageer met quote
@Theo,
Jemig ...daar heb je wel wat akelige nare beestjes te pakken. Hoop dat je nu gauw van af bent. Dat doet wat met jouw lijf. aai

@Elhaz,
Sterkte met het opstarten! Ik zit er ook tegenop.Vooral die volle klassen. Vakbond LIA doet op dit moment een enquête, want sinds de laatste maatregelen van het RIVM zijn inmiddels internationaal meer studies en is er meer kennis over Covit 19. Zo hebben andere landen dan oo hun beleid aangepast, ... NL nog niet en wil hier ook nog niet aan beginnen. Dus ik begrijp waarom zoveel landen de afgelopen ween NL op de oranje lijst hebben geplaatst m.b.t. reisadvies.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als jouw BMI boven de 30 is, heb je zeer ernstig overgewicht en hoor je volgens het RIVM in de risicogroep.
Let op jezelf!!!
Ik hoorde in Westerbork dat lang niet alle scholen in Drenthe na de vakantie weer met volle klassen werken. Velen gaan met halve klassen door.
Ons samenwerkingsverband blijft ook bij volle klassen.
Ik ben net zo bang als jij, want ook ik zit nog boven een BMI van 30, heb hoge bloeddruk en de meest attractieve bloedgroep voor Covit 19 úberhaupt... A. Drie x is scheepsrecht?!
Het bloedgroeprisico wordt hier in Nederland verdoezeld, maar staat in Duitsland, Engeland en Amerika al lang als feit en risico vast. Gelukkig (of ook helaas) volg ik dagelijks het Duitse en Engelse Nieuws en zie wat we hier vaak laten liggen.
Gewicht wordt weer... komt goed.

Mijn lichamelijke inspanning... mijn yin yoga ronde vandaag had een startprobleem... zie foto's ...
Ik moet net als jij iets voor stressvermindering doen en ik heb mijn middel gevonden.... Yin Yoga. Helemaal geweldig. Zo goed voor mijn bewegelijkheid en de stressafbouw. Wil niet meer zonder. Je kunt dit heel goed online volgens Elhaz... Ik doe dat bij 'Het Yogahuis' in Doetinchem. Hier kun je online deelnemen via zoom of een video- opname van de les die 48 uur geldig is volgen. Ik volg de yinles van Julie op de woensdag online... heerlijk. Het gaat ook prima als je zwaar bent, want 95 % van de oefeningen zijn zittend of liggend en toch span je je in, want je houd een bepaalde houding 4-5 minuten vast en dat doet wat met jouw. Het rekt de pezen helemaal op en je bouwt toxine en spanningen af.

Je kunt vrijblijvend op de website kijken en ook zijn er op you tube veel video's zodat je een indruk krijgt. Wat je nodig hebt is een mat (ik heb een extra dikke van 2 cm) een yogakussen dat je laat leeglopen, tot je lekker zit , eventueel een bolster (anders een dik badhanddoek) en een blok (of een boek).
Is natuurlijk slechts een wel bedoeld advies.
Wat ik zo fijn vind is dat ik het thuis kan doen en overal. Ook op de camping.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 15:19    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben persoonlijk van mening dat ook huisdieren zekere rechten hebben. En als ze dan ook nog van bovenmatige interesse blijk geven door gezellig mee te willen yoga-en, dan moet je daar natuurlijk niet moeilijk over doen.
Bij ons is het nog iets anders geregeld:
Beide katten zijn van mening dat het het personeel zo nu en dan moet worden toegestaan iets voor zichzelf te doen. Bijvoorbeeld op momenten dat zij zelf, de huiseigenaren dus, diep in slaap zijn.
Vanzelfsprekend een uiterst vriendelijke afspraak (zoals zij dat noemen).

... maar morgen zal ik ze hebben, hoor: dan mogen ze weer voor de jaarlijkse check-up & spuitje. Je weet niet wat je HOORT als je met die twee snoesjes in de auto zit! ....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 16:33    

Reageer met quote
@Theo, Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2020 16:37    
Vrouw Weeggegevens   micha1

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Theo, de Tricat cocktail (vaccinatie) neem ik aan. Tegen de blijkbaar heftige kattenziekte die momenteel rondwaart ?

Zit hier soms illegaal mee te lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 14:13    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, ze krijgen jaarlijks een vaccinatie voor (al dan niet onder meer) kattenziekte.
Het was ook weer een fantastisch concert in de auto!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 14:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Ulrike

Wat superleuk dat je yoga doet. Yinyoga ken ik niet, bedankt voor de tip, ik ga ernaar kijken. En inderdaad, het mooiste is als je het in principe overal kan doen.

NL is qua informatievoorziening echt een ramp. Ik lees ook vooral wetenschappelijke en buitenlandse artikelen. Van de bloedgroepen wist ik echter nog niet. Interessant! Ik heb het zeer ernstige overgewicht opgevat als morbide obesitas. Dus BMI boven de 40 zonder en boven de 35 met klachten als hoge bloeddruk etc. Ik zit nu op 38 zonder klachten. Met overgewicht/obesitas is het risico nog steeds verhoogd, maar niet zo dramatisch dat je jezelf tot een kwetsbare groep moet rekenen en beter thuis kan blijven. Ik begin me nu af te vragen of mijn idee wel klopte. Ik dacht nu ik onder de 40 zit in ieder geval niet meer tot die groep te behoren. Ik begon namelijk in februari boven de 40, daar schrok ik toen erg van.

Deze manier van eten bevalt me zo goed. Twee collega's zagen dat ik ben afgevallen en vrienden ook. Eindelijk Lach Vandaag heb ik voor het eerst 23 en half uur gevast. Was niet gepland, maar het liep zo en ik heb het laten gebeuren want ik was benieuwd of ik het zou kunnen. Van diner gisteren naar diner vandaag, Een eetraam van een half uur Lach morgen doe ik een ruim eetraam van acht uur (meestal is het nu vijf uur). Ik was blij dat het zo makkelijk ging. Vanochtend gewandeld in het bos en erna twee bezoekjes en toen moest ik nog een uurtje tot het diner...dus dat heb ik maar gedaan.

@theo Onze katten moeten ook gevaccineerd worden weer. Ik weet welk concert je bedoelt
Lachen

Succes allemaal weer! Overmorgen weeg, ik wil zo graag onder de 110 voor aanstaande woensdag. Ik hoop op een klein wondertje want het is een tikje krap haha Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2020 22:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7