Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Nieuwsbrief WmdW 18 maart 2012

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
18 maart 2012

Bericht van Meijke

De eerste zonnestralen zijn er gelukkig weer en je hoort de vogeltjes fluiten omdat het voorjaar nadert. Dat geeft vaak extra energie om dingen flink aan te pakken.

Als ik me energiek voel, heb ik wel eens de neiging om in mijn enthousiasme steeds het eerste op te pakken dat ik tegenkom. Voor ik het weet is mijn dag om, ben ik heel actief bezig geweest en heb ik toch een aantal belangrijke dingen laten liggen. 'Doen' combineren met denken werkt vaak beter, heb ik gemerkt. ;-)


Hoofdartikel: Praktische tips voor denken EN doen

De meeste mensen die een voornemen hebben denken: "Vanaf maandag ga ik..." - en daar komt dan iets achter wat ze gaan doen. Gezond eten, meer bewegen, op tijd naar bed. Maar vaak lukt het niet om het vol te houden. "Het gaat om gedragsverandering," wordt dan wel gezegd, "en die zit tussen je oren". Moet je dan vooral over jezelf gaan zitten nadenken om resultaat te halen?



ja en Nee. ja, want zomaar een verandering kiezen en ermee beginnen werkt meestal niet. Je moet jezelf goed door hebben om je acties goed te kiezen en om hindernissen te overwinnen.

Nee, want alleen maar diep nadenken over je eigen ontwikkeling en wachten tot er vanzelf iets verandert, heeft ook nadelen. Vooral dat het erg lang kan duren voor je er in de praktijk iets van merkt. En als je resultaat ziet, wordt het vaak makkelijker om vol te houden. Hier volgen paar tips om denken en doen te combineren.

1. Denken: Bedenk zo precies mogelijk wat je probeert te bereiken. Hoe wil je dat je leven eruit ziet? Daarvoor doe je het allemaal.

2. Doen: kies zoveel mogelijk voor handelingen en gewoontes die je dichter bij je doel brengen. (Voorbeeld: mijn doel is fit zijn - ik ben moe - actie: ik ga nu naar bed)

3. Denken: controleer of je je acties volhoudt. Zo niet, ga dan na welke acties het makkelijkst zijn en concentreer je daar op. Dan bereik je meer dan met 'alles tegelijk niet doen'.

4. Doen: tref voorbereidingen voor moeilijke momenten. Dat kunnen simpele dingen zijn: een gezonde maaltijd in de vriezer voor een drukke dag, iemand vragen om bij te springen bij dat ene klusje dat je zelf niet goed kunt doen.

5. Denken: controleer regelmatig of je wel acties en gewoontes kiest die je je hele leven kunt volhouden. Anders kun je er beter niet aan beginnen en nog eens nadenken wat wel een goede keuze zou zijn.

Kortom: wij mensen hebben gelukkig een groot denkvermogen, dus dat kun je inzetten om de juiste dingen te doen. Want zonder actie gebeurt er natuurlijk niets. ;-)

Je reactie is welkom: ga naar het artikel op internet.


©2012 Meijke van Herwijnen/Weg met de Weegschaal, alle rechten voorbehouden.



Sta je nog niet ingeschreven en wil je de tips elke maand ontvangen?Klik hier om je aan te melden. Je krijgt dan het ebook 'Voorkom dieetleed' als bonus.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 12:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1