Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe starter soesje1961 hier

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Ik ben een vrouw van 60 jaar, we hebben een zoon van 26 jr die op zichzelf woont.
Altijd al redelijk zwaar geweest, in 2002 20 kg afgevallen in mijn eentje zonder gericht dieet. Vanaf de overgang ging het schrikbarend omhoog. Bekend met hoge bloeddruk en een maand geleden bleek ook mijn glucose nuchter te hoog te zijn, gelukkig nog geen medicatie nodig.
Dit was toch wel een wake up call en bij een diëtiste geweest die een koolhydraatarm dieet voorschreef.
Nu een maandje bezig en tot dusver gaat goed. Support is belangrijk en daarom op deze website en forum.
Geeft mij motivatie en stimulans om het op te pakken en door te pakken en fijn om jullie verhalen te lezen.

Groetjes Soesje1961

<a>Afvallen bij de Weegclub</a>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 20:45    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Hallo Soesje , van harte welkom bij de weegclub.
inderdaad een wake up cal,ik heb dat ook aals sto achter de deur als m'n waardes tegen alle grenzen aan gaan zitten

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 7:54    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Welkom Soesje.
Zo hebben we allemaal verschillende triggers waardoor we wakker worden. Belangrijk in elke poging is een manier vinden waar je je prettig bij voelt. Wat geen dagelijks gevecht moet zijn.
Mijn grootste gevecht is 's avonds gezond eten maken. Maar op een gegeven moment moet dat in je systeem zitten en gaat het vanzelf.

Je hebt jezelf wel een groot doel gesteld. BMI 22.8 Lach
Wanneer woog je dat gewicht? Ik kan me niet herinneren wanneer ik bmi 25 had, laat staan 22 Erg blij.

Dagboekje is leuk om te doen. Tenminste dat vind ik. Je kan af en toe van je afschrijven, vooral als je alleen bent vind ik. Ik zet er niet elke dag bij wat ik eet, maar ook wanneer ik lekker buiten ben geweest, of wat ik goed gedaan heb, of juist niet goed.

In ieder geval heel veel suc6. Koolhydraatarm zou ik echt niet kunnen. Maar we zijn allemaal anders dus vooral doen waar JIJ je lekker bij voelt.

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 10:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Garfield,

Dank je voor je leuke reactie Uitlachen
Ik heb inderdaad een hoog doel te bereiken, maar vindt dat ik wel beetje moet stretchen. BMI 22.8 dan heb ik wat marge, want het fluctueert altijd wel een beetje ken ik van mezelf.
Ik was van 2002 tot 2008 zo’n 61-63 kg en toen kwam de klad erin en schoven de marges steeds verder op. En ging alle zoetigheid en ongezonde snacks de overhand krijgen.

Ik moet idd nog dagboekje maken, dus goede tip!

Mijn man kookt meestal dus dat scheelt en heeft geen moeite met gezonde maaltijden te maken. En koolhydraatarm valt reuze mee, mistte alleen het brood, hiermee paar keer gezondigd.
Ik heb alleen het advies van de diëtiste nog niet opgevolgd met drie maaltijden per dag. Ik ontbijt niet, krijg niet door mijn keel.
Tevens lunch ik op het moment ook nauwelijks, zit nog in ziektewet met burn-out sinds mei en nog te weinig beweging.
Zou het golfen weer op moeten pakken zoals ik in jou dagboekje lees. Leuke hobby, ben al jaren geen lid meer maar wel leuk om te doen/ ontspannen en toch beweging.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 12:02    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Hallo Soesje, ik heb net je dagboekje gezien en even gereageerd! Veel plezier gewenst bij de weegclub!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 13:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel voor je reactie in mijn dagboekje Kordiya.
Ik kan moeilijk mijn dagboekje terugvinden, via allerlei omwegen uiteindelijk.
Weet niet hoe ik daar snel kan vinden nog op de website.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 16:15    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Soesje1961 schreef:
Dank je wel voor je reactie in mijn dagboekje Kordiya.
Ik kan moeilijk mijn dagboekje terugvinden, via allerlei omwegen uiteindelijk.
Weet niet hoe ik daar snel kan vinden nog op de website.

als je op je naam klikt boven je foto kom je in je profiel
daar zie je rechtsonder je dagboekje staan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 16:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel Dipinipi, zo simpel kan het zijn Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 18:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1