Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met stok achter de deur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dat is fijn, Stevelina

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 11:25    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Ik heb gisteren een heel fijn gesprek gehad en dat heeft me goed gedaan.
Zo goed dat ik vanaf vandaag toch weer mee doe.

Cavia fijn dat je negatief bent.

Leuk dat je weer meedoet. Een goed gesprek kan zo veel verschil maken1

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 12:40    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mede dankzij de gedachte aan jullie en dit sprintje, gisteren gelukt om na het avondeten niks meer te nemen. Nog wel brood gegeten.
In elk geval 1 smiley verdiend! Erg blij

Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Nu 9 smileys totaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ik ga toch maar gewoon mee doen in het andere sprintje.
Het lukt me nog steeds niet om me aan mijn doelen te houden.
Steeds spookt er in mijn hoofd : ach snoep maar door, je kan ook wel in het andere sprintje goed je best gaan doen Rollende ogen Dat begint toch bijna...
En eenmaal aan het snoepen geslagen is er bijna geen stoppen meer aan.
Dus bij deze zie ik jullie in het andere sprintje terug maandag.

Groetjes en een fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 22:27    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Ik ga toch maar gewoon mee doen in het andere sprintje.
Het lukt me nog steeds niet om me aan mijn doelen te houden.
Steeds spookt er in mijn hoofd : ach snoep maar door, je kan ook wel in het andere sprintje goed je best gaan doen Rollende ogen Dat begint toch bijna...
En eenmaal aan het snoepen geslagen is er bijna geen stoppen meer aan.
Dus bij deze zie ik jullie in het andere sprintje terug maandag.

Groetjes en een fijn weekend!

Goed dat je dit deelt.

Het is voor mij heel herkenbaar, die gedachten van 'ik ga nog maar even door met snoepen / overeten'. Helemaal wanhopig kan ik er van worden.

Maar het is natuurlijk wel de saboteur in ons hoofd (het gestoorde eet / lijndenken) dat aan het woord is op dat moment. Carola van Bemmelen noemt dat de stem van het oerbrein, dat je overhaalt om toch 'nu het nog kan' meer te eten want dat is het enige dat het wil. Dat oerbrein weet alleen maar dat je NU de kans moet grijpen om zoveel mogelijk te eten...

Prima als je pas weer meedoet vanaf maandag, maar je zou ook je doel kunnen bijstellen (kleiner maken) of wijzigen zodat je tóch bezig blijft met het werken aan iets positiefs. B.v. afspreken dat je dit weekend twee keer per dag minstens twee uur niets eet.
Of dat je wanneer je wilt snoepen, een kwartiertje wacht in plaats van er meteen aan te beginnen. Of, dat je wel een paar keer snoep mag pakken maar dan alleen een bepaalde portie. Of dat je met jezelf afspreekt dat je in elk geval wél drie gezonde hoofdmaaltijden eet met een normale portie groente.
Dat zijn dingen die mij nog weleens helpen. Het geeft toch net iets meer gevoel van grip en controle over je eetgedrag.
EN dan mag ik je toch nog smileys geven! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 9:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het is mij ook niet gelukt gisteren. Ik was goed op weg maar de avonden blijven lastig...
Dus geen smileys erbij voor mij.

Ik ga zelf ook mijn doelen bijstellen voor de komende twee dagen: ik verdien een smiley als ik op tijd in bed lig (goed voor de wilskracht).
En als ik beide dagen een salade maak voor de lunch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 10:01    

Reageer met quote
ja dat oerbrein heeft een hekel aan veranderingen. Rollende ogen
Het houdt het liefste vast aan oude gewoontes, ook al zijn het slechte gewoontes. Rollende ogen
Het is vandaag toch al niet goed gegaan. Zegt mijn brein.Dus snoep nu maar voort. maandag maar weer streng. Het zal niet makkelijker zijn dan anders.Maar maandag wil ik het weer goed gaan doen.
Heb ontbeten met borrelnootjes. Schaam Schaam en met winegums [ik lijk Cavia wel} Lachen alleen bij haar is het chips.
Morgen zal het minder ongezond zijn omdat ik dan bijna niet alleen ben. En dan vanaf maandag ga ik vol aan de bak.
Dan begin ik aan een nieuw sprintje en dat wil ik gebruiken om mijn doel te gaan halen.
Mijn doel als eerste is het snoepen afleren.

Jammer dat het bij jouw ook niet lukt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 14:36    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
ja dat oerbrein heeft een hekel aan veranderingen. Rollende ogen
Het houdt het liefste vast aan oude gewoontes, ook al zijn het slechte gewoontes. Rollende ogen
Het is vandaag toch al niet goed gegaan. Zegt mijn brein.Dus snoep nu maar voort. maandag maar weer streng. Het zal niet makkelijker zijn dan anders.Maar maandag wil ik het weer goed gaan doen.
Heb ontbeten met borrelnootjes. Schaam Schaam en met winegums [ik lijk Cavia wel} Lachen alleen bij haar is het chips.
Morgen zal het minder ongezond zijn omdat ik dan bijna niet alleen ben. En dan vanaf maandag ga ik vol aan de bak.
Dan begin ik aan een nieuw sprintje en dat wil ik gebruiken om mijn doel te gaan halen.
Mijn doel als eerste is het snoepen afleren.

Jammer dat het bij jouw ook niet lukt.

Als jij morgenochtend een normaal ontbijt eet, krijg jij van mij een smiley!!!

Ik heb een paar jaar geleden een 'Kitchen Safe' gekocht. Dat is een koektrommel met een tijdslot er op. Je kunt er het lekkers waar je niet van af kunt blijven in doen en dan voor een paar uur op slot draaien. Dat hielp mij destijds wel. Tegenwoordig haal ik maar liever gewoon geen zoetigheid in huis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 16:42    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
.

Als jij morgenochtend een normaal ontbijt eet, krijg jij van mij een smiley!!!

Ik heb een paar jaar geleden een 'Kitchen Safe' gekocht. Dat is een koektrommel met een tijdslot er op. Je kunt er het lekkers waar je niet van af kunt blijven in doen en dan voor een paar uur op slot draaien. Dat hielp mij destijds wel. Tegenwoordig haal ik maar liever gewoon geen zoetigheid in huis.[/quote]

Afgesproken. Erg blij
Bestaan die koektrommels nog???
Dat is wel wat voor mij. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 17:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:

Afgesproken. Erg blij
Bestaan die koektrommels nog???
Dat is wel wat voor mij. Lachen

Amazon heeft 'm:
https://www.amazon.nl/Kitchen-Safe-Opbergdoos-timer-afsluitbaar/dp/B00JGFQRN4/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&dchild=1&keywords=kitchen+safe&qid=1602959217&sr=8-2

Ik heb er één die niet doorzichtig is dus dan zie ik niet wat er in zit. Nog wat minder verleiding... Hij is wel duur geworden, toen ik 'm kocht was 'ie vijftig euro... Maar ja hoe duurder 'ie is hoe minder kans dat je 'm een keer tegen de muur kapot gooit om toch eerder bij het lekkers te kunnen... Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 20:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Pagina 16 van 16