Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met stok achter de deur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Rollende ogen o o je gewichtsverlies vieren met chips.
Verward je zou Stevelina kunnen heten. Schaam Schaam die zou zoiets ook kunnen doen.

Grap Ik val van me stoel van het lachen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 19:39    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:

Bij mij gaat het op zich wel goed. Goed weekend gehad in elk geval, vanmorgen was weer even lastig. Ik had wat te vieren en dat doe je natuurlijk met chips Rollende ogen
Ik eet nu dagelijks fruit en bijna elke dag komkommer. Ook snoep ik een stuk minder en mijn lunches zijn geen enkel probleem op het moment.
Valkuil: ik zit vanaf vandaag in thuisquarantaine, woensdag moet ik getest worden dus ik zit zeker tot vrijdag thuis. Gelukkig is er niet heel veel in huis en in elk geval niks meer waar mijn man niks van af weet dus dat maakt het wel ietsje makkelijker. Ook ga ik proberen elke dag oefeningen te doen, zo ver mijn hoofdpijn dat toelaat. Daar heb ik al een week last van. Zaterdag werd ik dar vrkouden bij, dus zou die hoofdpijn zomaar kunnen duiden op corona. Zo begon het in het voorjaar ook, een week lang hoofdpijn en daarna kreeg ik pas klachten. Toen heb ik 4 weken thuis gezeten maar nu voel ik me veel minder beroerd en ik ben gelukkig ook (nog) niet zo waanzinnig moe als toen.

Maar goed, vanmorgen had ik dus iets te vieren. Met chips als ontbijt natuurlijk. Heel slim, vooral als je bedenkt dat de reden voor een feestje was, dat ik 1,2 kilo ben afgevallen Rollende ogen Lachen

Eh, hoeveel smileys zijn dat, Cavia?

Je had er al vijf.... hoeveel mag ik je er bij geven?
Je doelen zijn 's morgens normaal ontbijten (zonder chips) en bij de lunch besmeerd brood eten, toch?

Heel veel beterschap. Ik vind het knap dat je al nadenkt over hoe je die dagen thuis je doelen gaan handhaven, mbt wat je in huis hebt en zo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 19:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren knudde. Van alles gegeten wat niet de bedoeling was (brood) en ook 's avonds nog dus NUL pluspunten. En vandaag ook brood gegeten. Ik kan vandaag nog net wel een puntje krijgen voor niet eten na het avondeten. Morgen vertel ik wel hoe dat gegaan is...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 19:44    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Kordiya, vallen volkoren producten ook onder meel? En rijst? Want dan valt er heel veel voor je af wat je niet kunt eten. Moeilijk, hoor. Ik had nog nooit gehoord dat meel verslavend is.

Granen op zich zijn niet verslavend, maar GEMALEN granen (en ook andere producten zoals b.v. amandelen; denk aan amandelmeel) zijn volgens deze theorie wel verslavend.
In het boek Bright Line Eating over eetverslaving wordt de vergelijking gemaakt met cocaïne en heroïne. Cocabladeren zelf zijn niet verslavend en papaverzaden ook niet. Maar ga je die bewerken en malen tot een wit poeder, dan wordt het heel snel in je bloed en vervolgens in je hersenen opgenomen. Dat schijnt dus ook zo te werken bij suiker en meel. Dus suikerbieten of suikermaïs zelf is niet verslavend maar wel als je ze gaat pletten en vermalen tot ... juist ja, een wit poeder!
Dat vliegt als het ware zo hup je bloedbaan en dan je hersens in en heeft daar een veel te sterk effect. Althans bij die mensen die verslavingsgevoelig zijn, zoals ik.

Ik kon het eerst ook niet goed geloven dat meel verslavend is. Ik wist wel dat suiker op mij een verslavend effect had en cacao ook. Maar toen ik niet alleen suiker maar ook bloem / meel schrapte merkte ik na een paar weken een groot verschil. Ik had echt veeeeeel minder moeite om mijn eetplan netjes aan te houden, zat niet te snakken naar allerlei dingen, voelde me beter, enzovoorts. Ik had ook opeens geen behoefte meer aan tussendoortjes, at gewoon drie maaltijden per dag. Ik wist echt niet hoe ik het had... Kortom 'eten' werd opeens veel minder een 'ding' / probleem voor me.

Maar... na een paar maanden had ik een terugval tijdens mijn vakantie en heb toen weer (veel) brood gegeten. Sindsdien probeer ik weer in het zadel te komen en van alle bloem en suiker af te blijven maar dat is wel moeilijk. In het boek wordt het vergeleken met een alcoholverslaving: je moet er echt AF blijven, geef je af en toe een keer toe en neem je het toch, dan moet je weer van voren af aan beginnen. Daar heb ik nu mee te maken.
Het is extra lastig omdat het niet algemeen bekend / erkend is dat meel en suiker verslavend zijn. Dat een alcoholist van de drank af wil en een roker van de sigaretten af wil wordt algemeen gerespecteerd maar als ik zeg dat ik geen suiker noch meel wil eten kijken ze me toch gek aan... en is er als ik ergens op bezoek ga vaak niks dat ik kan eten van wat er aangeboden wordt.... Geschokt Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 20:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb een nieuw sprintje gemaakt; je vindt het hier:

https://www.weegclub.nl/forum/nieuwe-gewoontes-creeren-met-bonus-2-t56815.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 21:41    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Kordiya dat klopt dat suikers en meel vergeleken worden met drugs. Geschokt
En daarom is afkicken erg moeilijk.
Net wat je zegt als je goed je best doet en er langere tijd vanaf blijft gaat het goed maar owee als je er weer van eet.
Je kunt weer van voren aan beginnen. Rollende ogen

Fijn dat je een ander sprintje hebt geopend.
Ik doe weer mee.
Gisteren nul smiles verdiend. Schaam Schaam
Het lukt me gewoon ff niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 15:38    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Kordiya dat klopt dat suikers en meel vergeleken worden met drugs. Geschokt
En daarom is afkicken erg moeilijk.
Net wat je zegt als je goed je best doet en er langere tijd vanaf blijft gaat het goed maar owee als je er weer van eet.
Je kunt weer van voren aan beginnen. Rollende ogen

Fijn dat je een ander sprintje hebt geopend.
Ik doe weer mee.
Gisteren nul smiles verdiend. Schaam Schaam
Het lukt me gewoon ff niet.

ja, precies, o wee als je een keer de fout in gaat.... Geschokt Geschokt Geschokt

Fijn dat je weer meedoet met het nieuwe sprintje!

Jammer dat het gisteren niet gelukt is, maar niet getreurd; vandaag nieuwe kansen!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 15:43    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteravond is het me gelukt om niets meer te nemen na het avondeten. Dus 1 smiley verdiend: Erg blij

In totaal nu 8 smileys: Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 15:47    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Vandaag ga ik me weer goed gedragen. Schaam Schaam
Geen smileys verdiend. Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 8:24    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Van suiker wist ik het maar van meel. Daar zou ik dus echt nooit van af kunnen blijven. Het is 1 van de zeer weinige dingen die ik bij een maaltijd lekker vind. Ik moet er niet aan denken om te ontbijten met een shake en te lunchen met sla, dat vind ik echt niet lekker genoeg. Maar misschien komt het ooit nog. Nu ben ik in elk geval aan het afstappen van wit brood en witte pasta.

Jammer dat het een dagje fout ging, Stevelina.

Ik meld me ook aan voor het sprintje. Ik had hem al gezien maar ik twijfel nog even over mijn doelen. Ontbijt blijft staan, maar ik denk toch dat ik nog een keer die lunch erbij ga zetten. Even stabiliseren voor ik een volgend doel kies om aan te gaan werken.

Kordiya schreef:

Eh, hoeveel smileys zijn dat, Cavia?

Je had er al vijf.... hoeveel mag ik je er bij geven?
Je doelen zijn 's morgens normaal ontbijten (zonder chips) en bij de lunch besmeerd brood eten, toch?

Voor maandag gewoon 1 smiley, ik heb maar 1 van de 2 doelen gehaald.

Gister was echt een topdag, ik kon ook niet anders omdat ik de deur niet uit kan maar dat is alleen maar positief. Netjes ontbeten met een broodje, en geluncht met boterhammen en fruit. Geen tussendoortjes genomen en alleen in de avond wat lekkers.

Mijn lekkers in de avond bestaat momenteel uit een minimars en een minitwix. Uit van die uitdeelzakken, dus de helft ongeveer van een gewone. Niet goed, dat weet ik, maar dat laat ik even zo. Dan heb ik wat om naar uit te kijken overdag en dan grijpen we minder snel naar chips in de avond, dat mogen we alleen nog in het weekend. Vooral mijn man pakt doordeweeks graag de chipszak in de avond. We weten allemaal wel wanneer ik hem graag pak... Lachen Rollende ogen Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 11:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 14 van 16