Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuwe gewoontes creëren - met bonus! (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Kordiya schreef:
tgjm schreef:
Zeker!
Waar gaat het over?!?

Wat bedoel je TGJM?

Was beetje een grapje, vanwege de aanpassing ....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 14:21    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
tgjm schreef:

Was beetje een grapje, vanwege de aanpassing ....

Hihi! Ach ja... waar het ook allemaal over?!!

Nou ja dat we met zijn allen wat meer grip krijgen op eh.... mmmmmmm

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 14:28    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Vandaag ga ik beginnen.
Ik heb mijn doel verandert.
Ik heb maar 1 belangrijk doel waar ik aan wil werken en dat is, geraffineerde suikers links laten liggen.
D W Z ik ga voor alle door de weekse dagen in dit sprintje geen koek, chips, chocolade gebak enz, meer eten. Dat bewaar ik of voor de zondag of voor een speciale gelegenheid, hoewel die er op dit moment niet meer zijn.

Lijkt me heel verstandig om één doel te kiezen! Zeker als het om een grote uitdaging / verandering gaat.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.
Zelf zou ik het niet kunnen, één dag per week zoetigheid eten en dan weer stoppen. Ik zou dan enorme cravings hebben op maandag en dinsdag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 16:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Oeps, dast is niet helemaal goed gegaan. Vorige week toch teveel stil gezeten terwijl ik met die verdraaide verkoudheid in thuisquarantaine zat. Te veel gegeten vergeleken met het stilzitten. En dan ook nog, op verzoek van mijn man waar ik dus niet in mee had moeten gaan, vrijdag zaterdag en gister vet gegeten als diner. Ik ben 7 ons aangekomen. Niet de bedoeling!

Maar ik ga wel een doel aanpassen. De lunch gaat bijna altijd goed, ik neem er de aandacht voor. Dus toch tijd voor een nieuwe: elke dag fruit eten. Mijn eerste doel, normaal ontbijten, blijft wel gewoon staan.

Goed plan om dagelijks fruit te gaan eten! Op welk moment van de dag ga je het fruit nemen?
Ik eet vaak bevroren fruit... vind dat dan net snoep. Ik doe er dan langer over om het te eten, vind ik ook fijn.
B.v. diepvries mango, diepvries aardbeien of dieprvries bessen (te koop bij de supermarkt). De aardbeien zijn heerlijk met een theelepeltje amandelpasta of tahin erover gedruppeld.

Ik vries zelf ook van alles in, b.v. peren, nectarines en bananen, ook mooi om te voorkomen dat ze soms overrijp worden. Gewoon schillen en eventueel in stukken snijden (hoeft niet per se) en in een plastic zakje invriezen.
Bevroren banaan vind ik net ijs. Met wat melk samen (sojamelk in mijn geval) in de blender geeft een soort gezonde vla... lekker zo of met wat yoghurt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 16:26    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Stevelina schreef:
Vandaag ga ik beginnen.
Ik heb mijn doel verandert.
Ik heb maar 1 belangrijk doel waar ik aan wil werken en dat is, geraffineerde suikers links laten liggen.
D W Z ik ga voor alle door de weekse dagen in dit sprintje geen koek, chips, chocolade gebak enz, meer eten. Dat bewaar ik of voor de zondag of voor een speciale gelegenheid, hoewel die er op dit moment niet meer zijn.

Lijkt me heel verstandig om één doel te kiezen! Zeker als het om een grote uitdaging / verandering gaat.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.
Zelf zou ik het niet kunnen, één dag per week zoetigheid eten en dan weer stoppen. Ik zou dan enorme cravings hebben op maandag en dinsdag.

Dat ga ik uitproberen, mocht het maandag erg moeilijk zijn om weer opnieuw te beginnen dan stop ik er 42 dagen achter elkaar mee.
Ben opnieuw het boek van Sonja Kimpen aan het lezen: Sterker dan suiker. en zij zei dat je 2 x 21 dagen nodig heb om echt af te zijn van je zoetverslaving.De eerste 21 dagen helemaal suikervrij, en dan nog eens 21 dagen suikerbewust.
We gaan het meemaken. Tot nu toe is het goed gegaan,maar heb wel veel zin in zoete dingen gehad Rollende ogen maar niets genomen!!

2 smiley is goed hoor.
Dit gaat echt voor mij de grote uitdaging worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 17:07    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor de tip,Kordiya.

Stevelina, succes met afkicken van suiker. Hou er rekening mee, dat je na een tijdje afkickverschijnselen gaat krijgen. Dat merk je meestal aan een onverklaarbare vermoeidheid en hoofdpijn. Dat is even erg zwaar, maar het vooruitzicht als je daardoorheen bent, is dat het ineens veel makkelijker is om van de suiker af te blijven. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan en dat beviel me best.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 21:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:

Dat ga ik uitproberen, mocht het maandag erg moeilijk zijn om weer opnieuw te beginnen dan stop ik er 42 dagen achter elkaar mee.
Ben opnieuw het boek van Sonja Kimpen aan het lezen: Sterker dan suiker. en zij zei dat je 2 x 21 dagen nodig heb om echt af te zijn van je zoetverslaving.De eerste 21 dagen helemaal suikervrij, en dan nog eens 21 dagen suikerbewust.
We gaan het meemaken. Tot nu toe is het goed gegaan,maar heb wel veel zin in zoete dingen gehad Rollende ogen maar niets genomen!!

2 smiley is goed hoor.
Dit gaat echt voor mij de grote uitdaging worden.

Heel veel succes gewenst! Een heel goed idee om het uit te gaan testen.

In het boek Bright Line Eating zegt auteur Susan Peirce Thompson dat uit onderzoek is gebleken dat ongeveer éénderde van de mensen zeer verslavingsgevoelig is (daar hoor ik helaas bij). Eénderde is helemaal niet verslavingsgevoelig, die schijnen zelfs aan heroïne niet of moeilijk verslaafd te raken. Een derde van de mensen zit daar tussen in. Dit was voor mij een enorme eye-opener. Eindelijk snapte ik waarom ik niet al die methodes kon toepassen die voor anderen goed leken te werken. En waarom ik steeds weer terugviel in eetbuien waarbij ik grote hoeveelheden zoetigheid achter elkaar verslond.
Kortom, het is per persoon verschillend blijkbaar. De ene mens kan heel goed leren om alleen af en toe wat lekkers te nemen. Een ander vliegt daarmee compleet uit de bocht.

Susan P. Thompson heeft een online test gemaakt waarmee je je eigen verslavingsgevoeligheid kunt nagaan. https://brightlineeating.com/2015/09/the-susceptibility-quiz/

Ik heb in het verleden vaker langere tijd geen suikers gegeten. Een keer 75 dagen niet. Een keer 80 dagen niet. Maar als ik dan één keer wat nam, was ik meteen weer helemaal verloren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 22:02    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Cavia dat klopt dat je last krijgt na een aantal dagen van afkickverschijnselen, heb het vaker geprobeert,maar verloor steeds omdat ik me zo rot voelde. Rollende ogen
Wat goed van jou dat het jou gelukt is, ben je nog steeds suikervrij? suikerbewust? of ben je weer om??

Kordyia dat heb ik ook eens gelezen dat de 1 wel en de ander niet verslaafd raakt aan iets.
Nou ik ben echt zoetverslaafd en niet zo'n klein beetje ook. als ik ff geen suiker op heb wordt ik naar en ga zweten, trillen enz. Maar die periode wil ik nu door heen zien te komen, ik wil { na jaren} eens verlost zijn van vreetbuien en me altijd maar moe, lusteloos, down energie loos voelen. Ik wil weer gewoon genieten van iets zoets, een klein stukje ipv alleen maar meer. Ik wil me weer goed voelen, lekker in mijn vel zitten.
Ik zal morgen eens naar de link kijken.

cheerleader maar vandaag is het me gelukt, om alles af te wijzen. Heb erge moeilijke momenten gehad.Maar ik heb gewonnen nu ga ik met een goed gevoel naar bed. Cool

Welterusten allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 22:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Stevelina schreef:

cheerleader maar vandaag is het me gelukt, om alles af te wijzen. Heb erge moeilijke momenten gehad.Maar ik heb gewonnen nu ga ik met een goed gevoel naar bed. Cool

Yes! Je eerste smileys verdiend! Hier zijn ze: Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 okt 2020 12:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb ook mijn beide doelen gehaald: 3 maaltijden en 1 tussendoortje gegeten, en geen suiker noch meelproducten gehad.
Dus ik heb er ook twee verdiend: Erg blij Erg blij

Hoe gaat het bij jullie? TGJM, Cavia, Deugenietje?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 okt 2020 13:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 3 van 30