Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Nieuw hier

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jumbojet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydr.arm

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jetty en ik ben 64jaar.
Getrouwd met Herman en we hebben drie kinderen met aanhang en 7 kleinkinderen, waar we vaak oppassen.
Heb al vele dieeten gedaan en daarna altijd weer meer aangekomen.
Op internet kwam ik Marijke Helswieg tegen met een soort paleo dieet. Dit lijkt me wel wat omdat je om de twee uur iets moet eten waardoor je geen honger hebt. (Heel belangrijk). Maar omdat het voor mij nieuw is ben ik verder gaan zoeken en kwam ik hier terecht. En heb hier voor gekozen vanwege al die heerlijke recepten die ik hier tegenkwam en bovenal voor de steun die je elkaar kunt geven.
Het paleo dieet vind ik wel erg streng en ik zou dus ook een beetje Atkins en dr. Frank willen combineren. Zijn er mensen die ook zoiets doen en hebben jullie adviezen voor mij? Ik ga maandag beginnen en ben bezig uit te zoeken wat ik hiervoor in huis moet halen.
Ik heb niet veel ervaring met de computer dus hoop ik dat ik het goed heb gedaan en ook de juiste paginas kan vinden. Dus HELLPP Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2016 21:07    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hallo Jetty, van harte welkom bij de weegclub.
Om de 2 uur eten is niet eens nodig, dat ga je vanzelf ontdekken als je low carb/ koolhydraatbeperkt gaat eten.
De eerste stappen heb je in ieder geval al gezet dus het begin is er.
Hier onder staan wat handige tips waarmee je de weg op het forum wat makkelijker kunt vinden:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn, Moniek en Pianojuffie. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en eventuele dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Moniek.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2016 21:22    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Welkom Jetty, als je informatie wilt over de Paleo eetwijze raad ik je aan deze artikelen eens te lezen:
https://www.weegclub.nl/forum/info-paleo-oerdieet-f231.html

Het is inderdaad vrij 'streng', dus je moet wel heel gemotiveerd zijn om het vol te houden.

Die Marijke rommelt alles maar zo'n beetje door elkaar, dat lijkt me nou niet echt praktisch. Ga eerst eens rustig bedenken wat JIJ eigenlijk wilt. En je hoeft niet perse een dieet te volgen, je kunt ook gewoon je eigen lowcarb mix maken. Maar dan wel een waar je van te voren over hebt nagedacht, anders ga je net als zij van het ene naar het andere swichten en dat werkt niet, daar raak je alleen maar van in de war.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016 0:01    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom Jetty, goed advies om je eerst in te lezen! Als je om te beginnen alles met suiker laat staan (en suiker zit echt overal in, dus etiketten lezen!) dan heb je al een grote stap gemaakt.
Een manier van eten moet bij je passen, je moet het immers heel lang vol kunnen houden. Ik zou je adviseren niet voor extremen te kiezen. Veel succes! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016 1:03    
Vrouw Weeggegevens   Jumbojet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydr.arm

Reageer met quote
Fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd.Ik heb al een aantal artikelen gelezen en ik denk dat ik idd niet te extreem streng moet gaan eten.
Ik heb de laatste jaren de eetmeter vh voedingscentrum ingevukd wat zeker inzicht geeft in het aantal cal. maar omdat ik dan een koekje of een chocolaatje mag, worden dat er meestal twee of drie of meer. Schaam Schaam En ben dus in die periode 10 kilo aangekomen!!! Ik heb ook altijd honger, vooral na de lunch, die bestaat uit verse soep, twee boterhammen en een beker karnemelk.
Dat is voor mij de reden om lowcarb te kiezen. Je mag gewoon niet 1 koekje enz. En als je honger hebt kun je een eitje ofzo nemen maar een tweede ei neem je niet zo gauw. Erg blij
Is het de bedoeling dat ik hier blijf schrijven of moet ik me aansluiten bij een groepje om contact met anderen te krijgen.?
Vanaf maandag ga ik een dagboekje low carb beginnen.

Groetjes Jetty
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016 12:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Dagboek is prima dit is een voorsteldraadje in je dagboek mag je alles wat je kwijt wil posten.
Natuurlijk kan je ook met sprintjes mee doen maar dat kan naast je dagboekje,

succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016 12:14    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
welkom Jumbojet
er zijn heel veel variaties in lowcarb...ik kan je niet aanraden wat het beste voor jou werkt,wel geeft het rust omdat je idd niet "maar"1 koekje mag,gewoon helemaal niet en dat geeft een brok rust
wil je wel af en toe "iets" dan is GOK een optie
lees lekker rond dan kom je er wel uit

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016 14:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1