Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Nieuw afvallen en kleding topic

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jomar
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Herkenbaar ja Lach

8 kilo er af inmiddels, en alle broeken in maat 46 heb ik weggegooid. Daar wil ik nooit meer naar terug.
Nu dus maat 44, en sommige broeken maat 42 kan ik ook al weer aan. Zitten nog wel wat strak, maar dat is een goede reminder dat ik er nog (lang) niet ben.

Ik heb kleding van maat 46 tot maat 36 bewaard. Vandaag kon ik dus weer wat kleding verhuizen van het ene stapeltje naar het andere. Leuk werkje Erg blij
Jaren bewaarde kleding, voor als ik het weer zou passen, nu toch ook weggegooid deels. Uit de mode, niet mijn smaak meer, en ik verheug me er ook op om straks lekker nieuw te shoppen.
Maat 36 heb ik ook weggegooid, dat zal wel nooit meer passen en dat hoeft ook niet. Tevreden met 38/40 straks Erg blij

Ik koop nu helemaal niets, in ieder geval tot ik onder de 70 kilo ben.
Genoeg om uit te kiezen in de kast. Shirts/blouses passen natuurlijk altijd wel, maar te groot hangt er maar een beetje vormeloos bij. Dus daar ga ik morgen eens grondig doorheen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 mrt 2017 20:33    
Vrouw Weeggegevens   Saartje007
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Ik ben krap 30 kilo afgevallen en ging van maat 50 à 52 naar maat 42. Ik moet nog 12 kilo kwijt en verwacht dat je dan maat 38 zal hebben. Ik had in het begin nog wel kleding waar ik uit gegroeid was en nog wat gekregen van een vriendin, maar na een kilo of 15 ben ik toch gaan kopen. Eerst via marktplaats een Kledingpakket. Dat beviel prima, het was ook mooie kleding. Nu ik dichter in de buurt van streefgewicht kom koop ik ook in de winkel, gewoon mooi ondergoed en dat soort dingen. Het werkt motiverend omdat nog beter zichtbaar is hoe ik ben veranderd. Ik kan nu jurkjes aan en getailleerde jasjes en alle dingen die ik gewoon leuk vind.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jun 2017 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Jomar
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Jomar schreef:

Ik koop nu helemaal niets, in ieder geval tot ik onder de 70 kilo ben.
Genoeg om uit te kiezen in de kast.

Nou daar heb ik me helemaal niet aan gehouden Schaam Schaam Veel te leuk weer om kleding te kopen, ik kan het niet laten Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jun 2017 14:02    
Vrouw Weeggegevens   Tigger
Weegclubfan voor het leven

Dieet: low carb (Sleeve op 3-1-17 )

Reageer met quote
Wat een leuk topic!

Ik ben altijd een enorme jojo geweest, dus ik had een kledingkast vol met kleding vanaf maat 52-54 tot 36-38.
Ik kon ook maar met moeite kleding weggooien.

Maar na mijn maagverkleining een half jaar geleden, ben ik begonnen met het uitdunnen en wegdoen van al die kleding.
Plus, dat onze woonsituatie nu zodanig veranderd is, dat ik absoluut geen plek meer heb voor veel kleding.
Ik moet dus zorgen, dat ik nu slim en met beleid kleding uitzoek.

Ik vind niets leuker, dan shoppen in mijn eigen voorraad.
Als ik een shirtje zie, dat me te klein was een paar maanden terug, en dat kan ik nu wel aan, vind ik dat echt kicken.

Ik zit nu weer op maat 38 ongeveer.
Alle te grote kleding heb ik naar kringloopwinkels gebracht of in de kleding containers gedaan.

Ik kocht (en koop nog steeds) graag bij kringloopwinkels en in de uitverkoop.
Ik heb nog nooit (voor zover ik me kan herinneren) jurkjes gedragen.
Ik heb nu 4 schattige jurkjes gekocht bij een kringloopwinkel voor de enorme som van wel ?4,50 per stuk.

Vroeger waren kleren een noodzakelijk kwaad.
Ik kocht wat me paste en iets, dat alle hobbels en bobbels verhulde.

Nu niet meer.
Ik houd van leuke kleding, heb ik gemerkt.
Ik kleed me vrouwelijker en meer "onthullend" (met mate uiteraard
Cool )
Ik heb er plezier in om leuke combinaties bij elkaar te zoeken.
Vooral omdat ik weinig ruimte heb, wil ik qua kleuren een soort match zien aan te houden, zodat ik alles met alles kan combineren.

Dat is best nog wel eens puzzelen, maar ik vind het gewoon heel erg leuk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017 13:18    
Vrouw Weeggegevens   Kattie23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sport

Reageer met quote
Mijn kleerkast is niet zo uitgebreid als die van jullie, als ik het zo lees. Ik denk dat ik enkel 42-44-46 liggen heb, en paar uitschieters van kleine merken waarbij ik 48 nodig had. Dit laatste gaat denk ik enkel over enkele kleedjes, want ik heb een vrij grote cupmaat en bij kleedjes moest ik soms enkel daarvoor groter gaan.

Soit, hopelijk kan alles van de 46 in de toekomst ook weg. Zou ook wel fijn zijn want ik shopte heel graag bij Esprit, maar die gingen maar tot 44. Dus daar wil ik terug naar toe gaan. En verder zien we wel!

Momenteel nog niet veel kwijt, dus ook nog niet merkbaar in de kledij.Dit komt wel! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 21:36    
Vrouw   RiannevdW
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Ik begrijp heel goed dat mensen tijdens het afvallen even wachten met kleding kopen, en ergens is het ook wel zonde dat je ze anders misschien maar kort aan kan. Toch kies ik er bewust voor om ook tijdens het afvallen af en toe iets nieuws te kopen. Het kan zoveel doen met je zelfvertrouwen, en waarom "wachten" met zelfverzekerd zijn tot je echt je streefgewicht bereikt hebt? Ik val vrij langzaam af, en er kan dus echt een lange tijd overheen gaan. Om me dan al die tijd niet écht prettig in mijn kleding te voelen....

Ik koop overigens ook wel regelmatig iets tweedehands, om de kosten niet te hoog te laten oplopen:) En als het niet meer past, dan zet ik het ook weer op marktplaats of geef ik het door aan iemand. Bewaren kan handig zijn, maar als iets eenmaal te groot is dan hoop ik dat dat ook niet snel weer past natuurlijk! En mocht het in de toekomst weer eens passen, dan is het waarschijnlijk niet echt meer in de mode (niet dat ik er nu altijd super trendy bij loop, maar jullie snappen vast wat ik bedoel..)

Op de badmode-vraag. Ik droeg altijd liefst badpakken, maar op dit moment heb ik een badjurkje. Die zijn net iets verhullender bij de heupen, wat ik zelf wel heel fijn vind (want een van mijn zogenaamde "probleemzones"). Ze hebben o.a. leuke bij ulla popken ( https://www.ullapopken.nl/ ), daar heb ik die van mij in ieder geval besteld.

Naar aanleiding daarvan nog een vraag van mijn kant: waar kopen (of kochten) jullie meestal je grote maten kleding?

Oh ja, herkenbaar trouwens dat het steeds leuker wordt om met kleding bezig te zijn naarmate je afvalt. Er is ineens meer mogelijk en ik zie tegenwoordig overal leuke dingen hangen Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 10:03    
Vrouw Weeggegevens   throwback
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuke topic!
Ik heb mijn kledingkast doorgespit voor ik begon met afvallen. Alles wat niet meer paste eruit en in een doos. Af en toe wil ik die doos weer openen om te kijken of ik al in wat kleding kan. Ik kom liefst niet te veel, maar ik noteer elke keer als ik een eetbui voel wat ik dan wil eten. Bv als ik vette hap wil halen maar het niet doe, kijk ik hoeveel geld ik anders kwijt was geweest. Dat bedrag noteer ik. Als ik dan ga shoppen, heb ik een bedrag ter beschikking wat ik mag uitgeven. Ik vind het zonde om veel geld uit te geven tijdens het afvallen, maar dit geld was ik anders toch kwijt geweest aan eten Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Dat wordt shoppen in eigen doos wellicht met iets nieuws weer een nieuw setje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017 11:39    
Man Weeggegevens   pmponer
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Violet72 schreef:
Hoi Allemaal,

Zomaar wat vragen om dit topic te starten:
- hoeveel kilo er af is bij je een maat kleiner?
- hoe koop je kleding tijdens je afval poging? Kleiner, te klein of koop je zo min mogelijk?
- en hoe doe je dat me kleding voor het komende seizoen? Aks je verwacht dan best veel kilo's kwijt te zijn..
- badpak of bikini?
- hoelang blijf je oude kleding dragen?
- tips om te grote kleding door te dragen ..

- Ik weet niet hoeveel kg een maat oplevert, maar ik ben wel al wat maatjes minder
- Tot nog toe geen extra kleding gekocht (ik heb 4 jaar geleden een zelfde traject gehad
Schaam Schaam )
Dus ik koop zo min mogelijk, maar anders in de dan geledende maat en een het liefst niet te duur. (als ik nog niet op mijn doelmaat zou zitten).
- Kleding ligt op maat gesorteerd in de kast, alle kleding wat 1 maat boven de huidige maat zit heb ik afgelopen zaterdag weggedaan. Op dit moment heb ik geen kleinere kleding of kleding wat niet past. Als ik wat nieuws nodig heb zal ik dat gaan kopen
- Ik heb net 2 nieuwe zwembroeken gekocht, een badpak of bikini staat mij niet.
- Oude kleding ben ik zo lang mogelijk door blijven dragen, omdat ik niet in elke tussenmaat voldoende kleding zou hebben.
- Oude kleding doordragen kan alleen wanneer je het in kan snoeren/in laten nemen. Maar het moet er natuurlijk niet als een hobbezak uit gaan zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 18:31    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik heb nog wel kleding uit mijn grotere tijd.......... vooral truien kan ik slecht wegdoen. Nu kan ik in sommige truien helemaal wegkruipen. Lachen Met de honden of binnenshuis kan dat best toch? Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018 4:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2