Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Minder eten. Help..

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Beertje86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Eigen dieet.(bypass)

Reageer met quote
Hoi allemaal.

Ik ben bijna 4 weken op een "eigen" dieet.. Ik eet 3 keer per dag (soms 2. maar doe mn best op 3) en dan ook nog 2 tussendoortjes. Ben onder begeleiding van een dietiste. Ging allemaal prima. Ben in deze korte tijd bijna 8 kilo kwijt.
Het valt me allemaal erg goed mee.. Gelukkig ;-)

Het enige waar ik zelf nog geen oplossing op gevonden is het avondeten. Ik eet teveel. Dat weet ik ook. Maar op de een of andere manier kan ik die knop niet omzetten. Ik heb al tips geprobeerd als een kleiner bord.Een glas water voor het eten. Een glas water na het eten. Drink me suf. Maar dat werkt hier helaas niet.
Als ik minder eet heb ik rond een uur of 10/11 weer gigantische honger. Terwijl als ik normaal eet ("mijn oude normaal zeg maar") dat ik toch savonds niet meer hoef te eten.
Heeft er hier iemand de tip voor? (dietiste op vakantie) of gewoon even zo door blijven gaan zolang ik blijf afvallen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010 10:14    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Tja, mijn leken mening zegt: als je afvalt EN je hebt er geen honger door, doe wat je doet. Als je mindert maar 's avonds gaat snaaien schiet je eruiteindelijk niks mee op. Bovendien is avondeten altijd nog gezonder dan wat je anders misschien naar binnen werkt.
Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010 22:27    
Vrouw Weeggegevens   wenniez
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Misschien is het een idee om van te voren al porties in een bakje te doen (event. invriezen of in de koelkast). En jezelf verplichten om bij het avondeten dat portie op te eten, niet meer dan dat.

Ik vind het zelf ook heel moeilijk om een grote van een portie te bepalen. Thuis gebruik ik weight care maaltijden + rauwkost. Daar kan niet veel mis mee gaan.
Maar op het werk is het anders. Ik werk in een woonhuis voor gehandicapten. Ik moet met de bewoners meeëten. Eerst schepte ik ook veel op. Nu let ik er wel op dat ik niet te veel op schep. Ik kijk dan altijd naar het bord van een bewoner die nooit veel opschept. Ik schep dat zeker niet meer dan hem op hihi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 19:55    
Vrouw Weeggegevens   wenniez
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Oja... je kunt extra rauwkost opscheppen, kun je zoveel eten als je wilt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 19:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik eet extra groenten nu. En daar begin ik ook mee. In de hoop dat ik sneller vol zit. Maar zoals ik zei als ik dan indd minder eet (door minder in te vriezen o.i.d) heb ik savonds weer zon honger. En ik wil eigenljk savonds niet meer eten. Dus doe dat ook bijna nooit.. Maar t honger gevoel word ik wel zat zo :/ bedankt voor het meedenken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 21:45    
Vrouw Weeggegevens   Hestia

Reageer met quote
misschien moet je je lichaam tijd gunnen om er aan te
wennen het 's avonds geen/minder eten meer krijgt

honger hoort daar dan bij helaas, doorzetten is toch
wel van belang op die momenten
ook ik was een grote eter en zelfs ik heb nu weinig tot
geen behoefte om iets te eten
indien ik echt veel honger heb, dan pak ik een suikervrij
snoepje zoals een ricola

wil je toch wat dan hooguit een stuk fruit of iets
anders gezonds pakken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 11:24    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Voor mij is soep vaak de redding, gewoon groente die je lekker vind met een blokje koken, de blender in dan is de soep lekker dik en romig smullen maar voor 2 dagen iedere keer een ander soepje lekker en gezond.
En wat belangrijk is het vult ook goed.

Succes

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 12:53    
Vrouw Weeggegevens   marilyn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Je kan ook altijd nog proberen met de lunch meer te eten zodat je nog wat 'voller' zit als je aan je diner begint.

Succes hoor.

Groetjes Marilyn

Iedere kleine stap is een grote overwinning!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 13:00    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
je valt af als een tierelier,deze week 2 kilo!
maak gezonde keuzes,veel groente en weinig aardappelen ed,eet langzaam!
20 min na het eten krijgen je hersenen pas het seintje VOL Erg blij
je kunt een uurtje na het eten nog een portie zuivel en een stukje fruit eten ook

einddoel 70 kilo 20 augustus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 13:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de tips!
Ik zie het alleen echt niet zitten om elke avond met het honger gevoel te lopen. Volgens de dietiste is dat ook niet de bedoelling. Ik eet indd meer groenten als iets anders om het een beetje te compenseren. Ik ga de lunch tip proberen!
Ik val indd heel veel af op t moment. Mag ook wel op zo'n gewicht Lach Nogmaals bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 14:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3