Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mieppps dagboek,

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mieppp
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja bakker

Reageer met quote
Slechte dag gehad.. eerst nachtdienst, dat was al een strijd, had zo.n zin in alles, koekjes.. enz enz.. was niet helemaal tevreden over het resultaat vanmorgen, toen ik thuis kwam bleek mijn dochter ziek dus ik kon ook nog s niet lekker naar bed. Heb op de bank geslapen/gedommeld.. maar elke keer wakker, en eigenlijk heel erg moe... gevolg... 4 beschuiten met hagelslag, 3 koekjes, brosje Schaam Schaam
Pas vanaf vanmiddag heb ik besloten dat deze situatie niet mijn eetpatroon mag beheersen.. klinkt wijs.. maar dit is een kronkel in mijn hoofd... dus ik heb een sinaasappel op, en toen afgewogen hutspot.. en daarna vanaf kw voor zes naar bed. Geslapen... heerlijk tot half elf, gauw aankleden en naar t werk.. daar aangekomen. heb ik me tegoed gedaan aan toastjes met filet american (wel mager) maar goed het is dus prut met peren... ik baal er van, toevallig zei een collega vannacht, ik wil wel een paar kilootjes kwijt, maar die verschrikkelijke nachtdiensten nekken me steeds.
Ik ervaar het net zo... als ik moe ben of te druk.. dan ga k onderuit..
Heb 4 kinderen in de leeftijd van 12 tot 4 jaar en werk 20 uur in de week in de nachtdiensten, dus druk en moe mmaawwhh best wel vaak ja..
Maar dat kan ik als excuus blijven gebruiken, met dat rare eetpatroon wat ik had was ik ook niet meer gelukkig, ik kon de hele dag wel snoepen, dwangmatig.. bij elk snoepje of koekje dacht ik.. "bah ik wil dit helemaal niet"maar ja, deze eet ik nog maar op. Dus wat dat betreft moet ik echt om, gewoon normaal eten, geen crasch dieeten geen aparte voedings combinaties, maar gewoon matigen, dat zal t beste werken, en daarin geeft sonja bakker wel hele goede dagmenu's. beetje richtlijn!! Dat vind ik fijn, want dan weet ik dat dat een normaal patroon is..

Elke keer dat het me wel lukt om niet toe tegeven en elke dag dat het goed gaat is een complimentje waard, en daarnaast de slechte dagen, ook die moeten er maar zijn, als ze maar stilaan steeds minder worden.. fijn om hier even te zijn, dat geeft me gedachten weer een boost, en kan k alles even op een rijtje beredeneren, zodat we er weer tegen kunnen.
Het blijft een strijd maar we gaan ervoor!!! Het geeft me een beter gevoel als ik er positief mee bezig ben, als m,n kop in t zand blijven steken en maar volstoppen.. ei

Dus: het is nu 0.40 uur en deze verdere nacht ga ik me gezond gedragen. K heb nog een pistoletje en rosbeef, en k heb nog yoghurt dat moet te doen zijn.. tot morgen!! Bye (Nederlands=Dag)

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jan 2017 0:40    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
sterkte vannacht je kunt het!!! Applaus

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 17 jan 2017 0:49    

Reageer met quote
Leuk midden in de nacht bericht!!! het is de verdere nacht redelijk gegaan, nog wel een plak ontbijtkoek extra genomen.. Schaam Schaam
Van middag kwam mijn zusje met boterkoek.. afgeslagen!!! avondeten babi pangang met mihoen en sla.. was echt zo lekker,,, teveel gegeten Schaam Schaam Schaam Schaam Toetje wel laten staan.. verdere avond op water.. het gaat op en neer, maar ik ga in elk geval niet omhoog in kilo;s maar als ik iets echt heel lekker vind is t moeilijk maat te houden. eet heel netjes met mes en vork.. dan is t geen schrokken maar probeer bewust te eten en te proeven.. dat is ook een leerschool.. want ik heb de laatste jaren ook wel s echt zitten proppen, dan dacht ik naderhand en was t nu lekker?? Huil huil

Ik doe mijn best en hoop resultaat al is t maar iets.. elke week een pond brengt me ook vanzelf bij mijn streefgewicht Verrast Rollende ogen

hihi wil t wel volblijven houden dus vind heerlijk om hier dan even te lezen en te zijn.. sonja is mijn richtlijn ga er morgen weer voor nachtdiensten zijn klaar dus dan kunnen we er op de dag weer tegen aan!!!

beter te doen hoop ik..

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jan 2017 22:10    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ja chinees is echt lekker Erg blij

klein bordje en klein bestek nemen dan eet je langzamer en voelt eerder dat je voldaan bent

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 17 jan 2017 23:23    

Reageer met quote
Het gaat redelijk... weet veel te laten staan.. heb lopen watertanden door de Lydll vanavond.. maar.. niks gekocht alleen een pak stroopwafels voor de kids.. maar ook die schreeuwen in de kast Heel heel boos Heel heel boos maar ja met tieners die erg actief zijn kun je niet niks in huis hebben..

maar het gaat redelijk, las vandaag dat sonja bakker een lange termijn dieet is.. 1 kilo min in de week. Dus daar moet ik me op richten. gisteren op een verjaardag het gebakje afgeslagen,, ik kan het wel, morgen weer verjaardag, zaterdag weer...
Sip Sip maar we doen ons best!! en dat blijven we doen,
o ja ook een goeie de hele familie zat aan de cordon blue vanavond, en ik aan de visfilet!! knap toch. Ik ga er voor, maar k heb best zin in alles.
smullen Lachen Huil huil Geschokt Verward

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017 20:55    

Reageer met quote
grrrrr Schaam Schaam
niks afgevallen, slechte week dus.. stond op t zelfde als vorige week, balen....

heb mijn best gedaan maar het is me zeker de afgelopen dagen erg mislukt. Ben me niet helemaal te buiten gegaan maar had de "rooie" week en dan is het bal... begon donderdagavond al, en vanaf vrijdag was het hopeloos.
Had ook nog s verjaardagen, en heb daar een taartje op. Volgende verjaardag een halve, en vandaag nog restant wat voor de oppas thuis was.. dat aten we ipv middageten.

Vind wel heel lastig met een gezin, er zijn twee opties of het mislukt mij, of iedereen moet mee doen.. anders vind ik t zo moeilijk..
Maar morgen is alles weer naar school, dus dan ga ik er weer tegenaan...

week 3 van sonja, maar ik denk als de acht weken om zijn dat ik ze nog een keer doe want ben nog niet alles strikt opgevolgd..
Schaam Schaam

Komt goed, heb mijn nieuwe gewicht ingevuld, en denk dat ik vanaf deze week op vrijdag mijn weegdag maak, kan m niet net in t weekend mislukken, want dat is al twee weken zo. Dan hoop ik op vrijdag nog even een mooie stimulance voor t weekend te krijgen!!!

dag allemaal duim voor mij want k heb t nodig!! Verward

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2017 20:07    
Vrouw Weeggegevens   ma de lief
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
hoi Miepp,

Ik duim voor je 😃

...maar ik denk dat het niet veel zal helpen 😕
...je moet het toch zelf doen 😃

Succes deze nieuwe week !!

liefs Madelief 😙

Ik blijf hier nog wel even, maar niet mijn hele leven Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2017 22:31    

Reageer met quote
@ma de lief : wat lief van je, en ja klopt je moet het zelf doen, maar een beetje steun is leuk!! Ik lees jouw dagboekje ook altijd even want je bent een trouwe schrijver. En een gezellige!!

Maar goed het is woensdag en ik zit weer op de afdeling. K heb het sonja bakker boek bij me, ga straks s even beetje lezen. Ik wil wel heel graag, zat anderhalve week in de goede flow maar vanaf daar.. Sip
maandelijkse toestand kwam er ook tussendoor, dat is ook een heel vervelend iets. Ik kan aan mijn eetgewoontes merken waar ik zit qua cyclus. Waardeloos toch. Maar goed, dat zal wel een keer stoppen, want ben inmiddels 40.

nu ga ik er weer voor, probeer dat wat ik eet ook beetje gezond te houden, en de chocolade, koeken, chips en borrelnootjes even niet..

Veel crackers, fruit, bij honger, of een plak ontbijtkoek.

En bewuster eten, want ik eet vaak zonder er bij na te denken en dan heb ik t op en dan denk ik huh?? Is t al op, heb t amper geproefd. Herkenbaar??

Dus er is nog best wat te behalen, we hopen elke week een stapje. Misscien koop ik nog wel s een keer een nieuwe weegschaal.. van m.n vakantiegeld ofzo Lachen

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2017 0:29    

Reageer met quote
zo druk dagje gehad, veel aktief bezig geweest, zelfs een uurtje fitness.. morgenochtend weeg ik me opnieuw want zit hele weekend in de nachtdienst..
ik doe mijn best, merk dat moe zijn ook een trigger is, moet dan gewoon gaan slapen ipv de kast induiken, zoals nu... moe moe, voldaan moe dat wel, maar toch.. ik moet aan mezelf denken, dat is een valkuil van heel veel mensen met overgewicht denk ik, geen emoties laten zien, jezelf van alles gunnen behalve wat je nodig hebt.. liefde warmte erkenning, je zelf waardevol vinden, in plaats van dat lief tot elkaar benoemen en daar ook om streven, als ik naar mezelf kijk stop ik me liever vol met van alles... en weer door... moet weer... ga daar mezelf s op wijzen, vooral na t stoppen met roken ben ik t in eten gaan zoeken, maar het is goed zoals we zijn, eten helpt niks, het lost geen probleem op, het is alleen een uitlaatklep van nare gevoelens wegeten.. zo hehe dat moest me ven van t hart, ik moet daar echt aan gaan werken!!

We gaan ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 jan 2017 21:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2