Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Met nieuwe gewoontes naar het nieuwe jaar!


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1200
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
We hebben nog vijf weken tot het nieuwe jaar. Een mooi moment om te werken aan stevige goede nieuwe gewoontes waarmee je het nieuwe jaar weer gezond kunt beginnen!

Dit sprintje is voor jou als je betere eetgewoontes wilt aanleren en het leuk vindt om regelmatig een berichtje op dit sprintje te zetten.

Hoe werkt het?

Kies een eetgewoonte waar je aan wilt werken. Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld:
* elke dag een bepaalde hoeveelheid groenten eten
* met aandacht eten
* geen zoetigheid meer eten
* maximaal twee tussendoortjes eten
* dagelijks 1.5 liter water drinken
Enzovoort. Je kunt maximaal twee gewoontes kiezen om aan te werken.
Het kan van alles gaan zolang het gaat over je eetgedrag en zolang het iets is dat je dagelijks doet.
Kies een concreet doel dat voor jou nuttig is en zet dat in je eerste berichtje op dit sprintje.

Zet hier vaak, liefst dagelijks een berichtje neer over of het ja of Nee gelukt is met je nieuwe gewoonte(s).Dat doe je zo: je herhaalt je doel en zet erbij of het je gelukt is.

Bonus: Als het gelukt is zet je een smiley of andere emoticon naar keus in je berichtje. De volgende keer dat je een berichtje neerzet en je hebt je doel gehaald, voeg je een smiley toe. Uiteindelijk heb je zo na verloop van tijd een lange rij smileys om trots op te zijn. Deze laten zien dat je hard hebt gewerkt om je leefstijl gezonder te maken.

Wie langere tijd (vijf dagen of langer) geen berichtje op dit sprintje zet, loopt het risico te worden verwijderd.

Wees welkom!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 12:06    
Vrouw Weeggegevens   Moeke2021
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 23-11-2020
Berichten: 43
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Hallo kordiya.

Ik wil graag meedoen.

Mijn doelen zijn, 2.5 liter water drinken.
en geen chips s avonds door de week.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 13:02    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1200
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Welkom Moeke2021! Heel veel succes gewenst! We gaan ervoor!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 13:14    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1200
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Ik doe uiteraard ook weer mee. Ik heb het sprintje nu iets anders van opzet gemaakt: de deelnemers mogen nu ZELF hun smileys neerzetten!
Dat maakt het voor mij wat minder ingewikkeld vergeleken bij het vorige sprintje, om het van iedereen bij te houden!
Wat hetzelfde blijft is dat het de bedoeling is dat dit een actief sprintje is waardoor je de kans hebt om concrete vooruitgang te boeken!

Mijn doelen:
1. Geen suiker en geen meelproducten eten.
2. Geen tussendoortjes eten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 13:15    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 10294
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Graag wil ik ook meedoen, hoewel mij. Gewicht goed genoeg is. Ik heb er langver gedaan o.m zo ver te komen als ik nu ben. Eind 2010 echt begonnen met het idee, het hoeft niet snel, maar het moet wél!
In het begin duurdere een tijd voor ik erachter kwam dat er niet één manier was om af te vallen, maar dat er veel factoren zij die er invloed op hebben. Een andere mindset over 'eten' is niet een kwestie van een schakelaar omzetten, maar onderzoeken hoe dat werkt met eten, tussen mijn oren en in mijn gedachten. Ik begon indertijd met de methode van Meijke van Herwijnen met Weg met de weegschaal. Daarna ontdekte ik dat koolhydraatbeperkte voeding ook veel goed bij me deed. Maar vooral het boek en de methode van Judith Beck, met bijbehorende sprintjes hier op de Weegclub hebben me enorm op weg geholpen. Tot twee jaar geleden. Toen kreeg ik een hersenbloeding , met o.a. een linkszijdig verlamming. Gevolg, een week intensieve care en ruim vijf maanden in een revalidatiecentrum. Klaarstomen om naar huis te kunnen ging traag, heel traag. Ik was oververmoeid en heb de eerste weken en maanden uren geslapen en gerust om een beetje bij te komen. Als kostte me zoveel energie. De oorzaak is nooit gevonden; er is ook niet specifiek naar gezocht. Het was een gegeven en van daaruit zijn we langzamerhand gaan ontdekken wat er nog wel kon en eventueel mogelijk was. Vanuit de therapie werden stevig ingezet om weer te gaan lopen, maar omdat ik een versleten linker knie heb, was dat een pijnlijke optie. Het staan op dat ben deed me enorm veel pijn. Pas toen er dit voorjaar een foto van is gemaakt, was te zien dat het eigenlijk ook niet zo kon. Opereren doen ze niet (meer). Daarvoor zou ik een te groot risico lopen
Ik hen b nu een enkel/voet orthese die me een beetje steun geeft.
Verder komt de fysio 1x per week een beetje met me oefenen. Ik moet eigenlijk elke dag oefenen met mij. Linkerbeen om de spieren sterker te maken. Dat is erg vermoeiend (en niet leuk). Sinds een jasr ga ik met mijn man, die ook mijn mantelzorger is, Nasr het zwembad in de buurt, omdat het lichter is om in het water te bewegen. De eerste keren moest ik erg uitkijken dat ik niet naar links kiepte in het water, maar ik merk dat mijn spieren toch steeds wat beter worden, dus nu heb ik mijn evenwicht weer goed gevonden. Sinds twee maanden gaan we ook naar een speciaal zwembad waar ik 1 op 1 een half uur therapie krijg vooral voor mijn linkerbeen. Dat blijkt echt goed dor te werken. I,k ben daarna heerlijk moe en heb ook het gevoel echt gesport te hebben.
Morgen mag ik weer. Het bad was dicht door de maatregelen. Ik ben erg blij dat het weer mag.
We eten netjes drie keer per dag en neem 1 tussendoortje per dag. .

Door dit sprintje wil ik wat meer aandacht geven aan mijn hoeveelheid drinken. Dat mag wat meer worden. Ik kom nu niet meegaan de liter per dag. Dat is echt te weinig. Verder eten we echt te weinig groente. Daar wil ik ook meer aandacht aan besteden. Dat moet ik echt vragen, want voor mijn lIef is groente een beetje bijzaak. B8j moest ook leren om het eten klaar te maken. Hij doet het wel maar een groot liefhebber is hij er niet van. Aan de andere kant, op andere vlakken is hij een kanjer, nooit te beroerd om ergens een oplossing voor te bedenken.
Ik start s morgens met een smoothie met bleekselderij, wat fruit en wat karnemelk, met een een hoeveelheid alka greens.
Verder heb ik ontdekt datik nietso heel veel voedsel nodig heb. Ik ben klein, ik eet langzaam en weet wanneer ik verzadigd ben. Dat is erg prettig omdat het voortdurend denken aan eten daarmee ook naar de achtergrond verdwenen. Omdat ik veel stil zit, moet ik in de gaten houden dat mijn gewicht niet omhoogkruipt, want het duurt heel lang om het wer weer af te krijgen.kort gezegd: voldoende water drinken en meer groente overdag binnen krijgen!

Dat van die smiley is een leuk idee, ware het niet dat mijn tekst nazong smiley meestal spoorloos is verdwenen. ( ik tik met 1 hand, maak veel fouten en moet dat met die smileys nog onder de goeie knie krijgen.... whoeahh!)

Succes jullie!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 18:30    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1200
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Dymphie schreef:

Door dit sprintje wil ik wat meer aandacht geven aan mijn hoeveelheid drinken. Dat mag wat meer worden. Ik kom nu niet meegaan de liter per dag. Dat is echt te weinig. Verder eten we echt te weinig groente. Daar wil ik ook meer aandacht aan besteden. Dat moet ik echt vragen, want voor mijn lIef is groente een beetje bijzaak. B8j moest ook leren om het eten klaar te maken. Hij doet het wel maar een groot liefhebber is hij er niet van. Aan de andere kant, op andere vlakken is hij een kanjer, nooit te beroerd om ergens een oplossing voor te bedenken.
Ik start s morgens met een smoothie met bleekselderij, wat fruit en wat karnemelk, met een een hoeveelheid alka greens.
Verder heb ik ontdekt datik nietso heel veel voedsel nodig heb. Ik ben klein, ik eet langzaam en weet wanneer ik verzadigd ben. Dat is erg prettig omdat het voortdurend denken aan eten daarmee ook naar de achtergrond verdwenen. Omdat ik veel stil zit, moet ik in de gaten houden dat mijn gewicht niet omhoogkruipt, want het duurt heel lang om het wer weer af te krijgen.kort gezegd: voldoende water drinken en meer groente overdag binnen krijgen!

Dat van die smiley is een leuk idee, ware het niet dat mijn tekst nazong smiley meestal spoorloos is verdwenen. ( ik tik met 1 hand, maak veel fouten en moet dat met die smileys nog onder de goeie knie krijgen.... whoeahh!)

Succes jullie!!


Hallo Dymphie, leuk dat je meedoet!

Maak je niet druk om de smileys. Als je wilt kan ik ze voor je bijhouden; dan zet ik een berichtje neer met jouw aantal smileys! Heb ik in het voorgaande sprintje voor iedereen gedaan, dat werd wat veel, maar voor jou kan ik het wel doen als je dat leuk vindt!

Wat heb je veel meegemaakt in de afgelopen jaren. Ik waardeer het dat je zoveel moeite hebt gedaan om het allemaal op te schrijven, met één hand!
Heel knap dat je het bij 3 maaltijden en één tussendoortje weet te houden. Ik ben benieuwd wanneer je het tussendoortje eet? 's Middags of 's avonds?

Met betrekking tot groente: het zal je vast veel goed doen om meer groente te eten. Per slot van rekening stammen we af van de apen en die eten 60% bladeren en 40% fruit, dus ons lijf is ervoor gemaakt.
Heb je ideeën over hoe je dit gaat doen? Extra groente bij de lunch? Rauwkost? Extra groente bij het avondeten?
En met het drinken? Hoe concreter hoe beter! (Dat rijmt!)

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 19:18    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 10294
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Heel stuk tekst weg.mannetje is met router bezig. Whoeahhh!!
Ik ga heel vaak tussendoor opslaan...
Even wat korter opschrijven dus maar.

Water:: literfles op het aanrecht . Dat moet echt, want maar 1 nier. Indertijd verwijderd ivm nierstenen door afwijking in stofwisseling.

Groente: rauwkost zoals tomaatjes, komkommer en worteltjes. Niet vergeten,anders schimmel of bitter...afspreken dus. Man eet het niet...

Tussendoortje: gekozenvoor 1 echt lekker iets op een dag, zoals blokje chocola met hazelnoten of kletskop. Of anders mini ijsje toe na een maaltijd in het weekend. Man houdt van grazen en van grotere porties. Ik heb geleerd dat kleine ook heel lekker en genoegkunnen zijn.
Maar zijn gewicht ging ook omhoog, dus werk aan de winkel.

Gelukt, alles genoteerd wat ik wilde, zonder er weer uit te vliegen.
Morgen meld ik me weer!!.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2020 20:03    
Vrouw Weeggegevens   Moeke2021
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 23-11-2020
Berichten: 43
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Dymphie leuk dat je mee doet.
Maar wat heftig allemaal wat je mee gemaakt hebt en nog mee moet maken.
Sterkte met alles, veel moed en kracht toegewenst.
In het water liggen is inderdaad fijn omdat je op deze manier gewichtloos bent en fijn dat je nu fysio in het water krijgt.
Gelukkig mogen de zwembaden weer open.
Ook sterkte voor je man die er zo druk mee is maar wel fijn dat hij dat allemaal kan.
Ik leef met je mee.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 9:33    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 10294
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Dank je wel Moeke!
Ben er net uit. En zit wat aan de dag te wennen.. z'n schijnt. Dat is en miii begin van mijn dag!!straks fijn naar t wembad.
Later!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 10:35    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1200
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Dymphie schreef:

Water:: literfles op het aanrecht . Dat moet echt, want maar 1 nier. Indertijd verwijderd ivm nierstenen door afwijking in stofwisseling.

Groente: rauwkost zoals tomaatjes, komkommer en worteltjes. Niet vergeten,anders schimmel of bitter...afspreken dus. Man eet het niet...

Tussendoortje: gekozenvoor 1 echt lekker iets op een dag, zoals blokje chocola met hazelnoten of kletskop. Of anders mini ijsje toe na een maaltijd in het weekend.


Mij helpt het erg om een als-dan formule op te schrijven... het schijnt uit onderzoek te zijn gebleken dat dit erg helpt om nieuwe gewoontes aan te leren: Als (......), dán (.....).

Dus "ALS ik 's morgens gedoucht heb, flos ik mijn tanden'. Of 'ALS ik mijn lunch op heb, maak ik een wandelingetje'. Je zou misschien het drinken van water en het eten van rauwkost op die manier kunnen koppelen aan een andere activiteit die je toch al doet.
Het schijnt dat als je die formule zo opschrijft ergens, dat dit beter werkt dan het alleen maar te denken.
Ik schrijf elke morgen op: 'Als ik last krijg van eetdrang DAN zet ik een kopje thee'. Dat werkt heel goed voor mij en heb zo al heel wat keren de eetdrang kunnen weerstaan.(En heel wat kopjes thee gedronken, ha ha!)

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 12:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18