Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Met nieuwe gewoontes naar het nieuwe jaar!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Moeke2021
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Kordiya schreef:

ik snoep al sinds februari niet meer (toen ben ik gestopt met suiker eten)

Ik ben heel benieuwd hoe jij dat gedaan en ervaren hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 10:32    

Reageer met quote
Ik houd me bij mijn doelen, 2.5 liter water per dag en geen chips savonds. dan alleen in het weekend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Goed idee. Ik denk dat het water drinken nu t best haalbaar is voor me.
Tjonge, Deugenietje, wT een boel smileys!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 17:30    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Dat water (>= 1 liter puur water/dag) lukt niet heftig, maar het trainen (>= 2 uur/dag) gaat crescendo, derhalve tot en met vandaag (maandag 30 nov): 9 smileys!

Fiets Fiets Fiets Fiets Fiets Fiets Fiets Fiets Fiets

Overigens gaan jullie allemaal fantastisch hier!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 18:56    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Succes met water drinken allebei. Erg lastig als je dat niet gewent bent. Daar heeft mijn man ook last van, ik moet hem af en toe zelf een glas water onder zijn neus duwen.
Zelf heb ik er gelukkig geen last van, ik drink met gemak 2 liter water op een dag.

Gister ging weer helemaal goed. Beide doelen behaald.
Vanmorgen ging het weer mis met het ontbijt, maar ik heb wel fruit gegeten dus toch nog een smiley verdient vandaag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 20:09    
Vrouw Weeggegevens   Lucius
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vega

Reageer met quote
Ik doe even niet meer mee. Teveel problemen prive.

Heel veel succes allemaal en fijne feestdagen!

zaterdag weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Lucius
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vega

Reageer met quote
En ik blijf jullie wel lezen hoor Lach

zaterdag weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 12:47    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Ik ben helemaal vergeten om de smiley toe te voegen.

Ik had er Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

En er komen er Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Dus heb er nu Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

YESSS!!! Goed bezig Deugenietje! Leuk om al die smileys te zien!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 15:11    

Reageer met quote
Ik heb gisteren mijn doelen gehaald, dus 2 erbij, dat maakt totaal Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 15:16    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Moeke2021 schreef:
Kordiya schreef:

ik snoep al sinds februari niet meer (toen ben ik gestopt met suiker eten)

Ik ben heel benieuwd hoe jij dat gedaan en ervaren hebt.

Ik ontdekte in februari een filmpje over eetverslaving. Met hersenscans die lieten zien dat iemand die obees is, net zo op een milkshake reageert als iemand die aan cocaïne of alcohol verslaafd is reageert op cocaine of op drank. Dat was een grote eye-opener voor mij. Dus toen ben ik met suiker eten gestopt, ik had al weer vaker suikers gestopt en hield dat dan een aantal weken of maanden vol maar begon steeds weer. Maar nu ik weet dat het om verslaving gaat snap ik dat het belangrijk is om niet terug te vallen anders geneest je brein niet van de verslaving. Door verslaving word je ook depressief en ik wil graag een zo goed mogelijke stemming.

Ik weet dat als ik stop met zoetigheid eten, dat de eerste dag dan redelijk goed gaat, en de derde tot en met de vijfde dag zijn het moeilijkst. Echt heftig met heel slechte stemming, boosheid, ruzies, me intens ongelukkig voelen, griepverschijnselen en trillende handen, sufheid en sloomheid en heel veel trek in eten en in zoet.
Na de vijfde dag gaat het beter en na de eerste twee weken begint ik echt de voordelen te ervaren: het is dan makkelijker om me aan mijn eetplan te houden en ik heb veel minder eetdrang.

In april ontdekte ik Bright Line Eating, dat is een boek over eetverslaving te boven komen. Daaruit leerde ik dat om ECHT van de eetverslaving af te komen, het ook nodig is om alle meelproducten (brood! pasta, enzovoort) te schrappen. Toen ik dat deed had ik echt een WOW-ervaring. Na de eerste paar weken gingen mijn cravings (eetdrang, zin in overeten) van zeg maar 90 of 100 % naar misschien 20% of minder. Ik merkte toen ook dat ik me opeens veel beter kon concentreren op andere gebieden van mijn leven die belangrijk voor me zijn en begon me opgewekter te voelen. Ook verminderden veel van de pijnklachten waar ik eerder veel last van had.
Dus voor mij was alleen suikers schrappen niet genoeg. Pas toen ik ook meelproducten schrapte (en niet vaker dan 3 of 4 keer per dag ging eten, vaste hoeveelheden) ging ik echt grote voordelen ervaren.
Het is niet makkelijk. Echt niet. Maar het is OOK niet makkelijk om jaar in jaar uit te worstelen met eetverslaving, eetbuien en de negatieve gevolgen daarvan, niet alleen overgewicht maar ook het obsessieve denken over eten en afvallen, de stemmingsproblemen, me schuldig voelen tegenover mezelf, de gezondheidsklachten die me steeds meer hinderden (voetpijn,niet meer kunnen wandelen, artrosepijn in de heup), enzovoort.

Het is de bedoeling dat Bright Line Eating een vaste gewoonte wordt, een automatisme zodat je op den duur vanzelf het juiste gedrag gaat vertonen. Daarom dus dat ik deze sprintjes heb gestart: nieuwe gewoontes aanleren! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 15:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 8 van 18