Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mei's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Vanaf zaterdag goed aan de dagpunten gehouden (heel veel lekkers afgeslagen) en elke dag kom ik aan de meer dan 10.000 stappen. Net even op de weegschaal gestaan en nog hetzelfde gewicht als zaterdag. En de laatste dagen ook echt geen zoute dingen gegeten. Hopelijk zaterdag er toch iets af.
In ieder geval ben ik al blij dat ik er vanaf het begin van het jaar, met veel schommelingen tussendoor, toch 4 kilo eraf heb.

Gelukkig staan me de komende dagen ook niet echt uitdagingen te wachten. Alleen zaterdag gourmetten en dat heb ik in eigen hand. Dus mager vlees, veel groente en sla. Ik mag van mezelf 2 glazen wijn en de rest houd ik het op water.

dagmenu vandaag:
0: 1 vk boterham en 1 cracker, hv en plakje kaas en tomaat
l: griekse yoghurt, dit keer eens de volle versie en daar doe ik partjes mandarijn in.
t: banaan
a: aardappels, filetlapje en broccoli
nog punten over voor eventueel tussendoor een cracker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weegdag: zelfde gewicht als vorige week: 63,9.
Niets eraf, maar ik bekijk het van de zonnige kant: ook niets erbij!!

Dagmenu vandaag:
brunch: 2 afbak kaiserbroodjes. 1 met hv en lever, en de andere met smeerkaas
t: mandarijntjes
vanavond gourmetten. Ik heb een magere vleesmix en bak een omeletje in zo'n pannetje. Witlofsalade erbij. En 1 of 2 glazen rode wijn. Toe klein bolletje ijs.
Dan hoef ik maar een klein gedeelte van mijn weekpunten aan te spreken.

Morgen en overmorgen gewone leuke lekkere dagmenuutjes. Heb geen zin in vreetpartijen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016 12:29    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat niet goed hier.
Wat betreft het gewicht blijft het nog stabiel gelukkig.

Maar helaas een maalstroom van gevoelens/

Maar ja deze week enkel nare berichten waar we niet gelukkig van worden.

Oud collega van manlief, 50+ deze maand overleden aan de verschrikkelijke ziekte.
Andere oud collega van hem en hele goede vriend van ons (ook 50+) , weet sinds begin deze maand dat hij aan dezelfde ziekte lijdt, niet operabel. Dat oorden ze enkele dagen geleden en dat kwam echt aan als een mokerslag.
En dan als klap op de vuurpijl...mijn manliefs moeder (ver in de 80) werd afgelopen week met longontsteking opgenomen op intensive care. Longontsteking. Dokter had het over uren qua levensverwachting..
Dus hele dagen met familie samen op familie kamer in ziekenhuis., lijkt gelukkig wonderbaarlijk mee te vallen. Alhoewel toestand zorgelljk blijft dus arts. En ook via onze eigen constatering tijdens onze bezoeken.
Maar ook blijkt dat oudere broer net 60, aan Alzheimer lijdt en in heel rap tempo achteruit gaat.
Hele zware week dus...
En dan blijkt dat ik niet naar eten, maar naar de drank grijp....fout!!!!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 1:05    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Dat is allemaal niet niks Mei. Sip
Ik weet niet wat te zeggen, dus geef je maar even een knuffel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 20:37    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Duffy schreef:
Dat is allemaal niet niks Mei. Sip
Ik weet niet wat te zeggen, dus geef je maar even een knuffel!

Dank je Duffy, dat vind ik echt heel erg lief.
Eigenlijk dacht ik dat ik mijn bericht op het laatste moment niet geplaatst had, want....klaagzang....Nu zie ik dat ik het toch geplaatst had. Maar eigenlijk wel toch wel goed. In een dagboek hoeven niet alleen maar leuke dingen te staan. En het beinvloedt mijn lijngedrag, dus wel belangrijk.

Laatst aangepast door Mei op za 31 dec 2016 12:57, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weegmoment vandaag: plus van 4 ons. Maar dat is nu eigenlijk helemaal niet belangrijk.

Laatste dagen rustiger met de drank geweest. Niet dat ik zoveel drink hoor, maar in die stressvolle dagen werd 1 glas dan 2 of drie glazen. En dat gaat nu netjes weer naar 1 glas in het weekend.

Vandaag erwtensoep maken, heb daar nu best wel trek in!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Reageer met quote
Met de feestdagen is ook overal drank beschikbaar... Ik heb sinds mijn nieuwe medicijnen niet meer gedronken volgens mij, is niet zo'n goede combinatie, maar met de kerst nam ik toch beide dagen een paar glaasjes wijn. En dat na maanden niks...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016 16:02    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Duffy schreef:
Met de feestdagen is ook overal drank beschikbaar... Ik heb sinds mijn nieuwe medicijnen niet meer gedronken volgens mij, is niet zo'n goede combinatie, maar met de kerst nam ik toch beide dagen een paar glaasjes wijn. En dat na maanden niks...

ja, dan komt dat hard aan. Ik beperk het nu echt tot een glas port of wijn in het weekend. Lekker eraan nippen is dan ook lekkerder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 11:49    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag letterlijk en figuren met de billen bloot op de weegschaal: oei, 7 ons erbij!

Ik heb me redelijk aan de punten gehouden, maar ja redelijk is natuurlijk niet goed genoeg.

Straks als de sneeuw weg is, misschien nog een flinke wandeling maken. En verder ligt er nog veel Spaans huiswerk op me te wachten. Een paar weken geen les gehad, maar over een paar dagen weer les. Leuk!

Dagmenu vandaag:
brunch: 2 afbakbroodjes, 1 met dun laagje pindakaas en 1 met hv en lever
tussendoor: magere yoghurt en mandarijn
avond: zelfgemaakte erwtensoep. Gelukkig ben ik geen liefhebber van rookworst, dat scheelt weer punten. Manlief geef ik de rookworst er apart bij, die vindt dat juist zalig.
td: glas port

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 12:22    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Drie ons eraf deze week! Erg blij

Gisteren ook al op de weegschaal gestaan en toen was ik zelfs nog een paar onsjes lichter dan vandaag. Maar ik houd toch maar het gewicht van vanochtend aan.

Het is een drukke week geweest, maar wel lekker en geen stress gelukkig.

Dagmenu vandaag:
o: Zoals altijd zaterdags 2 afbakbroodjes. Dit keer kaiserbroodjes met sesamzaad, lekker! 1 met dun laagje pindakaas en de ander met smeerkaas en radijs.
t: sinaasappel
l: pompoensoep met een kaascracker met pompoenpitten(cracker AH 2 sp)
a: tagliatelle met kipfilet, veel groente (groentela ligt vol met paprika, champighons, prei, tomaat en courgette enz.) en wat light kookroom
t: glas port en wat noten erbij kraken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017 13:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 25 van 38