Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mei's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
ja, vervelend he Mel1983, dat schommelen en het gaat zo langzaam. En dat terwijl ik vergeleken bij jou nog niets te klagen heb. Val nog wel af, maar heeel langzaam.

Deze week er niets af. Maar dat verwachtte ik ook wel en het valt ook enorm mee.
Midweekje naar de Ardennen geweest. O.a. in een schattig plaatsje: Durbuy.
Hotelletje met ontbijtbuffet. Overdag lekker gewandeld en had niet eens trek, pas 's avonds en dan aten we in restaurantje. Geen voor- of nagerecht, alleen hoofdgerecht. Maar ja dan wel met een Belgisch biertje erbij...
Vandaag weer gewoon.
brunch: afbakbroodjes met roerei, verse jus d'orange
avondeten: tartaartje, witlof en aardappels. Toe vla met stoofpeertjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 20:11    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Even een weekje overgeslagen. Wel de punten geteld, maar af en toe ook een uitglijder gemaakt. Resultaat: Een dikke plus van 7 ons!

Nu weer in het ritme blijven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 okt 2015 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn laatste bericht is van alweer zo'n 10 dagen geleden. Het versloft een beetje en dat is te merken, want mijn gewicht schiet omhoog. Weer een kilo erbij Rollende ogen

Het gekke is dat ik echt niet overdreven meer of anders eet en ik toch nog goed in beweging blijf. Maar ja elke dag een paar extra puntjes worden natuurlijk wel bij elkaar geteld wel veel...
En verder houd ik vocht vast en zit ik natuurlijk ook in de overgang, genoeg smoesjes dus, maar niet echt een goede reden. Dus aan de slag maar weer, me echt aan de punten houden! Erg blij

menu vandaag:
o: griekse yoghurt met koffielepel honing
t: kiwi
l: 2 waldkorn boterhammen met hv, kaas en kipfilet (broodbeleg)
t: appel
a: aardappels, bietjes en vegetarische groenteballetjes
t: worteltjes en komkommer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2015 9:33    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren mijn gewicht ingevoerd, 6 ons eraf. Voor mijn doen veel, maar eigenlijk had ik meer verwacht.

Gezien het feit dat ik al een paar dagen flink in de lappenmand zit of liever gezegd heb gelegen. Koorts en grieperig. Moest zelfs moed verzamelen als ik naar de wc moest om mijn bedje uit te gaan.
Mijn dagmenu zag er dan de laatste 2 dagen als volgt uit:

o: paracetamol en strepsil
l: smoothie en paracetamol en strepsil
d: kwart tot halve magnetronmaaltijd (manlief was ook niet helemaal fit)
t: paracetamol en strepsil

Vandaag voel ik weer wat beter, alleen wattengevoel in mijn hoofd en hoesten.

Ontbijt was in ieder geval weer normaal: waldkornboterham met halv. en halve plak oude kaas.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015 11:04    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oei! Ik heb mijn dagboekje (eigenlijk weekboekje) hier al 2 weken verwaarloosd.

De griep bleef lang nagalmen bij me, maar nu ben ik alweer helemaal de oude.

Afgelopen weekend weg geweest. En genoten van een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel en 's avonds wezen wokken. Verstandige keuzes gemaakt bij het ontbijt en eten en dat is gelukkig te merken op de weegschaal. Maar 1 onsje erbij! En die is er denk ik wel weer heel snel af.
Want ik ben verslaafd aan de stappenteller, een app die ik op mijn mobiel geïnstalleerd heb. Zaterdag 15.519 stappen en gisteren ondanks het slechte weer 9.730. En dan heb ik mijn mobiel ook nog eens niet constant bij mij. Dus eigenlijk nog meer stappen!

Vandaag helaas geen ontbijtbuffet, gewoon weer aan het werk Erg blij

o: sandwich van 2 waldkornboterhammen met halv. halve plak kaas en tomaat ertussen
t: appel
l: pompoensoep
t: sinaasappel
a: bietjes, rösti en kipfilet
t: worteltjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig! De weegschaal was vanochtend in een goede bui, en ik daardoor natuurlijk ook.
5 ons eraf! Erg blij
Dat geeft weer moed.

De stappenteller op mijn foon geeft aan dat ik in december tot nu toe 56.983 stappen heb gemaakt. Vanmiddag lekker even in de pauze een eind lopen en dan heb ik er al gauw 4.000 bij. Ik streef naar het gemiddelde van 10.000 per dag.
Gisteren waren het 'maar' 6.654, maar zaterdag maar liefst 13.558!

Menu voor vandaag:
o: plakje donker roggebrood met smeerkaas
t: mandarijn
l: 2 polderbrood boterhammen, 1 met filet americain en 1 met halv. en kwart plak oude kaas.
t: banaan
a: restje stoofvlees (rendang), spruitjes en aardappels
toe: stoofpeertjesvla

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weegmoment vanochtend: zelfde gewicht als vorige week. Netjes, want een paar dagen geleden uit eten geweest. Pizza, glas rode wijn en toe... ijs.
Voor de rest een nette week. Dus het mocht wel een keertje.

Vanochtend bloeddrukcontrole bij de huisarts. Uitslagen bloedwaarden en urine (suiker, nieren, lever cholesterol enz.) waren binnen. Allemaal prima. Bloeddruk redelijk maar voor mijn doen goed! Dus die medicijnen voor mijn bloeddruk moet ik blijven nemen. En..ik was een paar kilo afgevallen, terwijl ik dit keer winterkleding en schoenen aanhad, vorige keer zomerkleding en slippers.
Dus gelukkig goed allemaal!

Verder vind ik het stappen tellen met behulp van de applicatie op mijn mobiel nog steeds leuk. Gisteren bijna 12.000 en vandaag tot nu toe bijna 8.000.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2015 18:05    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn gewicht blijft nu even hetzelfde.
Logisch want ik eet wel iets meer, geen snoep e.d., maar door de donkere dagen toch wat meer trek.
Stappen tellen gaat nog steeds goed met mijn app. Iets minder dan de vorige weken, maar nu zit ik toch wel gemiddeld aan de 8.000 stappen. Dat probeer ik wel naar boven te halen, ik wil toch wel minstens 10.000 stappen per dag op de teller hebben staan.

Met de feestdagen heb ik niets bijzonders, geen afspraken, lekker vrij met manlief rustig aan. Legpuzzel, boek enz. en gewoon eten.
Hebben wel het plan om op 1 van de dagen wat op de grillplaat/gourmet te gooien. Ik heb nog wat gourmetvlees in de vriezer (kip/biefstuk) en veeeel groente, zoals courgette, champignons, paprika in plakjes grillen en dan een salade erbij.
En voor de rest gewoon Weight Watchers-verantwoord eten met hooguit een glas wijn bij het eten. En verder lekker wandelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 dec 2015 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Alweer een week voorbij...de tijd vliegt.
En nu is het ook alweer bijna een jaar geleden dat ik aan mijn gewicht ging werken.

Ik begon met 72.7 kilo en vandaag weeg ik 67.7 dat is wat zwaarder dan vorige week, maar ja gisteravond stamppot zuurkool op met klein stukje rookworst...dus niet verwonderlijk.
In ieder geval ben ik 5 kilo afgevallen dit jaar. Dat is niet veel, maar toch redelijk voor mijn lengte en gewicht.
Doel voor volgend jaar is toch wel 8 kilo afvallen.
Mijn stappenteller app gaat daar vast en zeker bij helpen..Gisteren toch wel een record: 16.178 stappen!!

Vandaag lekker rustig aan, wat in huis rommelen en vanavond lekker voor de buis, we hebben nog een paar detectives op de video staan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 dec 2015 10:28    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oei, ik groei Geschokt
Maa liefst 1,3 kilo aangekomen in een week. Een kort weekje weg geweest naar de warme zon...
Nu maar weer hard aan de slag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016 22:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 13 van 38