Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Mees hier!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mees78
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

De afgelopen jaren heb ik mijn heil gezocht in allerlei diëten en eetgewoontes. Het resultaat: nul.

Ik ben gek op lekker eten en goede wijn. De enige reden dat ik niet veel zwaarder ben geworden, is dat ik altijd wel heb gesport (voornamelijk cardio).

Het afgelopen half jaar ben ik onder begeleiding begonnen met krachttraining. Resultaat: heel veel positieve reacties op het feit dat ik zoveel strakker ben geworden. Buiten dat ben ik ook veel sterker geworden en mijn conditie is door intervaltraining met sprongen vooruit gegaan.

Maar ja, ondanks dat blijft de weegschaal nog steeds schommelen rond die verdomde 95. Boos en blauw

Tijd dus om mijn eetgewoontes eens goed onder de loep te nemen. Want ondanks dat ik voor mijn gevoel heel gezond eet met een enkele uitschieter in het weekend, is dat blijkbaar niet voldoende om gewicht kwijt te raken.

Het enige "dieet" dat ik de afgelopen jaren niet heb geprobeerd, is het ouderwetse calorieën tellen. En dat is dus waar ik vandaag, na wat testdagen voor de kerst, mee aan de slag ben gegaan.

Ik ben nooit zo van het groepsgebeuren en afvalclubjes geweest, maar ik denk dat een steuntje in de rug (of een tik op mijn vingers) zo nu en dan helemaal geen kwaad kan. Vandaar dat ik me nu bij jullie voeg en hoop leuk contact te vinden met gelijkgestemden.

Over mij in het kort: vrouw van 40, latrelatie, geen kinderen. Ik heb duizend-en-één hobbies en interesses, maar koken, restaurants en wijn staan redelijk hoog in het klassement... smullen

Dat is het voor nu. Ik zal eerdaags eens beginnen met een dagboekje hier.

Succes iedereen en de groeten van Mees!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 2:03    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hè Mees,
Welkom hier!
Hopelijk ga je er wat aan hebben om hier regelmatig te komen.
Ik pak ook net de draad weer op dus wie weet kunnen we wat aan elkaar hebben.
In ieder geval veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 2:15    
Vrouw Weeggegevens   Animootje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Cohen

Reageer met quote
Hoi Mees, ook van mij, welkom in de club!! Ontzettend goed van je dat je een fanatiek (cardio)-sporter bent en een fit lichaam hebt. Die extra kilo's ga je hier kwijtraken hoor, gaat niet vanzelf en kost je ook doorzettingsvermogen maar wij geven je een duwtje in je rug!

Groetjes, Animootje
Opnieuw een start met Cohen of......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 10:29    

Reageer met quote
Dank voor jullie welkom, Yeps en Animootje!

Laatst aangepast door Mees78 op do 03 jan 2019 14:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Hallo Mees, van harte welkom bij de weegclub.
je bent al goed begonnen en idd kcla tellen werkt wel...het geeft je inzicht in wat er ongemerkt naar binnen gaat
ik hou het bij in de eetmeter en schrik toch af en toe

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

einddoel 70 kilo 20 augustus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 14:07    

Reageer met quote
Dag Dini,

Dank voor je welkom. De Eetmeter geeft inderdaad een goed beeld van wat er naar binnen gaat en ja, dat is soms best even slikken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 14:30    
Vrouw Weeggegevens   Kvinne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Eiwitrijk eten en krachttraining/cardio

Reageer met quote
Welkom Mees en veel succes.

Ik hou ook mijn calorieën bij, in mijn geval via de app MyFitnesspal. Soms schrikbarend hoeveel er in de paar hapjes zit!

Om medische redenen ben ik vorig jaar begonnen met krachtsport met deels cardio. Ik ben benieuwd naar jouw trainingsschema - je lijkt al veel verder te zijn dan ik. Even wachten op het dagboekje dus! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 20:20    

Reageer met quote
Dag Kvinne,

Ik gebruik MyFitnesspal ook naast de Eetmeter, omdat MFP ook "praat" met mijn fitness tracker.

Een combinatie van krachttraining en cardio werkt erg goed voor mij. Mijn trainer laat me vooral oefeningen doen die een combi zijn van beide en ook veel ellendige oefeningen zoals planken enzo ohhh Als ik zelf train, dan doe ik veel met gewichten en kettle bells. Zelfs planken doe ik nu vrijwillig. Het is een beetje een wedstrijd met mezelf: wil steeds iets langer en zwaarder.

Voor mij was het een kwestie van een knop omzetten en van sporten een prioriteit maken. En als je je dan ineens realiseert hoeveel sterker en fitter je bent geworden, dan wil je eigenlijk alleen maar meer. Tenminste, zo werkt het tot nu toe voor mij. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2019 0:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1