Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Mag ik hier af en toe even komen mopperen?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Knorry
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ken bijna alle calorieën uit mijn hoofd en ik heb al veel diëten gehad. Het enige dat bij mij werkt is geen zetmeel en 600 á 700 Kcal per dag. Uiteraard sport ik braaf een uur per dag.
Maar dat eetpatroon houd ik niet vol en dan kom ik weer aan. Ik zit nu ruim boven mijn max BMI. Schaam Schaam

Vroeger viel ik op deze manier een pond per week af. Maar nu ik tegen de 50 loop gaat het steeds langzamer. Met bovenstaand dieet val ik nu nog maar 200 gram per week af. En dat vind ik frustrerend.
Ik weet dat ik waarschijnlijk zeur. Wat minder eten is toch niet zo moeilijk. Maar ik vindt het gewoon zwaar. Ik hoop hier lotgenoten te vinden die ook af en toe even willen mopperen.
Ik heb ook 3 vragen. Waarom gaat het zo langzaam? Wat doe je aan die vervelende acetongeur? En mijn armen en benen gaan altijd zo een pijn doen wanneer ik lijn. Weet iemand daar iets voor?

Groetjes van Knorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016 16:46    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Knorry, van harte welkom bij de weegclub.
Het eerste antwoord op jouw vraag dat bij mij op komt is "ja, ga eens gezond eten en goed voor jezelf zorgen".
Spier- en gewrichtspijnen en acetonluchten geven aan dat je niet zo goed voor jezelf zorgt.
Ik geef je de informatie mee voor het gezond eten. Ga eens lekker rond lezen. Je zult zien dat mensen heel lekker eten en toch af gaan vallen.Ons lijf is nu eenmaal een wandelend machientje en je kunt dat best goed sturen. Erg blij
Hoe mooi zou het zijn als je lekker kunt eten en toch blijvend af kunt vallen!
Heel veel succes.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn, Moniek en Pianojuffie. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en eventuele dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Laatst aangepast door Moniek op di 31 mei 2016 22:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016 18:17    
Vrouw Weeggegevens   Mirjam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Veel succes en ik hoop dat je de goede weg vindt om toch je kilo's kwijt te raken.

Ikzelf at te weinig (onder de 1000 kal.) en nu ik 1300-1400 calorieen eet val ik wel heel langzaam af. Meer eten en toch gewicht kwijt raken.... klinkt raar maar werkt wel.

Ook ik heb te kampen met al 5 jaar overgang en het forum steunt enorm, hopelijk werkt dat voor jou ook zo, zet hem op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016 19:23    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Knorry schreef:
Ik weet dat ik waarschijnlijk zeur. Wat minder eten is toch niet zo moeilijk. Maar ik vindt het gewoon zwaar. Ik hoop hier lotgenoten te vinden die ook af en toe even willen mopperen.

Ik val van me stoel van het lachen! Mopper jij hier maar lekker van je af Knorry, doe ik ook altijd en toch vinden ze me nog aardig (meestal). Erg blij

Dat het langzamer gaat komt ten eerste doordat je een notoire lijnster bent, ofwel een jojoër. Mensen die nog nooit gedieet hebben vallen makkelijker af. Ten tweede spelen je hormonen een rol, de 'overgang' zet in. Dat betekent dat je lichaam (vrijwel) geen groeihormoon meer aanmaakt en dat zorgde er nou juist mede voor dat je verbranding beter was. Bovendien slapen we vaak slechter/korter als we ouder worden en hoe beter je slaapt hoe beter je afvalt.

Verder ben ik het met de vorige schrijfsters eens, als je te weinig eet 'denkt' je lijf dat het crisis is en gaat zuiniger om met wat er nog wel binnenkomt. Dat is de bekende spaarstand. Bovendien heb je ervaren dat het averechts werkt aangezien je zegt het niet vol te kunnen houden. Dus je bent meer gebaat bij een regelmatiger eet- en beweegpatroon wat je wél vol kunt houden. Misschien dat je in het begin iets aankomt (je lijf gaat alles direct opslaan). Maar als het eraan gewend is dat er altijd voldoende brandstof is zul je merken dat je uiteindelijk beter afvalt en dat vast kunt houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2016 22:29    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
welkom Knorry

ja het is al gezegd door de vorige schrijfsters
ik merkt ook dat ik alleen nog maar met een heel streng eetpatroon afviel...een paar weken en dan stond in weer stil
ik ben daar mee gestopt,ik eet tussen de 1200 en 1400 cal met af en toe een uitschieter omhoog of omlaag
wel eet ik veel bewuster,ik laat de suiker staan en eet volwaardige voeding...val ik af....nou Nee niet echt snel...het vliegt er helaas wel aan na elke misstap maar ja...we blijven goede moed houden

Laatst aangepast door Dipinipi op wo 01 jun 2016 22:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2016 17:35    
Vrouw Weeggegevens   Mamsie1966
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Arme knorrie Mr. Green
Gewoon lekker ega doen , dan mag je en veel eten en je valt super af !
Mijn zus was bijna 50 en viel ruim 30 kg af in ong 7 maanden dus stoppen met dat gezeur ... lekker veel gaan eten en toch afvallen
Ik val van me stoel van het lachen!
Liefs , Elisabeth ( bijna 50) ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2016 21:57    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Knorry, lekker mopperen kan helpen, al was het alleen maar omdat het zo oplucht! Erg blij

Ik denk ook dat je echt veel te weinig eet. Weinig khd is een manier om af te vallen, maar dan moet je wel extra eiwitten en gezonde vetten toevoegen (dat levert dan misschien ook gelijk de kcal die je nu te weinig eet?).
Rond de 1200 kcal per dag en khd arm dan zou je weer af moeten gaan vallen na een poosje.
Niet te bang zijn om eventueel wat aan te komen. Het komt goed en je kunt het dan ook veel beter volhouden.

Laatste advies, maak dat (eet) dagboekje aan, kun je lekker mopperen en wij kunnen met je meekijken hoe het gaat voor steun en tips! Veel succces. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2016 0:41    
Vrouw Weeggegevens   Knorry

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik was vorige keer inderdaad mopperig. Ik had het gewoon even gehad. Ik heb alle tips opgevolgd. Nou ja opgevolgd. Ik ben ernaar gaan kijken, ik heb de verschillende methodes bekeken en ook naar de recepten gekeken. smullen Nou licht de la bij mij thuis vol met kookboeken hor. Sonja bakker, weigtwatch, Atkins enz. En natuurlijk een ook paar oer-hollandse. Je moet toch weten hoe je pannenkoeken moet bakken als er een feestje is.
Ik durf eerlijk gezegd nog niet te beginnen met het loslaten van mijn eetgewoontes. Drie ons per week afvallen is niet veel, maar het is wat. Ik heb me in ieder geval voorgenomen om nog een week te wachten met meer calorieën eten. Misschien vanaf maandag Dan heb ik nog een week om erheen te werken.

Ik wil jullie nog bedanken voor de reacties. Ik voelde me gelijk een stuk beter. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016 15:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1