Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Maart is positieve punten waard!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ook in de maand maart gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op maandag 1 maart, maar als je je nu aanmeldt (en niet in het februarisprintje zit) kun je alvast punten noteren.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
- Complimentjes geven
- Huishoudelijke klusjes
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren. Als je twee weken niks gepost hebt, word je uit het sprintje verwijderd, want het is het leukst als we elkaar aanmoedigen en dus ook vertellen hoe het met onszelf gaat wat betreft het halen van de punten.

Wil je eerst eens kijken hoe zo'n sprintje eruit ziet? Hier zie je het februarisprintje, het is een heel gemotiveerde groep en er worden mooie resultaten behaald: https://www.weegclub.nl/forum/februari-is-een-maand-voor-positieve-punten-t56928-160.html#2800419

Wie doet er mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 10:36    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat een leuk sprintje, ik doe graag mee.
Ik ga nog even nadenken over mijn doelen en beloning, ik heb er al 2 die ik op heb geschreven. Even bedenken of ik ze zo houd of ik ze nog ga aanpassen.

- workout doen 1 punt
- stappen 7000 1 punt, boven 10000 stappen 2 punten

En ik ga even neuzen in jullie vorige sprintje, eens zien of daar ook doelen bij staan waar ik wat aan heb en zelf niet aan heb gedacht Erg blij

Laatst aangepast door CrazyMoon op di 23 feb 2021 12:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 11:59    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ik doe ook weer mee. Naast mijn doelen van vorige keer zal ik ook 2 stukken fruit eten per dag.

Over hoeveel punten ik wil halen en wat mijn beloning dan wordt ga ik nog even nadenken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik doe natuurlijk weer mee. Vorige keer ging het niet zo goed met punten tellen, maar nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik ga voor:
- volgens plan eten 1 punt en
- onder de 70 kilo blijven, maar dan op dagelijkse basis.

Mijn nieuwste motto is:
onder de 70 is goed
onder de 69 is beter
onder de 68 is best
Dat laatste zou ik graag willen, maar ik weet niet of het (nu al) haalbaar is.

Maximaal haalbaar = 60 punten
Als ik 80% haal is dat prima = 48 punten

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 15:51    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Joepie, ik doe weer mee! Ik denk aan deze doelen maar ik kan er nog even over denken...

* Drie keer per week werken aan project 0/31
* Vaste hoeveelheden per dag eten 0/31
Bij 60 punten voor deze twee doelen, een beloning.

* Om 22.00 uur voorbereiden voor slapen 0/31
* Een half uur aaneengesloten wandelen per dag 0/31
Bij 40 punten voor deze doelen, een beloning.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 15:59    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Crazy Moon, Odette, Anneke, Kordiya en Smurfin, allemaal hartelijk welkom hier!

Ik moet mijn eigen puntensysteem nog even neerzetten natuurlijk.
Het is een heel verhaal, maar toch houd ik het zo, want het werkt prima voor mij. Het geeft me namelijk precies genoeg vrijheid. Wil ik een dag wat lekkers nemen, dan kan dat, dan ga ik dan maar wat meer scoren op bewegen of waterdrinken. Wil ik echt even flink wat punten scoren, dan doe ik een dagje suikervrij (want dan krijg ik 3 punten extra).
Hier komt ie:

Elke 3 km wandelen: L
Elke 10 km fietsen: F
Sporten via laptop: V (van video)
Planken: P
Minstens 1 liter water extra: W
Afgeslagen traktatie: A
Eén keer op een dag iets met suiker: S
Dag suikervrij: SSS
Schrijven in m'n gedachtenboek: G
Zangoefeningen doen, minimaal 30 minuten: Z

Ik ga voor 200 punten in februari en ik merk dat het best pittig is! Dus voor maart houd ik het ook op 200 punten. 6 à 7 punten op een dag, dat lukt meestal wel.
Mijn beloning denk ik nog even over na. Misschien toch een mooi boek met bladmuziek voor de altblokfluit. Mijn beloning voor februari was namelijk een lesboek, en dat heb ik inmiddels al (via Marktplaats uitgezocht). Maar misschien vind ik nog iets passenders.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 15:56    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nog even over nadenken trouwens hoe ik fietsen of kajakken in mijn beweging kan integreren.
ik krijg een punt als ik 10 000 stappen haal, maar mijn jongste zoon gaat liever fietsen en ik wil (met het mooiere weer en de schouder en pols die geen pijn meer doen) opnieuw beginnen kajakken.
Zou niet eerlijk zijn om dan geen punt te krijgen...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 16:07    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
In maart doe ik echt serieus weer mee. De weegschaal is te voorschijn gekomen uit 1 van de dozen en helaas bijna boven de 90 kilo, terwijl ik me zo had beloofd nooit die 9 meer te zien....

We hebben ondertussen een gym opgezet in de garage, Ik heb laatst BodyPump gedaan, en kan nu al 2 dagen geen trap lopen, hahaha.

Mijn punten zijn
Sporten min 30 minuten 1 punt
1 stuk fruit 1 punt
Geen chocola 2 punt
Geen telefoon in bed 's avonds 1 punt
Vasten min 14 uur 1 punt

Totaal doel is 140 punten in maart met als bonus een mooi dekbed overtrek.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 21:23    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik wil ook graag mee doen:
Ik wil erg graag weer richting de 80 kilo wegen eerst, daarna zie ik wel verder.
Mijn grootste valkuilen zijn: veel te veel snoepen en dan met name zoetigheden en geen zin in bewegen, hoewel ik me nadat ik gewandeld of gecrosstraint hebt me echt goed voel.

Dus mijn doelen in maart zijn;
door de week niets snoepen 2 punten.
6x per week crosstrainen 10 minuten 2 punten.
en dan minstens 1x per week wandelen 1 punt . Ik wil mijn conditie opbouwen.
2 liter water drinken per dag 1 punt.

Ik wil de maand maart 143 punten gehaald hebben.

De beloning weet ik nog niet, als mijn gezondheid en conditie beter is geworden vind ik dat al een beloning op zich...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 14:35    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Welkom tantezus Lachen ik moest lachen want ik had een echte Tante Zus. Zo'n leuk mens, helaas al lang geleden overleden. Hoop dat jij net zo leuk bent...

smurfin1979 schreef:
opnieuw beginnen kajakken.
Zou niet eerlijk zijn om dan geen punt te krijgen...
Tuulijk kan je daar punten voor verdienen. Het is jouw feestje hè??

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 16:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Volgende
Pagina 1 van 26