Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Maart is positieve punten waard!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Het nieuwe sprintje is gestart!

Je kunt je hier aanmelden:
https://www.weegclub.nl/forum/in-april-actief-met-jouw-eigen-positieve-puntensysteem-t56999.html

Hhh, je hebt nog even de tijd. Het is wel goed om niet meteen te hoog in te zetten. Het is altijd leuker om halverwege op te schroeven naar een tandje hoger, dan dat je moet terugzetten naar wat lager. En halverwege aanpassen mag, het is maar net wat bij jou past.
En misschien ben jij nu juist wel iemand die wèl hoog in moet zetten? Kortom, het is goed om daar deze dagen over na te denken: wat past bij mij? Wat wil ik bereiken en welke stapjes ga ik daarvoor zetten?

Ik zie ook weer staan, dat deelnemers verwijderd worden als ze twee weken lang niks gepost hebben. Oeps, dat heb ik deze maand hier in dit sprintje wat laten versloffen. Excuses! De reden is wel duidelijk: zo houden we het overzichtelijk en kunnen we elkaar gericht blijven ondersteunen.

Welkom allemaal in het nieuwe sprintje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 9:56    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een voorlopig puntensysteem bedacht gericht op het bewust eten en bewegen. Daar schort het allebei aan.

Eetmeter: 5 punten
elke dag eetmeter en beweging plannen en invullen.
Van 1 tot 5 punten afhankelijk hoe secuur ik het doe en me eraan hou.

Bewegen: 3 punten
elke dag op mijn stepapparaat. Dit moet ik nog uitwerken. Mijn streven is 30 minuten per dag, maar dat haal ik nu niet. Ik begin lichter en ga toewerken naar de 30 minuten. Dat hoop ik eind april te kunnen halen en eigenlijk zal dat mijn grootste beloning zijn.
Voor dit moment plan ik het op 3 punten en bij de 30 minuten zal dat 5 punten kunnen worden.

Mijn doel: ik ga in april voor de 100%= 8 punten per dag.

Misschien zet ik te hoog in, maar ik ga het proberen. Het leuke van dit systeem is dat het zo flexibel is. Ik probeer de eerste 2 weken streng en kan dan altijd kijken hoe het gaat. Daarna kan ik voor de 80% gaan en het dan heel lang volhouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 10:13    

Reageer met quote
Klinkt goed, Hhh! Inderdaad ambitieus, maar oké we gaan het zien!

Als je het steppen nog op moet bouwen, en je wilt naar 30 minuten aan het eind van de maand, is het misschien een idee om te beginnen met 5 minuten.
Zodra je dat een makkie vindt, kun je het verdubbelen, en ga je naar 10 minuten. Op 15 april, dus halverwege de maand, zou je het 15 minuten vol moeten kunnen houden. Steeds 5 dagen en dan 5 minuten erbij. Zo maak je het wat kleiner en overzichtelijker.

Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 14:11    

Reageer met quote
Bij het begin van dit sprintje schreef ik:

Mijn beloning denk ik nog even over na. Misschien toch een mooi boek met bladmuziek voor de altblokfluit. Mijn beloning voor februari was namelijk een lesboek, en dat heb ik inmiddels al (via Marktplaats uitgezocht). Maar misschien vind ik nog iets passenders.

Ik heb de beloning inmiddels gevonden: maar liefst 5 boeken met mooie altblokfluitmuziek, voor het zachte prijsje van € 5,-- in totaal.
Het is nog veel te moeilijk voor mij om dit te kunnen spelen, maar sommige stukken lukken al wel in een studietempo. Het motiveert me enorm om met de eenvoudiger speelstukken door te gaan, omdat ik zie waar het na heel veel oefenen op uit kan komen.
Hier kun je beluisteren wat ik zou willen spelen, want hier heb ik nu dus de bladmuziek van:
https://youtu.be/-7W-ld7oRf8

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 14:16    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Dank je Geke. Wat mooi dat muziekstuk. Kun je dit meespelen?

Wat een goed systeem heb je bedacht.. Als deelnemer word je op deze manier gedwongen bewust bezig te zijn met je eetgedrag en eigenlijk ben je dan op de helft. IK denk mijn plan 2 weken vol te houden. Alleen zit Pasen ertussen, maar dat moet ik dan maar anders organiseren. We eten met Pasen buiten de deur bij mijn dochter. Die heeft ons uitgenodigd voor een 1 1/2 m paasbrunch.

Het sporten zal wel lukken. Ik heb een intensief sportverleden (klassiek ballet en sportacademie) Mijn leeftijd begint me echter parten te spelen en ik zal moeten dealen met mijn mogelijkheden. Ik heb het bewegen erg laten versloffen. Het is nu een kwestie van oppakken en weer opbouwen. Misschien is 30 minuten op het stepapparaat in 1 maand te hoog gegrepen, maar dat merk ik dan wel en ga dan gewoon door op een niveau die prettig en haalbaar is. 30 minuten bewegen is wel mijn uiteindelijke doel. Ik moet iets lichters verzinnen als 30 minuten op het stepapparaat te hoog gegrepen is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 14:57    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Ik heb, als beloning, de botervloot besteld, bij mijn servies. Ik ga over op roomboter en die is te hard uit de koelkast, vandaar.

Onze botervloot staat in de winter op de vensterbank boven de verwarming, en 's zomers gewoon op tafel. Als het heel erg warm is loopt hij nog niet niet vanzelf weg, maar is wel heeeeel zacht... Goed plan hoor, roomboter is heel lekker (vooral gezouten, maar dat is misschien niet voor iedereen)

Geke en de anderen; Ik denk niet dat ik nog mee durf te doen met het nieuwe sprintje. Hoewel ik het concept indertijd zelf heb verzonnen past die jas mij momenteel gewoon niet. Ik ben meer op de intuïtieve toer qua eten. Ik merk dat ik meer honger heb, wel in gezonde dingen gelukkig. Misschien miste ik hier en daar wat en vul ik dat nu aan. Ik sla een keertje over...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 15:28    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Odette, dat meen je niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 15:39    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Odette, dat meen je niet.

Vind jij dat ik weer mee moet doen dan?

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 15:42    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Natuurlijk. Dan vul je 's avonds in, wat goed is gegaan. Daar geef je dan punten voor. Kom op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 15:49    

Reageer met quote
Natuurlijk, Odette!
Jij bent de bedenker van het sprintje!
Natuurlijk kun je het ontgroeien... Of kun je een maandje overslaan, maar je mag het immers zelf verzinnen. Dus zoek iets wat bij je past...
En in januari/februari ging je zo goed met je tiny habits. En je weet ons te inspireren. En je schrijft zo gezellig.

Meer redenen weet ik even niet.

Maar blijf meedoen als het even kan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 15:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Pagina 22 van 26