Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

'Maar je hoeft toch helemaal niet af te vallen!'

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   JosjeS
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sporten en gezonder eten

Reageer met quote
Hallo allemaal!

Ik ben studente en woog ongeveer 2 jaar geleden 58. Ik was misschien wel erg smal, maar voelde me lekker in mijn vel. Toen ik een relatie kreeg en stopte met roken kwam ik flink bij.. ik ben ook weer een beetje afgevallen en weeg nu 69.3. Ik weet dat dit voor mijn lengte een gezond gewicht is, maar ik voel me er niet prettig bij Ik heb namelijk toch nog kleine vetrolletjes.

Ik ben realistisch en hoef echt niet meer naar 58 kilo, maar 5 kilo mag er toch wel vanaf. Ik hoop dat ik me dan een stuk zekerder voel in strakke kleding.

Ik weet dat velen van jullie flink wat kilo's kwijt willen.. en dan kom ik met mijn 5 kilootjes... Die lijken er echter niet echt af te willen Rollende ogen . En doordat ik al een gezond figuur heb word ik vaak overgehaald toch te snoepen met het: 'Maar je hoeft toch helemaal niet af te vallen!', of het 'Ik zou hartstikke blij zijn met jouw figuur', en natuurlijk het 'Dat ene koekje kan echt geen kwaad hoor!'.

Dus ik hoop dat dit forum mij kan helpen bij het afblijven van die lekkernijen zodat ik me over een tijdje weer zeker voel over mijn figuur.

Groetjes,

Josje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 9:28    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Josje, van harte welkom bij de weegclub. Nee inderdaad, je hoeft helemaal niet af te vallen, maar als jij je er niet lekker bij voelt en gewoon een paar kilo minder wilt wegen, ben je heir net zo welkom als iemand die er 30 of meer af moet zien te krijgen vanwege gezondheidsproblemen. We worstelen allemaal hoor, groot of klein.

Voor de volledigheid wil ik je wel even erop wijzen dat officieel ondergewicht niet wordt geaccepteerd, dus mocht je toch verder afvallen en daarmee met je BMI te laag uitkomen, kun je dat gewicht niet meer doorgeven. Het zal altijd blijven staan op je laagste gezonde gewicht, in nouw geval 60 kg.

Misschien is het verstandig niet tegen je familie en vrienden te zeggen dat je 'lijnt' of af wilt vallen, dan ben je ook van dat gezeur eeover af. Erg blij gewoon Nee dank je zeggen als je iets wortpdt aangeboden wat je niet wilt, desnoods met een smoesje als je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden of verdedigen. Geen zin, beetje last van mijn buik of van de warmte zijn aardige standaard smoesjes. Lachen

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Van links naar rechts:
Odette, Ellen,
Coby Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 12:01    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Welkom en succes. Ik zie dat je je al bij een paar sprintjes hebt aangesloten. Goed idee, maar een eetboekje is handig voor als je tips en advies wilt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 19:33    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom Josje. En veel succes! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015 1:52    
Vrouw Weeggegevens   JosjeS

Dieet: Sporten en gezonder eten

Reageer met quote
Bedankt allemaal!! =)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015 8:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1