Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Maagverkleining: Vragen en Opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Boeffie schreef:
dankjewel Ron.

Hoi Boeffie,
Graag gedaan hoor Lach
Mocht je meer willen weten gewoon vragen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Boeffie
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
ja doe ik , jij bent veel afgevallen Ron, is het je tegen gevallen, zou je het weer doen?
ik vraag dit omdat onze dochter er mee bezig is en eigenlijk wilde ik er niet zo veel over weten (omdat ik het eng vind) Sip maar nu ik zelf hier op het forum zit en dit zag staan ben ik toch erg nieuwsgierig geworden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014 7:58    
Vrouw   Annemie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gastrische Bypass

Reageer met quote
Wat ik zo hoor in mijn omgeving van anderen die een BP of Sleeve hebben ondergaan is het inderdaad heel erg verschillend wat je wel of niet kunt eten.

Ikzelf kan bijvoorbeeld helemaal geen vlees meer "verwerken" in mijn maagje. Zelfs niet een klein beetje. Dan kan ik direct stoppen met eten want de boel lijkt te blokkeren.
Kip en kalkoen gaat met mate, en dan wel heel erg met mate.

Vis gaat prima als het niet te vettig bereid is.
Zo heb ik eens vis gegeten in een restaurant en gevraagd te grillen.
Het was gegrild maar overgoten met botersaus........na 2 happen was het voorbij en bovendien heel erg misselijk.

Groenten kan ik, zover ik weet, allemaal eten.
Aardappels ook, gekookt, puree of een paar gebakken (in de anti-fry).
Brood (of crackers, beschuit e.d.) is geen enkel probleem net zoals broodbeleg.

Ik ben niet zo'n fruit eter maar dat wat ik eet gaat altijd zonder problemen.

Noten, olijven..... gaat prima.

IJsjes geen probleem.

Frisdrank geen probleem (koolzuur)

Melkproducten geen probleem (magere varianten).

Kaas geen probleem (ook niet de vette).

Ik kan eten als maaltijd (16 mndn post):
2 sneetjes brood met beleg of
1/3 pizza (soms een halve maar dat is eigenlijk te veel) of
1 tot 2 aardappeltjes, 1 el groente en klein stukje vis
(warm eten heb ik het meeste problemen mee) of
Een normale kom soep met 2 stukjes stokbrood

Klein stukje chocolade kan ook
Dropjes kan maar smaken me niet meer

Toch ben ik op zoek naar een beter eetpatroon omdat mij gezegd is voldoende eiwitten binnen te krijgen en ik denk dat ik dit niet kan halen uit wat ik nu eet.
Ik eet voornamelijk broodmaaltijden omdat warm eten niet smaakt en dan eet ik nog hoofdzakelijk aardappel en groente.
Vleesbeleg op brood lukt wel.

Maar soms sta ik voor een raadsel.
Zo drink ik elke dag een glas sinasappelsap (vers geperst).
Gisteren ook maar ik ben er behoorlijk misselijk van geweest.
Maar denk te snel en te koud gedronken.

Maar goed, hoe dan ook, ik merk wel dat ik buitenshuis geen risico's neem. Word ik thuis misselijk of ik krijg diarree dan vind ik dat minder vervelend dan buitenshuis natuurlijk.

Ik ben in juni 2013 geopereerd en in november 2013 werd een maagzweer vastgesteld. 20 april 2014 heb ik een maagperforatie gehad (op vakantie in Abu Dhabi nog wel). Dat had niet hoeven te gebeuren als ik de juiste medicatie had gekregen voor de maagzweer. Ik ben daar geopereerd en heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na 8 dagen niet eten/drinken heb ik weer opnieuw moeten beginnen met langzaam aan eten.....vloeibaar, gepureerd en langzaam over naar normale voeding.

Sindsdien merk ik dat mijn vertering wel anders is.
Zo heb ik heel vaak last van diarree......eigenlijk heb ik meestal diarree. Dat is erg vervelend.
Bovendien moet ik nu voor de rest van mijn leven maagzuurremmers blijven gebruiken.
Dat vind ik allemaal niet zo erg.
Wat ik erger vind is dat ik niet meer naar het buitenland durf, tenzij het een westers land is met een gelijke medische ontwikkeling als wat wij kennen.
Dat is erg jammer, zeker omdat wij heel goedkoop kunnen reizen (90% korting) omdat een van onze dochters stewardess is. Maar ik durf het gewoon (nog) niet. Ook bang dat me dit weer zou kunnen gebeuren maar dan in de lucht en ze ergens een noodlanding moeten maken in een oosters land.
Ik durf zelfs niet meer naar mijn dochter die in Abu Dhabi woont.

Alhoewel, na nog eens 2 maanden nabehandeling van de maagperforatie hier, mijn maagzweer verdwenen zou zijn..........voor mijn gevoel blijft het toch mijn zwakke plek.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 18:37    
Man Weeggegevens   Ron15tn

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Annemie,
Ik ben een tijdje afwezig geweest ivm eigen gezondheid dus ontzettend bedankt voor jou ervaringen Erg blij

En Boeffie,
Ik zal proberen of het me dit weekend lukt om hier wat meer van mijn ervaringen bij te plaatsen.
Mijn verhaal is wel geheel anders als dat van vele anderen maar ondanks dat ben ik wel blij dat de operatie gedaan is Erg blij

Groetjes en alvast een heel fijn weekend,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Chickchick
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje: ik heb sinds een week een sleeve, en kon de eerste dagen amper eten en drinken. Nu 7 dagen later gaat het iets beter (3 theelepeltjes gepureerd eten, kwark of fruit per keer) maar ik ben bang dat ik ga aankomen als het straks nóg iets beter gaat met eten.

Is deze angst reëel? Of een waanidee?

Liefs van mij,

Chickie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 19:24    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ook met een sleeve kan je teveel Kcal eten hou je aan de afspraken en je dieet wat je hebt meegekregen van je behandelaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 20:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2