Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 138, 139, 140  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mizzy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Lychee2 schreef:
dinsdag 8 september

Vandaag alvast mijn ontbijt voor morgen klaargemaakt. Het is eigenlijk een ouderwets toetje maar ik vond het een goed ontbijtidee.
2 beschuiten overgoten met zelfgemaakte custardvla. (250 ml magere melk, 5 ml room 5%, 5 gr custardpoeder, vloeibare zoetstof) In de toetjesvariant horen dan nog plakjes banaan op de beschuit bestreken met een beetje aardbeienjam. De jam laat ik weg en ik heb nu ananas uit blik genomen want die wilde ik opmaken. Ik laat het nu afkoelen en morgen warm ik het bord even op in de magnetron.

Heb m gevonden!
Zal m en berekenen volgens de pp
Waarom voeg je nog room toe??? En wat voor room? Kookroom?

Edit:
5 gr custard 0 pp
2 beschuit 2 pp
250 ml magere melk 2pp
5 ml room 5% 1pp
Evt aardbeien jam 1 pp

Dus maximaal 6 pp

Het geluksgevoel van eten duurt maar even maar het geluksgevoel van een slank lichaam je hele leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 08 okt 2015 20:32    
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oh fijn dat je het gevonden hebt! De room is Alpro Soya 5% vet.

Staat bij houdbare room buiten de koelkast (denk in de buurt van eieren en koffieroom). Ehh waarom ik er nog room door deed?????? Erg blij Nou, omdat ik dacht dat dat lekkerder was en omdat je van de alpro soya room wel wat kunt gebruiken omdat het vrij weinig vet bevat ;0). Als je er ook nog jam opdoet en room toevoegt kom je op 6 pp per portie maar dat hoef je natuurlijk niet te doen. De dag dat ik dit als ontbijt at, had ik blokjes ananas uit blik (op lichte siroop) van een andere dag die ik wilde opmaken er nog opgedaan. Die telden dan -wegens de siroop- weer voor een (oude) punt maar als je bijv plakjes banaan neemt, telt die -althans in het oude punten systeem- weer niet mee. Kortom: het kan dus wat varieren in punten (oud of pp) doordat je er iets bij doet of juist weglaat... Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2015 20:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oké ik vroeg t me gewoon af haha of dat nou zoveel lekkerder zou zijn.

Misschien heb jij wel n mager warme choco recept???
Cacao,magere melk en zoetstof vind ik eigenlijk net nog iets missen... Jij n idee misschien?
ja je kunt t idd variëren das ook wel fijn! Ik ga m en proberen als ik tijd heb! Heb nog custard staan! En magere melk ook altijd in huis!

Het geluksgevoel van eten duurt maar even maar het geluksgevoel van een slank lichaam je hele leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 08 okt 2015 20:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
geen idee of je hier wat mee kunt maar ik vond dit op internet:
http://slimpickinskitchen.com/boozy-hazelnut-turtle-hot-chocolate/
(helemaal doorscrollen naar beneden, recept staat in de roze kolom) omdat het een US recept is, zijn sommige ingredienten hier niet te krijgen, maar je kunt het wel als een leidraad gebruiken en kijken wat je met hier verkrijgbare ingredienten kunt maken.
Volgens haar 3 Weight Watchers punt per glas maar ik zou het zeker nog even narekenen bovendien: dat zal wel moeten want je zult andere ingredienten gebruiken.
Ah! en hier is er nóg een: http://www.food.com/recipe/low-carb-low-sugar-hot-cocoa-149200. Geen idee of je je bij Food.com eerst moet aanmelden om het te bekijken dat moet je zelf ff ervaren. Vind het zelf altijd fijn om op Eng talige zoektermen te zoeken, simpelweg omdat Engels een groter taalgebied is dan het Nl's. Zo heb je een grotere kans op succes. Daarna kan je kijken of je met Nl ingredienten iets kunt maken dat er op lijkt.
Om bij Food.com te zoeken, ben ik naar 'advanced search' gegaan en heb bij de filters het volgende ingevuld: bij ingredienten: 'cocoa powder' en in 'browse by' heb ik bij 'diet & nutrition' gekozen voor 'low fat'. Daarna doorscrollen tot je chocolademelk tegenkomt Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2015 7:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
vrijdag 9 oktober

ontbijt: custardvla zelfgemaakt
250 ml magere melk: 1
5 gr custard: 0 zoetstof
met zelfgemaakte appelmoes: 0

lunch: rijstwafels kaas, 2: 2
kipfilet, 25 g: 1

td: Gala appel: plakje roggebrood, 25 g: 1
Milnerkaas 20+, 14 g: 1

avondeten:
wonton soep, zelfgemaakt: 4 (zie 10 september)
paksoi, 200 g: 0
Optimel chocoladevla, 250 ml: 2

muffin, zelfgemaakt: 3

drinken over de hele dag: water, thee, koffie en cola light
dagtotaal: 13

Probeer wat punten te sparen voor zaterdag, dan heb ik een verjaardag in Duitsland en dat wordt gegarandeerd 'Kaffee und Kuchen'? dus nu even punten sparen en dan kan ik zaterdag iets lekkers bij de koffie nemen ;0)

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2015 17:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ah ja mijn Engels is nie zo best eigenlijk maar ik zal eens kijken!
Kun je met t oude systeem punten sparen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2015 20:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Yep, kan ik het oude systeem ook. Max 5 punten per dag. Is handig als je weet dat verderop in de week iets op je pad komt waar veel calorieeen een rol bij spelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2015 6:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
zaterdag 10 oktober

ontbijt: griesmeelpap zelfgemaakt
250 ml magere melk: 1
10 g griesmeel: 1
(zoetstof, citroen aroma)

lunch: broodje, 60 g: 2
25 g kaas, 48+: 2
pakje salami: 4
stukje taart: 12

avondeten:
rijst, 100 g: 2
zelfgemaakte tomatensaus, 250 g: 0
Balinese kipschotel: 5

drinken over de hele dag: thee
dagtotaal: 29
ws te weinig gedronken op de hele dag, nu ja het is even niet anders.
ja dat zijn een hoop punten Erg blij maar ik hoop dat ik het met het punten sparen in de voorafgaande dagen een beetje in balans heb kunnen houden. We zullen zien. Het was in elk geval een gezellige middag in Duitsland en de taart was goddelijk. Kipschotel had ik op vrijdag al klaargemaakt omdat ik altijd laat thuiskom na een dagje DLD en dan is het fijn als je iets snel kunt opwarmen in de magnetron.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 8:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh handig he!!

Nou als je maar genoten hebt van je dag Erg blij
En de taart goddelijk??? Wat voorn taart? Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 9:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
zondag 11 oktober

ontbijt: bananen pannenkoek: 2.5
Optimel drink, 250 ml: 2

lunch: rijstwafel kaas, 2 st: 2
rookvlees, 25 g: 0.5

avondeten:
gekookte witte rijst, 100 g: 2
kip uit de oven: 5
Koolrabi gekookt, 200 g: 0
30+ kaas geraspt, 15 g: 1
Optimel drink, 250 ml: 2

drinken over de hele dag: thee, koffie, cola light
dagtotaal: 17

ohja! de goddelijke taart. Erg blij kan het plaatje om de een of andere reden niet posten maar hier is de link.
http://www.coppenrath-wiese.de/produkte/himbeer-bourbon-vanille-torte.php

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 19:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 138, 139, 140  Volgende
Pagina 9 van 140