Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 135, 136, 137  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ontbijt en lunch hetzelfde de sla moet bij mij ook op, ik heb vanavond zin in hete bliksem vooral met dit weer

Donderdag veggiedag

ontbijt: 1 bananenpannenkoek: 2.5
Optimel chocoladevla 250 ml: 2
1 peer in blokjes: 0

lunch: salade (ja.. weer. wil de ijsbergsla opmaken ;0)) ijsbergsla, tomaat, geraspte wortel, feta
dressing zie gisteren: 1
2 knäckebröd: 2

Td:
Blokjes meloen

Diner:
Hete bliksem, andijvie, gevulde champignon met kaas

Avond: yogurt

Ben benieuwd naar volgende week wat je bij de zalm neem tomaten en broccoli ben ik ook dol op en winterwortel heb ik altijd in huis die verwerk door de sla met de spirellisnijder

Eet smakelijk voor vanavond
smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 7:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oja de Balinese kip eten we met buurtgenoten aan tafel op woensdag de 16e we gaan kijken of we de miracle rijst kunnen vinden bij de toko ik heb op internet gekeken:
Vezelrijk, voedzaam, weinig koolhydraten , smaakloos dit laatste komt goed uit want de saus heeft al smaak genoeg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 8:03    
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
donderdag 17 september

ontbijt: 1 bananen pannenkoek: 2.5
Optimel chocoladevla, 250 ml: 2
peer in blokjes: 0

lunch: knäckebröd, 2: 2
smeerkaas 20+, 20 g: 1
paprika en sjalotje gebakken in pan met ??nostik?? vel, 150 g: 0

td: 1 gekookt ei: 2
1 banaan: 0

avondeten: rijst, gekookt, 100 g: 1
mager rundergehakt 120 g: 6
groentenmix van 2 sjalotjes, 5 tomaten blokjes, doosje champignons, 225 g gekookte sperzieboontjes, beetje knoflook, scheutje ketjap manis: 0
(hoeveelheden van groentenmix is voor meer porties)

Optimel mango passievrucht, 250 ml : 2

drinken over de hele dag: water, thee

dagtotaal: 18.5
mss vanavond nog een muffin (3 pt) en anders blijft het bij 18 pt

Hoi Ine, ik was helemaal vergeten te reageren op de 4 ons die je kwijt bent, sorry dat ik er nu pas op terugkom maar ik ben echt blij voor je. Hier doe je het voor, toch? En dat na een avond bij de buren met kaasplankje, vijgenbrood en ander heerlijks ;0). Echt goed!
Hoop dat je resultaten deze week ook weer positief zijn! We gaan ervoor!

Miracle rijst of ook wel konjac rijst heb ik wel eens gegeten. Vond er niets aan: geen smaak maar je moet het zelf maar proberen. Zeer benieuwd naar jouw ervaring!
Ik vond het doosje bij de Toko (yep... good guess: Amazing Oriental ;0)). Gekookte witte rijst is m.i smakelijker en als je maar 100 g opschept kost het je slechts 1 pt.

nogmaals een oproep voor iedereen die meeleest (Dipinipi mss??)
wie kan helpen met het puntenaantal (oude punten systeem, geen pro points) voor:
- Optimel chocoladevla is vlgns mij: 200 ml 1.5 punt dus 250 ml = 1.9, dus afgerond: 2 punten???
- Optimel drink mango passievrucht 250 ml.
Ik kom met berekenen op 2.5 pt voor 250 ml. klopt dat???????
Oh en dan als laatste nog: hoe zit het nu ook alweer met
- 'aardappelen, natuur 100g = 0 pt' wat bereken je dan als je 150 g (zelfgemaakte) aardappelpuree hebt of 150 g gekookte aardappelen?????

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 18:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zou je graag willen helpen met je punten maar ik doe geen Weight Watchers en snap er ook niets van.
Zelf doe ik van alles en nog wat en nu momenteel meer van Weight Watchers.
oa, Weight Watchers, koolhydraat arm, Moerman, vegetarisch, en eigen verzinsels want waar veel callorieen inzitten dat weet ik wel.
Zo weinig mogelijk e produkten en groenten zo veel mogelijk vers van de boeren uit de omgeving de boerderij winkel.
Mijn zoon heeft een groententuin dus onbespoten en heerlijk.
Vandaag vrijdag en heb ik gestoomde makreel.

Zelf verzonnen en combinatie met appel is heerlijk
Appelschijf/ makreel
Ik kan geen foto,s hier zetten maar het ziet ook nog leuk uit.
Appelschijven bakken niet te lang, makreel de graten er uithalen en er een platte schijf van maken even in de koekenpan bakken en op de appelschijven leggen dat is alles.vandaag rijst met Sperciebonen erbij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 8:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
BgOntbijt:
2 knakkebbrod met halvarine rookvlees en appelstroop,
Glas versgeperste sinaasappelsap.

Td:
Krentenbol met halvarine en 30+kaas

Lunch:
Zelfgem tomatensoep , volkorenbrood met radijs.

Td: choc rijstwafel

Diner:
Appel/ makreel schijf, Sperciebonen,zilvervliesrijst.

Avond: zelfgemaakte chocolade melk met bastogne

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 8:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ine,

Bedankt voor je reactie, heel attent maar de oproep was niet speciaal tot jou gericht omdat je al een keer had gezegd dat je niets van de puntentelling begreep. Er moet toch eens iemand met een antwoord komen als ik zie hoevaak mijn dagboek gelezen wordt? daar moet vast wel iemand bijzitten die de Weight Watchers dingen beter in zijn hoofd heeft dan ik. Ik blijf het gewoon vragen, de aanhouder wint hahaha.

Oh, ik hou ook van gerookte makreel! Als ik deze zaterdag niet hoefde te werken zou ik naar de markt gaan en er eentje halen! Met appel is het vast heel lekker, goed idee. Hmm wat heerlijk dat je een boerderijwinkel plus de groententuin van je zoon in de buurt hebt, vers van het land is natuurlijk het allerlekkerst!
Je vroeg nog naar het ??nostik' bakvel waar ik o.a. m??n bananen pannenkoek mee bak. Nee dat is iets anders dan bakpapier. Het is een bakvel voor in de pan, ik vond ??m bij Blokker, deze heeft een doorsnede van 24 cm en kostte ? 4,00. Je doet ??m in de koekenpan en hierop kun je je vlees, ei, of wat dan ook bakken zonder olie/boter. Het bakt niet aan. Het vel gaat 1001 keer mee, je kunt het afwassen en weer gebruiken. Het heet NoStik en heeft een 'Teflon non-stick coating'

veel succes vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 9:06    
Vrouw Weeggegevens   AstridV
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Lychee2 schreef:

nogmaals een oproep voor iedereen die meeleest (Dipinipi mss??)
wie kan helpen met het puntenaantal (oude punten systeem, geen pro points) voor:
- Optimel chocoladevla is vlgns mij: 200 ml 1.5 punt dus 250 ml = 1.9, dus afgerond: 2 punten???
- Optimel drink mango passievrucht 250 ml.
Ik kom met berekenen op 2.5 pt voor 250 ml. klopt dat???????
Oh en dan als laatste nog: hoe zit het nu ook alweer met
- 'aardappelen, natuur 100g = 0 pt' wat bereken je dan als je 150 g (zelfgemaakte) aardappelpuree hebt of 150 g gekookte aardappelen?????

Fijne avond allemaal!

Ik heb de optimel even voor je opgezocht in het huidige Weight Watchers dagboek, dus weet niet of het helemaal klopt het met oude systeem. De optimel drink mango passievrucht staat er niet in, maar wel aardbei, ananas, banaan, chocolade, framboos etc. Deze zijn allemaal 2 punten voor 250 ml.
Optimel chocolade vla staat hier wel in, ze geven 2 punten voor 125 ml aan.

Aardappelen 'natuur' (ze heten nu gewoon rauw) geeft bij mij 2 punten voor 100g aan. dus denk dat die dan niet klopt. Gekookte aardappelen geeft ook 2 punten voor 100g. Net als aardappelpuree.

Maar ja dat is dus wel via de huidige puntentelling..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 10:29    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
vrijdag 18 september

ontbijt: 2 beschuiten: 1.3
overgoten met zelfgemaakte custardvla - 250 ml magere melk & 5 g custardpoeder -: 1
wat zoetstof en klein beetje citroen aroma: 0
(gisterenavond bereid, in de koelkast bewaard en ??s ochtends even 10 sec in de magnetron)

td: 1 beschuit: 0.6
20+ smeerkaas, 5 g: 0.3

lunch:
2 knäckebröd: 2
Marmite: 0
paprika, sjalotje, 4 tomaten gebakken met ??nostik' bakvel en scheutje ketjap manis, 250 g: 0
Optimel drink mango passievrucht, 250 ml: 2

avondeten:
rijst gekookt, 100 g: 2
mager rundergehakt: 6
met sperzieboontjes, tomaat, ui en champignons (zie gisteren): 0
plus sambal en gekarameliseerde ui (zie di 15 sept)

I KNOW. foto beetje flets.. hij had hele harde schaduwen die heb ik met Photoshop bij contrasten wat afgeflakt maar daardoor wordt de hele foto ook wat slapjes van kleur. Het zag er in 't echt heel kleurrijk uit en smaakte heerlijk!

td: 4 lange vingers: 1

drinken over de hele dag: water, thee, cola light

dagtotaal: 16.2
vanavond bij een kopje thee mss een muffin, dan wordt het 19.2... Of ik neem niets bij mijn thee en dan dan spaar ik deze punten voor iets later in de week met meer punten

Hoi Astrid,
Wow, super. dankjewel voor het opzoeken! Tja, die aardappels natuur 100g (daarmee bedoelen ze: gekookt en dan verder niets eraan toegevoegd) daarvan laat ik ??t qua telling dan maar zoals ik me meen te herinneren uit het points systeem. Dat is lang geleden maar ik denk dat ??t betekent dat als je slechts 100 g gekookte aardappelen eet, je die niet hoeft mee te tellen als punten. Zodra je méér dan 100 g neemt gaan de punten wel tellen. Dit is zoals ik het me herinner en ik hoop dan maar dat ik het goed heb. Ah, als alle andere Optimel drinks 2 punten zijn hou ik dat ook aan voor de Mango Passievrucht.

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 17:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heerlijk vakantie en 4 weken nog wel .
Eerst het tuinhuisje afmaken en daarna vakantie in eigen land we hebben een huisje gehuurd bij een boerderij lekker rustig we mogen eieren rapen .
We gaan wandelen, en veel lezen, gezond eten groenten van de boer.
Wat zullen we gezond en slank terug komen haha Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015 9:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
zaterdag 19 september

ontbijt: griesmeelpap, magere melk 250 ml: 1
20 g griesmeel: 1
wat zoetstof en klein beetje citroen aroma: 0
(gisterenavond bereid, in de koelkast bewaard en ??s ochtends even 10 sec in de magnetron)

lunch: 2 knäckebröd: 2
Marmite: 0
winterwortel in plakjes 100 g,
Optimel drink mango passievrucht, 250 ml: 2

avondeten:
rijst gekookt, 100 g: 2
mager rundergehakt: 6
met sperzieboontjes, tomaat, ui en champignons (zie eergisteren): 0
plus sambal en gekarameliseerde ui (zie di 15 sept)

drinken over de hele dag: koffie, water, thee, cola light

??s avonds met een kopje thee: 2 Weight Watchers muffin's: 6

dagtotaal: 20

Hoi Ine!
Fijne vakantie gewenst, lekker genieten ik zal voor je duimen dat je mooi weer treft. Lekker buiten met de beginnende herfstkleuren en het bos dat zo lekker gaat ruiken dan! Veel plezier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015 19:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 135, 136, 137  Volgende
Pagina 5 van 137