Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 127, 128, 129  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
zondag 13 september

ontbijt: 1 amerikaanse + 1 ananas-wortel muffin: 3 + 3

td : hüttenkäse, 100 g: 2
met beetje Maggi en verse basilicum: 0
50 g snoeptomaatjes: 0

lunch: knäckebröd, 2 st: 2
met 5 g appelstroop: 0
marmite: 0

td: winterwortel in plakjes, 80 g: 0
Optimel chocoladevla, 250 ml: 2
met 1 peer in blokjes: 0
1/3 meloen: 0

avondeten: tartaar: 3
bereid in teflonpan zonder olie
gekookte aardappelen 130 g: 1. 4
tomaten in plakjes meegebakken in de teflonpan, 150 g: 0
magere yoghurt, 250 ml: 1.25

1 chocoprince: 3

drinken over de hele dag: water, thee, cola light
dagtotaal: 20.65

@Ine. Oh goed van je hoor, al die opruim werkzaamheden! Geeft altijd een fijn gevoel als alles weer geordend en netjes is. Ik ga vandaag lekker chillen met een boek. Je vroeg nog hoe lang augurken bewaard kunnen worden. Nou ik denk wel een jaar als je het potje geopend hebt. In elk geval heb ik wel eens een oud potje in de koelkast gehad en de augurken smaakten nog steeds prima.
Hoop dat de bananen pannenkoeken gelukt zijn? Bij mij bleven ze in de teflonpan met wat olie wel erg aan de pan plakken. Daarna maakte ik ze zonder olie met een zgn 'nostik' vel (Blokker) in de pan. Dat gaat beter, je kunt zo'n nostikvel nl optillen de spatel onder de pannenkoek schuiven en 'm er min of meer vanaf rollen. Voorts heb je geduld nodig voor hij bruin genoeg is om te keren -of mss komt dat omdat ik ze op een laag vuurtje bak?- maar bij mij kan het wel 10 min duren voor je 'm voor de eerste keer kan omdraaien. Als ik het eerder probeer zijn de randjes nog zacht en valt de pannenkoek uit elkaar.
What else? The verdict on the wortel-ananas muffins. Nou ze smaken me ietsje te ??gemberig?? en dat komt denk ik doordat ik 1. 5 tl koek- en speculaaskruiden heb gebruikt ipv het kruidenmengsel van het recept. Ik las de ingrediënten en dacht: 'volgens mij is dit bijna hetzelfde als koek- en speculaaskruiden, nou die heb ik hier kant & klaar in een potje'. Heb al eerder iets gemaakt met koek- en speculaaskruiden en toen vond ik de gembersmaak ook te aanwezig (smaak is persoonlijk! wellicht dat iemand anders het heerlijk vind). Maar anyway, als ik nog een keer deze muffins maak, dan: easy on the koek & speculaaskruiden. Bijv 1 tl kaneel en 0.5 tl koek- en speculaaskruiden. Verder was het een goede consistentie en ze zijn niet droog (wat ikzelf bij muffins altijd heel fijn vind). De wortel en ananas vind je an sich niet terug -iets wat ik me afvroeg- omdat die als 'n soort van puree uit de blender in het beslag werden toegevoegd. Voor herhaling vatbaar!

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 18:59    
Vrouw Weeggegevens   AstridV
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi Lychee, je menuutjes zien er wel goed uit!
Ik kom je even volgen met je Weight Watchers dagboekje, eens kijken of ik nog leuke nieuwe inspiraties op kan doen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2015 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Het was een rommeltje geworden met de pannekoeken het deeg bleef aan de pan plakken misschien de volgende keer nostic vel gebruiken is dat een soort vetvrij papier wat je ook in de oven gebruikt op de bakplaat.
Anders meer olie.het recept van mijn banaanpannekoek duurt ook 10 min op het kleinste pitje en laag tot de bovenkant droog is en dan draai ik hem pas om en gebruik een heel klein pannetje.

Bij het avond eten heb ik nog bloemkool gegeten.
Mijn maag moet nog wennen is nog te groot en vraagt om meer, maar wordt vast op den duur wel kleiner, straks pak ik nog wat kleine tomaten en augurk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2015 19:55    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
maandag 14 september

ontbijt: bananenpannenkoek: 2.5
magere yoghurt, 250 ml: 1.5

td : winterwortel in plakjes, 100 g: 0
meloen, 100 g: 0

lunch: knäckebröd, 2 st: 2
20 + smeerkaas, 30 g: 1

avondeten: 500 ml won ton soep zelf gemaakt:
met 200 g paksoi
en 4 won tons (diepvries): 4
100 g Hüttenkäse met Maggi en verse basilicum: 2
1 beschuit: 0.66
met 1 tl roomboter: 1 en
5 g appelstroop: 0
Optimel mango passievrucht, 250 ml: 2.5
1 peer: 0

vanavond: 1 muffin: 3

drinken over de hele dag: 1 kop koffie, water, thee, cola light
dagtotaal: 20.16

Hoi AstridV,
Joh! Leuk zeg, welkom! Hoop dat je inspiratie zult vinden!

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2015 20:06    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag had ik weer eens mijn eigen dagboekje ik miste brood en bonen bij deze zend ik wat ik gegeten heb vandaagOntbijt:
2 volkoren brood halvarine, appelstroop, kaas,

TD:
Koffie verkeerd en ontbijtkoek.

Lunch:
Sla, wortel, spitskool ,radijs, met sesamolie.
Tomatensoep met gember.

TD:
Fruit

Diner:
Kikkererwten, verse spinazie, gekookt ei.
Yogurt toe

Mijn vriendin was vandaag bij mij en we koken voor " buurtgenoten aan tafel" en raad eens we maken o.a . Balinese kip met rijst komkommersalade groenten nagerecht div fruit met slagroom koffie met chocolade toe dat laatste is altijd standaard .

Mijn man heeft vandaag een ongeluk gehad met de auto niet echt ernstig maar toch allemaal toestanden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 sep 2015 17:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
dinsdag 15 september

ontbijt: 1 wortel ananas muffin: 3
Optimel chocoladevla, 250 ml: 2.5
1 peer in blokjes

lunch: 3 Buitoni melba toast: 1.5
salade van ijsbergsla, 2 tomaten, geraspte winterwortel, half sjalotje en 2 augurkjes fijngesnipperd: 0
dressing 1 tl mayonaise, 2 el magere yoghurt, klein beetje knoflook, zout, zoetstof, ketjap manis: 1

td: lange vingers, 4: 1
2 knäckebröd: 2
Marmite, appelstroop: 0

avondeten:
hete bliksem van 150 g aardappelen: 1.5
150 g Dijkmans appels en gekarameliseerde ui : 0
broccoli gekookt, 200 g
tartaar : 3
1 tl olie: 1
Optimel drink, 250 ml: 2.5

drinken over de hele dag: water, thee
dagtotaal: 19

vanavond: 1/2 chocoprince: 1.5

Ine 61! Joh jeetje een auto-ongeluk! Pfft, gelukkig niet echt ernstig, schrijf je. Maar het is toch altijd een schrik. Ik hoop als eerste dat er geen persoonlijke ongelukken waren maar ook dat de auto geen ernstige schade heeft opgelopen. Want dan heb je ook dat nog om te regelen. Het laatste waar je vandaag mee bezig bent geweest is denk ik je dagplanning maar toch ziet je eetplan er goed uit. Oh ja. ik heb ook een flesje sesamolie hier staan. Gebruik het soms en dan maar een kein beetje omdat ik het zo sterk van smaak vind (wel lekker).
Als je je brood mist, zou ik zeggen: gewoon brood nemen. Als je kunt eten wat je zelf lekker vind hou je het ook beter vol, is mijn eigen gedachte. Momenteel mis ik nog geen brood maar wie weet komt dat op een gegeven ogenblik hier ook.

Vandaag gekarameliseerde ui gemaakt, met dit recept als leidraad
http://www.culy.nl/recepten/in-5-stappen-de-perfecte-gekarameliseerde-uien/
Alles eerst in een Teflonpan zonder olie of boter langzaam glazig laten worden en daarna 1 tl roomboter gebruikt. Was voldoende. Kan je vertellen dat je echt veel langer nodig hebt dan hun 45 minuten! (hier: anderhalf tot 2 uur) Maar... dan heb je ook wat: ze smaken heerlijk!

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 sep 2015 18:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig niets ernstig alleen blikschade,
We hebben samen bij ons thuis alle papieren ingevuld het Chinese meisje van 14 jaar moest als tolk fungeren verzekeringsmaatschappijen groene kaart wist ze niet wat het was al met al heeft het 2.5 uur geduurd voor dat we het polisnummer te pakken hadden de moeder wilde perse in een bepaalde garage de schade laten maken zij begreep er helemaal niks van.
Het meisje woonde pas een jaar in Nederland en kon goed nederlands en ze is zeer verstandig.

Lekker hete bliksem dat heb ik al lang niet meer op.
Deze week maken.
Een halve choc prince knap dat je dat kan.
Vanmiddag piano meestal heeft de buurvrouw koekje maar ook wel eens wat anders altijd een verrassing.

Deze week 4 ons afgevallen

Sesam olie vind ik lekker en je hebt er idd weinig van nodig

De wontonsoep heb ik gisteren rond 19:00 uur nog als extra gegeten zag er heel anders uit niet zo voedzaam maar ook lekker
Schuine reepjes bosui en taugé . Wontonsoep en 1wonton

Vandaag een recept van garnalen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015 9:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig niets ernstig alleen blikschade,
We hebben samen bij ons thuis alle papieren ingevuld het Chinese meisje van 14 jaar moest als tolk fungeren verzekeringsmaatschappijen groene kaart wist ze niet wat het was al met al heeft het 2.5 uur geduurd voor dat we het polisnummer te pakken hadden de moeder wilde perse in een bepaalde garage de schade laten maken zij begreep er helemaal niks van.
Het meisje woonde pas een jaar in Nederland en kon goed nederlands en ze is zeer verstandig.

Lekker hete bliksem dat heb ik al lang niet meer op.
Deze week maken.
Een halve choc prince knap dat je dat kan.
Vanmiddag piano meestal heeft de buurvrouw koekje maar ook wel eens wat anders altijd een verrassing.

Deze week 4 ons afgevallen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015 9:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ingrediënten
300 gram garnalen 0 khd diepvries of vers
2 flinke tenen gerookte knoflook 1,2 khd
150 gram courgette 5 khd
1 kleine tomaat 2 khd
1 handje tuinbonen OPTIONEEL diepvries
1/2 tl paprikapoeder (gerookt) 0,5 khd
snufje zout naar smaak
40 gram rucola 0 khd
DRESSING
1 el zure room 0,1 khd of uitgelekte yoghurt
1 tl sambal 0,2 khd naar smaak
1 tl tomatenketchup 0,2 khd
kneepje citroensap 0,1khd
Bereiding
Bak de garnalen 2 minuten omscheppend, knijp de knoflook erboven uit en roer om. Laat zachtjes garen terwijl je de tomaat en courgette snijd. Doe die samen met een beetje gerookt paprikapoeder (en als je wilt een handje tuinbootjes) bij de garnalen.
Laat alles zachtjes stoven. Maak ondertussen de dressing van zure room, sambal en ketchup, breng op smaak met citroensap.
Schep de knoflook garnalen even om en proef of je de courgette gaar genoeg vindt en of er nog iets zout bij moet.
Leg rucola met de dressing op ene bordje. Mijn dressing is heel dik, omdat de yoghurt 2 dagen heeft staan uitlekken! Heerlijk, maar dunner is ook lekker hoor. Serveer de gerookte knoflook garnalen met groente in een kommetje met een schijfje citroen. Aan tafel en geniet!

Dit lijk me lekker en ga het vandaag maken voor de yogurt gebruik ik kwark

Ontbijt:
Havermoutbomb.

Td:
Koffie verkeerd, sinaasappel, meloenstukjes

Lunch:
2 volkoren brood met radijs, kaas

Td:
2 koekjes

Diner :
zie recept

Avondhapjes :
Weet ik nog niet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015 9:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
woensdag 16 september

ontbijt: 1 bananenpannenkoek: 2.5
Optimel chocoladevla 250 ml: 2
1 peer in blokjes: 0

lunch: salade (ja.. weer. wil de ijsbergsla opmaken ;0)) ijsbergsla, tomaat, geraspte wortel, 200 g: 0
dressing zie gisteren: 1
2 knäckebröd: 2
vind dit knäckebröd ook heerlijk zonder beleg!

avondeten:
Balinese kipschotel (restje van vorige week, ingevroren en gisteren ontdooid), 150 g: 5
hete bliksem, 150 g: 1.5
Broccoli, gekookt, 100 g: 0
Optimel Mango-passievrucht, 250 ml: 2

drinken over de hele dag: water, thee, cola light

dagtotaal: 15
mss vanavond een Chocoprince dus dan wordt het 18 punten

voor iedereen die meeleest (Dipinipi mss??)
wie kan me uit de droom helpen wb het puntenaantal voor (oude punten systeem, geen pro points)
Optimel chocoladevla is vlgns mij: 200 ml 1.5 punt dus 250 ml = 1.9, dus afgerond: 2 punten???
Optimel drink mango passivrucht 250 ml.
Ik kom met berekenen op 2.5 pt voor 250 ml. klopt dat???????
Oh en dan als laatste nog: hoe zat het nu ook alweer met 'aardappelen, natuur 100g = 0 pt' wat bereken je dan als je 150 g (zelfgemaakte) aardappelpuree hebt of 150 g gekookte aardappelen?????

hoi Ine!
Jee wat een verwikkelingen allemaal met een Chinees meisje als tolk! Nu ja jullie zijn eruit gekomen dat is het voornaamste. ja vanavond weer hete bliksem want ik heb een portie voor twee dagen gemaakt.
Goh die knoflookgarnalen zien er lekker uit zeg, wat gebruik je voor garnalen? Grote of kleine en grijze (Noordzee) of de roze??
Oh, en ik hoop dat je van de Balinese kipschotel van afgelopen weekeinde nog wat overhad? want ik eet nu een laatste restje daarvan met mijn hete bliksem (geen idee of dat een lekkere combinatie is dat zullen we zien). Verderop in de week denk ik weer bananen pannenkoek, mss iets met zelfgemaakte appelmoes, een keertje zalmfilet en ws ook wel weer een keer tartaar. Oh, en FYI (For Your Information): ik ben dol op broccoli en tomaten dus die zal je nog vaak terug zien. Winterwortel heb ik ook veel in huis want je kunt er zoveel kanten mee op, vind ik.
Hahaha de halve Chocoprince Nee dat leek me toch te ingewikkeld (hoe deel je zo??n ding netjes doormidden zonder dat hij ergens breekt?) dus ik heb ??m niet genomen gisteren. Spaart weer 1.5 punt voor een ander moment in de week ;0)

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015 17:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 127, 128, 129  Volgende
Pagina 4 van 129