Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 138, 139, 140  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
woensdag 9 september

ontbijt: custardvla van 250 ml magere melk: 1
met 5 g custardpoeder : 0
plus zoetstof en beetje vanille aroma
100 gr ananas uit blik op lichte siroop: 1.5
2 beschuiten: 1

td 1 golden kiwi: 0

lunch: 2 knäckebröd: 1
belegd met 20+ smeerkaas, 20 g: 1
gebakken ui, tomaat en paprika, 200 g: 0
1 tl olie: 1

td: 1 plakje ontbijtkoek 20 g: 1

avondeten:
gekookte witte rijst, 150 g: 2
Balinese kipschotel, 150 g: 5
broccoli, gekookt, 200 g: 0
20 gr 20+ kaas, geraspt : 1

1 muffin: 2.6 pt
1 chocoprince: 3

drinken over de hele dag: thee, water, cola light

dagtotaal: 21.1

ontbijt voor morgen: 2 muffins, zie recept

amerikaanse muffins met noten (hier: walnoten).
Weight Watchers menu kookboek ??snel en makkelijk'

270 g bloem
3 el kristalsuiker
1 el bakpoeder
2.5 dl magere melk
4 el plantaardige olie
1 ei, geklopt
2 el halfzoete frambozen- of aardbeienjam (hier: zelfgemaakte appelmoes)
30 g amandelen (walnoten) fijngehakt
1 el donkerbruine basterdsuiker

verwarm de oven voor op 200* C Besluit een muffin cakevorm met bakplaatinvetter -of neem 12 papieren muffinvormjes en vet niets in-
Meng bloem, kristalsuiker en bakpoeder in een beslagkom; voeg melk, olie en ei aan het bloemmengsel toe en roer alles door elkaar. Let op het beslag niet roer niet teveel: het beslag moet klonterig zijn. Verdeel het beslag over de 12 muffinvormjes -ong 1.5 el per vormpje- elk vormpje moet voor 2/3e gevuld zijn. Druk bovenin elke muffin met de bolle kant van een theelepel een kuiltje. Schep in elk kuiltje 0.5 tl jam en bestrooi de muffins elk met een-twaalfde deel van de amandelen en 1/4e theelepel bruine basterdsuiker. Bak de muffins +/- 20 minuten in het midden van de oven of tot ze goudbruin zijn. Neem ze uit de vormpjes en laat ze op een rooster afkoelen.

voor 12 porties: 1 muffin per portie
elke portie bevat 1 zetmeel variatie (22.5 g bloem = 1 pt)
1 vet variatie (1 tl olie = 1 pt)
0.5 gr noten = 0.5 pt
20 ml (0.2 dl) melk 0.1 pt
3.75 gr suiker = 0 als je één muffin eet, neem je er twee dan telt de suiker per muffin als 0.33 pt.
met zelfgemaakte appelmoes ipv jam, telt dat als ??fruit??, dus: 0 pt
totaal: 1 muffin is 2.6 pt
2 muffins: 6 pt, dan telt de suiker mee

Laatst aangepast door Lychee2 op vr 11 sep 2015 13:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 17:37    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Een heel verhaal en idd een goed idee 20+ te laten raspen bij de kaasboer,
Gisteren had ik idd havermouth ipv griesmeel.
Havermout bomb met fruit en vijgen of dadels. Lekker en vult goed.
En stevia hebben ze hier bij de liddl daar woon ik vlakbij en doe ook de meeste boodschappen daar ook de knakkebbrod,maar ze hebben daar niet alles. In Duitsland gaan we af en toe naar de real boodschappen doen en tanken dan gelijk. Ik woon aan de rand van roermond.

Zo die muffins zien er heerlijk uit zeg, walnoten heb ik altijd in huis goed voor de hersenen helpt niet echt Lachen mijn geheugen laat me steeds vaker in de steek Schaam Schaam
Noten en zaden koop ik bij de molen dat proef je echt wel.

Eet je helemaal geen brood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 8:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zo zag mijn dagboekje eruit van gisteren
dinsdag 8 september

ontbijt:
Havermout bomb

td: 250 ml Optimel chocoladevla:
1 peer in blokjes:

lunch: 2 volkoren boterham
belegd met 20 gr lichtgezouten rookvlees:
en 10 gr geraspte 20+ kaas:
zoetzuur van winterwortel

avondeten:
aardappelpuree, 150 g:
1 tartaar:
1 tl roomboter, 5 g:
koolrabi, gekookt, 200 g:
met geraspte 20+ kaas,

___td 4 lange vingers ______________
Avond :
Kersen tomaatjes met huttenkasse

_________________s,avond neem ik ook altijd nog wat
Water drinken doe ik te weinig vergeet ik steeds, een fles op de aanrecht zetten misschien helpt dat , thee drink ik veel koolzuurhoudend fris daar hou ik niet van wijn des te meer maar probeer het alleen te beperken in het weekend.
De koolrabi in combinatie met de kaas was heerlijk.
\

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 9:04    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
donderdag 10 september

ontbijt: 2 muffins: 6 pt (zie 8 september)

lunch: 2 knäckebröd: 1
belegd met mager runderrookvlees: 0.5
marmite : 0
honingtomaatjes en wortel, 150 gr: 0

avondeten:
500 ml won ton soep* zelf gemaakt: 4
met 200 g paksoi en 100 g broccoli: 0
en 3 won tons (diepvries): 4
plus 3 gestoomde siu mai (diepvries) **: 6
Ik had nog maar 3 won tons in mijn vriezer voorraad dus ik heb het voor dit keer aangevuld met 3 siu mai's. Normaal eet je (ik) won ton soep niet met siu mai samen, maar goed het was wel lekker.

drinken over de hele dag: thee, water, cola light

dagtotaal: 21.5

wan tan (of won ton) soep*

Het blikje soeppoeder kost ? 2,25.
Dit is een diepvries tray met 48 won tons (? 5,49), je kunt ook kleinere bakjes krijgen: 12 st/ ? 1,65. Dan is de papieren wikkel niet rood, maar groen. Alles bij Amazing Oriental (in Amsterdam: bij de Waag/Nieuwmarkt). Ws hebben andere -wat grotere- toko's dit ook wel hoor, maar ik kom rakelings langs Nieuwmarkt als ik naar huis rij, dus vandaar Amazing O.

nodig: voor 1 persoon
500 ml water
2 tot 3 maatschepjes won ton soeppoeder (in het blikje wordt een snoezig plastic maatschepje meegeleverd)
een halve struik paksoi (of iets minder, als je een grote struik hebt)
3 won tons uit de vriezer (zelf vind ik die van 't merk Delicio ??t lekkerste)

Water met het soeppoeder samen in een pan doen. In tweede pan water met Won tons opzetten. Als het water kookt je kookwekker op 10 minuten zetten.
Terwijl je wacht tot de 10 min van de won tons om zijn, kan je de paksoi wassen en in reepjes snijden. Ongeveer 4 minuten voor einde kooktijd doe je de paksoi bij de bouillon. Op deze manier behouden je groenten een ??bite??. Als je liever slappe groenten wilt, kan je natuurlijk de groenten eerder toevoegen. Als de won tons in de andere pan gaargekookt zijn, schep je ze met een schuimspaan uit het water en doet ze bij de bouillon met de paksoi. Klaar. Avondeten in 10 minuten, yeah!!

** siu mai kan je ook bij Amazing Oriental in de diepvries vinden, het is een gestoomde dumpling met gehakt. Je stoomt ze in 15 minuutjes warm & gaar boven kokend water als je geen stoommandje hebt kan je ook een vergiet of een grote zeef boven de pan met kokend water hangen.

@ Ine 61: ik eet wel brood hoor, maar nu even niet, ik vind de knapperigheid van de crackers zo lekker, bovendien is het makkelijker om Marmite of appelstroop dun te smeren op een harde (cracker) ondergrond dan op een zachte boterham. Fijn dat je zoveel inspiratie haalt uit mijn dagboek, ik hoop dat je resultaten er ook naar zijn! Zelf schommel ik op het moment nogal ;0(: dan weer wat ons eraf en de volgende dag wat eraan. Nu ja het zal wel liggen aan vocht vasthouden want meer dan mijn punten eet ik niet. We zien het wel, ik eet in elk geval lekker en dat motiveert natuurlijk ook. Oh, en geraspte kaas is ook erg lekker op gekookte lof of broccoli, BTW

Laatst aangepast door Lychee2 op vr 11 sep 2015 13:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 19:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik wordt erg geïnspireerd door jou, jij eet heel anders
Zoals wonton soep met paksoi en broccoli
De muffins wilde ik maken maar ben er nog niet aan toe gekomen.
Suiker heb ik niet in huis dat vervang ik door vijgen of honing
Wij zijn met 2 personen en heb nog veel over de optimelvla is nu eindelijk heb nu nog over radijs,kwark, wortelen, choc.vla ananas, huttenkase, rookvlees koop ik gelukkig per 1/2 ons .
Vandaag ben ik afgeweken en heb zoveel mogelijk opgemaakt.
Ontbijt:
Vanille met choc vla en yogurt
Td sinaasappel
Lunch:
2 knakkebbrod met rookvlees en smeerkaas 20+
Wortel
Tomaat gevuld met huttenkase
Tussendoor:
appelschijven met kaneel even gebakken
Diner:
Alle groenten die ik had soep van gemaakt pittige balletjes, had nog 1 tartaar over erdoor gedaan van gember en kruiden de lente uitjes werden ook slap
Rollende ogen een Hawaï tostie zo nu ben ik er bijna doorheen wat op moest en nu zit ik aan de stukjes ananas met een kop thee.

Morgen ga ik eens kijken waar ik wan tan of won ton kan vinden in iedergeval weet ik hoe ze eruit zien dank je wel voor de foto,s handig hoor
Siu mai nooit van gehoord.

Morgen eet ik weer wat jij eet (hopelijk vind ik alles ) haha wat een na-aper ben ik of ik moet het werkelijk niet lusten zoals laatst pindakaas brrr en griesmeel vervang ik door havermout

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 20:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ine 61, ja ik heb op dit moment ook nog dingen in mijn koelkast staan die opgemaakt moeten. Zoals bv: doosje Hüttenkäse, stukjes ananas in siroop... die uit dat blikje van laatst. En in de fruitmand liggen twee meloenen (maar ik denk dat die niet meer rijp worden en dat het een miskoop is ;0(). Het is altijd even puzzelen hoe je dat dan in de loop van de tijd kunt inpassen in je eetschema: ik hou er niet van om eten weg te gooien. 2 rijpe bananen heb ik van de week ingevroren - tip: eerst schillen en dan invriezen.. ask me how I found out ;0) -. Heb ze vanmorgen ontdooit en 1 in de chocoladevla gedaan, met de tweede bak ik straks bananen pannenkoek voor morgen & overmorgen.
Omdat Lid??l bij mij in de buurt de zalmfilet in de aanb had ga ik vanavond zalm eten. Kost me 6 punten, dus ik zal voor vandaag even goed moeten opletten hoe ik de rest van de punten ga verdelen.

groeten

Laatst aangepast door Lychee2 op vr 11 sep 2015 18:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 9:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi,
Eten weggooien vind ik ook zonde, de gezeefde tomaten die ik over had heb ik met wortelen soep van gemaakt en ingevroren.
Hoelang kan je augurk geopend bewaren in de koelkast die heb ik ook nog
Vandaag naar destad geweest en de soeppoeder hadden ze niet wel in een zakje die heb ik dus gekocht, en de wantan, paksoi geen broccoli. Had tussen de middag al groenten prei soep op
Ik moest van mijn man zeggen goed geslaagd, ik had het op een mooi bord opgediend
Vanmiddag de Amerikaanse muffins gemaakt die zien er heel goed uit zelf heb ik er nog geen op misschien vanavond bij de koffie of thee, toch maar niet want ik ben al over de schreef gegaan
Vandaag de mist ingegaan ik was te vroeg in de stad en de stoffenzaak en de Aziatische winkel gingen pas om 10:00 uur open heb ik bij de hema een ontbijt gepakt om de tijd te doden terwijl ik s'morgens al had gegeten,
De meloenen kan je die niet buiten in de zon leggen.
Anders een smootie of door de blender met water heb je vruchtensap dat heb ik met de rest van de annanas ook gedaan een lekkere dubbeldrank met sinaasappel.
Vandaag was weer lekker, denk wel een uitschieter wat de punten betreft.
Die banaan pannenkoeken ga ik ook nog eens uitproberen.
Zalm heb ik ook nog in de diepvries
Lachen Lachen een fijne avond

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 18:28    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
vrijdag 11 september

ontbijt: 2 appelmoes-muffins: 6

td 250 ml Optimel chocoladevla: 2.5
1 kleine banaan: 0

lunch:
salade van ijsbergsla, 2 tomaten, 1/2 gesnipperd uitje, 200g: 0
Milner belegen geraspt, 30 gr: 1
knäckebröd, 2 st: 2
meloen, 200 g: 0

avondeten: (sorry voor de twee weggelopen broccolietjes, daar op de rand ;0))

zalm 120 g: 5
150 g aardappelpuree: 1,5
broccoli gekookt, 200 g: 0

250 ml Optimel chocoladevla: 2.5
6 lange vingers: 1.5

dagtotaal: 23

Ik vond de oplossing voor het restje ananas dat nog in de koelkast staat, deze muffins staan nu in de oven (nog 10 minuutjes ik ben zo nieuwsgierig!!)
http://www.food.com/recipe/low-fat-carrot-cake-muffins-that-dont-taste-low-fat-181385?scaleto=12.0&st=null&mode=us

vond ook deze site nog met inspirerende recepten:
http://www.kitchme.com/search?q=weiight%20watchers%20_tag:Weight%20Watchers

Ine: Uitschieters overkomen mij ook hoor! Afgelopen weekeinde nadat ik al een stuk zelfgebakken pflaumenkuchen had gegeten in DLD at ik thuis nog een plak bananabread (maak ik zelf & vries ik in plakjes in. Heerlijk... maar absoluut niet WWproof, want: veel suiker & roomboter). 'Morgen weer een nieuwe dag en er maar niet teveel over in zitten' denk ik dan maar. Ook heb ik besloten om van zo'n uitschieter WEL te genieten. Het is gewoon zonde van je stemming en de calorie-inname als je je daarna alleen maar rottig en schuldig voelt, toch? En als je het met de punten dan in de loop van de week weer in balans kunt brengen nou dan is het helemaal super natuurlijk!.
Hoop dat het voor jou komende zaterdag goed zal gaan als je naar de buren gaat (anders neem je gewoon zelfgebakken muffins mee en die deel je uit. Heb ik ook wel eens gedaan naar een verjaardag)
Bedankt voor het meedenken en suggesties voor de meloenen, ik heb er vanmiddag een aangesneden hij was redelijk rijp dus ik kan ze gewoon opeten. De andere helft ligt al geschild in de koelkast.
Hartstikke leuk dat je man de wonton soep lekker vond! Echt leuk om te horen. Bij het zakje met soeppoeder zat natuurlijk geen snoezig maatschepje, het bijgeleverde maatschepje van mij is ongeveer een theelepel. Vermoed dat er op het zakje stond hoeveel soeppoeder je kon gebruiken?
Ik moet me nu, net als jij, beheersen en géén ananas-wortel muffin opslokken: zit al aan mijn puntenaantal van vandaag. Dus kom op het gaat ons lukken: samen staan we sterk ;0) -of anders maar nu gelijk in bed gaan liggen hahahahahahaaaaa-

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 19:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
zaterdag 12 september

Vanmorgen gewogen. -0.6 kg in mijn tweede week Weight Watchers. Echt blij!

ontbijt: 1 bananen pannenkoek 2.5

td : winterwortel, 1 golden kiwi: 0

lunch: 2 knäckebröd: 2
30 g 20+ smeerkaas: 1

avondeten: 1 tartaar: 3
ijsbergsalade, tomaat, gesnipperd uitje: 0
2 tl mayonaise met 1 el mag yoghurt, ketjap manis, zout, peper: 2
geraspte 30+ kaas, 30 g: 3

magere yoghurt, 250 ml: 1
meloen, 250 g: 0

1 ananas-wortel muffin (recept zie link 11 september): 3 pt*
* berekening:
in 1 muffin zit 17 g volkorenmeel : 1.7 pt
en 3.75 ml olie: 1.3 pt
Ik had minder ananas dan het recept voorschreef omdat ik een al geopend blikje ananas ging opmaken: 175 gr ananas ipv 225 g
ik heb vloeibaar zoetstof gebruikt ipv suiker, er zitten geen rozijnen in. 10 ml magere melk en 14 gr ananas per muffin zijn -mijns inziens.- te verwaarlozen in de telling per muffin dus dit zijn de enige twee ingrediënten die ik dan mee hoor te tellen voor de Weight Watchers punten: 1.7 + 1.3 = 3 pt per muffin

Drinken over de hele dag: 1 kop koffie, water, thee, 1 glas cola light
dagtotaal: 17.5

Pffft, wat ??n rommelige dag, zeg!!!
Ik zou roostervrij zijn maar werd om half 9 gebeld dat er een collega ziek was en of ik kon komen invallen. Dus nogal gehaast mijn lunch ingepakt en snel-snel naar het station. Op de terugweg na mijn werk nog een pitstop gemaakt bij de toko voor een nieuwe tray met wontons ;0) en bij Lid??l nog even snel wat tomaten en een doosje eieren gehaald. Al met al best laat thuis (19.00 u) maar toch nog gemotiveerd genoeg om een lekkere salade voor mijzelf te maken en een tartaartje te bakken. Lekker gegeten en straks mag ik een van mijn eigen gemaakte ananas wortel muffins gaan proberen... ben zóóóó benieuwd!!!

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015 20:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een gezellig bordje met de zalm heb je klaargemaakt.
Zalm had ik ook met erwtjes/wortelen en rijst.
Gisteren op bezoek bij de buren ze had zelf appeltaart gebakken die was lekker met rozijnen kaneel en abrikozenjam, vond ik een lekkere combinatie en toch niet zoet ze had de appelen in citroen laten weken.
2 wijn, en toastjes daar had ik niet zo veel van op want ik dacht toch aan mijn lijn
Komt ze later met een kaasplankje met notenbrood en appelstroop ja daar heb ik het nodige van genomen.
Het was reuze gezellig en lag pas laat op bed.
Nu even de orde van de dag.op je lijstje van gisteren kijken,
Gewogen fantastisch jij alweer zoveel eraf.
Ik weeg me nog even niet eerst een paar dagen Weight Watchers volgen, want na gisteren met de kaas en wijn zou het wel aantikken.

Ontbijt:
Ik heb knakkebbrod en smeerkaas gepakt omdat ik het recept van jouw banaanpannekoekjes wil maken en ipv ontbijt de lunch pak.

Td:
Wortel, golden kiwi

Lunch:
Banaanpannekoek.

Avond eten:
Tartaar met het recept ijsberg sla.
Yogurt met peer (meloen niet in huis)
Amerikaanse muffin ipv Ananas/wortel muffin.( ananas was eindelijk op )

Wat een drukke dag had je gisteren en dan ook nog de motivatie om te koken.

Ik ben ook gemotiveerd vandaag.
Gisteren heb ik bijkeuken een goede beurt gegeven en wat kruiden weggegooid die niet meer aromatisch roken, de koelkast schoon gemaakt ziet er leeg uit nu, de afgelopen week heb ik soepen gemaakt en ingevroren.
En vandaag ga ik de diepvries lade,s schoonmaken en mooi ordenen op de soepen en muffins heb ik de datum gezet, wantans het kleinere spul
Ik heb ook nog een diepvries kistje daar zit zelfgebakken brood in ijs, frite/snacks , kip, bodems van pizza,s de grotere spullen zeg maar.
En hoe smaakte je wortel ananas muffin, de wortel muffins ken ik wel die vind ik lekker.

Nu ga ik de beesten eten geven, dan de afwas van gisteren die is blijven staan, ik heb geen afwasmachine en daarna beginnen met de pannenkoekjes ik ben benieuwd.
Een prettige dag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 9:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 138, 139, 140  Volgende
Pagina 3 van 140