Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lychee2 Weight Watchers 'á la carte' dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 127, 128, 129  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo lychee,
Ik snap niks van de puntentelling maar het ziet er goed uit wat je eet en ga je volgen, binnen de caterogie van 81/ 90 22 punten daar zit ik tussen
Je hebt ervaring en leesvoer dus niks zo makkelijk om je te volgen.
Het recept van de banaan pannekoek heb ik van Jesse is dat het zelfde ( kokosvet met banaan en ei) .
Wat is vanille aroma ik zag ook marmitte voorbij komen lekker op de boterham.
Als ik weight watchers volg hoeveel val je dan ongeveer af.
Morgen vroeg begin ik met Magere yogurt 2 beschuiten met appelstroop kiwi heb ik niet in huis maar neem daar voor in de plaatst een appel.
10:00 uur heb ik naailes daarna koop ik de rest van de ingedrienten voor de lunch en diner wat is balanese kipschotel.
Ik zie je morgen groetjes Ine
Voor straks wel te rusten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Lychee2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Hoi Ine 61, goedemorgen!

Tjee, wat leuk dat je mijn boekje wilt gaan volgen. Ik ben niet alleswetend hoor, maar ik doe mijn best ;0)

Hier het recept voor de bananenpannenkoek, 2 porties

1 zeer rijpe banaan
1 theelepel margarine (becel light in mijn geval)
1 ei
0.5 theelepel vanille aroma *
40 g bloem
1 theelepel bakpoeder

Pureer banaan, ei, margarine en vanille aroma in een blender, voeg bloem en bakpoeder toe en meng het geheel goed door tot een glad beslag.
Leg een bakvel** in de koekenpan of spray de pan in met bakplaat invetter*** en zet de pan op een warmtebron. Giet de helft van het beslag in de pan en bak de pannekoek tot de onderkant bruin is (dit kan wel even duren op een laag vuur kostte het mij een minuut of 10. Ze adviseren dit ontbijt dan ook te maken op een vrije weekeind dag LOL. Ik maak ze vooruit dat scheelt tijd en je hebt een heerlijk ontbijt voor op een werkdag als je wat meer moet opschieten). De pannekoek voorzichting langs de randjes loshalen met een spatel en omkeren. Als de andere kant ook goudbruin is, is je pannekoek klaar. Herhaal dit met de rest van het beslag.

een portie (= 1 pannekoek) bevat:
0.5 eiwit variatie = 147 kJ/ 35 kcal
1 zetmeel variatie = 336 kJ/ 80 kcal
0.5 vet variatie = 84 kJ/ 20 kcal
0.5 fruit variatie = 126 kJ/ 30 kcal
Heb nog niet uitgerekend wat dit in Weight Watchers punten is maar ik hoop dat je zo even voldoende info hebt.

* vanille aroma kan je in NL bij de bak benodigdheden vinden in de supermarkt. Een flesje van het merk 'Baukje' kost ong. ? 1,00
** een bakvel kan je in NL bij Blokker vinden het is van het merk 'nostik' en kost ? 3,99. Met een bakvel heb je geen olie nodig om je pan in te vetten
*** bakplaat-invetter staat in 'tzelfde schap bij de bakbenodigdheden van Baukje

n.b. Omdat mijn eerste pannenkoek een stuk kleiner uitviel dan de tweede, heb ik beide pannenkoeken na bereiding samen op de weegschaal gelegd en het totaalgewicht door twee gedeeld om tot een eerlijke '1 portie' te komen.

Hoeveel jij zult afvallen met Weight Watchers kan ik natuurlijk niet voorspellen maar Weight Watchers zelf zegt dat je met hun dieet tussen de 0.5 en 1 kg per week kunt afvallen.

Balinese kipschotel kan je vinden bij gezonde recepten, ga dan naar 'Gezond eten en Weight Watchers: hoofdgerechten en ovenschotel recepten'. Tik dan in het zoekvakje 'Balinese kipschotel', en 't komt bovendrijven. Van de kip heb ik na bereiding al het vet weggegoten, en de botten plus vel verwijderd. De gelatine achtige laag die stolt na het afkoelen heb ik gehouden daar zitten alle kruiden en smaakstoffen nog in en die wordt weer vloeibaar als je je portie in de magnetron opwarmt.

@ Dipinipi. Ah, ja! Dank voor je info. Had al zo'n gevoel maar goed om even bevestigd te horen van een moderator.

groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 6:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goede middag,
Eerst de boodschappen halen voor vandaag, kiwi, augurk, zalm, smeerkaas 20+ optimale choc.vla, peren, Becel light, bankje aroma, kip rijstazijn en gezeefde tomaten, Sperciebonen
De rest heb ik in huis.
De Balinese kip lijk me heerlijk op tijd klaarmaken want moet lang in de oven.

De banaanpannekoek van het recept van Jesse van de Velde lijk me lekkerder dan jouw banaanpannekoek en makkelijker klaar te maken gewoon in de koekenpan.
Ze proeven zo,n beetje als banaanbolletjes van de Chinees.

Het ontbijt heb ik precies hetzelfde gedaan alleen de kiwi had ik niet in huis.
Op de beschuit doe je geen halvarine?
Nu ga ik boodschappen doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 13:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
De Balinese kip staat nu te pruttelen in de tajine,
Ik had bijna alle ingedrienten in huis de rest geïmproviseerd.
De keuken ruikt al heerlijk.
Biologische kippen dijen waren in de aanbieding
Hierbij basmati rijst en Sperciebonen.

I.p.v optimel chocolade vla heb ik vanille gepakt.
En doe hier 2 pruimen door want daar heb ik er nog zat van.

Vanmiddag door de sla nog extra witlof en een wortel gedaan ja groenten en fruit heb ik nog genoeg in mijn koelkast.

Het is weer tijd voor de honden.
O ja je schreef over room nu heb ik slagroom gekocht maar je bedoelde zeker kookroom, ben ik toch de chocprince vergeten hoe is het mogelijk dat ik dat vergeet die heb ik al zolang niet op en ben er dol op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 15:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
maandag 7 september

ontbijt: 1 portie bananen pannenkoek: 2.5
250 ml karnemelk: 1

td 1 knäckebröd: 0,5

lunch: 2 knäckebröd: 1
marmite, 5 gr appelstroop: 0
175 g winterwortel: 0

avondeten: Balinese kipschotel 160 g: 5
150 g gekookte rijst: 2
*zoetzuur van radijs: 2
250 ml magere yoghurt: 1
100 gr ananas uit blik op lichte siroop: 1.5

chocolaatje, mini Toblerone wit met honing/amandel 45 gr: 5.5

dagtotaal: 22 punten

*150 gr radijs schoongewassen, in zeer dunne plakjes gesneden
azijn
zoetstof
maggi
2 tl olie
In een schaaltje een half kopje azijn schenken, schat 75 ml. 2 tl olie erin schenken, plus flink wat Maggi en 1 tl zoetstof (maar je moet 't maar ff zelf proeven). Alles goed door elkaar kloppen. Ik vind het lekker als het 'aller zuurste' van de azijn weg is maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij mij proef je de Maggi niet heel uitgesproken maar het is wel ??aanwezig'. Dan de radijs er voorzichtig in omscheppen. Even laten staan en dan weer omscheppen, zodat alle radijsplakjes met het olie/azijn mengsel in aanraking zijn geweest. ja, het klopt dat je azijn na een poosje rood kleurt ;0)

hoi Ine, -sorry, je naam eerst verkeerd geschreven-

Fijn dat je zo goed geslaagd bent voor de boodschappen. Ik hoop dat je vandaag lekker gegeten hebt en dat de Balinese kipschotel gelukt is. Ik heb zelf 4 kippenbouten voor dit gerecht gebruikt dat leek me niet evenveel vlees als het recept aangaf dus ik heb alle hoeveelheden van de marinade/kruiden gehalveerd. En ja het was ruim voldoende om de 4 bouten mee in te smeren en de bodem van de ovenschaal was bedekt met marinade.
vla: Natuurlijk kan je ook de vanille Optimel vla nemen, ik vind zelf de combinatie peer/chocolade nu eenmaal lekker. (Optimel chocoladevla met zelfgemaakt bramensap is ook goddelijk, BTW). Als er geen chocoladevla staat neem ik ook de vanillevla maar dan doe ik er 100 g zelfgemaakte appelmoes met kaneel doorheen. Smaken zijn persoonlijk.

room: Idd geen slagroom.Lachen Het is Alpro Soya 5% vet.
Staat bij houdbare room buiten de koelkast (denk in de buurt van eieren en koffieroom). Hahaha de Chocoprinsen vergeten. Nou als je je precies aan mijn lijstje van gisteren houdt vandaag dan hou je die 3 punten over en dan kan je morgen twee Chocoprinsen nemen hahahah. Trickytricky maar als je het daarbij kunt laten dan heb je toch echt aan het dagtotaal van de puntentelling gehouden. Je mag nl wat punten -max 4 per dag- op een week opsparen voor een andere dag (bv als je weet dat je verderop in de week naar een verjaardag gaat waar ze iets lekkers gaan serveren). Je mag geen opgespaarde punten naar een volgende week overhevelen. Je weektotaal moet elke week kloppend zijn!

Fijne avond allemaal!

Laatst aangepast door Lychee2 op ma 07 sep 2015 22:08, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 21:16    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo,
Lekker banaanpannekoek vandaag.
Ontbijt en lunch doe ik hetzelfde
Diner heb ik gisteren al op, ik heb nog spitskool en ananas over
Dus toetje yogurt met ananas komt goed uit.
Ik heb nog een recept van het MMV liggen spitskool met kokos, hoeveel punten dat zijn weet ik natuurlijk niet.
Inplaats van chocoprins had ik een bastogne vandaag.
Maar morgen ga ik toch chocoprins kopen, hoewel toblerone jammie jammie is maar dat komt nog wel een keer.

Het recept van zoetzuur radijs lijk me heerlijk, die had ik er dus niet bij
Vandaag had ik dus de Balinese kip nou dat was me toch lekker.
Alleen had ik er nog verse ananas bijgedaan omdat ik het te zoet vond ook ik had overal de helft van de ingedrienten genomen.

Handig punten sparen
Zaterdag gaan we naar de buren en spaar wat punten.
Ik probeer op te letten met wat ik neem het ligt er natuurlijk aan wat ze hebben .

Vandaag heb ik 8.4 km gewandeld, 90 min actief geweest ,11.815 steps gedaan 2.095 callorien verbruikt.

Wel te rusten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 22:03    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
dinsdag 8 september

ontbijt: pap van 250 ml magere melk: 1
20 g griesmeel: 1
met zoetstof en beetje amandel- en citroenaroma (Baukje)

td: 250 ml Optimel chocoladevla: 1
1 peer in blokjes: 0

lunch: 2 beschuiten: 1
belegd met 20 gr lichtgezouten rookvlees: 0.5
en 10 gr geraspte 20+ kaas: 0.5
zoetzuur van winterwortel*, 100 g : 1 (pt is van de olie)

avondeten:
aardappelpuree, 150 g: 3
1 tartaar: 3
1 tl roomboter, 5 g: 1
koolrabi, gekookt, 200 g: 0
met geraspte 20+ kaas, 40 g : 2

1 tl pindakaas : 1

1 chocoprince: 3,
4 lange vingers: 1

dagtotaal: 20

* maak je op dezelfde manier als zoetzuur van radijs maar nu snij je een winterwortel in zeer dunne plakjes en schep deze door het azijn/olie/zoetstof/Maggi mengsel
Oh! Ik mis nog een fruitje! maakt op het dagtotaal niet uit maar wel op wat je op een dag aan groenten en fruit hoort te eten. Ik ga straks even snel zelf appelmoes maken.

Vandaag alvast mijn ontbijt voor morgen klaargemaakt. Het is eigenlijk een ouderwets toetje maar ik vond het een goed ontbijtidee.
2 beschuiten overgoten met zelfgemaakte custardvla. (250 ml magere melk, 5 ml room 5%, 5 gr custardpoeder, vloeibare zoetstof) In de toetjesvariant horen dan nog plakjes banaan op de beschuit bestreken met een beetje aardbeienjam. De jam laat ik weg en ik heb nu ananas uit blik genomen want die wilde ik opmaken. Ik laat het nu afkoelen en morgen warm ik het bord even op in de magnetron.

@ Ine61 Was ik nog vergeten op te schrijven: Nee ik gebruik geen boter (dieetmargarine) op mijn brood/beschuit/crackers, heb ik nooit lekker gevonden.

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 18:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo, wat gebruik je als zoetstof stevia?.
De griesmeel moet ik nog kopen.
Bij ons in het het volgende dorp ik een AH waar je niet alles kan krijgen b.v chocolade vla van optimel hier is alleen de Liddle en een Turkse supermarkt.
Dus moet geregeld naar de stad maar dat vind ik niet erg.
Dat staat overmorgen op mijn programma.
Het avond eten ziet er lekker uit.
Vandaag was ik dus bij Albert Hein voor de choco prince, maar de verpakking was heel anders vroeger waren ze in een netje verpakt
Deze zagen er heel anders uit misschien bestaan de originele niet meer welke koop jij ?
Anders kijk ik in de stad bij jumbo in roermond die is groot en koop dan ook de rest
Lachen
Lekker snoepen mag je hier lange vingers ook lekker .

Het ontbijtje heerlijk custard vla, ik heb vanmiddag nog bramen geplukt het is hier bijna afgelopen maar de vlierbessen staan alweer in bloei ook lekker bij de vanille vla en beschuit die maak ik dus morgen avond.

Ik vind het ontzettend fijn dat ik je volg.
Het is lekker / en makkelijk natuurlijk.
Af en toe wijk ik nog af vooral in de avond uren krijg ik honger en probeer dan met fruit mijn honger te stillen.

Wel te rusten ik ga naar bed voor morgen een fijne dag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 22:22    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heb je de foto zelf gemaakt Beschuit met annanas en vanille vla leuk hoor.
Ik krijg er nu al zin maar dan met bramen. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 22:30    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ine 61

zoetstof: Ik gebruik geen Stevia, heb er wel al over zitten denken maar ik maak eerst maar eens de zoetstof op die ik nog in de kast heb staan. Ik heb een grote plastic pot met rode dop zoetstofpoeder van, vlgns mij, Kruidvat. Op het etiket staat 'Gold' tafelzoetstof op basis van aspartaam. Die pot komt maar niet op want ik gebruik meestal vloeibare zoetstof van Lid'l 'Cologran'.
Als je in de buurt van de D grens woont zou je bij Lid'l DLD kunnen kijken naar de vloeibare zoetstof, in NL heb ik alleen nog maar de tabletjes gevonden ;0(.
supermarkt: Ik ga zo min mogelijk naar AH (te duur) en haal voornamelijk bij Lidl/Jumbo/weekmarkt mijn boodschappen. Het knackebrod uit mijn eetdagboek, is van Lidl : rivercote en dan heb ik 'goudbruin'. De 20+ smeerkaas, magere yoghurt en magere melk haal ik daar ook. Voorts hadden ze een poosje kleine flesjes aroma op een kartonnen blister. En deze week is hier bij mijn Lidl verse zalm in de aanb en de rundertartaar. Dat haal ik dan en vries ik in kleinere porties in voor later gebruik. De kippenbouten van de Balinese kipschotel waren ook twee Lidl schaaltjes met elk 2 bouten. Ik haal ook wel eens de repen kruidkoek van Lidl geloof dat die ? 0,45 kost en een plakje van 20 gr tel ik als ontbijtkoek: 1 punt.
20+ kaas haal ik meestal bij de kaaswinkel en dan laat ik het daar raspen, maar laatst heb ik bij Jumbo een zakje Milner 20+ geraspte kaas gekocht. Jumbo heeft vlgsn mij ook een schap met bakspullen dus daar kan je ook naar Baukje aroma kijken. Als je een grote/goede Toko in de buurt hebt (zoals bijv: Amazing Oriental, in Maastricht) kan je daar ook flesjes met aroma vinden -en veel meer smaken dan Baukje!!- maar. En mijn custardpoeder van 'lion' heb ik daar ook gehaald.
HEMA heeft goedkope rosbief bij hun vleeswaren afd, BTW
chocoprince: Mijn Chocoprince zat ook in een andere verpakking niet meer in een netje en een soort eigen wikkel per koek erom heengevouwen maar in een doorzichtig plastic dichtgesealed pakje en daarin elke Chocoprince apart verpakt: vierkant pakje, dunnig zilverfolie.
Als je nu weer helemaal op pad moet voor alleen griesmeel kan je natuurlijk ook iets anders nemen voor je pap. Havermout vlokken ( 30 g = 2 pt) of cornflakes naturel (20 gr =1 pt).
wat betreft de punten: je volgt nu mijn dagboek (geen probleem: meer dan welkom) maar als je nu eens zelf wil weten wat de puntenwaarde van iets is omdat je iets wilt vervangen -bv omdat je iets uit mijn dagboek niet in huis hebt- Weight Watchers heeft destijds een handig boekje uitgegeven, de zgn 'boodschappengids' daarin staan zo'n 4000 artikelen met bijbehorende puntenwaarde. Je kunt er tweedehands nog wel online aankomen, voor een schappelijke prijs. Die van mij heet 'Weight Watchers boodschappengids' ondertitel: gebaseerd op het points plan. Tweede druk. geen jaartal. Zag ze voor ? 4,95 staan.
ja, de foto heb ik zelf gemaakt hahaha speciaal een blauw bord uitgekozen omdat dat met de gele vla 'n colorclash geeft. (Was trouwens erg lekker als ontbijt!). Nou het is een heel verhaal geworden ;0) je hebt wat te lezen bij de koffie.
groeten,
Lychee2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 8:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 127, 128, 129  Volgende
Pagina 2 van 129