Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Let's do it

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wolkje96
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goede avond,

Ik ben Wolkje, 29 jaar oud en ik weeg 96,6 kilo.
Vandaag was de dag dat ik er klaar mee was en er voor wil gaan.
Normaal gesproken dronk ik hele flessen cola en meerdere blikjes red bull op een dag.
Vandaag heb ik alleen maar aan het water en spa gezeten!

Het begin is er, maar ik heb een vraag wat betreft het eten.
Ik ben best een moeilijke eter, ik lust geen sla(behalve rucola), geen tomaat en geen komkommer.
Hierdoor vallen vrijwel alle salades al voor mij af!

Ik eet vrijwel alleen wit brood en lust geen boter op mijn brood.

Heeft iemand variatie tips voor o.a. ontbijt/lunch?

Groetjes!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 22:04    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Wolkje, van harte welkom bij de weegclub.
Goed dat je gestopt bent met die zoete drankjes ze bevatten mega veel suiker, en je hoeft echt niet op sla af te vallen er is zoveel keus aan groenten . Kijk eens bij onze recepten daar staan veel tips bij om gezond en lekker te eten

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/

Laatst aangepast door Ellen op di 02 jul 2019 10:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 4:32    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom hier op het forum! Je bent al goed bezig door de frisdrank te laten staan. Je zal al snel wat verschil merken lijkt me als je normaal gesproken zoveel suikers op een dag gewend bent die in de frisdrank en energiedrink zitten. Op den duur is dat misschien zelfs te zoet voor je en heb je juist liever water of spa.

Betreft eten is er inderdaad veel keuze en het is maar net wat bij jou past en wat je lekker vind. Zo ben ik iemand die van kleins af aan altijd van tomaten gehouden heeft en die neem ik dus bijna iedere dag wel als tussendoortje. Laatste tijd ben ik er achter dat ik paprika ook ontzettend lekker vind zo na de lunch of als tussendoortje.

Eerst probeerde ik ook zoveel mogelijk te variëren maar nu houd ik het toch bij de producten die ik graag eet en lekker vind. Dat maakt het al een stuk dragelijker en gemakkelijker.

Probeer met kleine stapjes te beginnen en langzaam de veranderingen er in te brengen. Zo heb je de eerste stap al gezet door je frisdrank te vervangen Lach Een tweede stap zou kunnen zijn om je wit brood te vervangen door volkoren brood. Als dat goed gaat dan kun je weer iets veranderen waar je je op moet foccussen. Kleine veranderingen en in een langzamer tempo blijf je langer volhouden. Alles in een keer willen veranderen gaat vaak op den duur mis omdat je jezelf te veel verbied en te veel van jezelf vraagt. Dat is in ieder geval mijn ervaring, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Ik ontbijt met griekse yoghurt 0.1% (eiwitten) en ontbijtgranen (een zo'n suikerarme variant) en vul dit zo af en toe aan met een klein handje noten.

Qua lunch zijn er veel magere vleeswaren die je op je brood kan doen. Of neem eens gekookte eitjes mee, of gebakken roerei.

Er is genoeg te vinden hier op het forum qua recepten en verschillende dieëten. Probeer voor jezelf kleine doelen vast te stellen waar je aan wil gaan werken en hoe je dit wil aanpakken. Als je een eetdagboekje bijhoud kunnen ook andere reageren en tips geven op de menu van die dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom wolkje
Nee er is meer dan sla alleen
alle groentes zijn gekookt of rauw te eten...neem gewoon wat je lekker vindt
en ik denk dat je al een heel eind komt door de cola ed te laten staan

witbrood is niet echt een aanrader om altijd te eten
afwisselen met volkoren crackers en volkorenbeschuiten bv
plakje roggebrood met kaas op je witte boterham
volkoren suikervrije ontbijtkoek?
havermout kan ook op allerlei manieren gegeten worden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 9:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1