Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 70, 71, 72  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
bloempje666 schreef:

Belofte tot avond eten: geen snoep, alleen mijn lunch en een fruit of groente snack.
Moet lukken want ik had pas laat honger vandaag. Pas om 11 uur ontbeten Erg blij

Misschien dat je de belofte nog wat makkelijker kunt maken door te stellen dat je b.v. 'tot 15.00 uur' of 'tot aan mijn snack om zo en zo laat' niets meer eet. Dan maak je de stapjes kleiner en de kans op succes groter.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?

Laatst aangepast door Kordiya op wo 10 mrt 2021 13:31, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 13:26    

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Ik eet deze ochtend niets meer tot het lunchtijd is om 12 uur.

Gelukt! Ik eet niets meer tot 15.15 uur.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 13:27    

Reageer met quote
Huishoudelijke mededeling, oftwel een vraag aan iedereen die meedoet:

Is het misschien een goed idee om de beschrijvingen van lekkers beperkt te houden? Gewoon 'niet gelukt' is al voldoende, je hoeft er niet bij te zetten wat je allemaal hebt gegeten.

Het is logisch dat je geneigd bent om te beschrijven wat je gegeten hebt maar als je tegen mij 'taart' zegt bijvoorbeeld dan gaat die hele machinerie bij mij weer draaien, mijn brein gaat dan meteen daarmee op de loop en wil OOK ...
Het is ook in onderzoek bewezen dat kijken naar foto's van lekkers of het praten erover eetlust kan opwekken. Maar wij proberen nu juist om verleidingen te weerstaan bij dit sprintje!

Je kunt altijd in je dagboekje uitgebreid delen wat je precies hebt gegeten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 13:31    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Helaas niet gelukt.

Op naar het volgende doel.

Ik ga nu even iets gezonds eten.

En dan is mijn doel om tot het avondeten niks meer te eten.
Dan zit ik tot 2 uur zonder eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 14:53    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Wat goed van je!!! Super leuk om iemand tegen te komen die hier ook interesse voor heeft.

Herkenbaar wat je schrijft over de moeite die het kost om echt 'recht in de leer' te blijven met WFPB (Whole Food Plant Based).
Ik zit ook wel te denken aan de strenge zes weken... maar weet niet goed of ik het (al) aan durf.
Mijn afwijkingen van ETL is dat ik sojayoghurt eet (150 g / dag), een eetlepel vegan mayo gebruik in plaats van dressings zelf te maken, en zout gebruik. En van tijd tot tijd uitglijd en een eetbui heb. Ik vergrijp me ook nog weleens aan vegan kaas.
Ik geniet echt van de humor van Greger en vind het geweldig dat hij zoveel info geeft.
Is het misschien een idee om een 'WFPB' sprintje te starten?

De kans is wel groot dat wij de enige twee deelnemers van dat sprintje zullen zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om strubbelingen en successen met WFPB te kunnen delen in zo'n klein groepje van mensen die met hetzelfde bezig zijn. Ik doe dat nu een beetje her en der (Weight Watchers app, Nederlandse en Amerikaanse WFPB-groepen op facebook) maar dat is allemaal zo massaal, niemand zal het opmerken of ik nu wel of niet post. Ik zou dan wel graag dagelijks foto's posten van mijn drie maaltijden. Dat is nu namelijk een van mijn succespeilers: ik zet alles wat ik eet op de foto. Dat zorgt dat ik echt mijn best doe op een goede maaltijd en weerhoudt me ervan al staand aan het aanrecht van alles naar binnen te proppen (laat staan gewoon direct uit de koelkast). Zou je dat okee vinden, of is dat een trigger? Je bent wel de sprintjeskampioen trouwens!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 17:01    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Het is me gelukt om niks meer te eten tot het warme eten.

Mijn doel voor vanavond is om 1 tussendoortje te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 18:36    

Reageer met quote
Maira schreef:

De kans is wel groot dat wij de enige twee deelnemers van dat sprintje zullen zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om strubbelingen en successen met WFPB te kunnen delen in zo'n klein groepje van mensen die met hetzelfde bezig zijn. Ik doe dat nu een beetje her en der (Weight Watchers app, Nederlandse en Amerikaanse WFPB-groepen op facebook) maar dat is allemaal zo massaal, niemand zal het opmerken of ik nu wel of niet post. Ik zou dan wel graag dagelijks foto's posten van mijn drie maaltijden. Dat is nu namelijk een van mijn succespeilers: ik zet alles wat ik eet op de foto. Dat zorgt dat ik echt mijn best doe op een goede maaltijd en weerhoudt me ervan al staand aan het aanrecht van alles naar binnen te proppen (laat staan gewoon direct uit de koelkast). Zou je dat okee vinden, of is dat een trigger? Je bent wel de sprintjeskampioen trouwens!

We kunnen het proberen met een sprintje, ik vind het niet erg als we maar met twee mensen zijn maar wie weet zijn er meer die het leuk vinden. Als het niet werkt is er niets verloren.

Heb er nu één gestart: https://www.weegclub.nl/forum/whole-food-plant-based-t56975.html

Ik kan wel getriggerd worden door foto's van (en beschrijvingen van) eten... Mogelijk wel veel minder als het om WFPB voeding gaat. Misschien dat we het kunnen proberen en als het een trigger is, dan geef ik het aan. Dan kun je altijd nog de foto's op je dagboekje zetten (en dan kijk ik daarnaar vlak nadat ik zelf gegetn heb! Lachen ).

ja, ik heb veel sprintjes lopen nu. Wordt wel weer een keer minder. Het helpt mij ook om mezelf op de rit te houden.

Laatst aangepast door Kordiya op do 11 mrt 2021 10:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 9:57    

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Het is me gelukt om niks meer te eten tot het warme eten.

Mijn doel voor vanavond is om 1 tussendoortje te nemen.

Goed zeg dat het gelukt is! Applaus

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 9:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen.

Gisteravond is het niet gelukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 10:17    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ik doe niet mee met jullie sprintje (ik zou mezelf te weinig "beloftes" doen), maar lees hier wel graag mee. Schaam Schaam

die WFPB lijkt me wel heel streng. Ik had er wat interesse in omdat ik zelf ook vegetariër ben.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 10:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 70, 71, 72  Volgende
Pagina 7 van 72